• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skąd mam wziąć bilety?

Weronika
12 sierpnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Punkt sprzedaży biletów powstał w tym samym czasie co pętla, jednak do dzisiaj nie można ich tam kupić. Punkt sprzedaży biletów powstał w tym samym czasie co pętla, jednak do dzisiaj nie można ich tam kupić.

Uciążliwe jest, to że u kierowcy nie można już kupić karnetu z biletami, a w wielu miejscach brakuje punktów sprzedaży. Myślałam, że to problem tylko tzw. "wygwizdowa". Otóż nie! - na system sprzedaży biletów w Gdańsku żali się nasza czytelniczka, pani Weronika.



Nasza czytelniczka uważa, że miasto w sposób niejednoznaczny  informowało o zmianach w sprzedaży biletów. Nasza czytelniczka uważa, że miasto w sposób niejednoznaczny  informowało o zmianach w sprzedaży biletów.
Problem polega na tym, iż od 1 lipca zostały wprowadzone nowe bilety jednoprzejazdowe: 3 zł normalny, 1,5 zł ulgowy. I nie byłoby w tym nic złego, gdyby nie fakt, że w pojazdach ZKM sprzedaje się tylko te bilety. Wcześniej umieszczono w pojazdach informacje o wprowadzeniu tych biletów, jednak z treści ogłoszenia wynikało, że są to dodatkowe bilety. Nie było ani słowa o wycofaniu ze sprzedaży karnetów.

Wielu pasażerów przeżyło szok, gdy chcąc przejechać dwa przystanki musiało zapłacić aż 3 zł. Nie neguję istnienia tych biletów, bo to wspaniały pomysł. Jednak kierowcy powinni sprzedawać i te bilety, i karnety za 3 zł, i spawa byłaby załatwiona.

Ktoś, kto chce przejechać zaledwie kilka przystanków, kasowałby 2 bilety za 1 zł (z karnetu), a ktoś, kto jedzie bardzo daleko mógłby skasować bilet za 3 zł. Jednak nie na tym polega problem, lecz na braku miejsc kupna biletów.

Jadąc z Kowal nie ma ani jednego kiosku z biletami! Więc chcąc zjechać kilka przystanków należy kupić u kierowcy bilet jednoprzejazdowy. W skali miesiąca to ogromny wydatek. Myślałam, że to problem tylko tak zwanego "wygwizdowa". Otóż nie!

W grudniu z wielkim hukiem otwarto pętlę tramwajową na Chełmie. Piękna, nowoczesna. Był bankiet, notable i wszyscy trójmiejscy "święci". Jednak teraz na pętli nie kupisz nawet złamanego biletu! Budynek na kasę jest, a kasy nie ma! Czyż ta pętla nie jest wybudowana z naszych podatkowych pieniędzy? Zapewne!

Jadąc kilka przystanków jestem zmuszona kupić bilet u maszynisty, czy kierowcy - ten za 3 zł! Nazwałabym to skandalem, ale jeszcze się wstrzymam. Super, ze powstał nowy rodzaj biletu, ale niech pomyśli ktoś o możliwości zakupu biletów czasowych. Zaczynam podejrzewać, ze to celowe działanie obliczone na zyski.

Wielu pasażerów psioczy pod nosem na tę sytuację, ale i tak kupuje bilety u kierowców, bo nie mają gdzie kupić czasowych biletów. Radzę się przyjrzeć się ten chorej sytuacji

Taka ciekawostka! Jadąc z Kowal do centrum autobusem 155, a potem przesiadając się na tramwaj "1" zapłacimy 6 zł! Bo ani w Kowalach, ani na pętli biletu nie można dostać! A ten za 3 zł jest jednoprzejazdowy!
Weronika

Opinie (239) 4 zablokowane

  • no cóz, czasem trzeba te cholerne 2 przystanki podjechac, a kioski albo pozamykane, albo nie ma ich wcale , o automatach z biletami pomarzyć jedynie mozna... W portfelu 10 PLN i co wtedy????? Nie jechac, tak?

    • 0 0

  • w końcu mieszkamy w metropolii

    • 0 0

  • (2)

    Pani Weroniko! Maszyniste to ma pani w pociagu, a w tramwaju jest motorniczy!

    • 0 0

    • no to sprawa sie wyjasnila. jakby p. Weronika wiedziala, ze to motorniczy to by nie miala problemu z biletami.

      • 0 0

    • Przepraszam za pomyłkę

      • 0 0

  • paranoja! (4)

    z tego co pamiętam zlikwidowano możliwość zakupu karnetów u kierowców ponieważ jednym z powodów były zbyt długie kolejki w środkach komunikacji i wydawanie reszty przez kierowców powodowało opóźnienia. dziwne tylko, że sprzedaż biletów jednorazowych tych spóźnień nie powoduje.

    • 0 0

    • (3)

      Dlatego właśnie są droższe,żeby zniechęcić do kupowania w pojeździe.

      • 0 0

      • (1)

        A w Berlinie kierowca nie tylko sprzedaje ale i sprawdza bilety wszystkim wsiadającym. I autobusy jeżdżą punktualnie. U kierowcy można nabyć każdy rodzaj biletu jednorazowego.

        • 0 0

        • Tu też by się to sprawdziło, tylko trzeba pasów dla autobusów oraz ułożyć rozkłady jazdy dostosowane do realiów.

          Co z tego że wiszą rozkłady jak ja samochodem w tak krótkim czasie nie mogę dojechać tam gdzie autobus musi jeszcze w tym czasie zabierać pasażerów. Często widzę jak 199 przyjeżdża do Oliwy już zdrowo opóźniony i natychmiast musi ruszać bo jest 10min po odjeździe tylko z tego powodu że przerwa wyrównawcza jest za mała na skompensowanie opóźnienia. Tak powstaje opóźnienie, bo zbiera już pasażerów kursu następnego. Przeładowany nie może też śmigać jak bolid F1 co niestety niektórzy kierowcy czynią.
          Ułożyć rozkłady tak jak faktycznie autobus jedzie, a nie tak jak ktoś sobie wyliczył. Ewentualnie dłuższe przerwy na końcowych żeby chociaż miał szanse odjechać z początkowego o czasie.
          No i najważniejsze, oddzielne pasy dla autobusów i taksówek, a będzie jak w Berlinie. :-)

          • 0 0

      • Kierowca/motorniczy to nie kiosk "ruchu"

        • 0 0

  • tak to już jest (9)

    Proste Gdańsk ma chorą komunikację.
    Mieszkam w Gdyni i nigdy nie miałem tu problemu z biletami. W autobusie nawet jak ludzie kupują karnety nie powoduje to spóźnień. Czy w Gdyni pracują inni ludzie, czy jak ? Punktualność autobusów jest w porządku.

    W Gdańsku z komunikacją miejską jak dla mnie jest totalny obłęd. Kierowcy się spóźniają, i nie ma co winić korków, pasażerów złego dnia. Ile to razy jadąc z pod dworca PKP we wrzeszczu 162, 262 etc w kierunku moreny kierowca autobusu spóźniał się już na pierwszym przystanku. Zastanawiacie się pewnie dlaczego otóż autobus był a kierowca sobie papieroska musiał spalić i już na starcie miał 10min opóźnienia, dojdzie potem mały korek i mamy sytuacje, że kwitniemy na przystanku 40min. Pozdrawiam

    • 0 0

    • Do mieszkańca (4)

      Masz rację to co sie dzieje na linii 262 obsługiwanej przez PKS Wejherowo to si e w głowie nie miesci, ZTM czyli Pan Popiołek i Pani Kraska uwazają że nadzór ruchu dla ZTM jest nie potrzebny wystarczy ze przewoźnik sam się kontroluje.

      • 0 0

      • 262 (2)

        jak na moj gust to 262 przy 162 to ideal punktualnosci

        • 0 0

        • wshk (1)

          Chyba jestes kierowca PKS Wejherowo :)

          • 0 0

          • ta pewnie tym karłem haha :D

            • 0 0

      • Służby Nadzoru Ruchu są niezbędne do...

        Służby Nadzoru Ruchu są niezbędne do sprawnego funkcjonowania transportu miejskiego. Dyspozytor centrali Nadzoru Ruchu informowany jest o każdej nieprawidłowości w działaniu systemu komunikacyjnego. Może to być awaria techniczna, usterka pojazdu, problemy z pasażerami oraz bardzo często kolizja lub wypadek z udziałem autobusu lub tramwaju. Pracownicy Nadzoru Ruchu jako przedstawiciele przewoźnika są osobami uprawnionymi do podejmowania decyzji bezpośrednio na miejscu zdarzenia i bardzo często zjawiają się tam przed innymi służbami ratunkowymi t.j. Policja lub Straż Pożarna. Funkcjonariusze Nadzoru Ruchu wykonują także zadania prewencyjne, polegające na informowaniu, zabezpieczaniu oraz kierowaniu ruchem podczas planowych zamknięć tras komunikacyjnych np. podczas uroczystości lub remontów.

        • 0 0

    • Papierosek to przynajmniej jakiś powód, z pętli na Chełmie ot tak po prostu o niektórych godzinach tramwaje nie odjeżdżają mimo że stoją i czekają. A najfajniejsze jest później tłumaczenie ZKM jak zgłaszałem takie sytuacje, że to nie możliwe.

      • 0 0

    • Mało tego!

      Oprócz tego że się spóźniają, to jeszcze w międzyczasie robią lewe kursy, znajomków wożą, meble, a motorniczy notorycznie prąd w reklamówkach do domu wynosi. Skandal!

      • 0 0

    • Ale jak wytłumaczyć że samoloty się spóźniają. Granda! Pewnie im się latać nie chce. Papieroski sobie palą, kawki piją ze

      stewardesami, a my musimy czekać!

      • 0 0

    • Bo my w gdyni potrafimy modyfikować rozkłady jazdy, gdańsk ma stare nieaktualne rozkłady których nie zmieniali od lat.

      • 0 0

  • Bilety-Zarzad Transportu Miejskiego! (1)

    Dla niedoinformowanych: ZKM tylko wozi ludzi a ZTM czyli Zarzad Transportu Mijeskiego w Gdansku jest odpowiedzialny za caly temat zwiazny z biletami i rozkladami jazdy czyli kursowaniem

    • 0 0

    • Czyli sikający na pętlach i palący w autobusach kierowcy to wasza sprawka?

      bieda z nędzą jedno i drugie

      • 0 0

  • W Gdyni takie coś jest nie do pomyślenia! (2)

    • 0 0

    • Bo w Gdyni wogóle nie myślą! (1)

      • 0 0

      • w Gdyni nie myślą o pierdołach a w Gdańsku najwyrażniej tak

        tak w tym Gdańsku myślą, że mamy nieaktualne rozkłady na przystankach

        • 0 0

  • Pozdrawiam wszystkich tych, którzy dalaj bronią swej gdańskiej komunikacji. (4)

    Na pomorzu nie mieszkam już dobre 5 lat, jestem zżyty rodzinnie z Trójmiastem. Często wchodzę właśnie na portal trojmiasto.pl i gdy czytam komentarze pod notkami o autobusach (tudzież tramwajach i innych pojazdach) to śmiać mi się chce... Wnioskuję, że cały Gdańsk zazdrości Gdyni tej organizacji. Co z tego, że zaraz ktoś odpisze "jedź do śledziowa śledziu" itp. - boicie się prawdy. Gdyńska komunikacja jedna z lepszych... w Polsce!
    Pozdrawiam.

    • 0 0

    • ninja096 (3)

      Pod niby jakim wzgledem jest gdyńska komunikacja lepsza? Starzejacy sie tabor - 60 jelczo-mercedesów ma juz 13 lat i nie zapowiada sie że rychło sie ten zło wycofa do tego trolejbusy cały czas przebudowywane są na podwozia mercedesa z 1993/5 czyli 15 letnie podwozia wciska się ze to "nowe" trolejbusy.
      Mieszkańcy Chyloni, Pustek Cisowskich, Demptowa czy Cisowej moga sobie kupić bilet miesieczny w Chyloni od poniedziałku do piatku tylko w godzinach od 15 do 18 - to nie jest żart ale to jest Gdynia.

      • 1 0

      • "Jeden o niebie, drugi o chlebie..." (2)

        Gdybym ja wspominał coś o gdańskim taborze to rozpisałbym się na parę stron. Owszem... PKT może i przerabia 15 letnie nadwozia O405N na trolejbusy. Ale przerabia je w zamian za kasowane PR110 i 120MT/ME. Jakbyś zauważył, firma ta nawet ogłosiła przetarg na dostawę nowego trolejbusu niskopodłogowego (co prawda z trochę srogimi warunkami, ale jedna firma jest która może sie im podporządkować - Solaris). Pewni jesteśmy, że dojdzie już trzecia sztuka III generacji. Co do biletu miesięcznego, jak ktoś bilet potrzebuje, to pojedzie sobie po niego do centrum. W Gdyni nie ma żadnych chorych zasad, stref czasowych itp. Boimy się tylko o to, że od 2009 roku cała komunikacja budowana przez paru profesorów w Gdyni może polecieć z wiatrem... Niestety, nie jestem i nigdy nie byłem za wstąpieniem ZKM do MZKZG. Wtedy w Gdyni zapanuje Gdańsk. No cóż...

        • 1 0

        • (1)

          Tylko ci "profesorowie" siedza teraz w MZKZG :D

          • 0 0

          • Nie siedzą, tylko są członkami tak samo jak Szczurek, Adamowicz czy Karnowski...

            • 0 0

  • kto zarabia na biletach? (6)

    Tydzień temu wracałam z lotniska autobusem 110. Nie było mnie troche w Polsce, wiec o kolejnych zmianach w sprzedaży biletów nie wiedziałam. Dziarsko wkroczyłam do autobusu i poprosiłam o karnet za 4.20, na co kierowca odpowiedział, że już takich biletów nie ma. Skonsternowana, zapytałam, ile zapłacę za bilet do 45 minut. Kierowca (mając przed sobą bilety o różnych nominałach zapytał dokąd chcę jechać i sprzedał mi bilet za 2 zł.
    Dlaczego nie sprzedał mi po prostu biletu na 1 przejazd, za 1,50 tylko za 2 zł, który nijak mi się nie składał na żaden czasowy studencki? Czy wykorzystała to, że jadę z lotniska i nie orientuje się w najnowszych zmianach? było to co najmniej nielogiczne posunięcie.

    • 0 0

    • Ktoś cię nabił w butelke he he

      • 0 0

    • Może to zbieg okoliczności, ale ten kierowca z zawodu jest drukarzem, a na 110 tak tylko dorywczo. Za tydzień w sprzedaży,

      bilety na samolot. Za odliczoną kwotę oczywiście.

      • 1 0

    • Powiedz KATIA jak to jest możliwe

      że sprzedał ci bilet za 2 zł tydzień temu czyliu 5 sierpnia, skoro od 1 lipca zostały one wycofane ze sprzedaży w pojazdach???

      • 0 0

    • Katia (1)

      Przestań brać te różowe tabletki - po nich widocznie masz te swoje chore wizjie. Nikt Ci nie uwierzy że kierowca sprzedał Ci w 2008 roku bilet za 2 zł. Do 30 czerwca 2008 kierujacy pojzadem sprzedawli karnety za 3 zł , 4,20 zł oraz 6,30 zł od 1 lipca w sprzedazy w pojezdzie są bilety jednoprzejazdowe za 1,50 oraz 3 zł plus całodobowe 4,55zł/9,10zł.

      • 0 0

      • haha, bardzo smieszne!

        Nie wiem jak to możliwe, ale pan chwilę się zastanowił i podał mi 2 bilety za 1 zł. Rzeczywiście nie miał tych za 1,40, ale czemu nie sprzedał mi po prostu za 1,50?
        A przez szybkę widziałam, że pan posiada bilety o różnych nominałach, 1, 1.5, 2, 2.10, 3, 4.55, 9.10 zł - i było to na początku sierpnia 2008. Nie chodzi mi o te zakichane 0,50 gr, ale o to, że jechałam na bilecie, który nie był ani na 1 przejazd, ani nie przeliczał się kwotowo na żaden rodzaj ulgowego czasowego. PL -Nie mam chorych wizji, przejedź się 110 i zobacz. Chyba że już szanowny pan kierowca zmienił asortyment. Apropos... w różowych pastylkach nie gustuję :) Dzięki też za szczegółowe info odnośnie biletów, ale teraz to już nieaktualne. aha, nigdy nie słyszałam o karnecie za 6,30, ale może dlatego, że nigdy ich nie potrzebowałam?

        • 0 0

    • bardzo śmieszne ;)

      Nie wiem jak to możliwe, ale pan chwilę się zastanowił i podał mi 2 bilety za 1 zł. Rzeczywiście nie miał tych za 1,40, ale czemu nie sprzedał mi po prostu za 1,50?
      A przez szybkę widziałam, że pan posiada bilety o różnych nominałach, 1, 1.5, 2, 2.10, 3, 4.55, 9.10 zł - i było to na początku sierpnia 2008. Nie chodzi mi o te zakichane 0,50 gr, ale o to, że jechałam na bilecie, który nie był ani na 1 przejazd, ani nie przeliczał się kwotowo na żaden rodzaj ulgowego czasowego.
      PL -Nie mam chorych wizji, przejedź się 110 i zobacz. Chyba że już szanowny pan kierowca zmienił asortyment. Apropos... w różowych pastylkach nie gustuję :) Dzięki też za szczegółowe info odnośnie biletów, ale teraz to już nieaktualne. aha, nigdy nie słyszałam o karnecie za 6,30, ale może dlatego, że nigdy ich nie potrzebowałam?

      • 0 0

  • AUTOMATY BILETOWE (9)

    Dlaczego jeszcze w Trójmieście nie ma automatów biletowych? Co prawda pojawiły sie całe szczęscie na peronach SKM ale oczywiście nie na każdem przystanku. :/
    Dlaczego w Gdyni i Gdańsku nie ma automatów biletowych z których można byłoby kupić bilety jednorazowe, czasowe oraz doładowac -kupić bilet miesięczny/okresowy.

    • 1 0

    • Ci co zarzadzaja komunikacja jezdza samochodami i maja to w nosie :) (1)

      • 1 0

      • O

        Automaty to jest to :)

        • 0 0

    • :) (1)

      Dobry pomysł moze warto zastosowac automaty do sprzedazy biletów w kazdym pojezdzie - tak jest z Zielonej Górze i problem z kupnem biletów jest rozwiazany. Dodatkowo na miescie jest kilkanascie automatów.

      • 0 0

      • fakt

        automaty w pojazdach są lepsze, bo jest większa szansa na to, że nikt ich nie pomaże ani nie zdemoluje

        • 0 0

    • Zapomnijcie o automatach (1)

      Zapomnijcie o automatach - zanim w Trójmiescie pojawia sie automaty do sprzedazy biletów jednorazowych i okresowych minie kolejne 15 lat.
      Warszawa teraz kupuje 100 automatów, Poznań 40 itd

      • 0 0

      • Do zorro

        Nie tylko w tych miastach wprowadzono automaty do sprzedazy biletów - wiadomo trzeba jakoś utrudnić zycie

        • 0 0

    • dokładnie! (1)

      chcemy biletomaty!

      • 0 0

      • My to możemy sobie chcieć

        My to mozemy sobie chcieć aby w Trójmieście w ważnych punktach stały automaty ale zarządzajacy komunikacja czy to w Gdyni czy to w Gdańsku maja nas głeboko w nosie

        • 0 0

    • W Gdyni nigdy nie było automatów

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane