- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (202 opinie)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (744 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (154 opinie)
Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?
Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady Kwiatkowskiego? To pytanie, które wraca wśród mieszkańców każdego lata, kiedy ruch na trasie jest zwiększony przez Open'er i podróże w kierunku Mechelinek i Rewy.
- Koszty utrzymania estakady Kwiatkowskiego
- Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego
- Estakada Kwiatkowskiego: jakie prace zostały wykonane?
- W lipcu kolejna wymiana dylatacji
Teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.
Koszty utrzymania estakady Kwiatkowskiego
To nie znaczy, że nie trzeba łożyć na remonty. O koszty utrzymania drogi w interpelacji zapytał Marek Dudziński, radny PiS.
W odpowiedzi władze Gdyni tłumaczą, że na roczne utrzymanie techniczne estakady Kwiatkowskiego nie została przeznaczona stała pula środków.
- Wielkości kwot na utrzymanie obiektu w każdym roku są uzależnione od aktualnych potrzeb oraz od posiadanych przez miasto finansów - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego
Ale padają też konkretne kwoty:
- W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
- W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
- W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.
Do tego dochodzą też inne kwoty związane z odśnieżaniem i czyszczeniem.
- Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.
Estakada Kwiatkowskiego: jakie prace zostały wykonane?
Dodaje, że w ciągu ostatnich lat na estakadzie Kwiatkowskiego wyremontowano i zmodernizowano, wymieniając dylatacje, 11 przegubów gerberowskich, 16 przyczółków na łącznicach oraz dwa przyczółki skrajne na konstrukcji głównej.
Ponadto w ramach robót utrzymaniowych na estakadzie Kwiatkowskiego wykonywano między innymi:
- remonty nawierzchni poliuretanowych kap chodnikowych,
- naprawę gzymsów,
- naprawy miejscowe spodu konstrukcji,
- renowację łożysk,
- wymieniono 50 szt. ekranów przeciwporażeniowych,
- wymieniono odcinki balustrady mostowej,
- wykonano zabezpieczenie kabli zewnętrznego sprężenia.
W lipcu kolejna wymiana dylatacji
Kolejną wymianę dylatacji zaplanowano na lipiec. Chodzi o element nad ul. Kontenerową. Prace nie mają być uciążliwe dla kierowców.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-29 15:38
Gdynia (8)
Powinna pomyśleć na wybudowaniu alternatywnej drogi w kierunku obłuża aby w razie awarii estakady mieć alternatywę i rozładować na codzien estakadę.
- 55 3
-
2023-06-30 13:44
Alternatywa droga? Po co skoro projekt rozbudowy ul. Unruga zakłada wyniesie przejść dla pieszych? I tak będziemy stali w jeszcze większym korku
- 0 0
-
2023-06-30 12:56
a komu to potrzebne :D
- 0 0
-
2023-06-30 07:23
budżet Gdynia na drogi a estakada :) waciki (1)
rocznie 217,7 miliona złotych na inwestycje w infrastrukturę drogową
- Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.
i kto to pisał jak estakada się rozpada :)- 0 2
-
2023-06-30 09:36
Utrzymanie zimowe 161 tys zl?
Co to za bajki? Samo odśnieżanie chyba, a gdzie koszt piasku/soli/solanki i późniejszego sprzątania tego z ulic?
- 1 1
-
2023-06-30 06:27
Brak pomysłu (3)
Każdy kto porusza się po tej części Gdyni widzi kompletny brak pomysłu gdyńskiego samorządu oprócz hektolitrów wydawanych na farbę w celu malowania kolejnych buspasów. Ta część Gdyni od 15 lat powinna być połączona SKM z Trójmiastem. Pomijam kolejna i**otyczną modernizację skrzyżowania na zakończenie estakady gdzie korki poprzez jeden pas przed galerią Szperk sięgają zenitu. Oni nie dostrzegają tego że Gdynia sie rozrasta ....
- 12 5
-
2023-06-30 07:33
Najlepiej byłoby zrobić alternatywny wyjazd do Kosakowa (2)
Wójt wydaje zgody na budowę i później wymaga, aby Gdynia zrobiła dojazd do osiedli w polach kapusty. Jakby mieszkańcy Kosakowa jeździli przez Rumię albo serpentynę, nie byłoby korków na Estakadzie.
- 7 2
-
2023-07-01 08:19
Bo problem leży w Gdyni
A nie Kosakowie. Gdyby to wąskie gardło było w Kosakowie czy gdziekolwiek indziej to by już dawno było rozwiązane. Niestety w Gdyni oczywiście nie da się.
- 0 0
-
2023-06-30 08:23
Masz rację
Zwróć tylko uwaga że większość osób z Kosakowa to byli gdynianie którzy w większości pracują w Gdyni ... Tu jest brak komunikacja na poziomie Gdyni i Kosakowa
- 1 2
-
2023-06-29 16:42
wagi automatyczne dla kontenerów (7)
i problem zniknie. Estakady nie uszkadza duży ruch samochodowy, tylko przeładowane ciężarówki i kontenery.
- 64 1
-
2023-06-30 09:30
Tyle, że tam w ogóle zgodnie z przepisami nie powinny jeździć TIRy (2)
Estakada ma bodajże złą kategorię drogi przez co max dopuszczalny nacisk na oś jest za mały. GDDKiA nie chce przejąć estakady, a powinna. Gdynia się cały czas stara aby estakadę przejęło GDDKiA. Jakby ITD się ustawiło na estakadzie to mogą ściągać i karać praktycznie każdy zestaw ciężarowy. Był o tym artykuł nawet.
- 2 0
-
2023-06-30 14:15
Napisz pismo o remont do GDDKiA dostaniesz za 10 lat a przez 8 droga będzie nieprzejezdna
- 0 0
-
2023-06-30 13:02
i wszytkie autobusy :)
- 0 0
-
2023-06-30 07:24
ale jej nic nie uszkadza! (3)
Gdynia rocznie 217,7 miliona złotych na inwestycje w infrastrukturę drogową
koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł- 0 6
-
2023-06-30 09:49
doczytaj
W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ile-Gdynia-wydaje-na-utrzymanie-estakady-n179565.html- 1 0
-
2023-06-30 09:48
Utzrymanie letnie to malowanie i zamiatanie
- 1 0
-
2023-06-30 08:42
A ile milionów za ble ble dostał od gminy
Dębski?
- 1 0
-
2023-06-29 15:16
Pytania o utrzymanie Estakady są ważne, ale dużo ważniejsze jest inne pytanie: (7)
Kiedy OPAT??!!!
Kiedy Via Maris i Droga Czerwona?!
Wszystko to z bezkolizyjnym dojazdem do portu i północnych dzielnic Gdyni - to powinien być priorytet w działaniu!- 55 11
-
2023-06-29 23:20
OPAT, Via Maris, Droga Czerwona
To różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.
Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy sąTo różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.
Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy są sprzedawane.
Po zbudowaniu tego przedłużenia (raptem 2-3km...) dalej już powiaty mogą budować nawet same...
Nie należy też zapominać o kolizyjnym skrzyżowaniu torów z Hutniczą (w dwóch miejscach), o Piaskowej (ponoć do likwidacji) i oczywiście o Puckiej przy Chylońskiej.
Leciwe wiadukty na Wiśniewskiego nie zostały zmodernizowane w ramach wielkich prac wokół portu...
Chrzanowskiego i Węglowa też proszą się o nowe spojrzenie.
No i karwińskie wiadukty... ;)
Głowa może rozboleć... ;)- 5 0
-
2023-06-29 15:41
ale może drugie lotnisko sobie wybudujemy :D (2)
- 12 4
-
2023-06-29 23:09
już wybudowano...
Rozsmarowując wydatki na kilka etapów, koszt rabatek przed oknami Urzędu Miejskiego wywindowano do kwoty porównywalnej z lotniskiem ~ 100 Mpln. I jest park(ing) centralny...
Będą cieszyć oczy mieszkańców urzędowych gabinetów...- 8 2
-
2023-06-29 20:13
Lepiej lotniskowiec :D
- 6 1
-
2023-06-29 15:22
(2)
te drogi sprawią tylko ze wiecej osob z gdyni wyprowadzi sie na przedmiescia miasta czyli bedzie dojezdzac samochodem do miasta, tworzyc w nim wieksze korki i nie płacic podatków w miescie. To jest błędne koło w ktorym Gdynia jest i czuje sie swietnie nie widząc ze jedzie wprost na zderzenie ze sciana
- 5 18
-
2023-06-30 09:34
Już nie mogę słuchać tych bzdur
Grunty w miastach nie są z gumy i nie są w stanie pomieścić wszystkich mieszkańców. Poza tym ceny nieruchomości na przedmieściach sa niższe niż w centrum i to też jest fakt. Więc skończ pleść bzdury o tym co jest przyczyną korków.
- 2 1
-
2023-06-29 23:23
a co mają robić ludzie w "centrum"??!
Przecież tam nie ma jak mieszkać?!!
Miasto nie chce tych ludzi, bo woli robić byznesy na wynajmie i spekulacji gruntami.- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.