- 1 W Gdyni odłowią 80 dzików (140 opinii)
- 2 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (114 opinii)
- 3 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (194 opinie)
- 4 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (379 opinii)
- 5 Z zakazem i narkotykami jeździł po Gdyni (25 opinii)
- 6 Jak zaprojektować centrum Południa? (296 opinii)
Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?
Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady Kwiatkowskiego? To pytanie, które wraca wśród mieszkańców każdego lata, kiedy ruch na trasie jest zwiększony przez Open'er i podróże w kierunku Mechelinek i Rewy.
- Koszty utrzymania estakady Kwiatkowskiego
- Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego
- Estakada Kwiatkowskiego: jakie prace zostały wykonane?
- W lipcu kolejna wymiana dylatacji
Teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.
Koszty utrzymania estakady Kwiatkowskiego
To nie znaczy, że nie trzeba łożyć na remonty. O koszty utrzymania drogi w interpelacji zapytał Marek Dudziński, radny PiS.
W odpowiedzi władze Gdyni tłumaczą, że na roczne utrzymanie techniczne estakady Kwiatkowskiego nie została przeznaczona stała pula środków.
- Wielkości kwot na utrzymanie obiektu w każdym roku są uzależnione od aktualnych potrzeb oraz od posiadanych przez miasto finansów - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego
Ale padają też konkretne kwoty:
- W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
- W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
- W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.
Do tego dochodzą też inne kwoty związane z odśnieżaniem i czyszczeniem.
- Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.
Estakada Kwiatkowskiego: jakie prace zostały wykonane?
Dodaje, że w ciągu ostatnich lat na estakadzie Kwiatkowskiego wyremontowano i zmodernizowano, wymieniając dylatacje, 11 przegubów gerberowskich, 16 przyczółków na łącznicach oraz dwa przyczółki skrajne na konstrukcji głównej.
Ponadto w ramach robót utrzymaniowych na estakadzie Kwiatkowskiego wykonywano między innymi:
- remonty nawierzchni poliuretanowych kap chodnikowych,
- naprawę gzymsów,
- naprawy miejscowe spodu konstrukcji,
- renowację łożysk,
- wymieniono 50 szt. ekranów przeciwporażeniowych,
- wymieniono odcinki balustrady mostowej,
- wykonano zabezpieczenie kabli zewnętrznego sprężenia.
W lipcu kolejna wymiana dylatacji
Kolejną wymianę dylatacji zaplanowano na lipiec. Chodzi o element nad ul. Kontenerową. Prace nie mają być uciążliwe dla kierowców.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (109) 3 zablokowane
-
2023-06-29 15:38
Opinia wyróżniona
Gdynia (8)
Powinna pomyśleć na wybudowaniu alternatywnej drogi w kierunku obłuża aby w razie awarii estakady mieć alternatywę i rozładować na codzien estakadę.
- 55 3
-
2023-06-30 13:44
Alternatywa droga? Po co skoro projekt rozbudowy ul. Unruga zakłada wyniesie przejść dla pieszych? I tak będziemy stali w jeszcze większym korku
- 0 0
-
2023-06-30 12:56
a komu to potrzebne :D
- 0 0
-
2023-06-30 07:23
budżet Gdynia na drogi a estakada :) waciki (1)
rocznie 217,7 miliona złotych na inwestycje w infrastrukturę drogową
- Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.
i kto to pisał jak estakada się rozpada :)- 0 2
-
2023-06-30 09:36
Utrzymanie zimowe 161 tys zl?
Co to za bajki? Samo odśnieżanie chyba, a gdzie koszt piasku/soli/solanki i późniejszego sprzątania tego z ulic?
- 1 1
-
2023-06-30 06:27
Brak pomysłu (3)
Każdy kto porusza się po tej części Gdyni widzi kompletny brak pomysłu gdyńskiego samorządu oprócz hektolitrów wydawanych na farbę w celu malowania kolejnych buspasów. Ta część Gdyni od 15 lat powinna być połączona SKM z Trójmiastem. Pomijam kolejna i**otyczną modernizację skrzyżowania na zakończenie estakady gdzie korki poprzez jeden pas przed galerią Szperk sięgają zenitu. Oni nie dostrzegają tego że Gdynia sie rozrasta ....
- 12 5
-
2023-06-30 07:33
Najlepiej byłoby zrobić alternatywny wyjazd do Kosakowa (2)
Wójt wydaje zgody na budowę i później wymaga, aby Gdynia zrobiła dojazd do osiedli w polach kapusty. Jakby mieszkańcy Kosakowa jeździli przez Rumię albo serpentynę, nie byłoby korków na Estakadzie.
- 7 2
-
2023-07-01 08:19
Bo problem leży w Gdyni
A nie Kosakowie. Gdyby to wąskie gardło było w Kosakowie czy gdziekolwiek indziej to by już dawno było rozwiązane. Niestety w Gdyni oczywiście nie da się.
- 0 0
-
2023-06-30 08:23
Masz rację
Zwróć tylko uwaga że większość osób z Kosakowa to byli gdynianie którzy w większości pracują w Gdyni ... Tu jest brak komunikacja na poziomie Gdyni i Kosakowa
- 1 2
-
2023-06-29 16:42
Opinia wyróżniona
wagi automatyczne dla kontenerów (7)
i problem zniknie. Estakady nie uszkadza duży ruch samochodowy, tylko przeładowane ciężarówki i kontenery.
- 64 1
-
2023-06-30 09:30
Tyle, że tam w ogóle zgodnie z przepisami nie powinny jeździć TIRy (2)
Estakada ma bodajże złą kategorię drogi przez co max dopuszczalny nacisk na oś jest za mały. GDDKiA nie chce przejąć estakady, a powinna. Gdynia się cały czas stara aby estakadę przejęło GDDKiA. Jakby ITD się ustawiło na estakadzie to mogą ściągać i karać praktycznie każdy zestaw ciężarowy. Był o tym artykuł nawet.
- 2 0
-
2023-06-30 14:15
Napisz pismo o remont do GDDKiA dostaniesz za 10 lat a przez 8 droga będzie nieprzejezdna
- 0 0
-
2023-06-30 13:02
i wszytkie autobusy :)
- 0 0
-
2023-06-30 07:24
ale jej nic nie uszkadza! (3)
Gdynia rocznie 217,7 miliona złotych na inwestycje w infrastrukturę drogową
koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł- 0 6
-
2023-06-30 09:49
doczytaj
W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ile-Gdynia-wydaje-na-utrzymanie-estakady-n179565.html- 1 0
-
2023-06-30 09:48
Utzrymanie letnie to malowanie i zamiatanie
- 1 0
-
2023-06-30 08:42
A ile milionów za ble ble dostał od gminy
Dębski?
- 1 0
-
2023-06-29 15:16
Opinia wyróżniona
Pytania o utrzymanie Estakady są ważne, ale dużo ważniejsze jest inne pytanie: (7)
Kiedy OPAT??!!!
Kiedy Via Maris i Droga Czerwona?!
Wszystko to z bezkolizyjnym dojazdem do portu i północnych dzielnic Gdyni - to powinien być priorytet w działaniu!- 55 11
-
2023-06-29 23:20
OPAT, Via Maris, Droga Czerwona
To różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.
Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy sąTo różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.
Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy są sprzedawane.
Po zbudowaniu tego przedłużenia (raptem 2-3km...) dalej już powiaty mogą budować nawet same...
Nie należy też zapominać o kolizyjnym skrzyżowaniu torów z Hutniczą (w dwóch miejscach), o Piaskowej (ponoć do likwidacji) i oczywiście o Puckiej przy Chylońskiej.
Leciwe wiadukty na Wiśniewskiego nie zostały zmodernizowane w ramach wielkich prac wokół portu...
Chrzanowskiego i Węglowa też proszą się o nowe spojrzenie.
No i karwińskie wiadukty... ;)
Głowa może rozboleć... ;)- 5 0
-
2023-06-29 15:41
ale może drugie lotnisko sobie wybudujemy :D (2)
- 12 4
-
2023-06-29 23:09
już wybudowano...
Rozsmarowując wydatki na kilka etapów, koszt rabatek przed oknami Urzędu Miejskiego wywindowano do kwoty porównywalnej z lotniskiem ~ 100 Mpln. I jest park(ing) centralny...
Będą cieszyć oczy mieszkańców urzędowych gabinetów...- 8 2
-
2023-06-29 20:13
Lepiej lotniskowiec :D
- 6 1
-
2023-06-29 15:22
(2)
te drogi sprawią tylko ze wiecej osob z gdyni wyprowadzi sie na przedmiescia miasta czyli bedzie dojezdzac samochodem do miasta, tworzyc w nim wieksze korki i nie płacic podatków w miescie. To jest błędne koło w ktorym Gdynia jest i czuje sie swietnie nie widząc ze jedzie wprost na zderzenie ze sciana
- 5 18
-
2023-06-30 09:34
Już nie mogę słuchać tych bzdur
Grunty w miastach nie są z gumy i nie są w stanie pomieścić wszystkich mieszkańców. Poza tym ceny nieruchomości na przedmieściach sa niższe niż w centrum i to też jest fakt. Więc skończ pleść bzdury o tym co jest przyczyną korków.
- 2 1
-
2023-06-29 23:23
a co mają robić ludzie w "centrum"??!
Przecież tam nie ma jak mieszkać?!!
Miasto nie chce tych ludzi, bo woli robić byznesy na wynajmie i spekulacji gruntami.- 10 1
Wszystkie opinie
-
2023-06-29 15:05
Smieszne. (2)
Na bank Gdynia wydaje mniej na drogi niz na Openera i inny tzw. PR.
Sa priorytety od lat, a kasa pusta.- 46 10
-
2023-06-29 15:18
Akurat Opener to jest hit eksportowy Gdyni - to dobrze że Miasto wspiera kulturę :))))))))))))) (1)
Gorzej gdy Minister Kultury wspiera prywatny biznes redemptorysty z Torunia bo to jest roztrwanianie i rozkradanie publicznych czyli naszych pieniążków.
- 9 15
-
2023-06-29 15:24
Opener to nie żadna kultura tylko prywatny biznes/Festiwal muzyczny
- 18 8
-
2023-06-29 15:10
Za mało. (11)
Za dużo na Openery i inne bardzo potrzebne do życia imprezy dla mieszkańców a za mało na konserwacje i rozbudowę dróg. Dróg które od ostatnich 15 lat nie były w Gdyni budowane i dróg które nie wytrzymują pod naporem zarówno komunikacji miejskiej jak i transportu. Jakby ktoś pytał, Gdynia to miasto portowe które nie buduje dróg do portu bo łatwiej sprzedać wszystkie grunty xD.
- 96 28
-
2023-06-29 15:29
budowa drug w miescie nie ma sensu (2)
wiecej kilometrow to wieksze koszty utrzmania a znacznie pogarsza sie jakosc zycia mieszkancow. Drogi powinno sie likwidowac aby oszczedzic pieniadze i zdrowie (koszty utrzymania infrastruktury sa najwiekszymi kosztami w budzetach)
- 5 32
-
2023-06-29 15:37
Likwidować drogi
Większej glupoty dawno nie widziałem.
Lepiej budować drogi rowerowe a i tak ludzie jeżdżą obok po ulicy.- 11 13
-
2023-06-29 18:44
Panie specjalisto z urzedu, pora do domu. Robota zakonczona.
- 3 3
-
2023-06-29 16:15
I nie będą budowane, bo Gdynia zbudowała siatkę dróg wielopasmowych z kompletem wielopasmowych dojazdów do Obwodnicy (3)
gdy w Gdańsku do obwodnicy prowadziły dróżki o skali nawet nie powiatowej, tylko gminnej. Od tej pory tylko utrzymanie i remonty. Jak ktoś chce się wyprowadzać do sąsiednich gmin i marudzić na brak intensywnej obsługi komunikacją miejską tego obwarzanka, to robi to tylko na własną odpowiedzialność. Zostaje gnicie w korkach, które samemu robi.
- 6 15
-
2023-06-29 18:43
Do piszacych pracownikow urzedu... (2)
Wy tak na serio??
- 13 4
-
2023-06-29 23:26
A wy tak na serio myślicie (1)
Że w kraju o populacji 0,5% światowej będą inne trendy niż na całym świecie? Się osiedla na zad*piu, się cierpi...
- 3 3
-
2023-06-29 23:59
światowych trendów i rozwiązań...
to ty nawet na obrazku nie widziałeś...
A jak widziałeś, to nie zrozumiałeś...- 2 1
-
2023-06-29 19:02
Gdynia jak każde atrakcyjne miasto
jest wrogiem swoich mieszkańców!
Zadłużenie na miliard aż dziwne że tylko 10 milionów przez 15 lat ale chyba MTM w tym nie bierze udziału!- 6 5
-
2023-06-29 21:24
(2)
Openery dzbanie same się utrzymują , ponadto dzięki temu miasto jest znane na świecie.
- 5 9
-
2023-06-30 00:22
Chyba z patologii
I dziurawych ulic słoiku z Braniewa
- 2 2
-
2023-06-30 09:34
Rzecz w tym
Że się nie utrzymuje o czym już było. Opener to nie tylko impreza na polu i jak policzyli wszystkie koszty ponoszone przez miasto i mieszkańców to wychodzi dużo na minusie.
- 1 0
-
2023-06-29 15:12
odpowiedzi z ankiety nie mają sensu
w momencie budowy drogi czerwonej po estakadzie będzie zakaz poruszania się ciężarówek i tyle. To że nadal będzie to alternatywna droga nie ma żadnego znaczenia
- 36 6
-
2023-06-29 15:12
NIecały 1 promil dochodu miasta liczac dochody planowane na 2023 i wydatki z 2022.
- 16 4
-
2023-06-29 15:13
To jest szukanie dziury w całym Panie radny z PiS Marku Dudziński. Koszt remontu Estakady to wcale nie tak dużo. (5)
Ja wiem że przykład zawsze idzie z góry i jest Pan zapatrzony na obecnego Premiera który zamiast pracować ciągle tylko coś opowiada i obiecuje ale może lepiej proszę składać zapytania tam gdzie `grosz publiczny` jest nagminnie marnowany i rozkradany czyli do Pańskich kolegów z PiS :))))))))))))))))))))))))
- 18 37
-
2023-06-29 15:40
przedstaw listę osiągnięć PO-PSL kiedy rządzili ! (2)
Sam Schetyna zapytany tylko o jeden , mocny argument pozytywnych działań platformy, schował się w ciszy !!! ;P
- 7 9
-
2023-06-29 15:54
Budowaliśmy najwięcej dróg, zbudowano terminal gazowy im. L. Kaczyńskiego - PiS nadał mu tylko patrona :))))))))) (1)
Ciągnęliśmy z UE najwięcej kasy za rządów PO-PSL, teraz za PiS dopłacamy do UE bo płacimy kary oraz dzięki kłótniom Maliniaka z Zerem nie mamy kasy z KPO. Dług publiczny Polski w 2015 wynosił 880 mld PLN, teraz w 2023 zbliża się już do 2 bilionów. Nie wywalano kasy na pisowską propagandę w TVP. Diesel kosztował 4 PLN pomimo że baryłka ropy brent kosztowała ponad 130 USD, teraz baryłka poniżej 60 USD a Diesel po 6-7 PLN. Nikt nie wyprzedawał wrogom Lotosu za przysłowiową złotówkę oraz nie wywalano kilku miliardów na przekop Mierzeji żeby tam mogły pływać kajaki. Ostrołęka 1,5 mld. Rozwalenie Prawa i demokracji oraz rozkradanie Polski przez towarzyszy z PiS :))))))))))))
- 7 13
-
2023-06-29 23:51
"za przysłowiową złotówkę"
Przecież to realizacja doktryny Lewandowskiego!
Negujesz guru?!
Sprzedano za tyle, ile chciał dać kupujący.
"w 2015 wynosił 880 mld PLN, teraz w 2023 zbliża się już do 2 bilionów"
Skoro przez 30 lat zaciągano dług wewnętrzny, demontując infrastrukturę i obronę kraju, to w końcu ta guma pękła.
A szybkie zakupy, to drogie zakupy...
"Diesel po 6-7 PLN"
Nie ma to żadnego związku z ceną ropy. Za to ma wielki związek z zieloną ideologią i kulą śnieżną, która trzeba utoczyć, aby elektryki się sprzedawały.
"Nie wywalano kasy na pisowską propagandę w TVP"
Bo futrowano inne media.
" Rozwalenie Prawa i demokracji"
A jakieś prawo w tym kraju istnieje?
"Naszą demokrację" w wykonaniu "młodych, wykształconych, z wielkich miast " już poznaliśmy. Tym państwu dziękujemy...
Następny proszę.- 3 3
-
2023-06-29 15:43
Na estakadę nie idzie dużo bo wszystko poszło na lotnisko i proces sądowy z nim związany
- 9 4
-
2023-06-29 23:58
Panie radny
Jeśli miasto nie zrealizuje bieżących potrzeb wobec drogi to będziecie mieć news.
Może zajmiecie się OPAT to odciążycie budżet miasta w kolejnych latach.
"Chyba Że blisko do koryta to Żryj ci*lu"- 1 0
-
2023-06-29 15:16
Opinia wyróżniona
Pytania o utrzymanie Estakady są ważne, ale dużo ważniejsze jest inne pytanie: (7)
Kiedy OPAT??!!!
Kiedy Via Maris i Droga Czerwona?!
Wszystko to z bezkolizyjnym dojazdem do portu i północnych dzielnic Gdyni - to powinien być priorytet w działaniu!- 55 11
-
2023-06-29 15:22
(2)
te drogi sprawią tylko ze wiecej osob z gdyni wyprowadzi sie na przedmiescia miasta czyli bedzie dojezdzac samochodem do miasta, tworzyc w nim wieksze korki i nie płacic podatków w miescie. To jest błędne koło w ktorym Gdynia jest i czuje sie swietnie nie widząc ze jedzie wprost na zderzenie ze sciana
- 5 18
-
2023-06-29 23:23
a co mają robić ludzie w "centrum"??!
Przecież tam nie ma jak mieszkać?!!
Miasto nie chce tych ludzi, bo woli robić byznesy na wynajmie i spekulacji gruntami.- 10 1
-
2023-06-30 09:34
Już nie mogę słuchać tych bzdur
Grunty w miastach nie są z gumy i nie są w stanie pomieścić wszystkich mieszkańców. Poza tym ceny nieruchomości na przedmieściach sa niższe niż w centrum i to też jest fakt. Więc skończ pleść bzdury o tym co jest przyczyną korków.
- 2 1
-
2023-06-29 15:41
ale może drugie lotnisko sobie wybudujemy :D (2)
- 12 4
-
2023-06-29 20:13
Lepiej lotniskowiec :D
- 6 1
-
2023-06-29 23:09
już wybudowano...
Rozsmarowując wydatki na kilka etapów, koszt rabatek przed oknami Urzędu Miejskiego wywindowano do kwoty porównywalnej z lotniskiem ~ 100 Mpln. I jest park(ing) centralny...
Będą cieszyć oczy mieszkańców urzędowych gabinetów...- 8 2
-
2023-06-29 23:20
OPAT, Via Maris, Droga Czerwona
To różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.
Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy są sprzedawane.
Po zbudowaniu tego przedłużenia (raptem 2-3km...) dalej już powiaty mogą budować nawet same...
Nie należy też zapominać o kolizyjnym skrzyżowaniu torów z Hutniczą (w dwóch miejscach), o Piaskowej (ponoć do likwidacji) i oczywiście o Puckiej przy Chylońskiej.
Leciwe wiadukty na Wiśniewskiego nie zostały zmodernizowane w ramach wielkich prac wokół portu...
Chrzanowskiego i Węglowa też proszą się o nowe spojrzenie.
No i karwińskie wiadukty... ;)
Głowa może rozboleć... ;)- 5 0
-
2023-06-29 15:21
Opinia wyróżniona
estakada i utrzymanie (10)
Każdy wykonawca drogi którą wykonał nie za darmo powinien dać 20 lat gwarancji , w przetargach na wykonawcę prac powinna liczyć się jakość a nie tylko cena . Tanio to szybkie dziadostwo a potem koszty są duże i nerwy korzystających z tych dróg .
- 42 10
-
2023-06-29 15:38
Dokładnie (2)
Zakon Krzyżacki do dzisiaj daje gwarancje na zamek w Malborku.
- 20 1
-
2023-06-29 15:48
Aaa, to dlatego...
nie można go docieplić styropianem.
Utrata gwarancji grozi ..- 10 2
-
2023-06-29 18:17
W artykule jest nieprawda
Władze Gdyni nigdy nie wystąpiły do generalnej dyrekcji aby ta przejęła estakadę. Jakiś czas temu poseł lewicy pytał o to prezydenta.
- 4 4
-
2023-06-29 16:08
20 lat? A wiesz, że u nas panują jedne z najbardziej niesprzyjających warunków pogodowych na świecie?
-20 stopni zimą + 40 latem - amplituda jest nieziemska, więc nie da się na tyle dać gwarancji. Co można zrobić? Dokładnie i regularnie sprawdzać obciążenia ciężarówek.
- 14 2
-
2023-06-29 16:10
O naiwności (2)
Dziś wykonawca wygrywa przetarg i robi, jutro zakłada nową spółkę i od nowa...
- 6 5
-
2023-06-29 16:35
Chyba w Pcimiu. (1)
- 5 7
-
2023-06-30 09:07
nie, w Weherowie
Chociazby slynne "konsorcjum" pod sztandarami Wakoz...
- 0 0
-
2023-06-29 16:45
wspaniały, ale jakże nieprzemyślany pomysł. Dlaczego? Bo budowa dróg byłaby jeszcze parokrotnie droższa niż obecnie. Gwarancja tak, ale te 20 lat to jednak lekka przesada.
- 5 1
-
2023-06-29 17:02
Szczegolnie, jesli wziac pod uwage kiedy to bylo zaprojektowane, budowane i jaka wtedy byla technologia.
- 3 1
-
2023-06-29 19:23
startują spółki celowe, które można zamknąć
- 2 0
-
2023-06-29 15:22
Cały czas nie ma alternatywy dla tej drogi (1)
To jest skandal, że buduje się drogi do portów Litwy Łotwy a Gdynia jest w głębokiej du..e. Co będzie jak trzeba będzie wymienić te żeliwne podpory ?
- 27 3
-
2023-06-29 23:54
skandalem jest, że taką drogę wybudowała Rumia
I to za kwotę dużo niższą, niż rabatki pod oknami Urzędu Miejskiego.
Widzisz priorytety?!
Cieć Anioł by się nie powstydził...- 3 1
-
2023-06-29 15:22
Z openera nie mamy nic, doslownie nic. Cala swietojanska o 20 sie zamyka, lokale ktore sa otwarte to tylko dlatego, ze jeszcze sprzataja. Z Kosakowa nie mamy nic, podatki duzo mniejsze niz w Gdy, a wiekszosc kosztow utrzymania ulic czy komunikacji jest po stronie Gdy. Plynna komunikacja do morskiej/hutniczej/skm grabowek. Remonty na boki, a nie do gory i plynny przejazd dla tych co chca miec, ale byc juz po drugiej steonie ulicy i niczego nie dawac.
- 27 4
-
2023-06-29 15:24
Więcej wydała na wsparcie prywatnej spółki działającej w lidze piłkarskiej
- 25 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.