• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Terminal za 130 mln zł dla Steny Line już niedługo

Michał Sielski
26 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał. Po wprowadzeniu na trasę nowych, większych promów (na zdjęciu Stena Vision) okazało się, że trasa do Karlskrony ma jeszcze większy potencjał.

Świętująca 20-lecie działania linii Gdynia-Karlskrona Stena Line może liczyć na inwestycje gdyńskiego portu w nowy terminal promowy. - Wystarczy wcisnąć "guzik", bo większość infrastruktury już jest - zapewnia prezes portu Janusz Jarosiński. Start inwestycji wartej 130 mln zł to kwestia najbliższych miesięcy.



Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona. Tak rosły przewozy na linii Gdynia-Karlskrona.
Obecnie na linii Gdynia - Karlskrona pływają trzy promy. Dzięki temu w 2014 roku udało się przewieźć w ten sposób ponad 560 tys. pasażerów. Niemal 7 mln osób skorzystało natomiast z promów w ciągu 20 lat działalności linii Gdynia-Karlskrona. Dlatego nikt nie ukrywa, że firma jest ważnym partnerem dla miasta i portu.

- Stena Line od zawsze kojarzy się z Gdynią. Poza tym dzięki jej działalności istnieje wiele mniejszych podmiotów gospodarczych, które z nią kooperują. To konkretne miejsca pracy, więc z oczywistych względów zależy nam na tej współpracy - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.

Władze Portu Gdynia idą w tych zapewnieniach jeszcze dalej.

Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały. Przy dalszym wzroście liczby chętnych na rejs do Szwecji, obecny terminal stanie się za mały.
- To dla nas armator numer 1, więc nikogo nie może dziwić, że z naszej strony podejmowane są działania inwestycyjne, mające na celu dostosowanie infrastruktury do rosnącego zainteresowania linią - podkreśla Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Portu Morskiego Gdynia. - Jedną z nich jest budowa nowego terminalu, ale podzieliliśmy to zadanie na etapy - dodaje.

Czytaj więcej: Nowy terminal skróci podróż do Szwecji o pół godziny.

Początkowo wybudowano więc nowe drogi do portu oraz trasę kolejową. Nowy terminal pasażerski będzie "wisienką na torcie". Jego koszt ocenia się na 130 mln zł.

- Przypuszczam, że 25-lecie trasy będziemy celebrować już w nowym miejscu. Terminal intermodalny jest już gotowy, reszta prac projektowych właśnie się kończy i pozostanie "wciśnięcie guzika", czyli decyzja czy i kiedy rozpoczynamy inwestycję budowlaną - zapewnia prezes Jarosiński.

Przedstawiciele Steny Line zapewniają, że o przenosinach do Gdańska - które jeszcze kilka lat temu wydawały się realne - nie ma już mowy. Integrują się z lokalną społecznością, wspierając lokalne inicjatywy. Podczas imprezy uświetniającej 20-lecie linii, podarowano m.in. 45 tys. zł dla Hospicjum Dziecięcego im. św. Wawrzyńca. Pieniądze przeznaczone zostaną na zakup nowoczesnego aparatu USG, pomocnego w diagnozowaniu małych pacjentów.

- Chcemy zostawić trwały ślad w sercach gdynian - mówi Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska. - Misja naszej firmy to nie tylko organizowanie przewozów promowych, ale również aktywne włączanie się w życie lokalnej społeczności - dodaje.


Miejsca

Opinie (81) 5 zablokowanych

  • Ostatnio wszystkie największe inwestycje w Gdyni to inwestycje władz portu (2)

    Dlaczego Gdynia zamiast się z tego cieszyć oddaje nabrzeża pod deweloperkę zamiast na tereny rozwojowe dla portu?

    PS Szczurek idź na staż w porcie, może się nauczysz jak przeprowadzać wielkie inwestycje

    • 15 10

    • Maro zaPiSz sie do swojego partyjnego portowego Horały

      on spełni twoje oczekiwania, o jeszcze wiekszych "inwestycjach portowych"

      • 7 9

    • Cha, zgadzam się z sugestią, że w sprawach inwestycyjnych miasto mogłoby iść po nauki do portu :).

      • 3 3

  • Oby więcej takich inwestycji (2)

    W przeciwieństwie do ECS, Teatru Szekspirowskiego i innego kolesiostwa urzędasów.

    • 12 7

    • (1)

      A co mają inwestycje miejskie do inwestycji portu kołku jeden? Przecież to nie Gdynia to buduje tylko port. Gdynia to właśnie w budynku dworca morskiego, który służył właśnie odprawianiu pasażerów statków wybudowała Muzeum Emigracji, więc o czym bredzisz?

      • 3 2

      • Byłbym wdzięczny, gdybyś wyróżniał/a jakoś inaczej swój podpis pod komentarzem, skoro są już pod nim moje wpisy z podpisem "m".

        • 2 2

  • Prezesem portu jest pan Janusz Jarosiński a nie "Jarosław", (1)

    co sugeruje pan w pierwszym akapicie panie Michale (czy inny Marku)

    • 2 1

    • co sie tak przejmujesz

      jeden złodziej i tak ludzie w porcie na smieciowkach pracuja

      • 0 5

  • Bardzo fajnie! Lepsze miejsce - zwłaszcza pod kątem przypływających.

    • 2 1

  • A wczśniej......

    Przed Steną były promy Balanga, rorowce Merkur i wkońcu Lion Ferry .. To były prawdziwe początki

    • 0 1

  • jaki ten gdyński port skąpy i mało rozwojowy ? (1)

    tylko 130 mln. to będzie jakaś ruska buda, a stary sprzedadzą pewnie za 40 mln. zł.
    W tym porcie pieniądze idą na dzierżawione tereny, wiadomo dlaczego, natomiast dla społeczeństwa, wygody i rozwoju miasta tyle co kot napłakał, a jeszcze chcieliby miejskie tereny przechwycić ?:((

    Widać tu perfidne cwaniactwo portu

    • 2 7

    • Idiotyczna wypowiedź tępaka i analfabety - produkt uboczny wolności internetowej.

      • 3 1

  • Kiedyś czytałem, że 98% wymiany handlowej ze Szwecją przewożą promy

    i to jest pozytywny kierunek, widać to po wzrastającym ruchu ciężarówek na placu przed terminalem. Trzeba patrzeć w przyszłość i zachęcać potentatów do inwestowania, a Stena jest światowym potentatem. Czepianie się ścieżek, nazw promów, kawałków nabrzeża, itd. ok, jak lubicie to się czepiajcie, trzeba patrzeć jak idzie nowe i myśleć jak sprowadzić jeszcze nowsze, taka jest idea Gdyni, miasta dla ludzi z wizją, bo tacy ludzie to miasto założyli i zbudowali. Od narzekactwa są ludzie z ogona, nie bądźcie tacy, to się nikomu nie opłaci.

    • 3 1

  • kasa do k

    zobaczcie ile prywatyzacji było w porcie ( wciśnięcie guzika , koperta ) taż temu trzeba się przyjrzeć po wyborach. Teraz się śpieszą bo guzik się może urwać! a & czekają

    • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane