Miasto nadal płaci za Trasę Słowackiego
9 marca 2022
(114 opinii)
Jeżeli uda się wyłonić wykonawcę, to w przyszłym roku mieszkańcy Wrzeszcza doczekają się remontu ul. "starej" Słowackiego. Bezpośrednią potrzebą wykonania robót budowlanych jest przebudowa instalacji podziemnych, ale po zakończeniu tych prac, zostanie ułożona nowa nawierzchnia jezdni oraz chodników.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Piesi muszą dzielić się nowym chodnikiem z autami. Miasto lekceważy wynik konsultacji społecznych
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-11-04 07:04
Stara słowackiego. Matka jeśli już. Piszmy po prostu słowackiego, ja nie spotkałem się z ulicą im. matki poety.
2019-11-04 08:02
w końcu, tyle lat taka porażka, koleiny po kolana, też można by lepiej zrobić wjazd na "nową" bez świateł "wtulenie się"
2019-11-04 19:43
ta ulica to zabytek, powinien być prawem chroniony :)
2019-11-04 09:56
Odpicuje się, pudernica. Jeszcze na weselichu pobryka.
2019-11-04 10:26
W słowniku git ludzi "stara" - to żona, a na matkę mówiło się "starsza"
2019-11-04 14:16
Ja na swoją starą mówię zawsze stara.
2019-11-04 19:49
Chyba jarecka świeżaku
2019-11-04 14:52
Stary zrobiłeś mi dzień tym komentarzem :-D
2019-11-04 19:53
Dobrze, że czego innego ci nie zrobił :)
2019-11-05 04:17
nawet nie wiesz o czym piszesz
wiesz czemu wszyscy mowia stara slowackiego? mam ci to wyjasniac?
2019-11-05 08:04
2019-11-07 08:39
Frustrat jakiś ;)
2019-11-04 07:05
2019-11-04 07:08
To się przeprowadź do miasta, do Wrzeszcza.
2019-11-04 07:10
2019-11-04 19:56
nie każdy zasługuje na rabat
2019-11-04 07:17
Widzisz w jakim stanie jest ta ulica słoiku?
2019-11-04 07:19
Mu się należy!
2019-11-04 07:39
w bardzo dobrym w porownaniu do kilku innych na poludniu
2019-11-04 07:44
To też byś takie miał
2019-11-04 07:45
To dobry stan w porównaniu do płytówek.
2019-11-05 07:07
Poza tym czy jak kupujesz nowe auto to stare jeszcze remontujesz? Bez sensu chopie
2019-11-04 09:15
Jak sie wszystkie sloiki zamelduja i beda tu placic podatki to sie kasa na ten rejon znajdzie
2019-11-04 12:28
aby płacić podatki w danym mieście. Pewnie jak zobaczysz "obce" rejestracje na aucie to aż pupa piecze co?
2019-11-04 09:58
Co to za bałwany minusują. Celna uwaga jakich mało. Tyle tam do zrobienia a oni wydają pieniądze na jakiś mało potrzebny remont. Żeby wyglądało.
2019-11-04 10:22
Widzisz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, dla Ciebie ta ulica jest mało istotną, ale już dla ludzi, którzy tam mieszkają jest bardzo istotna, ponieważ codziennie jeżdżą po tych dziurach. Jak by zapytać tych ludzi to zapewne to samo powiedzą o Twoim południu, że po co robić tam drogi skoro dla nich są mało istotne.
2019-11-04 21:26
Proponuje zobaczyć jak wygląda ulica Kampinowska z płyt to rozumiesz co to dziura.
2019-11-04 10:18
Ta "nowa słowackiego" to Al. Żołnierzy wyklętych.
2019-11-04 14:09
2019-11-04 11:52
masz to co chciałeś, południe jest źle zaprojektowane - tam zawsze będą korki
2019-11-04 14:08
Napiszą w ofercie mityczne frazesy "15 minut od centrum", apartament, "widok na morze xD", więc się rzucacie na bloki z karton gipsu i gazobetonu, udając życiowych zwycięzców żyjących w luksusie podczas pogaduch z rodzinami znajomymi z rodzinnego miasta:) bezsensowne wylewanie miasta na zad*pia to głupota. Miasto musi do tego dokładać budując infrastrukturę, drogi dojazdowe. Inwestycje w "starych" dzielnicach dzięki temu stoją bo południe Gdańska zawsze płacze jak to ma źle. Wszystko z umiarem słoiki:)
2019-11-05 09:12
To jedyny możliwy kierunek rozwoju Gdańska. Nie jesteśmy tak bogatym krajem jak np. Dania i nas nie stać na rozbudowę w stronę morza. Jeszcze bardziej ograniczać tereny zielone w centrum, wciskać nowe bloki gdzie się da i z ceną 15000 zł za metr? Kogo na to będzie stać?
2019-11-04 07:06
samochodów na chodnikach. To jest plaga. Piesi chodzą po ulicach. W tej anomalii przoduje Strzyża i Wrzeszcz.
2019-11-04 07:38
Miasto powinno wreszcie zacząć budować parkingi a nie je likwidować!
2019-11-04 08:04
miasto powinno z tym walczyć
2019-11-04 15:10
tak. budując zarąbiste i zazielnione parkingi takie mozna powiedzieć parko parkingi
2019-11-04 10:00
Na tych zdjęciach jest k.dramat, ale tak jest wszędzie. Miasto ma to gdzieś i zwala problem na niewydolną SM, która też ma to gdzieś. I tym sposobem żyjemy na wielkim złomowcu.
2019-11-28 11:57
Wybudowali ogromny blok mieszkalny, w którym jest bardzo dużo mieszkań na wynajem, a parkować nie ma gdzie. Cały chodnik, stacja benzynowa zastawione samochodami. Tak być nie może. A ulica nie jest wyremontowana, a korki są codziennie takie jak przed erą "nowej słowackiego".
2019-11-04 10:25
A unas likwiduje się trawki betonuje albo produkuje ulotki!!
2019-11-04 13:56
2019-11-04 11:32
Na Strzyży chodniki są tak rozjechane przez auta, że nawet jak nie ma tam akurat samochodów, to niepełnosprawni jeżdżą po ulicach.
2019-11-04 15:09
A moze wy wszyscy o ekstremalnych poglądach anty samochodowych i innych ekstremalnych wyprowadzicie się z Gdańska a najlepiej z całego Pomorza i dzieki temu 20% ludzi będzie mniej i dzięki temu luzniej i milej. Do tego zakazać napływu nowych przybyszów. Niech Gdańsk liczy z 300 000 i wtedy miejsc parkingowych będzie tyle ze będą odłogiem stać a ludziom pozwol decydować im samym a nie teror siejesz.
2019-11-04 21:03
miastowy z trąbek się odezwał ;)
2019-11-04 17:27
a strzyża to nie wrzeszcz??
2019-11-07 08:43
Opinia została zablokowana przez moderatora
2019-11-04 07:08
nie to co na starym rynku w Oliwie.
Fuszere odwalili. Kierowcom zostawili po 4m pasy ( pytanie po co), a pieszym i rowerzystom wspólny chodniczek zastawiony samochodami z przejazdem bez skrajni i do tego po bruku. wstyd dla miasta
2019-11-04 09:30
1/3 jezdni zmarnowali bo wyłączyli ją z ruchu.
tyle kasy na to poszło to mogli to zrobić jakoś z głową.
no cóż. za pół roku znowu rozgrzebią by to przebudować
2019-11-04 07:09
Likwidacja zatok autobusowych? Co za i**ota to wymyślił?
2019-11-04 07:17
zatoki powinny byc likwidowane wszedzie gdzie to mozliwe. priorytet dla komunikacji publicznej
2019-11-04 07:39
Poproszę o sens takiej logiki.
2019-11-04 07:48
jezdziłbyś troche komunikacją publiczną, zrozumiałbyś
2019-11-04 08:02
Masz wybór, nie stać ciebie na samochód to nie utrudniaj życia kierowcom.
2019-11-04 09:31
Nie stać cię na komunikacje to nie utrudniaj życia pasażerom
2019-11-04 08:11
Gdybyś jeździł tyle co ja, to miałbyś inne zdanie na ten temat.
Patrzysz odrobinkę szerzej na taką kwestię czy tylko przez pryzmat tego busa w którym właśnie siedzisz lub na który czekasz?
Bo zdajesz sobie sprawę z tego, że autobus który stoi na ulicy bez zatoczki generuje za sobą korek w którym utknie też kolejny autobus za nim? CHyba, że GAiT ma jakieś latające nad korkami.
Co w tym jest komfortowego?
Takie rozwiązanie może się sprawdzić TYLKO i wyłącznie na ulicach ze znikomym ruchem i rzadkim taktem jazdy autobusów (na tyle rzadkim, żeby dojeżdżający autobus za tym, który aktualnie zbiera pasażerów z przystanku nie zdążył dojechać - ma to sens w przypadku PKS-ów na wsiach).
Pytanie: skoro jest to ulica o znikomym ruchu i rzadkim takcie jazdy autobusów (tak wnioskuję, skoro usuwane są zatoki), to o jakiej wygodzie podróżujących komunikacją mówimy?
W przypadku obecności zatoczek na tej ulicy, autobus nie będzie mieć najmniejszych problemów z wyjechaniem na jezdnię, bo nie ma ruchu samochodowego. Więc w czym problem?
Jeśli natomiast jest tam spory ruch i za autobusem stojącym na przystanku tworzy się korek to w tym korku utknie też kolejny autobus. Nie możesz mówić o jakimkolwiek komforcie jazdy komunikacją miejską w takim przypadku, bo masz w nosie komfort pasażerów drugiego autobusu i na niego oczekujących. Likwidując zatoczki zmuszasz kierowcę (i pasażerów) drugiego autobusu do stania w niepotrzebnym korku.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia panie kolego.
Pozdrawiam - kierowca ZTM
2019-11-04 08:20
Korek ma być za autobusem a nie przed.
Czas przejazdu autobusem ma sie skracać kosztem przejazdów samochodem.
Taki jest cel i plan.
2019-11-04 08:26
W jaki sposób ma się skrócić czas przejazdu drugiego autobusu stojącego w korku ZA autobusem który zatrzymał się na przystanku?
Zrozumienie takich przykładów jest jednak zbyt trudne dla niektórych :(
Pozdrawiam - kierowca ZTM
2019-11-04 08:29
iż autobusy oddziela czas jednego przystanku :)
Proste? Bardzo.
2019-11-04 08:36
np spod domów, ze sklepów, ze skrzyżowań z innymi drogami.
To jest dopiero marnotrawienie przestrzeni!
2019-11-04 08:39
to taka sytuacja im to ułatwia. To źle?
2019-11-04 08:44
Bo nie mówimy tu o włączających się do ruchu pojazdach prywatnych (które wjeżdżając pomiędzy autobusy będą tworzyć dodatkowy korek, powiększający się z każdym kolejnym skrzyżowaniem, potęgowany dodatkowo przez stojący na jezdni bus zbierający pasażerów), tylko o rzekomym usprawnianiu jazdy komunikacji zbiorowej przez likwidowanie zatoczek.
2019-11-04 08:50
ok. To całą dyskusje powinno zakończyć to iż takie rozwiązanie zmniejsza średnie czasy przejazdu komunikacji miejskiej. Po prostu.
Dane i wyniki badań sa cytowane w książkach
"Walka o ulice. Jak odzyskać miasto dla ludzi"
Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta
wydawnictwo Wysoki Zamek.
2019-11-04 09:17
Tylko gdzie mogę znaleźć same badania, bez książkowego bełkotu?
Bo szukam i google odsyła tylko do jakichś artykułów, względnie księgarni.
2019-11-04 09:21
Na pewnym poziomie bez książkowego bełkotu się nie obejdzie. Wiec zapraszam do księgarniani ewentualnie czytelni.
Przypisy są.
2019-11-04 10:09
jeśli by to miało sens to jakiś ślad był by w internecie. To raczej jakiś bełkot teoretyków do tego źle zrozumiany i zaimplemetowany jak zwykle w tym ignoranckim mieście
2019-11-04 10:19
to byś pisał mniej bzdur.
2019-11-04 11:22
Nie daję się ogłupiać. A ze znajomymi wolę spotkać się w realu niż w wirtualu.
2019-11-04 09:32
nic brak zatoki tam nie zmieni
2019-11-04 07:49
Szkoda, że żaden nie potrafi wyjaśnić sensu takiej i**otycznej zmiany...
2019-11-04 09:35
autobus jedzie szybciej bo nie musi wyjeżdżać z zatoki to raz. Kierowca zamyka drzwi i po prostu jedzie. nie musi się oglądać czaić czy go ktoś wpuści czy nie.......
dwa. to większy komfort dla pasażera ( autobusem nie rzuca przy zjeździe i wyjeździe z zatoki).
2019-11-04 10:20
2019-11-04 08:19
Zatoczka.
jest korek. Autobus zjeżdża do zatoczki. Samochody go wyprzedzają. Ma potem problemy z włączeniem się do ruchu. Dalej jedzie w korku.
Brak zatoczki.
Jest korek. Autobus staje na jezdni. Samochody stoją z nim i nie mogą go wyprzedzić. Nie ma problemu z włączeniem się do ruchu. Droga przed nim jest pusta i może szybciej przejechać odcinek który sie rozluźnił w czasie jego postoju bo nikt nie wjechał przed autobus.
Kierowcy klną, pasażerowie autobusu sie cieszą .
Kurtyna opada.
2019-11-04 08:32
a co mówią pasażerowie kolejnego (drugiego, trzeciego, czwartego) autobusu, jadącego za tym pierwszym - który korek wygenerował?
Cieszą się, że utknęli?
Kurtyna opada.
2019-11-04 08:36
to chyba nie ma problemu prawda?
2019-11-04 08:41
czy mówimy o hipotetycznej sytuacji jak na autostradzie?
2019-11-04 08:43
ze ktoś sie włączy do ruchu bez problemu?
2019-11-04 08:48
Jeśli natomiast takie włączenie będzie powodować dodatkowe spiętrzenie pojazdów pomiędzy autobusami - to tak. Wtedy boli. Poza tym, nie o włączaniu się do ruchu jest tu mowa, tylko o poprawie komunikacji miejskiej poprzez likwidację zatoczek.
Nie zmieniaj tematu.
2019-11-04 08:57
takie rozwiązanie zmniejsza średnie czasu przejazdu komunikacji miejskiej.
Myślisz ze to nie było sprawdzone i testowane? Ze polska jest pionierem w zakresie rozwiązań infrastrukturalnych?
2019-11-04 09:18
Jak ich szukać?
2019-11-04 09:26
nie ma sensu dyskutować w dwóch gałęziach tego samego wątku.
Idz do księgarni ewentualnie czytelni.
2019-11-05 09:43
identyczna odległość przystanków od siebie (gdzie w Gdańsku masz takie?) + brak wjeżdżania samochodów pomiędzy autobusy z uliczek podporządkowanych.
Nie do zrobienia u nas.
2020-05-24 23:26
Znasz tą okolicę i tą ulicę ? Zgodnie z logiką masz rację . Nigdy nie widziałem dwóch autobusów na raz , reszta autobusów jeździ Nową Słowackiego.Czasami decyzję trzeba dostosować do rzeczywistości
2019-11-04 09:36
tam jeżdżą dwa autobusy na godzinę. to o jakim trzecim czwartym piszesz?
2019-11-04 10:22
A gdzie indziej, np na Myśliwskiej? Takie działanie to droga do nikąd. Wydłuża tylko niepotrzebnie i tak spore już korki.
2019-11-04 10:29
Nie dociera?
2019-11-04 10:43
Jak ma skrócić skoro wszystko stoi przed i za autobusem i tym samym kolejny autobus czeka w jeszcze dłuższym korku zanim dotrze do następnego przystanku??
Nie dociera?
2019-11-04 11:54
Jeśli drug autobus dzieli od pierwszego odległość przystanku to przestaje to mieć znaczenie.
2019-11-04 11:20
Kontynuując przywołaną myśliwską - jak ma się korek srócić, skoro samochody wylewają się z bocznych uliczek? nawet jak autobus stanie na przystanku (bez zatoczki) to i tak samochody z bocznych przed niego wjadą.
2019-11-04 11:26
Likwidacja zatoczek w miejscach, gdzie są wjazdy z bocznych ulic, wyjazdy spod domów nie ma najmniejszego sensu, bo nie przyspieszy to autobusu a jedynie wydłuży wszędzie korki. Tak na głównej jak i na bocznych uliczkach.
2019-11-04 11:53
Skoro zatoczki spowodują iż samochody będą szybciej wyjeżdżać z bocznych ulic to jak może to wydłużyć korki na bocznych ulicach?
przeczycie sami sobie a wasze argumenty ocierają sie o surrealizm.
2019-11-04 09:58
Zapomniałeś jeszcze o 7mym i 15nym autobusie.
2019-11-04 10:23
Z czym masz problem? Rozmowa wywiązała się z komentarza:
"to jest bardzo dobry pomysł. (31)
zatoki powinny byc likwidowane wszedzie gdzie to mozliwe. priorytet dla komunikacji publicznej".
Także nie wbijaj w rozmowę jak dzik w sosnę, jeśli nie przeczytałeś całości wątku.
2019-11-04 10:25
typu reductio ad absurdum ma poważne wady.
I jest raczej sofistyką niż metodą dochodzenia prawdy.
No ale wiadomo ze w takich dyskusjach wcale nie chodzi o prawdę a fakty (skrócenie czasów przejazdu komunikacji) nie są mile widziane o ile nie odpowiadają naszej opinii.
2019-11-04 10:33
:)
2019-11-04 10:42
Co może przekonać skoro fakty nie przekonują bo sa w książkach zamiast w internecie. O czym mowa?
2019-11-04 10:55
Janette Sadik-Khan, która zajmowała się transportem w NY.
Szczegół taki, że nikt nie patrzy na to, że książka jest oparta o case study NY a nie Gdańska, czy innego polskiego miasta. To co działa tam, niekoniecznie musi działać u nas. Czy NY jest różny od Gdańska? Natrualnie. Czy ma metro? Tak, Czy jest na planie koła? Powiedzmy. Czy ulice wyglądają inaczej? Oczywiście. Czy ma więcej dróg szybkiego ruchu niż Gdańsk? Jakieś 10x tyle.
Po prostu nie można odnosić 1:1 rozwiązań z innego regionu do naszego bez przemyślenia i przebadania wszystkich za i przeciw.
2019-11-04 10:58
choć oczywiście przykłady z US i czy Australii też są.
2019-11-04 13:18
ma to być strefa maks. prędkości 30kmph. Brak zatoczek spowoduje powstanie korku za autobusem co automatycznie wymusi spowolnienie jazdy zamiast foto-rejestratorów czy policji z suszarką.
2019-11-04 08:01
Człowieku jak nie masz pojęcia o ruchu drogowym to lepiej się nie wypowiadaj
2019-11-04 08:01
Kolejny biedak bez samochodu
2019-11-04 07:32
Przepustowość!
2019-11-04 07:35
2019-11-04 07:39
ja pamiętam jak przy budowie dwupasmówki Słowackiego do Matarni jakiś geniusz wymyślił, że zakręty wyprofilowane z pochylaniem utrudniającym jazdę i wyrzucającym pojazdy na zewnątrz zmuszą kierowców do ostrożniejszej jazdy. W efekcie zwiększyło to ilość wypadków na tym odcinku do takiej ilości i zniszczenia barierek przez samochody jadące z dozwoloną prędkością, że teraz zo roku robią "uszorstnienie powierzchni". Geniuszy od dróg mamy dostatek. Ten akurat ścigał się z podobnym, który pod Szczecinem polikwidował utwardzone pobocza drogi szybkiego ruchu, żeby "zmusić kierowców TIR-ów do ostrożniejszej jazdy". Po gwałtownym wzroście wypadków zaprzestali tego. Pewnie, że zatoczki dla autobusów można zlikwidować, ale to spowoduje tylko dodatkowe zadymienie przez samochody stojące a potem ruszające za autobusem. Ekologia się kłania. Narzekamy na smog.
2019-11-04 08:05
W końcu jeden mądry na tym forum.
2019-11-04 08:26
czy jezdzisz paserati za piątka?
W czasie postoju ja tam dymię bo silnik nie pracuje.
2019-11-04 11:20
Ile trujących substancji emituje do atmosfery silnik spalinowy podczas rozruchu. Jaki jest ślad węglowy wyprodukowania rozrusznika i akumulatora, które w takim pojeździe musisz wymieniać częściej niż w zwykłym, itp.
Zostało to obliczone w jakichś badaniach (teraz nie przytoczę bo piszę z pamięci) - że zdecydowanie bardziej ekologiczne jest użytkowanie starego samochodu od produkcji do naturalnej śmierci na złomowisku, niż złomowanie na siłę i kupowanie nowego samochodu, kierując się względami rzekomej ekologii.
2019-11-04 13:47
2019-11-05 07:48
jaki jest koszt środowiskowy produkcji akumulatorów do elektryków i hybryd oraz jakie metale muszą być wydobywane (i gdzie) do produkcji tegoż.
2019-11-04 09:16
Bardzo dobrze. W ten sposob priorytet ma komunikacja , a nie osobowki blokujace autobusy
2019-11-04 10:40
Ja bardzo chciałbym likwidacji tego peerelowskiego reliktu. Autobus bardzo ładnie spowalnia ruch, nie ma zap@$$%nia, a postój autobusu trwa 8 do 15 sekund. W szczególności powinno się likwidować zatoki przy szkołach.
2019-11-04 07:09
po co robić remont skoro i tak chodniki znowu będą rozjeżdżane przez auta
2019-11-04 10:26
2019-11-04 07:09
Deweloper zadowolony.
2019-11-04 07:49
2019-11-04 14:15
Zamiast wymusić na deweloperze remont tamtego rejonu, to jeszcze na kolanach rozkłada mu się dywan.
Owszem ulica tam wymaga remontu. Jezdnia jest tak krzywa, a studzienki zapadnięte, że o remont prosi się od dawna. Jednak dziwnie zbiega się to z budową i rozjeżdżaniem przez tiry, a dodatkowo miasto planuje na Wyklętych buspas. Jak jeszcze na Słowackiego będzie strefa 30, ronda, progi itd., to paraliż mamy zapewniony. Potem nam powiedzą, że przecież PKM można jeździć...
2019-11-04 21:31
ma argumenty
2019-11-04 07:10
To jest już lokalna uliczka
2019-11-04 07:32
2019-11-04 07:50
2019-11-04 08:23
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.