• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Statki Lotos Petrobaltic trafią do spółki na Cyprze. Będzie strajk w Polsce?

Robert Kiewlicz
14 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Związki zawodowe w Lotos Petrobaltic sprzeciwiają się restrukturyzacji w spółce i przekazaniu statków Bazalt i Granit do spółki z siedzibą na Cyprze. Związki zawodowe w Lotos Petrobaltic sprzeciwiają się restrukturyzacji w spółce i przekazaniu statków Bazalt i Granit do spółki z siedzibą na Cyprze.

Związki zawodowe działające w spółce Lotos Petrobaltic weszły w spór zbiorowy z zarządem. Powodem sporu jest proces restrukturyzacji, jaki zachodzi w spółce. W jego ramach dwa statki Petrobalticu - Bazalt i Granit, zostaną przekazane spółce z siedzibą na Cyprze. Wiąże się to również z redukcją etatów. Związkowcy ostrzegają, że jeśli rozmowy nie przyniosą skutku przejdą do innych form walki o miejsca pracy.



TSV Granit TSV Granit
TSV Bazalt TSV Bazalt
W spółce Petrobaltic ma nastąpić restrukturyzacja, w ramach której ma nastąpić wniesienie aportem dwóch statków Granit i Bazalt do spółki z siedzibą na Cyprze. Według związków zawodowych, chodzi o spółkę Miliana Shipping Company Ltd., która została zarejestrowana 22 kwietnia 1999 roku na Cyprze. Lotos Petrobaltic jest w posiadaniu 999 udziałów, co stanowi 99,9 proc. kapitału zakładowego spółki.

Poprzez spółkę zależną Aphrodite Offshore Services N.V., która posiada 1 udział w Miliana Shipping Company Ltd., Petrobaltic jest właścicielem 100 proc. kapitału zakładowego Miliana Shipping Company Ltd. Spółka zajmuje się świadczeniem usług magazynowania i transportu ropy naftowej, asysty ratowniczej i przeciwrozlewowej oraz usług geotechnicznych.

- Takie działania mogą skutkować likwidacją dotychczasowych miejsc pracy. Chodzi o min. 50 osób - mówi Zbigniew Moneta, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Ruchu Ciągłego Petrobalticu. - Załodze statków przedstawiono już Program Dobrowolnych Odejść.

Jednak według związków nie jest on zadowalający. W projekcie PDO podano konkretne daty złożenia wniosku o przystąpienie do programu i rozwiązania umowy za porozumieniem stron oraz uzależniono wysokości dodatkowej odprawy od terminu złożenia wniosku. To właśnie, według związkowców, świadczy o wywieraniem presji na załodze przewidzianej do zwolnień grupowych. - Pracownicy mogą też pracować dla spółki cypryjskiej, jednak nowe kontrakty mają o wiele gorsze warunki finansowe - dodaje Moneta.

- Związki zawodowe zrzeszające część pracowników Lotos Petrobaltic skierowały do pracodawcy pisma, w których domagają się odstąpienia od planowanych zmian organizacyjnych w obszarze floty -
odpowiada Krzysztof Grabowski, doradca ds. PR Lotos Petrobaltic. - Postępując zgodnie z przepisami ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, pracodawca powołał zespoły negocjacyjne, których zadaniem i zamiarem jest wyjaśnienie kwestii spornych w drodze rokowań.

Według władz Grupy Lotos restrukturyzacja, która trwa w Petrobalticu, ma przynieść Grupie Lotos oszczędności idące w miliony złotych rocznie. Na identycznej zasadzie, na jakiej działać mają Bazalt i Granit, obecnie pracują już inne statki, świadczące usługi dla Grupy Lotos - Aphrodite I (należący do Aphrodite Offshore Services N.V.) oraz St. Barbara i Kambr (Miliana Shipping Company).

Miejsca

Opinie (293) ponad 20 zablokowanych

  • Ot taka sobie praca ;-) (3)

    O jakim leserstwie mówisz ?
    Trzeba mieć odrobinę pojęcia ,aby się wypowiadać , statki Granit i Bazalt to specyficzne jednostki - na których załadunek i rozładunek następuje w porcie ,
    ale i w morzu przy skrajnych warunkach - to nie jest wożenie bananów z portu do portu.
    Niech nie wtajemniczeni obejrzą poniższy filmik na Yutubie - normalka w Petrobalticu i za to marynarze tam biorą pieniądze !

    • 12 1

    • Zbir potwierdzam

      zatrudnieni na granicie i Bazalcie to fachowcy z gornej polki , bo i te statki to nie takie zwykle jednoski plywajace . to jest baza do obslugi platform wiertniczych , czy to wdobywczych czy poszukiwawczych , bez nich istnienie Petrobaltiku stoi pod znakiem zapytania

      • 2 0

    • film - coś nie chce wejść link ? (1)

      • 0 0

      • Trzeba dodać http://

        www.southspy.com/video/play/mjkmS6kWTGY/Petrobaltic

        • 1 0

  • (4)

    a tymczasem na offshorach norweskich zarabia sie od 4000 do 9000 euro na m-c i mam w pupie nasza flote od samego poczatku hehehe. Zwlaszcza petrobaltic ze swouim podniesionym nosem...

    • 3 6

    • (2)

      a co ty tam robisz gamoniu?ogłoszenia na portalach czytasz?

      • 0 1

      • robi w zezach w miedzy czasie wyskakuje upieprzony od smaru do komputera zerka czy jest nowy wpis na forum tylko czy ty naprawde teraz jestes na AHTS na morzu polnocnym.Czy w biurze lotosu na elblaskiej?

        • 0 0

      • Nie prosze Pana. Ja tam ciezko pracuje za solidne pieniadze. Ja wyzej. Pozdrawiam.

        • 1 0

    • Księżniczka Anna ma więcej

      • 0 0

  • flota

    z naszej floty juz prawie nic nie zostało-sprzedali juz prawie wszystko wiec niech teraz zaczna sprzedawac własne pupy

    • 2 1

  • Są dziedziny które powinny pozostac w rekach polaków. I ta jest jedna z nich (2)

    • 54 8

    • bo Polak potrafi ;-)

      • 0 0

    • przeciez to nadal bedzie polska firma...

      ludzie wiecej zrozumienia tekstu...

      • 2 6

  • Dla jasności

    Sprawozdanie finansowe każdej spółki kapitałowej jest publicznie dostępne, nie tylko spółek giełdowych.

    • 0 0

  • Mechanizm jest prosty,jednym trzeba zabrać aby dać swoim(pociotkom)

    • 5 0

  • WSZYSCY ARMATORZY POLSCY (1)

    ZDECYDOALI SIE NA PRZENOSINY NA CYPR ZE WZGLEDU NA PODATKI I UŁATWIENIA
    PRZY ZAKŁADANIU BIZNESU.
    W POLSCE GOSPODARKA MORSKA NIE MA POSŁUCHU U POITYKÓW, NIE WYKORZYSTUJEMY 500 KM WYBRZEŻA, NA ŚWIECIE PRAWIE WSZYSTKIE NAJBOGATRZE
    MIASTA TO PORTY , TYLKO NIE W POLSCE.
    TO SIE NIE ZMIENI PRZEZ JESZCZE JAKIES 20-30 LAT, AZ NIE WYMRZE JEDNO POKOLENIE KOMUCHÓW.I TYLE.

    • 16 1

    • Eugeniusz Kwiatkowski się w grobie przewraca

      jeśli zna sytuację. W ogóle po co walczyliśmy z Hitlerowcami? Po co było walczyć z komuną? Nie trzeba być ubekiem ani komuchem, wystarczy być idiotą , żeby oddać wszystko co nam pozostało.

      • 0 0

  • Tusk - sprzedaj calą Polskę (4)

    • 61 24

    • Kaczor obsadzał ludźmi wszystko co się dało, a co się nie dało tam właziły związki (1)

      i teraz mamy....

      • 5 7

      • sam jesteś kaczor

        • 1 3

    • (1)

      a kto kupi bankrutujące państewko?

      • 6 1

      • KTOS KUPI NA ALLEGRO

        • 2 0

  • i co z tego (1)

    Teraz muszą placić wszystko zatrudnionym na statkach tzn. pensje, ZUS,NFZ, urlopy ,zwolnienia i tak dalej.A wiadomo , buraki w polu to marynarz na chorobowym.Po zmianie się zmieni , owszem powinni zarabiać więcej ale tez urwie się cala reszta. I tak jest u 95% marynarzy dlaczego ma być inaczej w Petrobalticu?
    Skończą się zwolnienia lekarskie i ogólnie lesserstwo a trza będzie pracować no i szefowie związku jakby dostaną po plecach .a strajki mogą doprowadzic do tego co byloz PLO.

    • 2 8

    • Jak zdychać to z honorem

      • 0 0

  • To jest interes Lotosu za pieniądze zagrabione z Petrobalticu

    www.wnp.pl/wiadomosci/142703.html

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane