- 1 Deweloper remontuje miejsca rekreacji (87 opinii)
- 2 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (200 opinii)
- 3 Pożar na budowie na osiedlu "Lewego" (22 opinie)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (302 opinie)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (163 opinie)
Strabag rozbuduje Kwiatkowskiego. Nie wiadomo, co z buspasem
Rozbudowę ul. Kwiatkowskiego do dwóch pasów w każdym kierunku wykona firma Strabag. Wybrany właśnie w przetargu wykonawca otrzyma za to 22,9 mln zł. Po niecałych 9 miesiącach droga wraz z nowymi chodnikami i drogą rowerową ma być gotowa. Mają też być buspasy, ale na jakiej długości i po której stronie - tego nie wiadomo.
Strabag otrzyma za prace 22 918 389,60 zł. Za te pieniądze ma rozbudować ul. Kwiatkowskiego od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka. Wzdłuż trasy powstanie też droga rowerowa o szerokości 2,5 m. Będzie to fragment drogi rowerowej, realizowanej w ramach międzynarodowej trasy EuroVelo, który zostanie połączony z niedawno oddanym odcinkiem od ul. Andersa do ul. Kwiatkowskiego. Trasa dla rowerów będzie miała szerokość 2,5 m i zlokalizowana zostanie po jednej stronie ul. Kwiatkowskiego.
Buspas? W dokumentacji jest
Najwięcej emocji podczas projektowania i ogłaszania przetargu wzbudziło wyznaczenie (lub nie) buspasa na rozbudowanej trasie. Przez długi czas nie udzielano konkretnych informacji na ten temat. Budowa ma ruszyć niebawem, a władze Gdyni nadal nie wiedzą (lub nie chcą powiedzieć) czy i gdzie buspasy będą.
Zapytaliśmy wiceprezydenta Marka Łucyka o to, czy buspas będzie na każdej nitce jezdni (w górę i w dół), czy będzie tylko jeden (np. tylko w górę, w kierunku ul. płk. Dąbka) czy może jeden o zmiennych kierunkach? Buspasów nie ma bowiem w najnowszej wizualizacji pokazującej efekty inwestycji. Odpowiedź jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca:
- Posiadana dokumentacja projektowa oraz pozwolenie na budowę przewiduje buspasy w obu kierunkach - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Wiadomo za to, że buspasy znajdą się na kolejnych drogach na północy Gdyni.
- Na ul. Dąbka też planujemy buspasy. Priorytetem nie będzie w tym miejscu transport indywidualny - idziemy w końcu nowoczesnymi trendami i stawiamy na sprawną siatkę połączeń zbiorowych - zaznacza radna Samorządności Wojciecha Szczurka, Marika Domozych.
Nowe chodniki i sygnalizacja świetlna
Oprócz tego przebudowane zostanie także skrzyżowania z ul. Podgórską, powstaną nowe chodniki, a także infrastruktura przystankowa i sygnalizacja świetlna. W ramach prac przewidziana jest budowa nowej kanalizacji deszczowej, a całość dopełni nowoczesne oświetlenie w technologii LED, nasadzenia zieleni i mała architektura.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-02-11 07:29
2 pasy w gore + buspas (16)
W godzinach popołudniowych A rano odwrotnie- 2 pasy w dół + budowa jak na chwaszczynskiej. Będzie dobrze i będą zadowoleni ekoterrorysci
- 74 25
-
2021-03-19 13:21
Żadnych buspasów
Po co buspas dla jednego autobusu skoro po rozbudowie do dwóch pasów w każdą stronę ruch będzie płynny a tak zostanie po staremu czyli po jednym pasie w każdą stronę. Nawet kierownik budowy Strabag ( z którym rozmawiałem) dziwił ) się że te buspasy są w projekcie szczególnie że przy dwóch jezdniach w każdą stronę ruch będzie płynny.
- 0 0
-
2021-02-11 20:35
Rzondamy namalowania nowego bus pasu!
Czy jest jeszcze siano na farbe?
- 3 1
-
2021-02-11 11:36
Masz na myśli najbardziej roszczeniową grupę społeczną - kierowców?
- 11 9
-
2021-02-11 10:58
Ekoterroryści - masz na myśli chyba ekonomicznych, a nie ekologicznych (8)
Bo jest znacznie taniej jest zbudować i utrzymać 2 buspasy o max przepustowości 2-3 tys ludzi na godzinę każdy, niż 6 pasów + wielkie skrzyżowanie z rozjazdami o przepustowości 800 aut = 1000 ludzi na godzinę.
- 7 11
-
2021-02-11 12:15
(4)
800 auto = 1000 na godzinę
10 autobusów 194 na godzinę, po 50 pasażerów = 500 osób na godzinę.- 6 0
-
2021-02-11 15:09
Przecież obliczenia są opisane poprawnie (3)
Max przepustowość to nie to samo, co przepustowość konkretnej linii.
- 1 1
-
2021-02-11 19:21
Tak, a za kilka lat będzie jeździło więcej linii (1)
i wtedy byłby kwik: -szczur kat miasta-, -dlaczego nikt o tym wcześniej nie pomyślał- itd itd
- 3 2
-
2021-02-11 22:57
Jakoś nie widać gwałtownego rozwoju komunikacji miejskiej
- 1 1
-
2021-02-11 15:40
Gdynianka
Na pogórze jeździ tylko jedna linia 194 , wiec obliczenia są poprawne. No bo 141 nie można liczyć , nie jeździ Kwiatkowskiego :-). I dla tej jednej linii buduje się buspas , to jakiś żart i to bardzo ponury.
- 7 4
-
2021-02-11 11:06
Kolejny społecznik z kreatywnym liczeniem. (2)
Przelicz ile rowerów mogło by przejechać takim buspasem.
- 3 7
-
2021-02-11 17:00
zwłaszcza...
takich rowerów bez siodełka ;P
- 3 0
-
2021-02-11 13:16
z jednym czy dwoma kołami?
- 2 0
-
2021-02-11 07:45
(3)
Nie eko a zdrowy rozsądek.
- 13 16
-
2021-02-11 10:44
jeden pas w górę i w dół naprzemiennie ze światłami (2)
reszta drogi - na buspasy i ścieżki rowerowe...
- 2 17
-
2021-02-11 15:47
Gdynianka (1)
Buspas dla jednej linii autobusowej to chyba jakiś żart. Przecież tam jeździ tylko 194.
- 8 6
-
2021-02-11 16:48
Co 7-10 minut.
- 5 4
-
2021-02-11 12:30
Buspasy - TAK
Tylko niech puste nie stoją - autobus / trolejbus co 2 minuty + taxi + elektryki. Może wtedy mieszkańcy zamiast stać w korku wsiądą do autobusu.
Najbardziej wkurzające są jednak puste buspasy (autobus co 15 minut) a obok olbrzymi korek.- 2 2
-
2021-02-11 11:08
22 miliony? To miasto ma szczęście że trafiła się pandemia i nie można organizować imrez!
Nie polatały samolociki i nie pojeździła Formuła 1 po ulicach w 2 weekendy i cały świat nie "usłyszał" o Gdyni.
Gdzieś ten budżet trzeba wydać, więc w końcu po 30 latach nie ma wyjścia i trzeba przebudować ten fragment.- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.