• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Te drogi mają szansę powstać na południu Gdańska

Maciej Naskręt
21 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla. Ulica Bulońska. Stąd zostanie przedłużona trasa tramwajowa najpierw na Ujeścisko a stamtąd do al. Havla.

Właśnie ruszyły prace przy budowie ul. Nowej Bulońskiej w Gdańsku. Przy tej okazji sprawdziliśmy, jakie inne plany rozbudowy dróg i linii tramwajowych szykują urzędnicy z gdańskiego magistratu na południu miasta.



Na oddanie której drogi czekasz najbardziej?

W miniony wtorek władze Gdańska podpisały umowę na budowę ul. Nowej Bulońskiej. To kolejna po Trasie W-Z zobacz na mapie Gdańskaal. Havla zobacz na mapie Gdańska inwestycja drogowa, która zostanie zrealizowana na południu Gdańska.

A to dopiero początek infrastrukturalnej układanki dla tej części miasta. Urzędnicy mają bowiem konkretny plan rozbudowy dróg i linii tramwajowych, który uzależniony jest od pozyskania środków z Unii Europejskiej. Postanowiliśmy przypomnieć, jakie inwestycje czekają na swoją szansę i ułożyliśmy je w kolejności od tej, która może powstać najszybciej do tej, którą kierowcy pojadą najpóźniej.

Nowa Warszawska najbliżej



Inwestycja będzie realizowana raczej wyłącznie w formie trasy tramwajowej, bez drogi. Nowe torowisko zostanie wyprowadzone na wysokości ul. Łódzkiej z istniejącej trasy tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla i dojdzie aż do pętli, która powstanie w ramach Nowej Bulońskiej, przy skrzyżowaniu z Jabłoniową.

Budowa nowej linii tramwajowej będzie realizowana w ramach projektu GPKM IV A. W sierpniu 2018 roku ma zostać wydane zezwolenie na realizację dla inwestycji.

- Roboty budowlane rozpoczną się w IV kwartale 2018 roku i zakończą w roku 2020 - zapowiada Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Plany drogowe dla południa Gdańska. Plany drogowe dla południa Gdańska.

Jest projekt dla Nowej Świętokrzyskiej



Na ul. Nowej Świętokrzyskiej, w odróżnieniu do ul. Nowej Warszawskiej, nie pojawią się tramwaje. Powstanie sama dwujezdniowa droga, z buspasami, które zajmą po jednym z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Pozostawiona zostanie rezerwa pod torowisko tramwajowe, ale jego realizacji nie przewiduje się w najbliższym czasie.

Inwestycja może jednak w ogóle nie dojść do skutku.

- Zadanie jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B - obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania - wyjaśnia Schneider.
Urzędnicy jednak wierzą w powodzenie inwestycji, więc na tę chwilę trwa weryfikacja opracowanej przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska dokumentacji technicznej.

Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej. Przebieg ul. Nowej Świętokrzyskiej.

Latem dokumentacja dla Nowej Jabłoniowej



Ta inwestycja ma podobne założenia co ul. Nowa Świętokrzyska. W przypadku tego przedsięwzięcia miasto zdecydowało się zrezygnować z budowy linii tramwajowej, a pozostać jedynie przy rozbudowie układu drogowego. Nowa Jabłoniowa powstanie na odcinku od skrzyżowania z Nową Bulońską i Warszawską aż do ul. Przywidzkiej.

- Obecnie trwają prace projektowe z terminem zakończenia na 31 sierpnia tego roku - wyjaśnia Schneider.
Niestety, zadanie również jest na liście rezerwowej tzw. GPKM IV B, czyli obecnie projekt nie ma zagwarantowanego finansowania.

Inne drogi bez szans



W planach miasta są też inne inwestycje, na przykład budowa Nowej Małomiejskiej, czy też drogi łączącej ul. Sikorskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańska. Niedawno przy okazji rozpoczęcia projektowania rozbudowy ronda na ul. Starogardzkiej mogliśmy usłyszeć też o ul. Nowej Niepołomickiej.

Wszystkie wymienione powyżej drogi to pieśń przyszłości. Możliwość ich realizacji pojawi się najwcześniej w kolejnej dekadzie.

Miejsca

Opinie (295) 1 zablokowana

  • Adamowicz, Bielawski, lisicki cela czeka razem

    • 3 3

  • za dużo się mówi za mało robi

    Zanim zrobią drogi prędzej powstaną kolejne osiedla już szykują tereny deweloperzy pozatrudniali ukraińców i robota wre a urzędasy siedzą nad mapami i nic z tego nie wynika Przywidzka ciągle zablokowana do pracy trzeba wyjeżdzać godzinę wcześniej aby dojechać kawałek drogi i jedzie się jak końmi i jeszcze wolniej obudzcie się i bieżcie się do roboty a nie śpijcie nad tymi mapami

    • 6 1

  • Olszynka

    Minelo kilka lat a nadal niema polaczenia ul Niwki z trasa Sucharskiego.Odcinek okolo 0,5 km

    • 4 0

  • propozycja (2)

    Wystarczy jeżdzić komunikacją miejską i okoże się że dróg jest za dużo jełopy jedne

    • 12 35

    • On

      Nie stać cię na samochód?

      • 1 0

    • jest komunikacja, nawet darmowa! tylko się skończyła...

      • 0 2

  • Od 10 lat !!!!!!!!!

    Na Wróblewskiego w Pruszczu Gdańskim !!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • Nowa Malomiejska!

    Nowa Malomiejska powinna być priorytetem, przecież to dla wielu mieszkańców Południa jedyna droga do centrum!!!

    • 5 2

  • Rezygnacja z tras tramwajowych w N. Świętokrzyskiej i N. Jabłoniowej to błąd (3)

    Południe Gdańska ma dużą ilość osiedli i mieszkańców i nie ma dostępu do PKM i SKM.
    Tramwaj powinien być osią obsługi komunikacyjnej Południa.
    Powinny być dwa oddzielne "obiegi tramwajowe" : na Górnym i na Dolnym Tarasie.
    No i trzeba podkreslić, że dopiero wprowadzenie tramwajów powoduje "miejskość", czego bardzo brakuje na Południu.

    • 33 0

    • tramwaj jest w gdańsku zbyt wolmy (2)

      z havla do oliwy jedzie sie ponad 40 minut - wydłużając linie wydłużą się jeszcze te trasy a w szycie tramwaje będą jeszcze bardzie j zapchane - a według uzedników już teraz nie można puścić więcej tranwajów w szczycie bo hucisko nie wyrabia.

      • 2 5

      • Dwa obiegi tramwajowe

        Właśnie piszę, że powinny być dwa niezależne "obiegi" tramwajów:
        - na Dolnym Tarasie
        - na Górnym Tarasie.
        Tramwaje z Oliwy nie powinny docierać "na górę" na Chełm tylko do Huciska, tu przesiadka na tramwaje "na górę", a na górze (Południe, Morena, Jasień) w pętli jeździć po Górnym Tarasie miasta

        • 1 0

      • Hucisko można całkowicie zamknąć dla ruchu indywidualnego. Było już przez pół roku zamknięte i tragedii nie było

        • 2 0

  • czy Nowa Bulońska nie zakorkuje bardziej Moreny? (1)

    Czy można prosić szanowną redakcję o analizę czy Nową Bulońska nie zakorkuje całkowicie Moreny? Spodziewałbym się gwałtownego wzrostu ilości samochodów, które nie pojadą dalej szybciej ani Żołnierzy Wyklętych ani Jaśkową Doliną, bo te już są wystarczająco zakorkowane. Co się dzieje z projektem Nowej Politechnicznej??

    • 11 3

    • Zakorkuje, a jakże

      • 1 0

  • to nic nie da, tam powinna iść planowana za Szwaba i PRL-u nowa Linia SKM (1)

    • 12 1

    • Dokladnie!!!!

      • 0 0

  • Czemu nie ma konsultacji

    Po wynikach sondy od razu widać jakie drogi są potrzebne dla mieszkańców!! Tak samo z przejściem do nowo powstałej galeri większość jest za tunelem a zrobią przejście!!!! Większość potrzebuje nowej świętokrzyskiej a nie wiadomo kiedy zrobią mam nadzieję że większość po wakacjach zdecyduje!

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane