• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taksówkarze kontra Uber. Wojna billboardowa przy postoju

Maciej Korolczuk
21 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach. Wojna billboardowa to kolejna odsłona konfliktu między kierowcami Ubera a taksówkarzami zrzeszonymi w korporacjach.

Najpierw napis "Złodzieje", a potem zamazane dane kontaktowe na billboardzie wiszącym przy postoju taksówkarskim we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska - trwa kolejna odsłona sporu między kierowcami zrzeszonymi w korporacjach taksówkarskich a Uberem.



Z czyich usług korzystasz zamawiając taksówkę?

Wielkoformatowa reklama Ubera pojawiła się na billboardach w całym kraju kilka tygodni temu i jest częścią kampanii reklamowej firmy, która rzuciła wyzwanie korporacjom taksówkarskim. Głównie ze względu na ceny, bo są one niższe o kilkadziesiąt procent od stawek, za jakie swoich pasażerów wożą zwykłe taksówki.

Nowy gracz na rynku wzburzył taksówkarzy. Zawrzało na forach internetowych i na ulicach. Media donosiły o przypadkach napaści na kierowców i dewastacjach pojazdów. W internecie publikowano zdjęcia kierowców Ubera i ich pojazdów, pełne ręce roboty mają też pracownicy Inspekcji Transportu Drogowego wzywani do kontroli nielegalnych - zdaniem taksówkarzy - przewozów osób. Według ustawy o transporcie drogowym każdy, kto wykonuje usługę przewozu osób odpłatnie, musi bowiem posiadać licencję transportową.

Według danych Ubera ich statystyczny kierowca jeździ 6-letnią skodą fabią napędzaną paliwem LPG i jest mikroprzedsiębiorcą zwolnionym z podatku VAT.

Uber dzieli ich na dwie grupy: kierowców okazjonalnych (traktują współpracę dodatkowo, mają inne źródła dochodów, jeżdżą do 40 godzin w tygodniu) i stałych, dla których jest to główne źródło dochodu. Kierowca w Trójmieście, dla którego praca w Uberze jest zajęciem dorywczym, zarabia średnio od 1665 zł brutto miesięcznie do 4353 zł. Ci najbardziej aktywni mogą liczyć na pensję przekraczającą 7,5 tys. zł brutto (dane firmy Uber).

Wojna billboardowa we Wrzeszczu

Tym razem konflikt przeniósł się na nośniki reklamowe. Przy dworcu we Wrzeszczu, dokładnie na wysokości postoju dla taksówkarzy, zawisł billboard reklamujący nabór do Ubera. Pod napisem "Dołącz do Ubera jako kierowca" i stawką nawet 30 zł za godzinę widniały dane kontaktowe dla zainteresowanych kierowców. Zostały jednak zamazane czarną farbą. Wcześniej na podobnej reklamie w tym samym miejscu ktoś dopisał wielkimi literami "Złodzieje".

Pytani o Ubera taksówkarze nie chcą rozmawiać. Nie wiedzą też, kto i dlaczego niszczy reklamy konkurencyjnej firmy.

  • Postój taksówkarzy przy PKP we Wrzeszczu. W tle zamazana reklama ich konkurenta - Ubera.
  • Uber przekonuje, że jego kierowcy w Trójmieście zarabiają od 1,6 tys. zł miesięcznie do nawet 7,5 tys. zł (kwoty brutto).

Co na to Uber?

- Akty wandalizmu i niszczenia mienia pokazują tylko, jak bardzo konieczna jest racjonalna debata wokół rozwiązań z zakresu nowych technologii. Ludzie korzystają i z Ubera, i z taksówek - co więcej, badania pokazują, że Uber poszerza rynek, popularyzuje podobne rozwiązania sprawiając, że wszyscy mają więcej klientów i zachęca cały sektor do innowacji. Na te kwestie zwraca uwagę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w wydanej w maju br. opinii UOKiK wskazał, że wejście Ubera na polski rynek pozytywnie wpływa na rozwój konkurencji i sytuację konsumentów - odpowiada Ilona Grzywińska, szef komunikacji Ubera w Polsce.
To kolejna odsłona konfliktu na rynku przewozu osób w Trójmieście. Przed miesiącem informowaliśmy o kontrolach ITD, przeprowadzonych na wniosek nieformalnej "grupy antyprzewozowej GAP" oraz związkowców z Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy RP. Zatrzymano wówczas dwóch kierowców i skierowano wniosek o ukaranie mandatem w wysokości 8 tys. zł.

Opinie (650) ponad 10 zablokowanych

  • I co z tymi karami? (1)

    Postraszyli, postraszyli a nikt jeszcze żadnej nie dostał... :-)
    Lament złotówowego partactwa to miód na moje serce!

    • 47 18

    • słabo poinformowany jesteś ... zapadło wiele prawomocnych wyroków i zapadają kolejne

      • 5 4

  • Jestem za Uberem!!!!! (5)

    Taksówkarze są sami sobie winni. Powiem szczerze że wolę jeździć klasyczną taksówką ale chamstwo za kierownicą kierowców taksówek którym się wydaje że są panami dróg plus duża grupa nieuczciwych taksówkarzy (zawyżone cenniki, liczniki nabijające kilometr co 800 metrów itd) powodują że wybieram takie alternatywy jak uber. Krótko panowie trochę kultury i oczyszczenie własnego środowiska spowoduje że większość pasażerów wybierze taxi a nie ubera czy inny wynalazek. Także nie plujcie na innych a popatrzcie na siebie i pomyślcie czemu klienci od was uciekają.

    • 108 16

    • (3)

      Jak sprawdzic czy nabija co 800 metrow?

      • 8 0

      • Najlepiej sprawdzić jak Paweł: krokami. (2)

        Każdy licznik w TAXI jest legalizowany.

        • 4 4

        • Oczywiście. Legalizowany na standardowym ogumieniu, którego na pewno nei można zmienić!

          • 2 0

        • Oczywiście

          A nie wiesz czasami co to jest "pompka" i jak się ją podłącza? Jeśli nie wiesz, to zapytaj kolegów z postoju.

          • 1 0

    • do Pawel

      A jaka masz pewność że, nie trafisz na wąsatego buraka ?? przedstaw dowody na to że licznik nabija impulsy co 800m, w przeciwnym wypadku jesteś zwykłym pieniaczem nieróżniącym się od wąsatego kierowcy z taxi

      • 2 1

  • Slepi zwolennicy ubera (9)

    powiem wam tak:

    Uber bierze 30% dla siebie, a co za tym idzie czesc tego odlatuje do usa

    Kierowca ubera ryzykuje bonusem od itd 8kola a,uber umywa,rece...

    Niech maja wszyscy dzialanosc zalozona, placa zus,wbija w dowod przeow czy taxi

    A,tak zeby bylo po rowno.

    Drogi PISie pieniadze uciekaja za atlantyk a tu mozna zlapac cos wyplaty 500 plusss

    • 42 94

    • a myślisz że te mundurowe trepy w złotówach to ZUS płacą. Kasę biorą od państwa na emeryturce i dalej pracują. A kultura jazdy u nich z lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku.

      • 30 7

    • Słyszałeś o kimś z Ubera kto dostał karę od inspekcji..? (1)

      Ja nie słyszałem. Nawet ten pseudo artykuł z marca opisuje tylko interwencję ITD która to zakończy się postępowaniem. JeżelI już oskarżony okaże się winny to grozi mu kara DO 8 tysięcy złotych. Kara ta przewidziana jest dla najbardziej drastycznych zaniedbań dotyczących przewozu osób a nie tylko br\ku licencji...
      I kto tu jest ślepy..?

      • 23 7

      • Nie bo to bajki taryfiarzy

        • 1 1

    • (1)

      a kto zlotówkom zabrania stworzenia drugiego ubera ??
      z tą kasą za atlantyk to jakiś bajka, przecież złotówka jak kupuje auto to kasa też leci poza Polskę

      • 12 3

      • jest itaxi i mytaxi które powstało na długo przed uberem ... nie wiem skąd to podniecenie innowacyjnością ubera

        • 3 3

    • (1)

      nie bardzo rozumiem jak te argumenty miałyby trafić do klientów ubera:
      1. kompletnie mnie to nie interesuje, za ubera płacę mniej niż za taxi i to mnie interesuje
      2. jest to problem kierowcy nie klienta
      3. jak wyżej

      • 13 2

      • Sprawdzaj za każdym razem, czy kierowca ma wykupione odpowiednie ubezpieczenie na przewozy zarobkowe.

        Inaczej możesz za leczenie zapłacić ze swoich.

        • 5 3

    • A ty uważasz że jak zapłacisz złotówkę to kasa wpłynie na 500 plus ...

      • 0 0

    • przestań tym USA straszyć....kiedyś w PRLu też klepano, że stonka na polu to wina Amerykanów

      żałosne, że taksiarze płaczą jakie to podatki płacą , jak ciężko tyrają
      to proszę się przebranżowić, kto wam każe pracować jako taryfiarz?
      możecie pójść do pracy na budowie, na kasę do Biedronki, możecie robić wszystko , przecież wasze tyłki nie są przyspawane do foteli taksówek
      dla jasności : nie jeżdżę ani taksówkami ani uberami - bo jak dla mnie to jedno
      w dzisiejszych czasach człowiek ma swój transport albo korzysta z komunikacji miejskiej

      • 2 0

  • Kary (2)

    Oby wiecej kar po 8 tysi i sie odechce lewusy

    • 35 109

    • Więcej? A były już jakieś..? (1)

      • 15 2

      • Kto jest za tym zeby podniesc podatki dla taksowkarzy? Powinni oddawac przynajmniej 50% obrotu do budzetu, co to ma byc takie smieszne podatki placa. Pojezdzi taki 8 godzin i zadowolony. A Uber to swietne rozwiązanie, co to za absurd zeby miec uprawnienia do przewozu osob, chyba prawo jazdy to wlasnie oznacza?! Taksowki znikna za pięć lat maksymalnie,bo pojawią się autonomiczne auta. Niech panowie z wąsami lepiej sie zainteresują zbieraniem puszek, bo ich zawód zniknie jak kowalstwo onegdaj.

        • 14 6

  • Taksiarze buraki !!!! (3)

    Cały dzień stoi czeka jak hiena póżniej wraca do domu i mówi starej jaki ja zmęczony pi**rzy cały dzień z kolesiami bzdury !!!!

    • 90 24

    • Myli sie pan panie macieju (2)

      nie wie Pan ile to kosztuje stresu, nerwów i zarwanych nocy.

      • 6 2

      • (1)

        Nie to Pan się myli . Mam w rodzinie taksówkarza . Jedyne , czego się nabawił , to "odleżyn" od ciągłego siedzenia na tyłku. Kiedyś był normalnym człowiekiem , na dzień dzisiejszy to cham i prostak . wysłąwianie się godne rynsztoka . Dno !!

        • 3 3

        • też znam paru taksiarzy (akurat tych, którzy nie mają mundurowych emerytur) ale buractwo

          z nich takie samo jak u byłych sbeków, i jedni i drudzy przesiąknięci tym idiotycznym klimatem rodem z czasów PRL gdzie najlepiej było pracować w MO, po godzinach stać na szatni w Posejdonie, tudzież kelnerować w Bałtyckiej albo w Grandzie walutą handlować

          • 0 0

  • wazne

    Nie oszukujmy się dla klienta liczy się jakos usług i cena niestety taka jest prawda panowie taxi dopóki dopóty będzie taniej ludzie będą z tego korzystać dzis może byc ub.... A jutro cis innego ale taka kolej rzeczy

    • 53 7

  • Tym bardziej wybiorę Uber zamiast nabijać kabze wandalom i chamom.

    • 62 15

  • mam pomysl (3)

    skoro zrzeszeni taksowkarze maja taki problem z Uberem to niech sie zapisza do Ubera jako okazjonalny kierowca i porownaja zarobki.
    Jesli dalej beda protestowac to sprawa jest jasna: korporacja wali klientow w ciula i kosi za duzo kasy (skoro uberowcom oplaca sie jezdzic - to klient woli nie przeplacac i nie pompowac kasy w kieszen szefa korporacji).
    Jesli zostana w Uberze to znaczy ze Uber lepiej placi wiec nie ma co protestowac.

    A przeciez Ci zrzeszeni maja licencje (oby!) wiec beda mogli legalnie dla Ubera jezdzic. Ale moim zdaniem boja się ze nie bedzie mozna robic lewizny (Uber wyplaca kase bezgotowkowo) - czyli brak paragonow itd.

    Ostatni problem to tylko ludzie starsi ktorzy nie korzystaja z Ubera bo nie maja telefonow, nie umieja itd - dla takich klientow pozostanie bez zmian. Niestety tez cenowo....

    • 69 10

    • Problem w tym, że uber wymaga maksymalnie pięcio letniego samochodu... (1)

      A te chieny jeżdżą zazwyczaj dwudziestoletnimi złomami

      • 7 8

      • Czytałeś artykuł

        "Według danych Ubera ich statystyczny kierowca jeździ 6-letnią skodą fabią napędzaną paliwem LPG" i słownik "Hieny"

        • 5 0

    • Nawet nie wiesz

      ilu kierowców taxi już jeździ dla Ubera :) Ale te ćwoki, które robią z Ubera "mafię" i tak głośno wykrzykują też tego nie wiedzą :P Za jakiś czas na postojach taksówek zostaną same graty, co to Niemiec płakał jak sprzedawał i myć nie musiał, bo po powodzi autko-fabryka :D Autonomiczne też do Polski wejdą, ale zanim wyprą na dobre standardowe samochody, to jeszcze lekko z 10 latek zleci.

      • 2 2

  • różnica (7)

    Taxi - zazwyczaj kilkunastoletni rozklekotany szrot, w środku śmierdzi, co drugi kurs to próba naciągnięcia klienta, czas oczekiwania na taxi na dalszych osiedlach czasami do 25 minut, paragon wyda albo nie wyda, jesteś podchmielony to na 80% przewiozą cię przez pół Gdańska

    Uber - czysty samochód, zazwyczaj max kilkuletni, miły kierowca na poziomie, zanim wsiądziesz znasz cenę kursu, nie musisz mieć przy sobie kasy ani karty, po kursie zawsze możesz sprawdzić trasę nawet jak jechałeś pijany, masz szansę ocenić kierowcę

    o czym tu jeszcze dyskutować???

    • 138 17

    • (3)

      Hahaha.... Ale bzdury piszesz.... Uberopropaganda wkazdym komentarzu.... wyjdź na miasto i zobacz jakie auta w korporacjach pracują. Normalni uczciwi kierowcy znający miasto i sposób w jaki się po nim poruszać a nie oderwane od pluga słoiki albo Ukraińcy którzy nic nie umieją i nazywają się szoferami. Plastikowe autka i tacy też kierowcy. Jak komuś odpowiada taka jakość usług to bardzo proszę.

      • 15 35

      • (1)

        no właśnie patrzę (zdjęcie u góry w artykule) 20 letni Mercedes, 15 letni Passat, 15 letni Mercedes, o! i 30 letnie audi się znalazło

        • 37 4

        • Bo akurat taki postój wybrali do zdjęcia... Gdzie leśne dziadki stoją. Ja mówię o normalnych korporacjach które dbają o standard

          • 4 19

      • Po pierwsze - zapomniałeś się podpisać taksówkarz

        po drugie - pisz co chcesz, my klienci mamy wybór bo jest wolny rynek i wybieramy ubera :-) a wasze skomlenie, akcje propagandowe i zadymy tego nie zmienią
        mam 40 lat, taksówkami jeździłem na i z imprez przez 15 lat więc przerobiłem wszystkie wasze numery, przekręty i naciągnięcia, zostawiłem przez te wszystkie lata w waszych samochodach tysiące złotych, teraz kiedy pojawił się uber po prostu jeżdżę uberem z powodów jakie wyżej opisałem, nie zmienisz tego ani nie zmusisz nas do wsiadania do taksówki, jak zniknie uber to prędzej wsiądę do nocnego autobusu niż znowu do taksówki

        • 13 0

    • mytaxi (2)

      A o tym,że jest taka firma gdzie niema starych aut są legalnymi przewozami i też możesz ocenić kierowcę i nie są nic drożsi od ubera. Taką firmą jest mytaxi korzystałem kilka razy i jestem bardzo zadowolony bo nie muszę godzinami czekać.Pozdrawiam.

      • 5 8

      • (1)

        mytaxi nie jest drozsze od ubera? zartujesz chyba? Gdańsk Główny - Sopot, Uber okolo 30-35zł, myTaxi 50-60zł, rzeczywiście

        • 20 2

        • Ta sama trasa, tego samego dnia, takie samo natężenie ruchu - za Ubera zapłaciłem 14 zł, za myTaxi 25 zł. Faktycznie nie na różnicy haha :P

          • 0 0

  • (1)

    Patrzę na fotki i co widzę? Taksówki? Nie, same stare złomy cieknące olejem i stukające zawieszeniem na każdej dziurze. Do tego leśne dziadki na emeryturach jako kierowcy myjący auta na postoju z butelki 1,5l.

    • 80 10

    • nieuczciwa konkurencja

      Wspomagajcie dalej szara strefe ktora nie placi zusu,nie ma licencji.nie ma kwalifikacji do kierowania autem przewozacym osoby,bo taniej pare groszy tak taniej bo to partyzantka ,moze pojdzcie wszyscy do pracy gdzie nie beda placic za was zusu....

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane