• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

Patryk Szczerba
29 czerwca 2023, godz. 15:00 
Opinie (109)
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
W ostatnich kilkunastu latach Gdynia wydała ponad 10 mln zł na utrzymanie i remonty estakady Kwiatkowskiego. W ostatnich kilkunastu latach Gdynia wydała ponad 10 mln zł na utrzymanie i remonty estakady Kwiatkowskiego.

Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady KwiatkowskiegoMapka? To pytanie, które wraca wśród mieszkańców każdego lata, kiedy ruch na trasie jest zwiększony przez Open'er i podróże w kierunku Mechelinek i Rewy.




Czy Droga Czerwona zmarginalizuje znaczenie estakady?

Przypomnijmy, że w ostatnich latach Gdynia starała się najpierw o to, by estakadą Kwiatkowskiego zajęła się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Później walczono o to, by rząd dołożył się do remontów. Miasto starało się o dofinansowanie ostatnich remontów w ramach V edycji rządowego Programu Polski Ład, ale środków nie otrzymało.

Teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Koszty utrzymania estakady Kwiatkowskiego



To nie znaczy, że nie trzeba łożyć na remonty. O koszty utrzymania drogi w interpelacji zapytał Marek Dudziński, radny PiS.



W odpowiedzi władze Gdyni tłumaczą, że na roczne utrzymanie techniczne estakady Kwiatkowskiego nie została przeznaczona stała pula środków.

- Wielkości kwot na utrzymanie obiektu w każdym roku są uzależnione od aktualnych potrzeb oraz od posiadanych przez miasto finansów - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



Ale padają też konkretne kwoty:

  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.



Do tego dochodzą też inne kwoty związane z odśnieżaniem i czyszczeniem.

- Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.

Estakada Kwiatkowskiego: jakie prace zostały wykonane?



Dodaje, że w ciągu ostatnich lat na estakadzie Kwiatkowskiego wyremontowano i zmodernizowano, wymieniając dylatacje, 11 przegubów gerberowskich, 16 przyczółków na łącznicach oraz dwa przyczółki skrajne na konstrukcji głównej.

Ponadto w ramach robót utrzymaniowych na estakadzie Kwiatkowskiego wykonywano między innymi:
  • remonty nawierzchni poliuretanowych kap chodnikowych,
  • naprawę gzymsów,
  • naprawy miejscowe spodu konstrukcji,
  • renowację łożysk,
  • wymieniono 50 szt. ekranów przeciwporażeniowych,
  • wymieniono odcinki balustrady mostowej,
  • wykonano zabezpieczenie kabli zewnętrznego sprężenia.

W lipcu kolejna wymiana dylatacji



Kolejną wymianę dylatacji zaplanowano na lipiec. Chodzi o element nad ul. KontenerowąMapka. Prace nie mają być uciążliwe dla kierowców.

Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (109) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Smieszne. (2)

    Na bank Gdynia wydaje mniej na drogi niz na Openera i inny tzw. PR.

    Sa priorytety od lat, a kasa pusta.

    • 46 10

    • Akurat Opener to jest hit eksportowy Gdyni - to dobrze że Miasto wspiera kulturę :))))))))))))) (1)

      Gorzej gdy Minister Kultury wspiera prywatny biznes redemptorysty z Torunia bo to jest roztrwanianie i rozkradanie publicznych czyli naszych pieniążków.

      • 9 15

      • Opener to nie żadna kultura tylko prywatny biznes/Festiwal muzyczny

        • 18 8

  • Za mało. (11)

    Za dużo na Openery i inne bardzo potrzebne do życia imprezy dla mieszkańców a za mało na konserwacje i rozbudowę dróg. Dróg które od ostatnich 15 lat nie były w Gdyni budowane i dróg które nie wytrzymują pod naporem zarówno komunikacji miejskiej jak i transportu. Jakby ktoś pytał, Gdynia to miasto portowe które nie buduje dróg do portu bo łatwiej sprzedać wszystkie grunty xD.

    • 96 28

    • budowa drug w miescie nie ma sensu (2)

      wiecej kilometrow to wieksze koszty utrzmania a znacznie pogarsza sie jakosc zycia mieszkancow. Drogi powinno sie likwidowac aby oszczedzic pieniadze i zdrowie (koszty utrzymania infrastruktury sa najwiekszymi kosztami w budzetach)

      • 5 32

      • Likwidować drogi

        Większej glupoty dawno nie widziałem.
        Lepiej budować drogi rowerowe a i tak ludzie jeżdżą obok po ulicy.

        • 11 13

      • Panie specjalisto z urzedu, pora do domu. Robota zakonczona.

        • 3 3

    • I nie będą budowane, bo Gdynia zbudowała siatkę dróg wielopasmowych z kompletem wielopasmowych dojazdów do Obwodnicy (3)

      gdy w Gdańsku do obwodnicy prowadziły dróżki o skali nawet nie powiatowej, tylko gminnej. Od tej pory tylko utrzymanie i remonty. Jak ktoś chce się wyprowadzać do sąsiednich gmin i marudzić na brak intensywnej obsługi komunikacją miejską tego obwarzanka, to robi to tylko na własną odpowiedzialność. Zostaje gnicie w korkach, które samemu robi.

      • 6 15

      • Do piszacych pracownikow urzedu... (2)

        Wy tak na serio??

        • 13 4

        • A wy tak na serio myślicie (1)

          Że w kraju o populacji 0,5% światowej będą inne trendy niż na całym świecie? Się osiedla na zad*piu, się cierpi...

          • 3 3

          • światowych trendów i rozwiązań...

            to ty nawet na obrazku nie widziałeś...

            A jak widziałeś, to nie zrozumiałeś...

            • 2 1

    • Gdynia jak każde atrakcyjne miasto

      jest wrogiem swoich mieszkańców!
      Zadłużenie na miliard aż dziwne że tylko 10 milionów przez 15 lat ale chyba MTM w tym nie bierze udziału!

      • 6 5

    • (2)

      Openery dzbanie same się utrzymują , ponadto dzięki temu miasto jest znane na świecie.

      • 5 9

      • Chyba z patologii

        I dziurawych ulic słoiku z Braniewa

        • 2 2

      • Rzecz w tym

        Że się nie utrzymuje o czym już było. Opener to nie tylko impreza na polu i jak policzyli wszystkie koszty ponoszone przez miasto i mieszkańców to wychodzi dużo na minusie.

        • 1 0

  • odpowiedzi z ankiety nie mają sensu

    w momencie budowy drogi czerwonej po estakadzie będzie zakaz poruszania się ciężarówek i tyle. To że nadal będzie to alternatywna droga nie ma żadnego znaczenia

    • 36 6

  • NIecały 1 promil dochodu miasta liczac dochody planowane na 2023 i wydatki z 2022.

    • 16 4

  • To jest szukanie dziury w całym Panie radny z PiS Marku Dudziński. Koszt remontu Estakady to wcale nie tak dużo. (5)

    Ja wiem że przykład zawsze idzie z góry i jest Pan zapatrzony na obecnego Premiera który zamiast pracować ciągle tylko coś opowiada i obiecuje ale może lepiej proszę składać zapytania tam gdzie `grosz publiczny` jest nagminnie marnowany i rozkradany czyli do Pańskich kolegów z PiS :))))))))))))))))))))))))

    • 18 37

    • przedstaw listę osiągnięć PO-PSL kiedy rządzili ! (2)

      Sam Schetyna zapytany tylko o jeden , mocny argument pozytywnych działań platformy, schował się w ciszy !!! ;P

      • 7 9

      • Budowaliśmy najwięcej dróg, zbudowano terminal gazowy im. L. Kaczyńskiego - PiS nadał mu tylko patrona :))))))))) (1)

        Ciągnęliśmy z UE najwięcej kasy za rządów PO-PSL, teraz za PiS dopłacamy do UE bo płacimy kary oraz dzięki kłótniom Maliniaka z Zerem nie mamy kasy z KPO. Dług publiczny Polski w 2015 wynosił 880 mld PLN, teraz w 2023 zbliża się już do 2 bilionów. Nie wywalano kasy na pisowską propagandę w TVP. Diesel kosztował 4 PLN pomimo że baryłka ropy brent kosztowała ponad 130 USD, teraz baryłka poniżej 60 USD a Diesel po 6-7 PLN. Nikt nie wyprzedawał wrogom Lotosu za przysłowiową złotówkę oraz nie wywalano kilku miliardów na przekop Mierzeji żeby tam mogły pływać kajaki. Ostrołęka 1,5 mld. Rozwalenie Prawa i demokracji oraz rozkradanie Polski przez towarzyszy z PiS :))))))))))))

        • 7 13

        • "za przysłowiową złotówkę"

          Przecież to realizacja doktryny Lewandowskiego!
          Negujesz guru?!
          Sprzedano za tyle, ile chciał dać kupujący.

          "w 2015 wynosił 880 mld PLN, teraz w 2023 zbliża się już do 2 bilionów"
          Skoro przez 30 lat zaciągano dług wewnętrzny, demontując infrastrukturę i obronę kraju, to w końcu ta guma pękła.
          A szybkie zakupy, to drogie zakupy...

          "Diesel po 6-7 PLN"
          Nie ma to żadnego związku z ceną ropy. Za to ma wielki związek z zieloną ideologią i kulą śnieżną, która trzeba utoczyć, aby elektryki się sprzedawały.

          "Nie wywalano kasy na pisowską propagandę w TVP"
          Bo futrowano inne media.

          " Rozwalenie Prawa i demokracji"
          A jakieś prawo w tym kraju istnieje?
          "Naszą demokrację" w wykonaniu "młodych, wykształconych, z wielkich miast " już poznaliśmy. Tym państwu dziękujemy...
          Następny proszę.

          • 3 3

    • Na estakadę nie idzie dużo bo wszystko poszło na lotnisko i proces sądowy z nim związany

      • 9 4

    • Panie radny

      Jeśli miasto nie zrealizuje bieżących potrzeb wobec drogi to będziecie mieć news.
      Może zajmiecie się OPAT to odciążycie budżet miasta w kolejnych latach.
      "Chyba Że blisko do koryta to Żryj ci*lu"

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Pytania o utrzymanie Estakady są ważne, ale dużo ważniejsze jest inne pytanie: (7)

    Kiedy OPAT??!!!
    Kiedy Via Maris i Droga Czerwona?!
    Wszystko to z bezkolizyjnym dojazdem do portu i północnych dzielnic Gdyni - to powinien być priorytet w działaniu!

    • 55 11

    • (2)

      te drogi sprawią tylko ze wiecej osob z gdyni wyprowadzi sie na przedmiescia miasta czyli bedzie dojezdzac samochodem do miasta, tworzyc w nim wieksze korki i nie płacic podatków w miescie. To jest błędne koło w ktorym Gdynia jest i czuje sie swietnie nie widząc ze jedzie wprost na zderzenie ze sciana

      • 5 18

      • a co mają robić ludzie w "centrum"??!

        Przecież tam nie ma jak mieszkać?!!
        Miasto nie chce tych ludzi, bo woli robić byznesy na wynajmie i spekulacji gruntami.

        • 10 1

      • Już nie mogę słuchać tych bzdur

        Grunty w miastach nie są z gumy i nie są w stanie pomieścić wszystkich mieszkańców. Poza tym ceny nieruchomości na przedmieściach sa niższe niż w centrum i to też jest fakt. Więc skończ pleść bzdury o tym co jest przyczyną korków.

        • 2 1

    • ale może drugie lotnisko sobie wybudujemy :D (2)

      • 12 4

      • Lepiej lotniskowiec :D

        • 6 1

      • już wybudowano...

        Rozsmarowując wydatki na kilka etapów, koszt rabatek przed oknami Urzędu Miejskiego wywindowano do kwoty porównywalnej z lotniskiem ~ 100 Mpln. I jest park(ing) centralny...

        Będą cieszyć oczy mieszkańców urzędowych gabinetów...

        • 8 2

    • OPAT, Via Maris, Droga Czerwona

      To różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.

      Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
      Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy są sprzedawane.

      Po zbudowaniu tego przedłużenia (raptem 2-3km...) dalej już powiaty mogą budować nawet same...

      Nie należy też zapominać o kolizyjnym skrzyżowaniu torów z Hutniczą (w dwóch miejscach), o Piaskowej (ponoć do likwidacji) i oczywiście o Puckiej przy Chylońskiej.
      Leciwe wiadukty na Wiśniewskiego nie zostały zmodernizowane w ramach wielkich prac wokół portu...
      Chrzanowskiego i Węglowa też proszą się o nowe spojrzenie.

      No i karwińskie wiadukty... ;)
      Głowa może rozboleć... ;)

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    estakada i utrzymanie (10)

    Każdy wykonawca drogi którą wykonał nie za darmo powinien dać 20 lat gwarancji , w przetargach na wykonawcę prac powinna liczyć się jakość a nie tylko cena . Tanio to szybkie dziadostwo a potem koszty są duże i nerwy korzystających z tych dróg .

    • 42 10

    • Dokładnie (2)

      Zakon Krzyżacki do dzisiaj daje gwarancje na zamek w Malborku.

      • 20 1

      • Aaa, to dlatego...

        nie można go docieplić styropianem.
        Utrata gwarancji grozi ..

        • 10 2

      • W artykule jest nieprawda

        Władze Gdyni nigdy nie wystąpiły do generalnej dyrekcji aby ta przejęła estakadę. Jakiś czas temu poseł lewicy pytał o to prezydenta.

        • 4 4

    • 20 lat? A wiesz, że u nas panują jedne z najbardziej niesprzyjających warunków pogodowych na świecie?

      -20 stopni zimą + 40 latem - amplituda jest nieziemska, więc nie da się na tyle dać gwarancji. Co można zrobić? Dokładnie i regularnie sprawdzać obciążenia ciężarówek.

      • 14 2

    • O naiwności (2)

      Dziś wykonawca wygrywa przetarg i robi, jutro zakłada nową spółkę i od nowa...

      • 6 5

      • Chyba w Pcimiu. (1)

        • 5 7

        • nie, w Weherowie

          Chociazby slynne "konsorcjum" pod sztandarami Wakoz...

          • 0 0

    • wspaniały, ale jakże nieprzemyślany pomysł. Dlaczego? Bo budowa dróg byłaby jeszcze parokrotnie droższa niż obecnie. Gwarancja tak, ale te 20 lat to jednak lekka przesada.

      • 5 1

    • Szczegolnie, jesli wziac pod uwage kiedy to bylo zaprojektowane, budowane i jaka wtedy byla technologia.

      • 3 1

    • startują spółki celowe, które można zamknąć

      • 2 0

  • Cały czas nie ma alternatywy dla tej drogi (1)

    To jest skandal, że buduje się drogi do portów Litwy Łotwy a Gdynia jest w głębokiej du..e. Co będzie jak trzeba będzie wymienić te żeliwne podpory ?

    • 27 3

    • skandalem jest, że taką drogę wybudowała Rumia

      I to za kwotę dużo niższą, niż rabatki pod oknami Urzędu Miejskiego.

      Widzisz priorytety?!
      Cieć Anioł by się nie powstydził...

      • 3 1

  • Z openera nie mamy nic, doslownie nic. Cala swietojanska o 20 sie zamyka, lokale ktore sa otwarte to tylko dlatego, ze jeszcze sprzataja. Z Kosakowa nie mamy nic, podatki duzo mniejsze niz w Gdy, a wiekszosc kosztow utrzymania ulic czy komunikacji jest po stronie Gdy. Plynna komunikacja do morskiej/hutniczej/skm grabowek. Remonty na boki, a nie do gory i plynny przejazd dla tych co chca miec, ale byc juz po drugiej steonie ulicy i niczego nie dawac.

    • 27 4

  • Więcej wydała na wsparcie prywatnej spółki działającej w lidze piłkarskiej

    • 25 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane