- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (86 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (128 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (230 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (57 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (672 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku
Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.
Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej , którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.
Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.
Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.
- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.
Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.
Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.
Nietypowe ronda na Warszawskiej
Opinie (322) 4 zablokowane
-
2016-08-07 20:02
żal
Tak sie wydaje niepotrzebnie pieniażki ktore i tak my wszyscy placimy
- 10 7
-
2016-08-07 20:06
o, podwójny przejazd przez rondo!!
- 0 2
-
2016-08-07 20:13
idiotyzm w czystej postaci
Wybuduja, poczekają rok I zlikwidują. Bezsens.
Na codzień nie oceniam takich inwestycji ale w tym przypadku to czysty idiotyzm.- 18 8
-
2016-08-07 20:15
korki gwarantowane :)
- 8 4
-
2016-08-07 20:15
Prościzna
2 osobne ronda. Co w tym takiego przerażającego?
- 13 2
-
2016-08-07 20:17
Tylko na wypadek czekać
-Przez kierowców w lewo skręcających chcących
- 6 3
-
2016-08-07 20:25
najgłupszy pomysł jaki widziałem (1)
przy tak dużym natężeniu ruchu w tym miejscu to bzdura .... należy nazwać ten pomysł Duokupa ... tylko światła uratują Warszawską ... to co będzie się tam działo to będzie Kongo afrykańskie
- 21 4
-
2016-08-08 13:20
Kiedyś byly tam swiatla .
- 0 0
-
2016-08-07 20:25
budują ronda bo kierowcy nie znają przepisów
- 7 4
-
2016-08-07 20:28
Mini ronda są najgorsze, zostały wybudowane dla tych co nie znają się na ruchu drogowym. Nie radzą sobie na prostym skrzyżowaniu to muszą pisać do zarządu dróg i zieleni i do gminy żeby takie g*no powstało. Wstydźcie się! Kto wam dał prawo jazdy??
- 13 2
-
2016-08-07 20:34
Tracę tutaj tylko amunicję... Muszę odejść... Muszę przecież... (1)
Pisać o paradygmatach.... a dałem się diabłu złapać w pułapkę... Diabeł Szatan - Kłamca przeciwnik Boży...
Żegnajcie,
Na zawsze.
/ Nie wyświetliły mi się Nicki... Już myślałem, że jestem zbanowany, że nie zdążyłem z ostatecznym wyborem... Żegnajcie... TAK MAŁO POZOSTAŁO MI czasu...Wam także.- 0 4
-
2016-08-07 20:37
do lekarza
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.