• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak będzie wyglądał ruch w centrum Gdyni

Michał Sielski
1 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (240)
Na razie ruch wyznaczają pachołki i żółte znaki, ale niebawem skrzyżowanie przybierać zacznie docelową formę. Na razie ruch wyznaczają pachołki i żółte znaki, ale niebawem skrzyżowanie przybierać zacznie docelową formę.

Droga rowerowa w miejscu dawnej ulicy przy parkingu naprzeciwko Urzędu Miasta i dwukierunkowa jezdnia przy samym gmachu urzędu - taki będzie docelowy układ ruchu na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego i Świętojańskiej. Nie wróci już naziemny parking - miejsce samochodów będzie pod ziemią, pod budowanym Parkiem CentralnymMapka.



Dwukierunkowy ruch przy UM to dobry pomysł?

Budowa Parku Centralnego i parkingu podziemnego weszła właśnie w ostatnią fazę. Parking jest już zadaszony i zasypywany, a po pracach ziemnych przyjdzie czas na wykończeniowe. Także na powierzchni, gdzie dotąd był parkingMapkadroga wokół niegoMapka. Parkingu nie będzie, a jego miejsce zajmie teren zielony. Nie będzie więc też drogi dla aut, tylko skrót dla pieszych i rowerzystów zmierzających w kierunku morza.

Tak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu przy Parku Centralnym i Urzędzie Miasta. Tak będzie wyglądała docelowa organizacja ruchu przy Parku Centralnym i Urzędzie Miasta.

Szerszy chodnik przy Urzędzie Miasta



W ramach prac poszerzony zostanie chodnik przy al. Piłsudskiego przy Urzędzie Miasta. Będzie też zatoka postojowa dla auta młodej pary przy wejściu do Urzędu Stanu Cywilnego. Ruch aut będzie natomiast dwukierunkowy, tak jak przy obecnej organizacji tymczasowej.

Przebudowana zostanie droga rowerowa wzdłuż al. PiłsudskiegoMapka, która połączy się z ciągiem, którym rowerzyści mogą jechać na ul. Świętojańskiej.

Pierwsze prace już się zaczęły. Na razie to głównie prace ziemne, związane z budową kanalizacji deszczowej czy przebudową trakcji trolejbusowej.

Zakończenie prac uzależnione jest od pogody. Jeśli zima nie będzie sroga, być może już na wiosnę pojedziemy nowymi drogami.

Przypomnijmy:

  1. Wykonawcą III etapu Parku Centralnego jest firma Budimex.
  2. Trzecia, największa część parku obejmuje obszar 4,5 ha pomiędzy pawilonem skateparku a Urzędem Miasta.
  3. Firma buduje m.in. parking podziemny na 270 miejsc za ok. 22 mln zł oraz ostatnią część parku
  4. Pełny koszt prac to 63,4 mln zł.
  5. Otwarcie ostatniej części planowane jest na połowę 2023 r.

Miejsca

Opinie (240) 10 zablokowanych

  • Mam propozycję (3)

    Aby nasi włodarze miasta zamieszkali naprzeciwko skateparku i próbowali się zrelaksować,kto wymyślił aby w tym miejscu coś takiego wybudować jak by nie było miejsca bliżej bulwaru!

    • 88 17

    • Pora na zmiany

      Nie zamieszkają ani tam ani na Karwinach, gdzie trwa niekończący się remont dróg, bo po co mają sobie utrudniać życie?

      • 0 0

    • trzeba było kupić mieszkanie jeszcze bliżej centrum (1)

      • 3 9

      • Tam nie ma nowych domów z mieszkaniami do kupienia od zaraz tylko stare wieżowce i dawne bloki wojskowe.

        • 4 0

  • Kierowcy fora że dwora!

    Teraz to już tylko rowery, hulajnogi i nogi. A wszystko pięknie obetonowane. Tak wygląda moja Gdynia, którą kochałam. Teraz nie bywam w centrum, bo samochód jest jedynym środkiem komunikacji, którym mogę się przemieszczać, a dla takich intruzów nie ma tam już miejsca. I to jest bardzo smutne

    • 5 0

  • Łucyk Furkal Piesiewcz Lewandowski Kukła i kto tam jescze (8)

    Moze zalozycie swoja enklawe na jakims opuszczonym osiedlu bez samochodow. Bedziecie sobie dawac nagrody i malowac sciezki rowerowe. I nikomu nie bedziecie zatruwac zycia..

    • 182 10

    • Bzdetny komentarz. O niczym. (1)

      • 3 26

      • Cześć Łucyk, tak dla informacji - wszyscy gdynianie ciebie nienawidzą

        • 0 0

    • Jeszcze Wielgosz, Rutecki i Plasota (3)

      Teraz mamy całą bandę

      • 36 4

      • oni są nawiedzeni i głośno wyją

        kilka osób zmienia życie tysiącom mieszkańców miasta

        • 20 3

      • O tak... Fani rowerow (1)

        Którzy zatruwaja życie mieszkańcom swoimi durnymi pomysłami. Dzięki nim centrum Gdyni jest puste.

        • 31 4

        • Twoja głowa bardziej pusta.

          • 3 23

    • (1)

      Kukła ma fetysz i robi cykliczne czuwania na parkingu pod Teatrem Muzycznym
      Taki jego eden

      • 24 4

      • Nie ma takiego kogoś

        Radzę nauczyć się czytać nazwiska bez przekręcania ;)

        • 2 15

  • Hmm (45)

    Ulica Świętojańska powinna być zamknięta dla normalnego ruchu i zrobiona tylko dla pieszych i komunikacji miejskiej. Nie bez powodu niemieckie miasta tej samej wielkości mają takie ładniejsze centra. Gdynia nie musi wyglądać jak brzydkie miasto w stylu amerykańskim.

    • 115 294

    • Niepotrzebna inwestycja w czasie kryzysu

      Kompletnie niepotrzebna inwestycja w obecnych czasach. Należy pamiętać Szczurkowi to, że wybrał park, a nie mieszkańców. Brak dofinansowania zewnętrznego, więc nie trzeba było budować go teraz. Połowa kosztu budowy parku to: podwyżki dla kierowców komunikacji miejskiej{brak niewykonanych kursów), brak cięć w rozkładach, brak podwyżki cen biletów. Drugą połowę można było wydać np. na remont porządny placu konstytucji lub 10 lutego. Widać co Szczurek woli: PR.

      • 0 0

    • Błąd logiczny.

      Świętojańska dla pieszych i komunikacji miejskiej? Już to widzę, nie mogą sobie poradzić z rowerami na chodnikach, a wpuszczą trolejbusy między ludzi z rozbrykanymi dzieciakami??? Pomyśl zanim coś palniesz głupiego.

      • 0 0

    • Gdynia, moje miasto.

      A Ty wracaj na swoją wioskę reformatorze i rób porządek na swoim "rancho" w amerykańskim stylu.

      • 0 0

    • Swiętojańska dl pieszych (1)

      Proszę wytłumacz mi i innym., Jak mozna obciążyć Włądysląwa IV ruchem tylko dla aut osobowych? W jaki sposób trajtki-już jeżdża i do tego autobusy (też komunikacja miejska} mają się przemieszczać po Swiętojańskiej. Juz widzę zadowolone mini mieszkańców na Świętojańskiej i hałas tym związany. Oraz przy okazji brak możliwości przejści przez ulicę z powodu natężenia ww taboru w poprzek ulicy!!!

      • 1 1

      • Czy Ty mieszkasz w Gdyni? Ja mieszkam w Gdyni przy Świętojańskiej od 50 lat i mi ten hałas nigdy nie przeszkadzał bo się przyzwyczaiłem. Faktem jest, że od pewnego czasu ulica stała się dziadowska, te kilka knajpek, smród przygotowywanych potraw latem i nocne wrzaski podpitej klienteli są bardziej uciążliwe. Gdynia jest za wąska aby cały ruch szedł po Władysława IV więc Świętojańska musi wrócić do normalności i liczę na to, że nowa ekipa cofnie zmiany.

        • 1 1

    • Cała Gdynia powinna być zamknięta dla normalnych ludzi (3)

      • 19 8

      • (2)

        Czy jesteś zbyt otyły, aby chodzić lub korzystać z transportu publicznego lub chodzić z równoległych ulic?

        • 7 16

        • Chodniki sa zbyt nierowne, a kursy transportu publicznego zbyt poobcinane przez Samorzadniosc. (1)

          Poza tym - bez moich oplat za parkowanie budzet miasta sie zawali.

          • 12 6

          • Spoko, za parkowanie w ubiegłym roku to tylko było 22,5 mln zł.

            • 0 0

    • NIezły pomysł, ale nie na Świętojańską. Niezbyt ładna, poza nielicznymi punktami. (4)

      • 16 12

      • (3)

        Ponieważ umiera. Kto chce iść obok niebezpiecznej, brudnej, pełnej samochodów ulicy? Ludzie wybrali centrum handlowe, w którym chodzą w spokoju. W rzeczywistości kierowcy mało dbają o miasto.

        • 12 24

        • A dlaczego tak jest ? Bo ulica 3 razy przebudowywana w ciągu 50 lat została zniszczona przez decyzje urzędników.

          • 1 0

        • "Ludzie wybrali centrum handlowe, w którym chodzą w spokoju" (1)

          Nie ma to zadnego zwiazku ze spokojem i kierowcami...
          Czyste, zywe klamstwo, manipulacja i demagogia.

          A gdzie maja chodzic, skoro handlu na Swietojanskiej nie ma??!
          Swietojanska to gdynska realizacja utopii Kononowicza...

          • 13 5

          • A czemu nie ma handlu na Świętojańskiej. Bo przeniósł się do Riviery. W cywilizowanych krajach takie molochy powstają poza centrami miast.

            • 6 2

    • Czyli chcesz zrobić miasto przyjazne osobom fizycznie zdrowym. (6)

      • 43 21

      • Niepełnosprawnych zakazy nie dotyczą, więc gdzie jest problem? (5)

        • 19 12

        • Niepełnosprawnych itd.

          Ale jakich zakazów "niepelnosprawnych nie dotyczą" Podaj przykląd. Oprocz plącenia za miejsce parkingowe w strefia płatnej parkowania. O ile to jest miejsce z tzw "niebieską kopertą" i akurat jest wolne! Nie do dońca zdajesz sobie z tego sprawę. O byś nie musiał

          • 0 0

        • Czy tylko niepełnosprawni mają prawo korzystać z samochodu? (3)

          Pełnosprawni też mają grafik napięty i sprawy do załatwienia. Nie każdy ma czas i ochotę na rowerkowanie.

          • 17 11

          • Nigdzie w konstytucji nie ma (2)

            O prawie dojechania samochodem wszędzie

            • 9 15

            • Nie ma tez prawa do ekoterroru (1)

              A prawo wyboru

              • 19 6

              • Ekoterror polega na powiększeniu liczby miejsc parkingowych i przesunięciu skrętu o kilka metrów?

                Zapomniałeś zażyć leków

                • 4 7

    • "niemieckie miasta tej samej wielkości mają takie ładniejsze centra" (3)

      Bo sa bogatsze i stac je na lepszy zarzad...

      • 4 1

      • Mają też mnóstwo miejsc parkingowych wszędzie. Np. taki Hamburg. Wystarczy zobaczyć na mapach google.

        • 3 1

      • (1)

        Mają tez świetną ( !!! ) siatkę połączeń komunikacji publicznej, wszechobecne parkingi podziemne i o wiele bogatszych obywateli których stać na życie w centrum. My jeździmy do marketów szukać promocji, nie stać nas na to samo drożej ale w ładnym sklepiku w centrum miasta.

        • 2 3

        • Większość Niemców też robi zakupy w supermarketach lub sklepach typu Lidl, Aldi, Rewe, Penny Markt, którym daleko do ładnych sklepików.

          • 4 0

    • fakt! nie ma gdzie sie zatrzymac ani zrobic zakupow w sklepach

      fakt! nie ma gdzie sie zatrzymac ani zrobic zakupow w sklepach

      • 4 0

    • Niemieckie miasta maja parkingi.podziemne, metro, (1)

      Mają autobusy z szeroka o gęsta siatka połączeń. W Gdyni nie ma nic z tego. Swietojanska już zamknięto.. wygląda koszmarnie. Pusto, ciemno, bez życia...chcesz ja dobic???

      • 13 3

      • Ironia tej wypowiedzi polega na tym, że ta przebudowa jest robiona... bo kończy się budowa parkingu podziemnego ;)

        • 3 1

    • Lamenty że umiera i zdziwienie dlaczego. Dlatego umiera. (1)

      Dlatego, że jak nie masz jak tam pojechac na zakupy to jedziesz do Riviery. Tylko natchnieni ekolodzy tego nie widzą. Nikt nie będzie spacerował z zakupami. Zostaną tam banki i lumpeksy. I żabki.

      • 15 7

      • Zapomniałeś to powiedzieć jakiemuś pół miliarda Europejczyków

        Którzy fakt, codzienne zakupy robią w marketach. Ale butiki porządnych marek są już tylko i wyłącznie na centralnych ulicach handlowych. Po prostu wychodzi biedota (mentalna) społeczeństwa, które samochód postrzega w kategoriach prestiżu i czegoś, bez czego nie potrafi żyć. Co do pierwszego - na samochód stać w UE każdego. Mało kogo stać na mieszkanie w dobrej lokalizacji. Co do drugiego - w centrum Wiednia stoi sobie IKEA bez żadnego parkingu. Meble i tak lecą dostawą z magazynu centralnego przy obwodnicy. Patrz, działa.

        • 4 3

    • Powinien zostać (5)

      wprowadzony wyłącznie ruch konny.

      • 25 9

      • Kupiłeś już sobie chomonto? (2)

        • 5 8

        • A Ty słownik ortograficzny? (1)

          • 10 1

          • Sorry, autokorekta, miało być homonto

            • 2 2

      • kucyk będzie pomykał???

        • 3 0

      • Zgadza się.

        Wozy drabiniaste zaprzężone w kucyki.

        • 3 0

    • To się przenieś (5)

      • 6 11

      • Zobacz zdjecia jak piekna byla Swiętojańska przed (2)

        przed rządami Szczurka. Np. w latach 90. Drzewa, zielono, ludzie. Tetniło tam zycie. A teraz betonoza i kikuty zamiast drzew.

        • 43 5

        • Tak się kończy służenie kierowcom. (1)

          Na szczęście Szczurek powoli przywraca normalny stan centrum Gdyni.

          • 10 29

          • no ;) tylko że jak było fajnie i zielono to były tam 2 pasy w każdą strone

            • 11 3

      • Póki co to kierowcy zawsze i o wszystko lamentują

        więc to samo - przenieście się do jakiegoś asfaltowego raju, na półkuli zachodniej będzie już tylko dla was gorzej

        • 7 15

      • Jak wielu Polaków, którzy przeprowadzają się do Niemiec w poszukiwaniu lepszego życia. Co powiesz na ulepszanie Polski i walkę z leniwymi i ignorantami.

        • 6 3

    • uzasadnienie

      co to jest styl amerykański?
      nie ma żadnego uzasadnienia żeby ulica była zamknieta.

      • 7 4

    • Bo ty tak chcesz?

      • 1 4

    • Gadasz z sensem

      Ale niestety nie do zdobienia w Polsce, nastawienie widać po proporcji kciuków w górę i dół pod Twoim komentarzem

      • 9 2

  • Wczoraj byłem na spacerze po Swietojanskiej (10)

    pusto i głucho a co drugi lokal jest do wynajęcia.Ciekawe kto jest temu winien bo jeszcze 20 lat temu ciezko było nią przejść.A kiedy prezydent miasta zmusi właścicieli kamienic na Swietojanskiej żeby je otynkowali?

    • 65 3

    • (1)

      Jestem gdańszczaninem, ale regularnie bywam w centrum Gdyni w pobliżu domu rodzinnego mojej babci, przy ul. Świętojańskiej. Bardzo lubię Gdynię, ale mam wrażenie, że ruch jednokierunkowy zaszkodził tej ulicy, zwłaszcza, że w tym samym kierunku prowadzą trzy równoległe ulice: Abrahama, Bema i właśnie Świętojańska. Unikam jeżdżenia samochodem, ale nie każdy może mieć ten komfort, a tak zorganizowany ruch mocno zniechęca do odwiedzania ładnej przecież ulicy. Nie bardzo wierzę też w deptak - Gdynia ma innych charakter niż Gdańsk i nie wierzę w tłumy pieszych, którzy mieliby zapewnić obroty handlującym w śródmieściu Gdyni.

      • 10 0

      • Mam to samo zdanie, tak trzymać.

        • 0 0

    • Utrudnienia dla kierowców... (1)

      Niestety, decyzje władz miasta odnośnie ograniczenia ruchu samochodowego w centrum Gdyni uderzają w gastronomię gdyńską. Płatne parkingi nawet w niedzielę skutecznie zniechęcają zmotoryzowanych, którzy z rodzinami przyjeżdżali tu na obiad do ulubionej restauracji. Gdynia traci na tych innowacjach w szybkim tempie.

      • 18 3

      • No co Ty?

        Niedzielny obiad z rodziną w ulubionej restauracji w Gdyni? Takich już w Gdyni nie ma, jak dawne Śródmiejska, Pod Kandelabrami, Myśliwska czy Złoty Róg lub Georg.

        • 0 0

    • Można tak zrobić.

      Zwłaszcza ten opuszczony na Świętojańskiej 50. Odmalować elewację na koszt miasta i wyciągnąć pieniądze od potomków właścicieli gdzieś na Zachodzie.

      • 0 0

    • To wina zmian organizacyjnych (3)

      Braku miejsc parkingowych i wzrostu cen za parkowanie. Kogo stać na to???

      • 16 3

      • Jakie miejsca parkingowe na Świętojańskiej zlikwidowano? (2)

        Przecież po wprowadzeniu jednokierunkowego ruchu aut na Świętojańskiej liczba miejsc parkingowych się nie zmieniła. Które to miejsca parkingowe nadal w większości są zajęte. A więc jeżeli mimo to nadal bywają puste lokale, to może warto wprowadzić sprawdzone rozwiązanie znane choćby z Sopotu czy Gdańska, czyli deptak? :P

        • 2 24

        • Wszystkie. Zobacz słoju jak wyglądała Świętojańska 20-30 lat temu, gdy nie było ciebie na świecie. (1)

          Są filmy na YT. Ta ulica żyła.

          • 4 2

          • I żyłaby nadal gdyby nie pozwolono na wybudowanie molocha w postaci Riviery w bezpośrednim sąsiedztwie.

            • 4 1

    • Jak sobie wyobrażasz takie zmuszenie? Naśle na nich bandziorów? Bo legalnych metod w Polsce na to nie ma.

      • 4 4

  • Nie jest to żadna rewolucyjna zmiana. (44)

    Dobrym krokiem jest budowa parkingu, jednak powinniśmy dążyć do możliwie największego ograniczenia wjazdu samochodów do Sródmieścia, a także zwiększenia kosztów ich posiadania dla mieszkańców. Nie ma fizycznie możliwości by taka infrastruktura mogła utrzymać taki rcuh jak obecnie.

    Jednocześnie powinniśmy rozwijać komunikację miejską, by stworzyć solidny, przystępny cenowo i atrakcyjny środek transportu dla ludzi mieszkających w mieście.

    Samochód dla mieszkańców miast powinien być ostatnim wyborem.

    Więcej mieszkań na Dolnym Tarasie, budowa miast małych odległości, gdzie z pracy do domu można podjechać, a nie dojeżdzać. Mniejsze dyskonty i sklepy w śródmieściu, a nie molochy galeriowe. Tak sie robia korki.

    • 23 171

    • (3)

      "Samochód dla mieszkańców miast powinien być ostatnim wyborem."
      Dość osobliwy, ciekawy punkt widzenia, ale póki co samochód dla mieszkańców miast..... jest wyborem. Podobnie jak ta garstka decydentów, którzy tak zaciekle walczą z mieszkańcami. To również jest wybór mieszkańców, choć wyjątkowo nietrafiony. Na szczęście mieszkańcy nadal mogą dokonywać wyborów. Takie ich prawo a nauczeni doświadczeniem nie popełnią już takiego błędu, jak obecnie.

      • 34 6

      • Dla mnie samochód jest i będzie pierwszym wyborem (2)

        Bandycko wysokie opłaty Szczurka nie spowodują nagle, że zacznę żyć jak ten komunista by sobie to wyobrażał, po prostu go odwołamy w następnych wyborach i tyle.

        • 1 2

        • Już 2 dekady go odwołujecie (1)

          odwołajcie, Trójmiasto jest na samym końcu polskich metropolii jeśli chodzi o politykę zrównoważonego transportu. Z deszczu pod rynnę...

          • 2 1

          • Wytłumacz mi w końcu slogany o zrównoważonym rozwoju i zrównoważonym transporcie? W stosunku do czego ma być zrównoważony? Do jaskiń czy polnych dróg z furmankami w tle, no nie kumam.

            • 0 0

    • (12)

      Oczywiście. Z chorym kotem do lecznicy w Gdańsku podjadę skm-ką i dwoma autobusami (zwłaszcza w mrozie), zakupy na cały tydzień przywiozę z supermarketu obwodnicą na rowerze cargo, a płyty gk z budowlanego... No chyba po jednej na plecach, w końcu to tylko 6 km. Wszystko prawdziwe przykłady, tylko z ostatniego miesiąca. Obudź się, młotku, i przestań bredzić.

      • 41 8

      • Nie jest dziwne że istnieją lewaccy psychopaci, którzy chcą zakazywać wjazdu do centrum (2)

        Dziwne, chore i szalone jest to, że władze Gdańska, Gdyni i Sopotu mają gdzieś 80% mieszkańców, którzy chcą nowych dróg, inwestycji w infrastrukturę drogową i większej ilości miejsc parkingowych, zamiast tego władze wiernie służą lewackim oszołomom, aktywistom rowerowym itp. którzy bez przerwy robią hałas i awanturę.

        • 3 2

        • Oficer rowerowy, co to jest?

          I do tego mają pseudo "oficerskie" etaty w urzędach miast biorąc za to pensje.

          • 0 0

        • Bez kozery napisz 120%

          • 1 0

      • Taksówka, Zamówienie zakupów przez internet, Zamówienie z dostawą. (5)

        A teraz ile kosztuje kupno samochodu, paliwo i ubezpieczenie. Za tych kilkadziesiąt tysięcy to można sobie brać kurierów i taksy w opór.

        • 6 25

        • Pogięło cię, nastoletni mędrco? Sam sobie zamawiaj przez internet (1)

          A ja na zakupy nadal będę jeździł swoim samochodem, w pełnej wygodzie i komforcie.

          • 2 2

          • Tylko na korki nie narzekaj - w końcu to idzie w parze z tą wygodą i komfortem

            • 1 1

        • "...kosztuje kupno samochodu, paliwo i ubezpieczenie."

          Na szczęście ty za to nie płacisz.

          • 0 1

        • Ja

          Samochód to wolność, bez ograniczeń czekania i ciągłego przesiadania się w komunikacji miejskiej.

          • 7 4

        • Posiadam swój samochód

          i taksówką z często dziwnie śmierdzącym kierowcą, który nie mówi po polsku nie jeżdżę. Po jednej przygodzie, mam tego dość.

          • 15 6

      • (1)

        Jadę sobie dzisiaj rano rowerem, jak co dzień Chwarznieńską ,a tam korek. Niespodzianka. A w tym korku samochody, a w każdym kierowca z chorym kotem. Szok.

        • 5 7

        • To naprawdę koszmarne, rower w taką pogodę to dla normalnych ludzi jak zesłanie do łagru

          Na prawdę bardzo ci współczuję. Natomiast jeśli chodzi o korek - to żaden problem, można postać w ciepłym, wygodnym samochodzie kilkanaście minut, nigdzie się nie pali, a mimo tego stania w korku i tak się jest duuuuużo szybciej niż autobusem, o rowerze nawet nie wspomnę, bo na prawdę trzeba być masochistą żeby o tej porze roku jeździć na rowerze brrrr

          • 2 2

      • Nie widzę w tej ciekawej przypowieści niczego o konieczności kręcenia się samochodem po śródmieściu Gdyni. Zdrowia dla kotka życzę.

        • 6 4

    • Wszystkim minusującym polecam zadać sobie pytanie. (4)

      Dlaczego, mimo że pracują, zarabiają nie najgorzej to mimo wszystko nie mogą sobie pozwolić na kupno mieszkania na Dolnym Tarasie?

      Kto sprawił, że mieszkania są tak drogie? Dlaczego kilku pokojowe, przestronne mieszkanie kosztuje dużo więcej niż przestronny, wygodny, ale oddalony od wszystkiego dom. Dlaczego rynek mieszkaniowy nie jest regulowany. Dlaczego Polaków zachęca się do "sarmackiego budowania na swoim" kilkanaście/kilkadziesiąt km od miejsca pracy/nauki gdzie bez dwóch samochodów w rodzinie ani rusz.

      Czy to normalne? Czy mieszkamy w Europie, gdzie wszędzie jest blisko, czy w USA gdzie przestrzeń jest nieskończona?

      • 13 27

      • Kolejny mądrala.

        O czym Ty piszesz, jaki dolny taras? Gdynia od plaży do granicy lasu jest wąska, ale długa i nikt normalny nie będzie jechał z trolejbusem 26 czy 27 na drugi koniec miasta więc musi mieć samochód. Są dzielnice, że bez auta ani rusz i dlatego ograniczając ilość miejsc parkingowych odnosi się wrażenie, że aut w centrum jest więcej (w sumie jest ich więcej) bo one zamiast stać spokojnie kilka godzin ciągle są w ruchu jak TAXI w Nowym Yorku.

        • 0 0

      • Szczurek! Szczurek to sprawił! Szczurek zniszczył Gdynię!

        • 2 2

      • Proszę

        skończ z tą retoryką,faktycznie zaczynam mieć wrażenie, że komuś zależy żeby Europa została skansenem, sączenie propagandy po kropelce niestety daje efekty zwłaszcza, że coraz mniejszej ilości ludziom chce się myśleć.
        No i jak ktoś już napisał w Gdyni mamy dzielnice nie tarasy

        • 13 4

      • PRL już odszedł, więc razem z regulacją odgórną odejdż w niepamięć.

        • 15 4

    • Naczytałeś się artykułów, jak dla mnie to wypisujesz głupoty i frazesy.

      • 0 0

    • Mam nadzieję,że kiedys wyprowadzą cię (4)

      do Zukowa i żebyś do pracy jeździł w zimie do Gdyni rowerem.Z dzieckiem na bagażniku które podrzucisz po drodze do przedszkola.

      • 33 7

      • Miejsce zamieszkania wybiera się świadomie i rozważa wszelkie potencjalne konsekwencje

        to nie zakup puszki coli w sklepie

        • 1 0

      • A może tak mieszkanie kilka minut spacerem od przedszkola. Odstawienia dziecka na piechotę, potem.... (2)

        .... wsiadamy w autobus i jedziemy do pracy?

        Ale nie, jasniepaństwo w 80% wnuki i prawnuki chłopów małorolnych dało sobie wmówić, że SUV za 100tys w kredycie, dom z 500tys w kredycie na całe dorosłe życie i robota za 10tys na rękę to sukces, dla którego trzeba zapracowywać się na smierc.

        • 13 46

        • O kurcze

          chyba potomek nowobogackiego tak kulturalnie się odezwał

          • 4 4

        • Racja, lepiej jest rzucić pracę

          Zająć się aktywizmem w Internecie w obronie równości płci i utrzymywać się ze zrzutek.

          • 32 8

    • Możesz być spokojny (2)

      Większość mieszkańców Gdyni nie ma już po co przyjeżdżać do centrum swojego miasta.

      • 46 9

      • Wszystko upadło, bo Szczurek wprowadził bandyckie stawki za parkowanie (1)

        Więc centrum Gdyni opustoszało, centrum opustoszało więc firmy zaczęły się zamykać, jeszcze mniej firm - jeszcze mniej powodów żeby przyjechać do centrum i płacić bandyckie, najwyższe w Polsce, opłaty za parkowanie - więc jeszcze mniej ludzi, kolejne firmy upadają, niedługo centrum Gdyni będzie miastem duchów. Twórcą tego upadku Gdyni jest w 100% Wojciech Szczurek - największy nieudacznik w historii polskiej polityki.

        • 2 2

        • Ciekawe ile razy wystarczy wkleić kłamstwo o najwyższych opłatach za parkowanie

          by ludzie połknęli to razem ze spławikiem...

          • 2 1

    • Powiedział urzędnik UM w Gdyni no i jeszcze trochę wazelinki. (1)

      • 9 5

      • Nie nazywaj szamba perfumerią, nie nazywaj płatnych trolli UM urzędnikami

        • 2 2

    • Nie pasują samochody w centrum? To won na zachód, gdzie jest tak wspaniale

      Już i tak wystarczająco nam wszystkim zatruliście życie, was jest 5% a chcecie wszystkim ustawiać życie, żądacie bandyckich stawek za parkowanie w centrum, teraz w Gdyni parkowanie jest droższe niż w Nowym Jorku.

      Dlaczego mielibyśmy niby dążyć do ograniczania wjazdu samochodów do centrum? Co to za absurdalna koncepcja, tylko dlatego że "na zachodzie" tak robią? Na zachodzie na którym każde możliwe lewackie szaleństwo i wszelkiej maści dewiacje są promowane. Nie, dziękuję! Nie po to wyszliśmy z komuny żeby teraz do niej wracać.

      • 3 2

    • do poki autobusy nie beda jezdzic co 3-5 minut a nie co 20 to nie ma racjonalnego argumentu za komunikacja miejska, zeby w sobote np. z witomina do sopotu jechac komunikacji i skm ponad godzine, bo sie sponilo na pociag itd - wyklucza to zupelnie komunikacje miejska
      w duzycj miastach nie oplaca sie autem jezdzic bo sie podchodzi pod przystanej i za 2 minuty jest autobus, nawet biegac sie nie chce jak widzi odjezdzajacy... no ale o tym nikt nie mowi

      • 5 5

    • W jakim celu

      Jechać do centrum? Takiego syfu to nie było tam nigdy Tak to zasługa szczurka i to po nim zostanie po 20 latach niszczenia miasta a w bonusie horrendalne zadłużenie

      • 10 4

    • Gdynianka

      Jest jeden problem, w Gdyni nie ma pracy. Duże firmy są w Gdańsku i przy obwodnicy. Tam się pracuje i zarabia. Więc jednak samochód do dojazdu.

      • 10 4

    • Psychiatra

      Zapraszam na konsultacje.

      • 7 4

    • Powiedzmy sobie szczerze: centrum Gdyni powinno być dla urzędników. Reszta ma go omijać i nie przeszkadzać.

      Do tego płacić podatki i daniny, właściwie głosować i nie wtrącać się.

      • 11 4

    • Następny, który chce pozbyć się osób chorych i inwalidów z miasta.

      A gdzie chcesz ich wyrzucić? Oni budowali to miasto, zanim Ciebie przez przypadek zrobiono.

      • 11 5

    • Widać, ze pierwsza opinia

      Sponsorowanego,skądinad, artykułu, została zarezerwowana dla etatowego piewcy UM. Reszta, to już tylko powielanie, jedynie poprawnej myśli Szkodnika. Mieszkaniec Gdyni, ma być tylko dawcą. Nie pokazywać się w centrum bez uprzedniej rejestracji. Już samo zniechęcanie do wjazdu w "zakazane dzielnice", poprzez system kar i oplat, to policzek dla nas, podatników! Te wszystkie szykany, są efektem przywlaszczenia sobie Gdyni, przez zasiedzenie.

      • 38 7

    • O planowaniu przestrzennym i rozwoju komunikacji należało myśleć przed a nie po fakcie.

      • 25 5

    • Odezwał się mieszkaniec Sea Towers

      Nie po to buduje się drogi żeby zabraniać ich używać albo zakazywać wjazdów bo bogata warszawka sobie tego nie życzy w naszej Gdyni

      • 38 9

    • Spadaj niespełniony dyktatorze

      • 26 12

  • zatoka postojowa dla auta młodej pary (22)

    to rowerem albo trolejbusem nie mają przyjechać? miło ze strony urzędników

    • 186 12

    • Raczej dla służbowego auta UM, które często parkowało tam na chodniku.

      • 0 0

    • (6)

      Mogą wysiąść na Bema. Jak podejdą 100 metrów to korona z głowy pannie młodej nie spadnie.

      • 17 41

      • przy Rivierze niech się postawią (2)

        • 24 2

        • proponował Pisiewicz żeby se nad węzłem cegielskiem parkować i se podejść ten kilometr

          • 2 2

        • Przy

          Klifie. Trochę ruchu w lutym, nie zaszkodzi.

          • 23 2

      • Moga wysiąść przy Batorym i podejść:)

        • 12 4

      • Tak. W deszczu i przy silnym wietrze.

        • 11 4

      • Xxx

        Ale welon juz może spaść

        • 33 3

    • My przyjechaliśmy taksówką. (8)

      Kilkanaście minut, po krzyku potem obiad ze znajomymi i najbliższą rodziną w knajpie i do domu. Na co robic cyrk i wydawać kilkadziesiąt tysięcy. Wydaliśmy kilka i wszyscy byli zadowoleni. Oczywiście incognito, bo zaraz knajpa by nabiła 200% do rachunku.

      • 34 23

      • po ślubie szybka picka w pobliskim ankerze i na chate przeczesać klopsa z koperty. Tylko jeszcze ciuchy na przebranie

        bo po wizycie w ankerze to żadna taksówka nie weźmie

        • 1 2

      • Na wszelki wypadek trzeba było założyć szaliki klubowe, żeby "nie dopisali" 200% za imprezę rodzinną.

        Tak dla zmylenia przeciwnika.

        • 4 2

      • A słyszałaś o tym (2)

        że są ludzie ktorzy chcą celebrować ten dzień a nie odpękać go na odwal tak?

        • 18 12

        • Rozwód też celebrujecie? (1)

          • 9 9

          • Ja celebrowałem

            z moją eks i było bardzo sympatycznie.

            • 9 1

      • Wzruszyla mnie Twoja historia, oczywiscie incognito. (1)

        • 33 7

        • miodna riposta.

          • 6 2

      • To fajnie, ale nikogo to nie obchodzi.

        • 10 5

    • (2)

      Ponoć w UM ktoś mocno promuje przyczepki rowerowe, więc może?

      • 22 5

      • To ten świr Kukła.

        • 2 0

      • Znam tą osobę... Masakra

        • 13 3

    • No będzie podziemny

      Jakiś problem? Może jeszcze do środka mają wjechać?

      • 9 7

    • Szerszy chodnik pod UM. To dla auta prezydenta? Jak przeniesiecie UM, to tylko wiatr tam będzie hulał.

      • 21 6

  • Pieszym jestem zawsze kierowcą tylko czasem (4)

    W całym cywilizowanym świecie centra miast stają się miejscem spędzania wolnego czsu niespiesznych spacerów i miejscem integracji mieszkańców. I to w takich miastach żyje się najlepiej dlatego trzeba tak urządzać naszą wspólną przestrzeń by żyło się nam coraz bardziej komfortowo

    • 33 54

    • Wolny czas można spędzać na bulwarze lub na Skwerze Kościuszki dopóki go nie zabudowali, a nie na Świętojańskiej czy Starowiejskiej. A jak Ci mało natury to idź sobie na Jana z Kolna i pochodź na zapleczy hali targowej i rybnej. Powodzenia marzycielu.

      • 0 0

    • odwrotnie (1)

      zazwyczaj jestem kierowcą, pieszym tylko czasami z musu. Preferowanie wszelkich mniejszości kosztem większości skończy sie niedługo buntem większości. A większość to kierowcy i pasażerowie, a nie piesi, cykliści czy motocykliści.

      • 5 6

      • Udział samochodów indywidualnych w całości komutacji w Gdańsku wynosi 42%

        a w Gdyni 48%. Właśnie masz do czynienia z buntem większości, z którą kierowcy się w ogóle nie liczą.

        • 6 2

    • Całkiem zabawny żart w kontekście centrum Gdyni ostatnich lat.

      • 8 4

  • świat się mienia

    więcej centrów handlowych, które są lepiej skomunikowane SKM (2 w Gdańsku i jedno w Gdyni), a turyści i mieszkańcy pewnie wolą wypić czasem kawę z widokiem na morze - tam się przenosi spora część usług. I dobrze, że w końcu Bulwar zaczyna przyciągać ludzi. Jest fajnie skomunikowany ze Świętojańską. Poza tym ceny wynajmu nieruchomości na tej ulicy nie odzwierciedlają jej obecnego potencjału.

    • 0 0

  • Jako niepełnosprawne mówią dość dość już tego wszystkiego do tego mydlenia oczu że wszystko dla dobra mieszkańców, chyba że w urzędzie miasta zasiadają ludzie tak zwany bez mózgowcy najłagodniej mówiąc ️

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane