• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM remontuje perony. 6 tygodni prac budowlanych i utrudnień

Maciej Korolczuk
5 września 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe inwestycje mają sprawić, że na kolejnych czterech przystankach SKM w Trójmieście znikną dziury między kolejkami a krawędzią peronu. Nowe inwestycje mają sprawić, że na kolejnych czterech przystankach SKM w Trójmieście znikną dziury między kolejkami a krawędzią peronu.

Rozpoczęły się remonty czterech stacji SKM. W dwóch miejscach zniknie odstęp między kolejką a peronem, w dwóch kolejnych naprawiony zostanie peron. Pasażerowie muszą się pogodzić z tym, że przez sześć tygodni kolejki będą jeździć nieregularnie.



Jakim środkiem transportu najczęściej podróżujesz po Trójmieście?

Prace modernizacyjne, które właśnie się rozpoczęły, potrwają do 15 października. Na dwóch stacjach - w Redłowie zobacz na mapie Gdyni i na Politechnicezobacz na mapie Gdańska - usuwana będzie luka między pociągiem a peronem poprzez dosunięcie torów do krawędzi przystanku.

Remonty rozpoczęły się też na dwóch kolejnych przystankach w Gdyni: Stocznia zobacz na mapie GdyniGrabówek zobacz na mapie Gdyni. Tam z kolei konieczna jest naprawa krawędzi peronowych.

Prace spowodują utrudnienia w ruchu pociągów i zmiany w rozkładach jazdy.

- Na każdy weekend przygotowaliśmy inny rozkład jazdy, można je sprawdzić na naszej stronie internetowej, stosowne informacje będziemy też wieszać w gablotach na przystankach - informuje Marcin Głuszek, dyrektor marketingu w SKM Trójmiasto. - Prace będą prowadzone głównie w ciągu dnia i mogą powodować kilkuminutowe opóźnienia. W niektórych miejscach konieczne będzie też zamykanie odcinków torów, przez co ruch kolejek będzie odbywać się wahadłowo.
  • Przystanek w Redłowie jest jednym z czterech, na których w ciągu 6 tygodni będą prowadzone prace remontowo-budowlane.
  • W Gdańsku jedynym przystankiem, który będzie w najbliższym czasie przebudowany jest Gdańsk Politechnika.
  • Na przystanku Stocznia w Gdyni naprawiane będą krawędzie peronowe.
  • Prace będą także prowadzone na przystanku w Grabówku.

Pierwsze prace były prowadzone w miniony weekend i od razu spowodowały niezadowolenie pasażerów, którzy w sobotę późnym wieczorem dzwonili do naszej redakcji lub informowali innych pasażerów o utrudnieniach za pośrednictwem naszego Raportu.

- Jechałem z Gdyni w kierunku Sopotu. W pewnym momencie moja kolejka zatrzymała się kilkaset metrów przed przystankiem w Redłowie, gdzie chciałem wysiadać. Najpierw przepuściła jeden skład jadący z przeciwnego kierunku. Po kilkunastu minutach oczekiwania przejechała kolejna kolejka w kierunku centrum Gdyni i dopiero po tym ruszyła moja. Mając przystanek w zasięgu wzroku przez ponad pół godziny czekałem, by kolejka doturlała się na peron. Nie do końca sprawnie przebiegało też informowanie pasażerów o utrudnieniach. Co prawda kierownik pociągu powiedział, że będziemy mieć opóźnienie, ale z zapowiadanych kilku minut zrobiło się pół godziny - relacjonował nasz czytelnik.
SKM tłumaczy, że wrzesień i październik to najlepsze miesiące na przeprowadzanie tego typu inwestycji. Po pierwsze nie ma już turystów i wzmożonego ruchu sezonowych pociągów, po drugie jest na tyle ciepło (bez przymrozków), by prace prowadzić także w nocy.

- Główne prace będziemy prowadzić w ciągu dnia, w nocy tylko w razie konieczności - obiecuje Marcin Głuszek. - Dołożymy wszelkich starań, by utrudnienia i uciążliwości dla pasażerów i mieszkańców były jak najmniejsze.
Szczegółowe rozkłady jazdy kolejek SKM w czasie prowadzonych remontów znajdziesz tutaj.

Opóźnienia i inne utrudnienia możesz też śledzić na żywo na mapie PLK PKP.

Nowy peron SKM w Chyloni za 10,6 mln zł.

  • Projekt nowego przystanku SKM w Chyloni.
  • Na przystanku mają pojawić się m.in. charakterystyczne przeszklenia dachowe.
  • Tak obecnie wygląda przystanek SKM w Chyloni.
W poniedziałek otwarto oferty, które wpłynęły na przetarg na przebudowę przystanku SKM Chylonia w Gdyni. Do postępowania przystąpiło siedmiu wykonawców. Złożone oferty wahały się od 10,6 mln do 14,5 mln zł. Najniższą złożyła firma Rajbud z Szymbarka. Teraz nastąpi analiza złożonych ofert, wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 12 miesięcy na realizację inwestycji.

W jej ramach powstanie nowa bryła peronu, który zostanie wyposażony w windę, informację pasażerską i monitoring. Na skróconym i podwyższonym peronie stanie też charakterystyczna wiata z przeszkleniami dachowymi, co ma wyróżnić przystanek na tle pozostałych.

Na peronie powstaną także miejsca, gdzie podróżni czekający na pociąg będą mogli schronić się przed wiatrem. Będzie to drugi, po Żabiance, modernizowany w ostatnich latach przystanek, gdzie zdecydowano się na takie rozwiązanie.

Prace powinny rozpocząć się wczesną jesienią i potrwają rok. Czy będą wiązały się z dużymi utrudnieniami w ruchu?

- Prace w Chyloni będą co prawda wiązały się z wyłączaniem na przemian jednego i drugiego toru, ale nie powinny mieć wpływu na częstotliwość kursowania składów, gdyż przystanek posiada swoje rozjazdy przed i za peronem i pociągi będą mogły korzystać także z torów Polskich Linii Kolejowych - mówi Maciej Lignowski, prezes spółki PKP SKM Trójmiasto.

Opinie (100)

  • oz

    A Orłowo to już chyba zostało zapomniane przez Boga. Takie miejsce straszy takim peronem. Wstyd !

    • 14 0

  • a inne przystanki??

    A pozostałe przystanki nadal będą miały dziurę ??
    Ciekawe co mówią normy unijne w sprawie odstępu miedzy składem a peronem... Czy na prawdę trzeba jeszcze paru tragedii żeby normą był brak dziury od Wejherowa do Gdańska ?

    • 8 2

  • - Główne prace będziemy prowadzić w ciągu dnia, w nocy tylko w razie konieczności - obiecuje Marcin Głuszek.
    No dzięki - przecież wszyscy jeżdżą w nocy, to nie będziemy im utrudniać...

    • 13 0

  • A Orłowo to co muzem? Chroniony prawnie przed modernizacją?
    Btw
    Fajnie że jest połączenie w dobrej cenie na PR

    • 11 0

  • a dziura miedzy peronem a pociagiem nadal wielka?

    • 6 0

  • Nie no, brawo SKM! Przystanek w Redłowie ile ma? Rok - dwa lata? i już do kolejnego remontu?

    A Orłowo, Gdańsk - Stocznia, Gdańsk Zaspa to kiedy w końcu?

    • 13 1

  • dawno nie grzebali partacze najwieksi w miescie

    • 7 0

  • Kiedy Orłowo (1)

    Kiedy remon od podstaw w Orłowie.Wstyd tam wysiadać, patologia pełna.Masakra :(

    • 13 0

    • Tam nikt nie wysiada.

      • 0 0

  • ...

    Ja sie pogodzilem z tym faktem wiele lat temu i gdy tylko pogoda na to pozwala wszedzie jezdze rowerem. Najzabawniejszy jest fakt iz dojezdzajac z gdanska do gdyni jestem szybciej w pracy nizelu jakim kolwiek srodkiem komunikacji miejskiej. Koszt o wiele nizszy niemal zerowy w stosunku do cen biletów i o wiele wiecej przyjwmnosci z jazdy nie wspominajac o zdrowiu. W skm musialbym placic za syw i smrod w przedzialach totalna dezinformacje odnosnie rozkladow i tym podobne wydaje mi sie ze to oni powinni mi placic bym chcial tym jezdzic...

    • 2 1

  • Redłowo, Orłowo, Wzgórze,...... (2)

    Stacje które nie grzeszą nawet minimalną urodą. Stoją na nich siermiężne wiaty z lat 60 - 90., a perony wyłożone są brzydką, betonową kostką, a nawet zużytym pseudo asfaltem. Ciągle czytam tu jak to Władze SKM-ki chciały znacznie poprawić wygląd stacji i zmniejszyć karygodne odstępy wagonów od peronu. Dlaczego Władze miasta nie wymuszają od SKM, aby ogłosiły konkurs na projekty kompleksowej przebudowy przystanków w nawiązaniu do modernizmu? Czy to takie trudne, chyba nie a ile zmieniłoby w krajobrazie miasta. Trzeba by było zaprojektować m.in. nowe wiaty z LED-owym oświetleniem, czytelne gabloty informacyjne, ciekawie zaaranżowane oświetlenie peronów, ławki, kosze na śmieci, stojaki rowerowe, automaty biletowe, windy, schody, kioski,...
    - Wcześniej miasto Gdynia powinna ogłosić obywatelski konkurs i przeprowadzić konsultacje z samorządami dzielnicowymi i pasażerami. Zapytać ich, jakie mają potrzeby i wymagania wobec nowych przystanków i poszczególnych; wiat, ławek,... Po zebraniu tych b.ważnych informacji powinien być ogłoszony rzeczywisty konkurs, w którym startujący projektanci będą musieli wziąć pod uwagę zgłaszane przez Rady Dzielnic, pasażerów dizajnerów wnioski.

    Może udałoby się do tego przedsięwzięcia pt. gdyńskie stacje SKM pozyskać wsparcie jakiegos Programu Współpracy. Do remontu gdyńskich stacji na pewno trzeba będzie się doskonale przygotować zwłaszcza pod względem funkcjonalnym i estetycznym tylko ile jeszcze mamy na to poczekać?

    A tu znowu jakiś szczątkowy remont i modernizacja -kolejne podejście do tego zaplanowanej a może wymuszonej naprawy w czasie normalnej eksploatacji. Pasażerowie mogą się wtedy spodziewać ogromnych utrudnień i w ogóle SKM Ich nie szanuje. Wstyd !!!

    • 11 0

    • (1)

      Wzgórze źle wygląda? Redłowo zrobione tylko tor bardziej przybliżą, Podziękujcie poniekąd Szczurkowi jaki ma wkład Gdynia w SKM a jaki Gdańsk czy Sopot.

      • 3 3

      • W tej sytuacji; bylejakości, brzydactwa, tandety i braku ergonomii i funkcjonalizmu

        Szczurek powinien wycofać wszystkie swoje udziały - "niech z Sopotem i Urzędem Marszałkowskim" budują PKM (ku chwale niewykorzystywania i przeinwestowania !)

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane