• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopocianie mogą wskazać ulice do strefy płatnego parkowania

on
29 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Sopocianie zdecydują, czy strefa płatnego parkowania w mieście poszerzy się o nowe ulice. Swoje propozycje mogą zgłaszać do 30 września. Sopocianie zdecydują, czy strefa płatnego parkowania w mieście poszerzy się o nowe ulice. Swoje propozycje mogą zgłaszać do 30 września.

Czy w Sopocie przybędzie płatnych miejsc parkingowych? Zdecydują o tym mieszkańcy. Sopocianie mogą zgłaszać ulice, które poszerzą strefę płatnego parkowania w mieście. Brak wolnych miejsc postojowych to zmora kurortu, szczególnie w sezonie letnim.



Czy poszerzenie strefy płatnego parkowania faktycznie wymusi rotację aut?

Kto decyduje się na przyjazd samochodem do Sopotu, zwłaszcza latem, ten wie, że parkowanie w tym mieście niekiedy graniczy z cudem. Nawet płatne parkingi przeżywają oblężenie. Wolnych miejsc postojowych próżno szukać także w uliczkach oddalonych od centrum. Coraz częściej pojawiają się głosy o konieczności rozszerzenia strefy płatnego parkowania o kolejne ulice.

Droższe parkowanie w Sopocie

- Przypominamy, że w Sopocie strefa płatnego parkowania wprowadzana jest wyłącznie na wniosek mieszkańców. Strefa porządkuje parkowanie, zapewnia większą rotację aut. Naszym celem jest wyjście naprzeciw potrzebom mieszkańców oraz ograniczanie dominującej roli samochodu w centrum miasta. Takie rozwiązania powszechnie stosowane są w krajach europejskich - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.
Strefa płatnego parkowania w Sopocie obejmuje praktycznie całą część nadmorską miasta, a w ścisłym centrum tereny do al. Niepodległości. Mieszkańcy sami zdecydują, czy powinna być większa. Strefa płatnego parkowania w Sopocie obejmuje praktycznie całą część nadmorską miasta, a w ścisłym centrum tereny do al. Niepodległości. Mieszkańcy sami zdecydują, czy powinna być większa.

Zgłoszenia ulic do końca września



Mieszkańcy mogą zgłosić ulice dotyczące rozszerzenia SPP do 30 września na adres parkowanie@zdiz.sopot.pl. W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu kontaktowego. Wymagane jest również kilkuzdaniowe uzasadnienie propozycji i wskazanie lokalizacji strefy. Zgłosić można wyłącznie ulicę, przy której zgłaszający mieszka.

Mieszkańcy w strefie też zapłacą



Wprowadzenie strefy płatnego parkowania w danym miejscu to nie tylko opłata dla przyjezdnych, to także zmiany dla mieszkańców. By móc parkować bez ograniczeń, muszą każdego roku wykupić kartę abonamentową, której roczny koszt to 60 zł. Kartę można wyrobić w Straży Miejskiej.

Decyzję o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania podejmuje Rada Miasta.
on

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • Zen

    W Sopcie jest bardzo dobra strefa bezpłatnego parkowania turyści i mieszkańcy znają to miejsce. Jest to rondo przy przedszkolu za wieżowcem na ul. Kościuszki 33 droga za garażami wzdłuż parkanu przedszkola. Super miejsce i bezpłatne na wiele aut.

    • 0 0

  • Na wniosek jednej (?!) osoby ma zostać wprowadzone tak drastyczne posunięcie?? Jedna osoba już może zdecydować o losie mieszkańców całej ulicy?! Gdzie urząd miejski napewno się zgodzi, bo to dla nich kasa przecież. Ile osób mieszka w Sopocie ale nie jest zameldowana bo wynajmuje? Jest zgłoszona do Urzędu Skarbowego w Sopocie, więc podatki płacą tutaj. Mają teraz płacić za parkowanie pod wynajmowanym domem jak turyści??!

    • 0 0

  • Udogodnienia dla mieszkańców ?

    Ciekaw jestem co jeszcze kudłaty polityk wymyśli ? Może lepiej wysłać go do UE jak innych pomysłodawców ?

    • 1 0

  • We Wrzeszczu wreszcie mam gdzie parkować od czasu wprowadzenia strefy parkowania. (7)

    Wcześniej wszystko pozastawiane włącznie z bramami wjazdowymi na podwórka.

    10 PLN/miesiąc opłaty dla mieszkańców jest uczciwą ceną.

    • 27 29

    • Ale we Wrzeszczu to jesteś w innym świecie, tutaj mowa o Sopot

      Takze sory

      • 0 0

    • A mogę wynająć kawałek ulicy/chodnika (3)

      Za 10pln/miesiąc i postawić tam powiedzmy kiosk? Uczciwa cena, to taka, którą zapłaciłby ktoś na otwartym rynku. 10pln/miesiąc to symboliczna cena - w efekcie dopłata do prywatnego auta z budżetu miasta.

      • 8 1

      • podatki

        Mieszkaniec zameldowany w danym mieście, odprowadza w nim podatki, więc powinien mieć za to miejsce do życia, w tym możliwość parkowania bez dodatkowych opłat

        • 1 0

      • jak widać z logiką kiepsko u ciebie (1)

        Więc wyjaśnię - te 10pln/m-c nikomu, niczego nie gwarantuje, a tym bardziej miejsca postojowego.
        Do szkoły marsz, nieuku.

        • 3 5

        • Czyli jak znajdę sobie w przestrzeni publicznej wolne miejsce, to za 10 zł miesięcznie mogę tam zaparkować kiosk?

          • 3 0

    • Nie, to nie jest uczciwa cena. (1)

      Co innego, gdyby wszyscy mieszkańcy danego miasta tyle płacili miesięcznie, a przybysze spoza miasta więcej - bo to samochody na obcych blachach generują największe zapotrzebowanie na parkingi.
      Płacisz podatki w tym mieście dokładnie tak samo jak inni, więc dlaczego przykładowo ja mam płacić 5zł za godzinę parkowania u ciebie, podczas gdy ty płacisz dychę za miesiąc, a u mnie nie zapłacisz nic? Albo wszyscy mieszkańcy płacą takie same stawki za parkowanie, albo nie płaci nikt.

      • 0 0

      • Uczciwa to jest

        1000/mc mieszkaniec, 2000 słoik, 3000 turysta.
        Mmiej to obraźliwe pobłażanie.

        • 0 0

  • I dobrze

    Kolejne miasto
    Kierowca

    • 0 0

  • Caly Sopot Bez Wyjątku powinien być w SSP!

    Teraz jest tak że Przyjezdne auta z Centrum podrzucane są na bezpłatne ulice...
    Tak więc mieszkańcy Nie mają gdzie parkować!!!
    I dla miasta się kasa przyda...
    Można by np. sfinansować za to Bezpłatne SKM do Gdańska/ Gdyni dla mieszkańców

    • 1 1

  • Akurat tu jestem pewny, że maja na oku juz jakieś miejsca i chcą zwalić na mieszkańców (1)

    takie pomysły, a prawda jest taka, że poza ścisłym centrum nikt nie chce stref parkowania płatnego które służą tylko do wyciągania pieniędzy

    • 4 1

    • Yslusz się bardzo! Chcą bo z centrum przyjezdni

      Podrzucają auta na iścienne ulice!

      • 0 0

  • (8)

    Odkąd Sopot wziął się za remont ulic to jest mniej miejsc do parkowania, wydłużył się czas przejazdu pojazdów uprzywilejowanych, pobudowali nie wiadomo po co tzw. zwalniacze przez co jadąc autobusem miejskim trzęsie pasażerami jak na kartoflisku a kierowcy muszą częśiej odwiedzać warsztaty bo siada im zawieszenie.

    • 115 20

    • bardzo dobrze że wybudowali spowialniacze bo autobusy niezraz pędziły na złamanie karku (2)

      a w Sopocie jest prawie wszędzie 30 km/h, kto jedzie przepisowo nie połamie zawieszenia

      • 5 6

      • Powinno być 50 (1)

        • 4 1

        • Powinno być 130

          • 0 0

    • przy ograniczeniu do 30 spowalniacz nie boli

      skuteczniejsze tylko fotoradary

      • 3 4

    • Urzad miasta

      UrEdasy do roboty !!!

      • 0 0

    • Te wyniesienia i wszelkie tzw spowalniacze są karygodne (2)

      • 22 10

      • karygodne to jest jeżdżenie po 80 km/h po mieście

        i tylko na takich ludzi to jedyny sposób a zdarzają się często niestety

        • 7 7

      • To jedyny skuteczny środek, żeby wymusić na kierowcach przestrzeganie przepisów.

        • 7 23

  • Za mało się okrada obywateli (4)

    Trzeba dowalić opłat kar i bonusów

    A obywatel się cieszą .

    • 22 6

    • Jakże to europejskie. Obywatele mogą prosić miasto o podwyżkę podatków! (2)

      • 5 4

      • opłata za parkowanie to nie podatek (1)

        • 1 1

        • Nie to datek wielkiej szczęśliwości.

          • 1 0

    • Taki gen mają

      Lubią pałą po garbie.

      • 3 3

  • (8)

    Każda strefa płatnego parkowania powinna mieć pierwsze dwie godziny bezpłatne. To napewno by zwiększyło rotację pojazdów i umożliwiłoby kierowcom zrobienie zakupów, spacer itp. Również udowodniłoby, że władze Miasta nie robią tego dla kasy ale z troski o zapewnienie płynności ruchu pojazdów.
    Ciekawe co to będzie jak w każdej polskiej miejscowości mieszkańcy danego bloku będą decydować czy pod ich blokiem ma być płatny postój czy bezpłatny. Takie napuszczanie ludzi na siebie aby wyciągnąć dodatkową kasę od kierowvów

    • 27 9

    • (5)

      Nieprawda, to nielogiczne. Rotacja (czyli odjazdy z miejsc parkingowych) byłaby większa gdyby od pierwszej minuty było płatne 10 zł/h. Jak dasz 2h bezpłatne to przez 2h mało kto będzie odjeżdżał, a więcej ludzi zachęcisz do przyjazdu. Efekt: mała rotacja i wiecznie zatkany parking.

      • 4 3

      • (4)

        Trudno mi się zgodzić z taką opinią. Mam dwie godziny bezpłatnego parkowania, robię zakupy, odwiedzam muzeum, idę na kawę czy spacer i wracam tak aby nie załapać się na godziny płatne.

        • 5 2

        • Nigdy nie zrozumiem (1)

          Jak można się na spacer wybierać samochodem....później widać takich yntelygentow, co na plażę wjechali na spacer....skoro idziesz na spacer, to pokonanie dodatkowych metrów Cię nie zabije. A strefa nadmorska powinna być tylko dla mieszkańców, ewentualnie miejsc noclegowych na identyfikator (co automatycznie by wyeliminowało szarą strefę wynajmu). Dość już przygłupów po alejkach jechało samochodem. I nikt mi nie wmówi, że w małych sklepikach, ktoś robi takie wielkie zakupy, że nie doniesie do domu...

          • 1 3

          • Strefa nadmorska tylko dla mieszkańców ha ha ha. Murem najlepiej ogrodzić.

            • 1 0

        • (1)

          No i w ten sposób 200 osób przyjeżdża na 2 godziny, a kolejne 200 osób nie ma gdzie zaparkować bo parking już pełny. Gdyby było wysoko płatne od początku, to te pierwsze 200 osób przyjechałoby na pół godziny, a w ciągu dwóch godzin do sklepu przyszłoby 800 osób zamiast 200.
          Muzeum, kawa i spacer to inna sprawa niż zakupy. To jest rekreacja, polega na braku pośpiechu i swobodnym wydawaniu pieniędzy - można przyjechać tramwajem, uberem albo po prostu zapłacić za parking wrzucając to w koszt kawy.

          • 2 6

          • Te 800 osób zamiast iść do sklepu w płatnej strefie parkoania pojedzie pewnie do galerii gdzie ma parking za darmo i tam zrobi sobie zakupy czy pójdzie na kawę. A sklepikarze w płatnej strefie parkowania mogą się zwijać.Spójrz np na Gdynię gdzie wprowadzenie płatnych stref negatywnie wpłynęło nie tylko na handel ale również na baseny i muzea. W innych krajach sobie z tym radzą. Ktoś tu pisał o Włoszech i Danii, może warto przyjrzeć się takim rozwiązaniom

            • 4 3

    • (1)

      Bingo! Żyjemy w kraju, w którym zwykłego mieszkańca się rypie ile się da. O dziwo w krajach "zachodnich" za radę to rozwiązać sprawiedliwiej. Przykład - Włochy. Trzy kolory linii parkowania, białe za free dla wszystkich, niebieskie - opłaty dla wszystkich, zółte - tylko dla mieszkańców (pyrwatne/lokali). Dodatkowo białe i niebieskie moga mieć ograniczenia czasowe. Np. białe z godziną free, albo białę z 8 godzinami free, tudzież niebieskie z ograniczeniem czasowym. I jest rotacja, i jest sprawiedliwie. Tylko u nas jakieś dziwactwa się wymyśla i zawraca kijem wisłę.

      • 4 1

      • W Danii w każdej strefie jest czas bezpłatnego parkowania aby każdy mógł zrobić zakupy, wypić kawę czy odwiedzić muzeum.

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane