- 1 Pod prąd uciekał przed policją (160 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (485 opinii)
- 3 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (60 opinii)
- 4 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (507 opinii)
- 5 Wyręby w TPK mimo sprzeciwu społecznego (125 opinii)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (293 opinie)
Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo
Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.
- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.
Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.
Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.
- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.
Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.
- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.
Miejsca
Opinie (81) 5 zablokowanych
-
2015-05-26 11:08
Ostatnio wszystkie największe inwestycje w Gdyni to inwestycje władz portu (2)
Dlaczego Gdynia zamiast się z tego cieszyć oddaje nabrzeża pod deweloperkę zamiast na tereny rozwojowe dla portu?
PS Szczurek idź na staż w porcie, może się nauczysz jak przeprowadzać wielkie inwestycje- 15 10
-
2015-05-26 11:21
Maro zaPiSz sie do swojego partyjnego portowego Horały
on spełni twoje oczekiwania, o jeszcze wiekszych "inwestycjach portowych"
- 7 9
-
2015-05-26 12:01
Cha, zgadzam się z sugestią, że w sprawach inwestycyjnych miasto mogłoby iść po nauki do portu :).
- 3 3
-
2015-05-26 11:54
Oby więcej takich inwestycji (2)
W przeciwieństwie do ECS, Teatru Szekspirowskiego i innego kolesiostwa urzędasów.
- 12 7
-
2015-05-26 13:09
(1)
A co mają inwestycje miejskie do inwestycji portu kołku jeden? Przecież to nie Gdynia to buduje tylko port. Gdynia to właśnie w budynku dworca morskiego, który służył właśnie odprawianiu pasażerów statków wybudowała Muzeum Emigracji, więc o czym bredzisz?
- 3 2
-
2015-05-26 13:21
Byłbym wdzięczny, gdybyś wyróżniał/a jakoś inaczej swój podpis pod komentarzem, skoro są już pod nim moje wpisy z podpisem "m".
- 2 2
-
2015-05-26 12:31
Prezesem portu jest pan Janusz Jarosiński a nie "Jarosław", (1)
co sugeruje pan w pierwszym akapicie panie Michale (czy inny Marku)
- 2 1
-
2015-05-26 13:15
co sie tak przejmujesz
jeden złodziej i tak ludzie w porcie na smieciowkach pracuja
- 0 5
-
2015-05-26 16:22
Bardzo fajnie! Lepsze miejsce - zwłaszcza pod kątem przypływających.
- 2 1
-
2015-05-26 20:35
A wczśniej......
Przed Steną były promy Balanga, rorowce Merkur i wkońcu Lion Ferry .. To były prawdziwe początki
- 0 1
-
2015-05-27 08:21
jaki ten gdyński port skąpy i mało rozwojowy ? (1)
tylko 130 mln. to będzie jakaś ruska buda, a stary sprzedadzą pewnie za 40 mln. zł.
W tym porcie pieniądze idą na dzierżawione tereny, wiadomo dlaczego, natomiast dla społeczeństwa, wygody i rozwoju miasta tyle co kot napłakał, a jeszcze chcieliby miejskie tereny przechwycić ?:((
Widać tu perfidne cwaniactwo portu- 2 7
-
2015-05-27 08:51
Idiotyczna wypowiedź tępaka i analfabety - produkt uboczny wolności internetowej.
- 3 1
-
2015-05-27 08:21
Kiedyś czytałem, że 98% wymiany handlowej ze Szwecją przewożą promy
i to jest pozytywny kierunek, widać to po wzrastającym ruchu ciężarówek na placu przed terminalem. Trzeba patrzeć w przyszłość i zachęcać potentatów do inwestowania, a Stena jest światowym potentatem. Czepianie się ścieżek, nazw promów, kawałków nabrzeża, itd. ok, jak lubicie to się czepiajcie, trzeba patrzeć jak idzie nowe i myśleć jak sprowadzić jeszcze nowsze, taka jest idea Gdyni, miasta dla ludzi z wizją, bo tacy ludzie to miasto założyli i zbudowali. Od narzekactwa są ludzie z ogona, nie bądźcie tacy, to się nikomu nie opłaci.
- 3 1
-
2015-05-27 19:39
kasa do k
zobaczcie ile prywatyzacji było w porcie ( wciśnięcie guzika , koperta ) taż temu trzeba się przyjrzeć po wyborach. Teraz się śpieszą bo guzik się może urwać! a & czekają
- 1 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.