- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Terminal kontenerowy po angielsku
- Kiedy kupuje się nieruchomość liczą się trzy rzeczy - lokalizacja, lokalizacja i lokalizacja - mówił obecny na uroczystości podpisania umowy Brian Wilson, doradca premiera Wielkiej Brytanii ds. gospodarczych. - Gdańsk posiada taką lokalizację. To właśnie tu przed wiekami miały miejsce pierwsze kontakty Wielkiej Brytanii z Polską. Podpisywana dzisiaj umowa to kontynuacja tego procesu. Mam nadzieję, że inwestycja naszych przedsiębiorców będzie katalizatorem rozwoju nie tylko Gdańska czy Polski, ale całej Europy.
Właścicielem DCT Gdańsk jest brytyjska grupa menedżerska. Jak podkreśla James Sutcliffe, każdy z członków grupy na duże doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć i od lat funkcjonują one w sektorze morskim. Właściciele spółki obsługują cztery podobne terminale w Wielkiej Brytanii, na Malcie i Bliskim Wschodzie.
- Po przystąpieniu Polski do UE nastąpi eksplozja ruchu kontenerowego. Ważne, żeby być do tego przygotowanym - wyjaśniał zainteresowanie Brytyjczyków gdańskim portem prezes DCT Gdańsk, po czym zwrócił się do doradcy Tony'ego Blaira. - Proszę przekazać premierowi, że brytyjski przemysł portowy czuje się dobrze, ale obecnie ciężko pracuje w Gdańsku.
W pierwszym etapie inwestycji w Porcie Północnym powstaną dwa stanowiska postojowe dla statków o długości do 330 m, w tym jedno stanowisko ro-ro. Zakładana zdolność przeładunkowa na tym etapie to 500 tys. TEU. Według założeń czas budowy wyniesie 46 miesięcy, a koszt sięgnie 175 mln USD. Z brytyjskich funduszy inwestycyjnych pochodzić będzie 40 mln USD, a pozostałą część potrzebnej kwoty - jak twierdzi James Sutcliffe - pokryją kredyty konsorcjum inwestycyjnego banków brytyjskich i amerykańskich.
W kolejnych etapach, w ciągu 10 do 12 lat DCT Gdańsk zamierza zainwestować w Porcie Gdańskim około 500 mln USD, a zdolność przeładunkowa ma wzrosnąć do 1 mln TEU. Dzięki tym inwestycjom ma powstać najpierw 400, a później 5 tys. nowych miejsc pracy.
Opinie (65)
-
2004-02-01 21:39
do Citymana
Sztama ;-))
- 0 0
-
2004-02-01 14:09
do Daniela
jak napisalem juz tytul jest wyjatkowo debilny
- 0 0
-
2004-01-31 15:03
Daniel z USA
400 w pierwszym etapie inwestycji,docelowo 5000
- 0 0
-
2004-01-31 00:42
do citymana od daniela
To dosc spora rozbierznosc (400 -- 5000). Ale co do tytulu to musisz mi przyznac racje
- 0 0
-
2004-01-30 09:24
do Rosomaka
masz racje nie mozna dac sie tym wstretnym wyspiarzom wykozystac.Niech im Polak pacholek nie buduje drog dojazdowych do portu.Kontenery mozna przeciez skladowac gdies na placu.Szkoda tylko ,ze Niemcy pacholki wybudowali autostrady np. do portu w Rostocku i kontenery do Czech jada teraz w wiekszosci przez Niemcy , tez nie rozumiem dlaczego.
- 0 0
-
2004-01-29 23:21
Taaa...
Terminal zbożowy też widzę ogromny...
Też kasy wpompowali mnóstwo...
I co? I rozeszło się po kościach. Coś zbudowali i to coś przekazali firmie budowlanej, jako wynagrodzenie za jej robotę. Stoi toto w szczerym polu (no, na plaży właściwie) i stanowi doskonałą dekorację dla Sexmisji II.
Oby taki scenriusz nie powtórzył się przy tym terminalu.- 0 0
-
2004-01-29 21:45
500 tys teu
czy inwestorzy wyjaśnili skąd wezmą te 500 tys teu ?
i w jakiej perspetywie czasowej planują zwrot włożonego kapitału ? bo chyba chcą aby im sie to zwróciło ? Turek, niejaki Vahap śnił o Las Vegas i porcie lotniczym największym w całej wschodniej Polsce i zachodniej Azji zlokalizowany (ach ta lokalizacja !) w Białej Podlaskiej, no i co z tego wyszło ?- 0 0
-
2004-01-29 21:13
hmmmm
ludzie mieszkamy w polsce...tu nic sie nie udaje!!! rywalizowac na "kontenry" to mozemy z Praga...ktora (jak zapewne wiecie) nie ma dostepu do morza... przyjdzie nowa wladza...i co w zwiazku z tym?? nowa/stara jeden grzyb...po pierwsze to niech wywala gornikow i kolejarzy na bruk...pora skonczyc z tym pseudo socjalistycznym panstwem...nie ma nic za darmo... :/ niestety sceptycznie...
- 0 0
-
2004-01-29 18:50
A 1
AAAAAAAAAAAAAAAAA
1111111111111111111111111
nic więcej na dziś.- 0 0
-
2004-01-29 18:46
A 1
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
111111111111111111111111111111111111111111111111
nic więcej na dziś.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.