• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

Maciej Korolczuk
7 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu. Tak będą wyglądać rowery Mevo, które wkrótce pojawią się w Trójmieście i na Pomorzu.

Pierwsze rowery systemu Mevo dotarły w piątek do Trójmiasta. Przez najbliższe dni będą testowane. - Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - mówi Jarosław Maciejewski ze Stowarzyszenia Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.



Czy podoba ci się wygląd roweru metropolitalnego?

Na początku tygodnia informowaliśmy o opóźnieniu inauguracji systemu roweru metropolitalnego. Było ono spowodowane m.in. nieprzeprowadzeniem na czas testów zamówionych dla Trójmiasta i Pomorza elektrycznych rowerów, co było warunkiem niezbędnym do uruchomienia systemu.

W piątek ten problem rozwiązano, ponieważ po południu do Gdańska przyjechały cztery testowe egzemplarze roweru. Po godz. 13 pracownicy Obszaru Metropolitalnego wyjechali rowerami na Długi Targ, czym - jak mówi Jarosław Maciejewski ze stowarzyszenia - wzbudzili "duże poruszenie".

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie. Zapadają ustalenia, jak długo będziemy je testować. Mamy prawo do wnoszenia uwag i poprawek, które mogą zostać uwzględnione przed oficjalnym startem systemu. Na razie jednak nie możemy określić, kiedy to nastąpi.
Kolorystyka rowerów jest stonowana. Początkowo wykonawca chciał, by - wzorem innych miast, gdzie działają samorządowe systemy rowerów na godziny - były one szare, ale na to nie zgodził się zamawiający.

Zgodnie ze specyfikacją wszystkie rowery są elektryczne, na kierownicy zamocowane mają metalowe koszyki. W Gdańsku pozostaną przez kilka, kilkanaście dni, w trakcie których sprawdzana będzie ich funkcjonalność i zgodność ze specyfikacją przetargową.

Rower metropolitalny pierwotnie miał ruszyć 18 listopada. Później termin przesunięto na 9 grudnia. Kolejny termin nie został ustalony, bo wykonawca systemu, firma Nextbike wciąż pracuje nad ostatnimi poprawkami. Zgodnie z umową wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości systemu na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem.

Na razie taka gotowość nie została zgłoszona, ale pojawienie się rowerów w Trójmieście oznacza, że jest do tego coraz bliżej.

O systemie roweru metropolitalnego Mevo

Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi.

System roweru metropolitalnego będzie bazował na rowerach czwartej generacji, wyposażonych w moduły GPS, GSM i elektrozamek. System teleinformatyczny będzie wyposażony w moduł geolokalizacji, wypożyczeń i rezerwacji.

Stawki za wypożyczenie roweru:

  • jednorazowe wypożyczenie będzie kosztowało nie więcej niż 10 gr za minutę
  • abonament miesięczny będzie wynosił maksymalnie 10 zł
  • abonament roczny będzie w cenie nie wyższej niż 100 zł
  • oba rodzaje abonamentu będą zawierały 90 minut bezpłatnego wypożyczenia roweru każdego dnia jego trwania, a każda kolejna minuta będzie kosztowała nie więcej niż 5 gr

Rower będzie można wypożyczyć za pomocą aplikacji w smartfonie lub przez jego zbliżenie do terminala w rowerze, przy pomocy Karty Mieszkańca, karty bankomatowej, kredytowej oraz innych nowoczesnych kart z funkcją zbliżeniową. Takim identyfikatorem może być również bilet miejski lub karta biblioteczna. Dla identyfikacji konieczna będzie rejestracja przez internet. Wypożyczyć rower będzie można przytykając do niego na przykład kartę, a na końcu podróży zamykając tylko blokadę.

Projekt "Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi ponad 17 mln zł.

Opinie (435) ponad 10 zablokowanych

  • chińszczyzna (4)

    już widzę te sztyce wysunięte na max, a i tak nie wystarczy:
    siodło za nisko, bóle kolan, blokady, łąkotki do wypiep...

    do studentów Medu: uczcie się USG stawów, to będzie hit,
    każdy wyższy będzie ich potrzebował kilka razy rocznie,
    a blokada kolana na ślepo, bez USG to każdorazowo
    przegrany przez lekarza proces o odpowiedzialność zawodową
    i o błąd w sztuce lekarskiej, o wielotysięczne odszkodowanie

    • 10 7

    • Ewidentnie te rowery nadają się tylko dla niskich osób.

      • 8 1

    • Twoja opinia wyssana z palucha jest dla nas bardzo istotna.

      • 6 4

    • to nie są rowery na wyprawy całodniowe. (1)

      będą służyć do kilkuminutowych przejazdow. takze nie przesadzaj. tym bardziej ze wszystkie bedą wspomagane.

      • 6 1

      • Trzeba zmieniać wysokość siodelka

        Za każdym razem.. eee tam, wolę własny

        • 2 0

  • Super

    W tym Trójmieście to nigdy nic na czas

    • 6 4

  • Jak pod każdym artykułem, pod tym też, wylało się bagno komentarzy pisanych przez frustratów.

    Mam prywatne dwa rowery elektryczne i założę sobie konto na Mevo, żeby porównać urządzenia.

    • 11 2

  • super, czy będzie też różowa wersja dla dziewczynek? (1)

    • 7 5

    • Ta jest dla dziewczynek, bo z koszykiem, ale dlaczego niebieska ???

      • 0 1

  • na zdjęciu widzę że same damki przyjechały (1)

    • 7 4

    • Dla ciebie jak znalazł.

      • 4 0

  • A wjedzie to-to na Osowe? (3)

    • 1 3

    • (1)

      samo nie wjedzie.

      • 2 0

      • no wiem, że samo nie wjedzie

        Mój rower waży 12 kg a ten jest 3 razy cięższy. Jeśli elektryka da tyle mocy i podciągnie mi te dodatkowe kilogramy to ok. Ale jeśli nie, to po co mi takie wspomaganie? Bardziej się zmęczę niż na tradycyjnym bez napędu elektrycznego.

        • 3 1

    • Chyba na Osobe

      • 1 0

  • Cieszę sie, że rower nie okazał się wirtualny (1)

    choć to kiepski start, nie dość, że się spóźnia, to cena prądu 70% w górę dla biznesu
    czyli też dla operatora. Ciekawe co będzie z cenami

    • 9 2

    • Możesz naprodukować prądu tym rowerem w biznesie

      • 1 0

  • (2)

    Czy rowery mają OC ?

    • 8 8

    • wielu rowerzystów owszem, ma wykupione OC (1)

      szkoda, że wielu kierowców jeździ bez wykupienia OC

      • 5 2

      • I bez przeglądu

        I bez zdrowego rozsądku

        • 2 0

  • Na grabówku ..

    już widzę jak lokalna żurlandia wymontuję szybciutko co się da na następne alko

    • 9 2

  • Rewelacja! Czekam aż zacznie to działać! Ceny w miarę ok.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane