- 1 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (11 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (22 opinie)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (385 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (464 opinie)
- 5 Auto wjechało w pieszych i w budynek (285 opinii)
- 6 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (68 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-19 18:13
brak organizacji i oznakowania pod nowym lotniskiem im bolka elektryka
teraz wiem dlaczego parkowanie na tzw. chwile jest tak zlodziejsko drogie!!! pod lotniskiem/10 złotych za 10 minut!!!/znaczy trzeba zarobic/BARDZO SZYBKO/ na nowe lotnisko i paliwo do pkm!!!.Uważajcie na tą piekielnie wysoką opłatę pod lotniskiem.bo niemiło zostaniecie zaskoczeni przy wyjeżdżie pod szlabanem!!!
- 2 1
-
2015-09-20 13:53
,,,, (2)
powiem tak ta cała kolej metropolitarana to jeden wielki niewypał takiego g*wna to sie niespodziewałem dalej se taksówko jade z gdyni na lotnisko nic sie niezmieniło zbudowaliscie cos tylko dla betonów i sie chwalicie ale kara musi niech pali nawet 100litrów na 100km ta kolej nawet niewim czy kiedys z tego z korzystam dla mnie to jest niepotrzebne jeden wielki niewypal tak ze niech betony beda dumni z g*wna ....
- 1 3
-
2015-09-25 08:23
Używając przecinków jedynie - łatwiej dało by się to przeczytać...
- 0 0
-
2019-01-16 16:22
no widzi pani
Ja z przyszłości mówię pani że ta kolej to był strzał w dziesiątkę xD
- 0 0
-
2015-09-20 17:32
Właśnie wróciłem z wycieczki tym nowym przybytkiem na lotnisko.
Opiszę obiektywnie.
Nie wiem czy to przypadek, ale jak na niedzielę, to niezła synchronizacja z ZTM.
Pętla Siedlce - Klonowa tramwaj 12 => Wrzeszcz PKP => Port Lotniczy - PKM, Port Lotniczy => Brętowo / Brętowo - Belgradzka dalej zakupy w Lidlu i piechotą na pętlę Siedlce w 2h i 10 minut. Chyba nieźle. Jak wysiadłem na Brętowie, to od razu podjechał czekający tam tramwaj - bardzo wygodna szybka przesiadka drzwi w drzwi.
Ładniutkie to, ładne widoczki na trasie i chyba niedrogie - z Wrzeszcza do Osowy za 3,50.
Wady: KUR***SKO hałaśliwe, powolne. We Wrzeszczu słaba informacja z którego peronu to-to jeździ, a na lotnisku niemożność nabycia biletów (sic!)
Ciasno w środku. Bardzo ciasno. Odnoszę ponadto wrażenie, że wiele przystanków jest w polu jak Brętowo, Jasień, Kiełpinek, Matarnia, ale podejrzewam że przystanki staną się czynnikiem centrotwórczym w swoich rejonach i się szybciutko wokół nich pobuduje.
Wciąż spore obłożenie jak na 3 tygodnie od otwarcia, więc chyba ludzie będą tym jeździć jednak.- 1 0
-
2015-09-23 22:39
ciekawe, ze jak trzeba bylo utrzymac linie skm do brzezna i nowego portu
to nikt nie chcial jej dofinasowywac
"Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM."- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.