- 1 Pod prąd uciekał przed policją (174 opinie)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (524 opinie)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (69 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (147 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (301 opinii)
Teraz dłużej, w przyszłości wygodniej
Zbliża się 11 grudnia - czyli dzień corocznej zmiany rozkładu jazdy. W związku z tym PKP Intercity, (uruchamiająca pociągi TLK, ekspresowe, Intercity, Eurocity i międzynarodowe pospieszne) przygotowała nową ofertę. Zmiany na lepsze dotyczą przede wszystkim południowej Polski. Dla nas przewidziano przedłużenie jednego z ekspresów na Śląsk, aż do Bielska-Białej oraz zamiana nocnego TLK z Gdyni do Krakowa i Katowic z sezonowego na całoroczny.
Niestety, odwieczny problem podróżnych z Trójmiasta, czyli czas przejazdu do Warszawy, znów się wydłuży, tym razem o 5 minut. - O tym, z jaką prędkością mogą jeździć nasze pociągi, decyduje właściciel torów, Polskie Linie Kolejowe - wyjaśnia Anna Rosiek, rzecznik PKP Intercity.
Innym problemem jest rodzaj taboru kursującego to Trójmiasta. Do Krakowa czy Poznania kursują pociągi Intercity Plus, całkowicie klimatyzowane, wyposażone m.in. w 4-osobowe przedziały klasy biznes czy wagony bezprzedziałowe. Kiedy możemy się spodziewać takiego standardu np. w Kaszubie?
- Od 11 grudnia trzy pociągi dojeżdżające do Trójmiasta - Kaszub, Lajkonik i Neptun - otrzymają wagony w standardzie Intercity Plus - mówi Rosiek. Problem braku "plusów" w Trójmieście powoduje, że jego mieszkańcy nie mają możliwości korzystania z ostatniej nowinki spółki, czyli internetowej rezerwacji biletów, uruchomionej ponownie po wielomiesięcznej przerwie. Wszystko dlatego, że tylko na ten najlepszy typ pociągów można kupować bilety w sieci. - System sprzedaży internetowej będzie bardzo szybko obejmował nowe pociągi. W grudniu na pewno będzie już można kupić przez sieć bilet na pociąg z Trójmiasta - zapowiada Rosiek.
Gdańsk - Warszawy
Jeszcze 10 lat temu czas przejazdu flagowego pociągu IC Kaszub z Gdańska do Warszawy wynosił 3 godziny 12 minut. Dziś ten sam pociąg potrzebuje na to aż 3 godzin i 48 minut. Powodem jest oczywiście prędkość maksymalna, szczególnie na odcinku Warszawa - Nasielsk, zarządzanym przez warszawski oddział Polskich Linii Kolejowych. Prędkość 120 km na godzinę obowiązuje tam tylko na kilkunastu kilometrach, po reszcie pociągi wloką się od 40 do 70 km na godzinę. W najbliższych latach ma się to powoli zmieniać - na wiosnę rusza modernizacja linii Warszawa - Gdańsk, która zacznie się właśnie od najbardziej wyeksploatowanych odcinków. Za 7 lat podróż do stolicy ma trwać tylko 2 godziny i 12 minut, a pociągi mknąć mają z prędkością 200 km/h.
Opinie (35)
-
2005-11-15 22:55
Podróż dłuższa o 5 minut? Wolne żarty!! Te głąby i tak ZAWSZE spóźniają się o 15 minut, więc piątal w te, czy we wte nie robi żadnej róznicy. Chyba, że "ze względu na znacząca podwyżkę cen ropy w Djibuti musimy zwiększyć cenę biletów o 118 proc." Nie zdziwiłabym się.
- 0 0
-
2005-11-15 23:40
hehe ropy mowisz:) no tak w koncu linie enegretyczne sa po to aby wiedzial gdzie jechac:)
hehe ropy mowisz :) no tak w koncu linie enegretyczne sa po to aby wiedzial gdzie jechac :)
- 0 0
-
2005-11-16 00:40
no to i tak szybciej niz samolotem do stolicy... lot krotszy... ale z centrum gdanska dotrzec slowackiego na lotnisko.... wole pociag
- 0 0
-
2005-11-16 00:41
No ropy a czego??
Przeciez pociagi Intern Citi jezdza na rope, to skmki jezdza na prad. Prad jest za drogi i nie oplaca sie zeby dlugodystansowe pociagi jezdzily na prad. Ropa mimo podwyzek i tak jest tansza niz prad, poza tym silniki sa tak skonstruowane w tych w inten citi ze maja silniki na rope.
- 0 0
-
2005-11-16 00:59
To nie ma juz parowozów?
Zaraz... gdzie ja jestem?- 0 0
-
2005-11-16 06:45
No proszę.:)
Koszerna załatwiła posadę młodemu Tuskowi :)
- 0 0
-
2005-11-16 07:45
PKP=Pierd.ę Koleje Państwowe
- 0 0
-
2005-11-16 08:59
Aniu,
z Osowy poza granice obwodnicy nosa chyba nie wystawiasz , te pociagi w Osowie co widzisz , nie sa IC i nie jada do Warszawy.
- 0 0
-
2005-11-16 09:17
to wszystko przez kaczory...
- 0 0
-
2005-11-16 09:28
re: No ropy a czego??
wszystkie lokomotywy napedza prad ;) spalinowki same go tylko wytwarzaja w agregatach..
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.