- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (360 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (72 opinie)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (284 opinie)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (65 opinii)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (153 opinie)
- 6 Były wiceprezydent Gdańska skazany (42 opinie)
Targ Rakowy i Sienny: porozumienie z konserwatorem, problem z kolejarzami
Już tylko krok do porozumienia dewelopera i konserwatora zabytków w sprawie zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego. W szybkim zawiązaniu spółki miasta z Holendrami niespodziewanie mogą jednak przeszkodzić kolejarze z PKP SA i PKP PLK.
- Dzielą nas drobiazgi, na tyle niewielkie, że zgoda urzędu zostanie wydana prawdopodobnie w przyszłym tygodniu - przyznaje Marian Kwapiński, wojewódzki konserwator zabytków.
Zobacz, co proponują Holendrzy z Multi Development.
- Cieszmy się, że koncepcja zyskała akceptację konserwatora i tym samym jedna z przeszkód do startu inwestycji została pokonana. Termin zawiązania spółki z Multi Development [wyznaczony na koniec grudnia - red.] jest jednak uzależniony od podpisania umowy z PKP PLK - zastrzega Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że kolejarze, którzy dotąd zgodnie współpracowali z miastem i Multi Development, zaczęli nagle piętrzyć problemy. O co chodzi?
Negocjacje z PKP PLK prowadzą Holendrzy z Multi Development. Muszą się z nimi porozumieć w kwestii przykrycia betonową płytą o powierzchni 2,5 ha wykopu, którym biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja.
Druga sprawa o jakiej wspomina, to zabezpieczenie interesów PKP PLK, które kolejowa spółka chce wymóc na holenderskim inwestorze.
- Faktycznie, takie uzgodnienia trwają, jednak jest to nasza tajemnica handlowa i szczegółów nie chcę ujawniać. W tej sytuacji należy rozważyć mały poślizg w zawarciu spółki. Rozmowy z konserwatorem, PKP i miastem, to jest system naczyń połączonych, ale zapewniam, że wszystko idzie w dobrym kierunku - zapewnia Tomasz Matusiak z Multi Development
Potwierdzenia tych informacji, chcieliśmy uzyskać w centrali PKP PLK w Warszawie. Do tej pory jednak nie otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pytania.
Gdy już jednak spółka miasta i Holendrów zostanie zawiązana, od razu będzie mieć pełne ręce roboty. Najpierw zacznie powstawać infrastruktura. Po pierwsze betonowa płyta o powierzchni 2,5 ha, która przykryje wykop, jakim biegną tory kolejowe wzdłuż ul. 3 Maja. Po drugie tunel pod Huciskiem, którym pobiegnie nowa ulica Podwale Grodzkie, łącząca okolice dworca PKP Gdańsk Główny, projektowaną stację SKM Gdańsk Śródmieście (budowana kosztem 80 mln zł z pieniędzy SKM) z ulicą Toruńską. Po trzecie dodatkowe pasy na wiadukcie w ciągu Armii Krajowej, który w tym miejscu zmieni się w węzeł komunikacyjny.
Dopiero potem przyjdzie czas na komercyjne budynki, które będą musiały "zarobić" na część infrastrukturalną inwestycji. Na 36,5 tys. m kw. kwitnąć ma handel, 26 tys. m kw. zająć mają biura. Rozrywka, w tym kino, mają zająć ponad 5,5 tys. m kw. powierzchni, a parkingi prawie 28 tys. m kw. Wraz z drogami wewnętrznymi ciągami spacerowymi ma tu powstać ok. 100 tys. m kw. powierzchni.
Na spółce z Holendrami miasto zyska dla siebie jeszcze jeden obiekt. Przy kanale Raduni, w północnej części zabudowywanej działki, odbudowany zostanie tzw. Kunszt Wodny, który działał w tym miejscu do lat 70. XIX wieku. W zrekonstruowanym budynku o powierzchni 2,4 tys. m kw. powstanie miejskie Centrum Dziedzictwa Historycznego.
Zabudowa Targu Siennego ma potrwać ok. 5 lat i w zależności od tego, kiedy się rozpocznie, powinna zakończyć się w 2017 lub 2018 roku.
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2011-12-14 14:55
Urbanistyczne nieporozumienie!!!!Stop architektonicznej tandecie w mieście Gdańsku!!!!
Urbanistyczne nieporozumienie!!!!Stop architektonicznej tandecie w mieście Gdańsku!!!!!Kiedy wreszcie decydenci nauczą się, że stawianie byle czego i "na klęczkach" jest małostkowe, kiczowate i nie służy rozwojowi miasta.Niech się lepiej doszkolą w estetyce i architekturze a nie trwonią nasze pieniądze.
- 17 3
-
2011-12-14 14:50
hmmm beka z kolejarzy:) dopiero się obudzili? a tak serio to nieciekawie by było gdyby w tym tunelu
wybuchły cysterny z paliwem albo chemikaliami.
- 8 3
-
2011-12-14 14:48
brawo kolejarze, w Was nadzieja
że nie powstanie Pruszcz w centrum Gdańska...
- 14 7
-
2011-12-14 14:39
Żeby tylko nie było
Wyspy Spichrzów Bis
- 26 3
-
2011-12-14 14:23
Seriously?
Toż to wciąż straszy i nijak przystaje do tego miejsca, zabija je...
- 24 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.