Fakty i opinie

Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo

Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał.
Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał. fot. Andrzej Gojke/KFP

Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.



Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona.
Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona. mat. prasowe
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.

- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.

Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały.
Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały. fot. Mateusz Ochocki/KFP
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.

Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.

Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.

- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.

Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.

- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.


Opinie (81) 5 zablokowanych

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.