• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady?

Patryk Szczerba
29 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (109)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
W ostatnich kilkunastu latach Gdynia wydała ponad 10 mln zł na utrzymanie i remonty estakady Kwiatkowskiego. W ostatnich kilkunastu latach Gdynia wydała ponad 10 mln zł na utrzymanie i remonty estakady Kwiatkowskiego.

Ile Gdynia wydaje na utrzymanie estakady KwiatkowskiegoMapka? To pytanie, które wraca wśród mieszkańców każdego lata, kiedy ruch na trasie jest zwiększony przez Open'er i podróże w kierunku Mechelinek i Rewy.




Czy Droga Czerwona zmarginalizuje znaczenie estakady?

Przypomnijmy, że w ostatnich latach Gdynia starała się najpierw o to, by estakadą Kwiatkowskiego zajęła się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Później walczono o to, by rząd dołożył się do remontów. Miasto starało się o dofinansowanie ostatnich remontów w ramach V edycji rządowego Programu Polski Ład, ale środków nie otrzymało.

Teraz skupia się przede wszystkim na wspieraniu budowy Drogi Czerwonej, czyli przedłużenia Obwodnicy Trójmiasta do portu, która zdecydowanie odciążyłaby istniejącą estakadę.

Koszty utrzymania estakady Kwiatkowskiego



To nie znaczy, że nie trzeba łożyć na remonty. O koszty utrzymania drogi w interpelacji zapytał Marek Dudziński, radny PiS.



W odpowiedzi władze Gdyni tłumaczą, że na roczne utrzymanie techniczne estakady Kwiatkowskiego nie została przeznaczona stała pula środków.

- Wielkości kwot na utrzymanie obiektu w każdym roku są uzależnione od aktualnych potrzeb oraz od posiadanych przez miasto finansów - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Ponad 10 mln zł na przestrzeni 15 lat na estakadę Kwiatkowskiego



Ale padają też konkretne kwoty:

  • W latach 2007-2017 na bieżące utrzymanie stanu technicznego oraz remonty i modernizacje wydano kwotę 10 677 307 zł.
  • W 2021 r. na utrzymanie bieżące, remonty i modernizację wydatkowano kwotę w wysokości 317 448,92 zł.
  • W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.



Do tego dochodzą też inne kwoty związane z odśnieżaniem i czyszczeniem.

- Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.

Estakada Kwiatkowskiego: jakie prace zostały wykonane?



Dodaje, że w ciągu ostatnich lat na estakadzie Kwiatkowskiego wyremontowano i zmodernizowano, wymieniając dylatacje, 11 przegubów gerberowskich, 16 przyczółków na łącznicach oraz dwa przyczółki skrajne na konstrukcji głównej.

Ponadto w ramach robót utrzymaniowych na estakadzie Kwiatkowskiego wykonywano między innymi:
  • remonty nawierzchni poliuretanowych kap chodnikowych,
  • naprawę gzymsów,
  • naprawy miejscowe spodu konstrukcji,
  • renowację łożysk,
  • wymieniono 50 szt. ekranów przeciwporażeniowych,
  • wymieniono odcinki balustrady mostowej,
  • wykonano zabezpieczenie kabli zewnętrznego sprężenia.

W lipcu kolejna wymiana dylatacji



Kolejną wymianę dylatacji zaplanowano na lipiec. Chodzi o element nad ul. KontenerowąMapka. Prace nie mają być uciążliwe dla kierowców.

Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (109) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Gdynia (8)

    Powinna pomyśleć na wybudowaniu alternatywnej drogi w kierunku obłuża aby w razie awarii estakady mieć alternatywę i rozładować na codzien estakadę.

    • 55 3

    • Brak pomysłu (3)

      Każdy kto porusza się po tej części Gdyni widzi kompletny brak pomysłu gdyńskiego samorządu oprócz hektolitrów wydawanych na farbę w celu malowania kolejnych buspasów. Ta część Gdyni od 15 lat powinna być połączona SKM z Trójmiastem. Pomijam kolejna i**otyczną modernizację skrzyżowania na zakończenie estakady gdzie korki poprzez jeden pas przed galerią Szperk sięgają zenitu. Oni nie dostrzegają tego że Gdynia sie rozrasta ....

      • 12 5

      • Najlepiej byłoby zrobić alternatywny wyjazd do Kosakowa (2)

        Wójt wydaje zgody na budowę i później wymaga, aby Gdynia zrobiła dojazd do osiedli w polach kapusty. Jakby mieszkańcy Kosakowa jeździli przez Rumię albo serpentynę, nie byłoby korków na Estakadzie.

        • 7 2

        • Bo problem leży w Gdyni

          A nie Kosakowie. Gdyby to wąskie gardło było w Kosakowie czy gdziekolwiek indziej to by już dawno było rozwiązane. Niestety w Gdyni oczywiście nie da się.

          • 0 0

        • Masz rację

          Zwróć tylko uwaga że większość osób z Kosakowa to byli gdynianie którzy w większości pracują w Gdyni ... Tu jest brak komunikacja na poziomie Gdyni i Kosakowa

          • 1 2

    • Alternatywa droga? Po co skoro projekt rozbudowy ul. Unruga zakłada wyniesie przejść dla pieszych? I tak będziemy stali w jeszcze większym korku

      • 0 0

    • a komu to potrzebne :D

      • 0 0

    • budżet Gdynia na drogi a estakada :) waciki (1)

      rocznie 217,7 miliona złotych na inwestycje w infrastrukturę drogową

      - Roczne koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
      w granicach 161 tys. zł - odpowiada Marek Łucyk.

      i kto to pisał jak estakada się rozpada :)

      • 0 2

      • Utrzymanie zimowe 161 tys zl?

        Co to za bajki? Samo odśnieżanie chyba, a gdzie koszt piasku/soli/solanki i późniejszego sprzątania tego z ulic?

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    wagi automatyczne dla kontenerów (7)

    i problem zniknie. Estakady nie uszkadza duży ruch samochodowy, tylko przeładowane ciężarówki i kontenery.

    • 64 1

    • Tyle, że tam w ogóle zgodnie z przepisami nie powinny jeździć TIRy (2)

      Estakada ma bodajże złą kategorię drogi przez co max dopuszczalny nacisk na oś jest za mały. GDDKiA nie chce przejąć estakady, a powinna. Gdynia się cały czas stara aby estakadę przejęło GDDKiA. Jakby ITD się ustawiło na estakadzie to mogą ściągać i karać praktycznie każdy zestaw ciężarowy. Był o tym artykuł nawet.

      • 3 0

      • Napisz pismo o remont do GDDKiA dostaniesz za 10 lat a przez 8 droga będzie nieprzejezdna

        • 0 0

      • i wszytkie autobusy :)

        • 0 0

    • ale jej nic nie uszkadza! (3)

      Gdynia rocznie 217,7 miliona złotych na inwestycje w infrastrukturę drogową

      koszty utrzymania letniego kształtują się w granicach 22 487 zł, natomiast zimowe
      w granicach 161 tys. zł

      • 0 6

      • doczytaj

        W 2022 r. wydano kwotę 1 861 366,34 zł.

        Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Ile-Gdynia-wydaje-na-utrzymanie-estakady-n179565.html

        • 1 0

      • Utzrymanie letnie to malowanie i zamiatanie

        • 1 0

      • A ile milionów za ble ble dostał od gminy

        Dębski?

        • 1 0

  • Żle zadane pytanie

    Pytanie powinno brzmieć: Ile wydaje Gdynia na utrzymanie MTMu?

    • 3 0

  • Hej

    Gdynia wydaje kasę na budowanie betonów a oni więcej się nie interesują niczym gdynia umiera przez ządzących zieleń skwerki znikają bo oni tylko robią kasę na budowani betonow

    • 2 0

  • Za mało. (11)

    Za dużo na Openery i inne bardzo potrzebne do życia imprezy dla mieszkańców a za mało na konserwacje i rozbudowę dróg. Dróg które od ostatnich 15 lat nie były w Gdyni budowane i dróg które nie wytrzymują pod naporem zarówno komunikacji miejskiej jak i transportu. Jakby ktoś pytał, Gdynia to miasto portowe które nie buduje dróg do portu bo łatwiej sprzedać wszystkie grunty xD.

    • 96 28

    • (2)

      Openery dzbanie same się utrzymują , ponadto dzięki temu miasto jest znane na świecie.

      • 5 9

      • Rzecz w tym

        Że się nie utrzymuje o czym już było. Opener to nie tylko impreza na polu i jak policzyli wszystkie koszty ponoszone przez miasto i mieszkańców to wychodzi dużo na minusie.

        • 1 0

      • Chyba z patologii

        I dziurawych ulic słoiku z Braniewa

        • 2 2

    • I nie będą budowane, bo Gdynia zbudowała siatkę dróg wielopasmowych z kompletem wielopasmowych dojazdów do Obwodnicy (3)

      gdy w Gdańsku do obwodnicy prowadziły dróżki o skali nawet nie powiatowej, tylko gminnej. Od tej pory tylko utrzymanie i remonty. Jak ktoś chce się wyprowadzać do sąsiednich gmin i marudzić na brak intensywnej obsługi komunikacją miejską tego obwarzanka, to robi to tylko na własną odpowiedzialność. Zostaje gnicie w korkach, które samemu robi.

      • 6 15

      • Do piszacych pracownikow urzedu... (2)

        Wy tak na serio??

        • 13 4

        • A wy tak na serio myślicie (1)

          Że w kraju o populacji 0,5% światowej będą inne trendy niż na całym świecie? Się osiedla na zad*piu, się cierpi...

          • 3 3

          • światowych trendów i rozwiązań...

            to ty nawet na obrazku nie widziałeś...

            A jak widziałeś, to nie zrozumiałeś...

            • 2 1

    • Gdynia jak każde atrakcyjne miasto

      jest wrogiem swoich mieszkańców!
      Zadłużenie na miliard aż dziwne że tylko 10 milionów przez 15 lat ale chyba MTM w tym nie bierze udziału!

      • 6 5

    • budowa drug w miescie nie ma sensu (2)

      wiecej kilometrow to wieksze koszty utrzmania a znacznie pogarsza sie jakosc zycia mieszkancow. Drogi powinno sie likwidowac aby oszczedzic pieniadze i zdrowie (koszty utrzymania infrastruktury sa najwiekszymi kosztami w budzetach)

      • 5 32

      • Panie specjalisto z urzedu, pora do domu. Robota zakonczona.

        • 3 3

      • Likwidować drogi

        Większej glupoty dawno nie widziałem.
        Lepiej budować drogi rowerowe a i tak ludzie jeżdżą obok po ulicy.

        • 11 13

  • Opinia wyróżniona

    Pytania o utrzymanie Estakady są ważne, ale dużo ważniejsze jest inne pytanie: (7)

    Kiedy OPAT??!!!
    Kiedy Via Maris i Droga Czerwona?!
    Wszystko to z bezkolizyjnym dojazdem do portu i północnych dzielnic Gdyni - to powinien być priorytet w działaniu!

    • 56 11

    • (2)

      te drogi sprawią tylko ze wiecej osob z gdyni wyprowadzi sie na przedmiescia miasta czyli bedzie dojezdzac samochodem do miasta, tworzyc w nim wieksze korki i nie płacic podatków w miescie. To jest błędne koło w ktorym Gdynia jest i czuje sie swietnie nie widząc ze jedzie wprost na zderzenie ze sciana

      • 5 18

      • Już nie mogę słuchać tych bzdur

        Grunty w miastach nie są z gumy i nie są w stanie pomieścić wszystkich mieszkańców. Poza tym ceny nieruchomości na przedmieściach sa niższe niż w centrum i to też jest fakt. Więc skończ pleść bzdury o tym co jest przyczyną korków.

        • 2 1

      • a co mają robić ludzie w "centrum"??!

        Przecież tam nie ma jak mieszkać?!!
        Miasto nie chce tych ludzi, bo woli robić byznesy na wynajmie i spekulacji gruntami.

        • 10 1

    • OPAT, Via Maris, Droga Czerwona

      To różne kryptonimy podejścia do tego samego problemu.

      Jest nim likwidacja kolizji sieci kolejowej i drogowej w północno-zachodniej części miasta.
      Podstawowe zadanie to przedłużenie obwodnicy na drugą stronę magistrali kolejowej i torowisk portowych. Istniejące "plany" pomijają połączenie z Hutniczą, a grunty wokół rezerwy są sprzedawane.

      Po zbudowaniu tego przedłużenia (raptem 2-3km...) dalej już powiaty mogą budować nawet same...

      Nie należy też zapominać o kolizyjnym skrzyżowaniu torów z Hutniczą (w dwóch miejscach), o Piaskowej (ponoć do likwidacji) i oczywiście o Puckiej przy Chylońskiej.
      Leciwe wiadukty na Wiśniewskiego nie zostały zmodernizowane w ramach wielkich prac wokół portu...
      Chrzanowskiego i Węglowa też proszą się o nowe spojrzenie.

      No i karwińskie wiadukty... ;)
      Głowa może rozboleć... ;)

      • 5 0

    • ale może drugie lotnisko sobie wybudujemy :D (2)

      • 12 4

      • już wybudowano...

        Rozsmarowując wydatki na kilka etapów, koszt rabatek przed oknami Urzędu Miejskiego wywindowano do kwoty porównywalnej z lotniskiem ~ 100 Mpln. I jest park(ing) centralny...

        Będą cieszyć oczy mieszkańców urzędowych gabinetów...

        • 8 2

      • Lepiej lotniskowiec :D

        • 6 1

  • Opinia wyróżniona

    estakada i utrzymanie (10)

    Każdy wykonawca drogi którą wykonał nie za darmo powinien dać 20 lat gwarancji , w przetargach na wykonawcę prac powinna liczyć się jakość a nie tylko cena . Tanio to szybkie dziadostwo a potem koszty są duże i nerwy korzystających z tych dróg .

    • 42 10

    • O naiwności (2)

      Dziś wykonawca wygrywa przetarg i robi, jutro zakłada nową spółkę i od nowa...

      • 6 5

      • Chyba w Pcimiu. (1)

        • 5 7

        • nie, w Weherowie

          Chociazby slynne "konsorcjum" pod sztandarami Wakoz...

          • 0 0

    • startują spółki celowe, które można zamknąć

      • 2 0

    • Dokładnie (2)

      Zakon Krzyżacki do dzisiaj daje gwarancje na zamek w Malborku.

      • 20 1

      • W artykule jest nieprawda

        Władze Gdyni nigdy nie wystąpiły do generalnej dyrekcji aby ta przejęła estakadę. Jakiś czas temu poseł lewicy pytał o to prezydenta.

        • 4 4

      • Aaa, to dlatego...

        nie można go docieplić styropianem.
        Utrata gwarancji grozi ..

        • 10 2

    • Szczegolnie, jesli wziac pod uwage kiedy to bylo zaprojektowane, budowane i jaka wtedy byla technologia.

      • 3 1

    • wspaniały, ale jakże nieprzemyślany pomysł. Dlaczego? Bo budowa dróg byłaby jeszcze parokrotnie droższa niż obecnie. Gwarancja tak, ale te 20 lat to jednak lekka przesada.

      • 5 1

    • 20 lat? A wiesz, że u nas panują jedne z najbardziej niesprzyjających warunków pogodowych na świecie?

      -20 stopni zimą + 40 latem - amplituda jest nieziemska, więc nie da się na tyle dać gwarancji. Co można zrobić? Dokładnie i regularnie sprawdzać obciążenia ciężarówek.

      • 14 2

  • Gospodarna Gdynia (4)

    Ile wyrzucono pieniedzy na lotnisko
    ile wyrzuca sie pieniedzy na utrzymanie nikomu niepotrzebnego Muzeum Emigracji, gdzie juz teraz odbywaja sie zupelnie przypadkowe imprezy nie majace zwiazku z emigracja.
    ile wydaje sie pieniedzy na utrzymanie Parku Naukowo technicznego, gdzie po niskich cenach najmu znalazly azyl roznego rodzaju firmy, nie majace nic wspólnego ani z technika ani innowacja, i start up.
    ile wyrzucono na tzw budowe Parku Centralnego tylko po to Boczek mial dojazd do swego parkingu podziemnego
    ile wyrzucono na plany plywalni, lodowiska, nowego budynkuUrzedu Miasta na Pilsudskiego- wyrzucone do kosza, jak wiele innych i zapomniane
    Te kilkanasie milionow na potrzebna estakade to pikus w porownaniu z innym marnotrawstwem.
    I nikt za to nie odpowieda a Szczurek zawsze dostaje od swoich absolutiriuum

    Jedno wiem, ze gdyby w latach 20-tych XX wieku Gdynie budowaliby Szczurek i jego ekipa to to miasto dzisiaj nie istniałoby.

    • 45 1

    • Wszystko dobrze opisałeś, jedno "ale" (3)

      Musisz pisać: Szczurek, ŁUCYK i ekipa.
      Nie zauważyłeś, że ostatnio Mareczek jest na propsie?
      Na wszystko odpowie, na każdy problem mieszkańca ma wymówkę, na stadionie w towarzystwie się pojawi. Nasz Gospodin od (nie)Rozwoju Miasta.
      Po prostu prawa łapka Wojciecha, a w przyszłości, kto wie, może On zostanie sołtysem Gdyni, jak już ogłosimy bankructwo i sprzedamy prawa miejskie na rzecz Kosakowa, żeby choć trochę oddłużyć miasto.

      • 6 1

      • też tak kiedyś myślałem że na rzecz Kosakowa

        ale tam gminą zarządza identyczna banda idi * * * ów jak w Gdyni.
        jedni i drudzy bez pojęcia.. tylko sprzedać grunty deweloperom i wszystko

        • 2 0

      • Ale to wilemozny wojciech sklada

        pod wszystkim podpisy

        • 2 0

      • obaj to pacynki

        "rada nadzorcza" trzyma się w cieniu...

        • 2 0

  • estakada sie w koncu zawali (1)

    w Gdyni potrzebne sa inwestycje, ktore lucyk czy szczurek nie sa w stanie zapewnic.
    Niestety, dzialanie w opozycji do rzadzacej wladzy dziala krzywdzaco dla mieszkancow.
    W dodatku przez tyle lat "panowania", obaj panowie ze swoja swita maja tutaj cieplutko. Ich czas sie skonczyl tak jak czas kolakow w arce gdynia.
    Zaniedbano zupelnie mozliwosc odciazenia ulic przez wybudowanie metra / kolei naziemnej.
    Zabieranie pasow ruchu w celu robienia z nich buspasow.
    Zadnej powaznej inwestycji nieprzeprowadzono w tym miescie odkad umarla SP Cegielska.
    Gdyby nie komuchy, to do polnocnej gdyni nadal jezdzilibysmy przez hutnicza....

    • 3 0

    • w końcu zawali się estakada

      jak również każdy blok z wielkiej płyty który był projektowany na 70 100 lat..
      już niedługo, wtedy ceny mieszkań w blach z wielklej płyty drastycznie spadną w całej Polsce ...

      • 0 1

  • 10 milionów na 10 lat czyli 1mln rocznie....

    to żaden koszt na utrzymanie tak kluczowej drogi....
    pseudograjki dostają rocznie 5 milionów,
    utrzymanie muzeum rocznie kosztuje 1.5mln

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane