• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • a może tak ósemkę?

    połączoną z duorondem wirnikowym wstecznym....wjeżdzasz i nie wyjeżdżasz...

    • 16 1

  • bedzie będzie zabawa będzie się działo

    • 14 1

  • Mieszkaniec

    ..A ja się pytam jak mają się tam poruszać autobusy i zaopatrzenie do pobliskich sklepów - LIDL i NETTO? Przecież ten, kto projektował chyba powinien takie rzeczy brać pod uwagę.. jak i to, że wyjazd z drugiego ronda jest za wąski nawet na niektóre osobówki!!!

    • 23 4

  • (1)

    idioci, ciekawe jak tam autobus przejedzie

    • 17 4

    • Normalnie

      Przez środek, gdzie widzisz problem.
      Byłem tam dzisiaj, znaków nie ma ale pojechałem na około i... żałowałem bo ktoś słupek zostawił i musiałem się praktycznie zatrzymać by go wyminąć.

      • 0 2

  • Hmmm

    "Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę,..."

    Ciekawe jak autobusy pokonają te "Superronda" :-)

    • 13 1

  • Wprost wymarzone miejsce, żeby podreperować budżet z OC sprawcy. Będę tam codziennie się nadstawiał :D

    • 11 2

  • Kolejny sukces budowlany naszych dzielnych włodarzy.

    Te komicznie małe ronda budują już około 4 tygodni, istnie szaleńcze tempo pracy.

    • 14 4

  • A może jednak zwykłe skrzyżowania?

    Postawić światła i każdy kierowca wie co robić.
    A jak światła wysiądą to każdy kierowca wie, że tego z prawej musi przepuścic.

    • 4 8

  • Paraliż mózgów i rond.

    Ale gdy będzie jechał TIR to na jednym rondzie będzie zgięty ale naczepa na następnym rondzie jemu się już nie zegnie bo nie ma takiej możliwości,i całe dwa ronda będą zajęte przez niego.Czyli ronda tylko dla małych aut.Tam powinny jeżdzić tylko samochody Tico.

    • 12 4

  • Jeszcze robota nie skończona, stoją barierki, a kierowcy już jeżdżą środkiem ronda (1)

    Kiszka totalna

    • 17 6

    • A widzisz gdzieś tam znaki że to krzyżowanie o ruchu okrężnym?

      Sam sobie zaprzeczasz, stoją barierki, robota nie skończona.
      Z resztą nadal jest ruch w jednym kierunku, nawet na tą chwilę nie ma możliwości jechać inaczej niż przez środek.

      • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane