• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tory w Gdyni na dobry poczatek

(boj), ms
16 czerwca 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
W lipcu ruszy remont torów na stacji Gdynia Główna. To wstęp do remontu całej trasy Gdynia - Warszawa, dzięki któremu czas przejazdu do stolicy skróci się nawet do nieco ponad dwóch godzin.

Polskie Linie Kolejowe, czyli firma zarządzająca torami i infrastrukturą kolejową podpisała umowę na modernizację torowisk na stacji Gdynia Główna Osobowa. Wykonawcą prac będzie konsorcjum Budimex Dromex i Ferrovial Agroman. Wartość prac to 38 mln euro z czego 84 proc. sfinansuje Unia Europejska. Prace rozpoczną się w lipcu i potrwają 30 miesięcy.

Przebudowane zostanie ponad 10 km sieci trakcyjnej. Wymienione zostanie 5,4 km torów oraz 44 komplety rozjazdów kolejowych. Dzięki temu pociągi będą mogły dowolnie zjeżdżać z każdego tory na każdy inny. Tory zostaną "wyprostowane", czyli łuki będą łagodniejsze. I w końcu - pociągi towarowe nie będą przejeżdżały po torach przy peronach, co ma zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych.

Wszystkie te działania mają doprowadzić do zwiększenia prędkości pociągów. Do Gdyni można będzie wjeżdżać od strony Gdańska z prędkością 60 km/h - obecnie maksimum 40 km/h.

Wbrew wcześniejszym zapowiedziom o wakacyjnym terminie rozpoczęcia prac remontowych na całej trasie Gdynia - Warszawa, wciąż nie wiadomo kiedy dokładnie ruszą roboty. Co za tym idzie wciąż nie wiemy, czy w wakacje będziemy jeździć do stolicy tą samą trasą co zwykle, czy na około - czyli jeszcze dłużej - przez Bydgosz i Kutno.

- O wszystkich utrudnieniach w ruchu kolejowym związanymi z modernizacją linii Gdynia - Warszawa będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem - uspokaja Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych.

Rozpoczęcie robót będzie zależało od podpisywania kolejnych umów z wykonawcami. Prawdopodobnie w ciągu najbliższych dwóch tygodni poznamy wykonawcę prac remontowych na trasie trasie Warszawa Wschodnia - Legionowo.

- Dopiero wówczas uzgodnimy z przewoźnikami to, co jest najważniejsze dla pasażerów, czyli rozkłady jazdy - uzupełnia Krzysztof Łańcucki.

Po wyremontowanie całej trasy z Gdyni do Warszawy, w tzw. klasyczny w ruchu pasażerskim pociągi będą jeździć z prędkością do 160 km/h, a w ruchu towarowym do 120 km/h. Tabor z tzw. wychylnym nadwoziem będzie mógł mknąć z prędkością maksymalną 200 km/h.
(boj), ms

Opinie (57) 4 zablokowane

  • niczego nie będzie.....

    mam nadzieję, ze PKP wreszcie zrobi porządny remont trasy, którą jedzie się paskudnie długo i niemiło... Jak można przetrwać podróż w poc z Krakowa do Kolobrzegu stojąc często w polu z niewiadomych powodów... a nie daj Boże jadąc na korytarzu... Jest to jedyny poc pospieszny PR między Warszawą a Gdańskiem! Niech prezesi PR przejadą się nim choć raz wsiadając np w Malborku albo w dalej i znajda sobie miejsce... Dlaczego wszyskie pociągi na tej trasie należą do spółki IC? Pewnie teraz po remoncie już wszystkie pociągi będą Ex lub IC... a pasażerom tańszych PR pozostaną ...autobusy

    • 0 0

  • za 25 lat szybciej do Warszawy

    jeśli 10 km torów będzie modernizowane przez 30 miesięcy czyli 2,5 roku, to cały odcinek torów do Warszawy, ponad 300 km będą remontowali 25 lat !!!
    a jak skończą to znowu trzeba będzie wrócić do Gdyni robić remont od początku,
    ale to po moim trupie, bo ja tego nie dożyję

    • 0 0

  • co za kraj?!

    Co za kraj?! Trzeba stad spieprzac, poki jeszcze mozna!

    Podroz z Gdyni do Wawy przez Bydgoszcz i Kutno zajmie pewnie jakies 5,5-6 godzin, co uwzgledniajac, ze w linni prostej jest to jakies 300 km, mozna przyjac, ze w Polsce najszybsze pociagi jezdza ze srednia predkoscia nieco ponad 50 km/h (efektywnie). Kurde to juz za stare parowozy (najlepsze modele) rozwijaly predkosci niektore nawet do 140-150 km/h. Cofamy sie, cofamy, jeszcze troche i Polska wroci do epoki kamienia lupanego!!!

    • 0 0

  • Wiecej linii szybkiego ruchu!

    Hei

    Potrzeba Pomorzu wiecej szybkich polaczen kolejowych z np. Berlinem, Poznaniem, Olsztynem, Wilnem, Kaliningradem...

    Umozliwi to rowniez lepiej wykorzystac trasnport morski tak pasazerski jak i towarowy.

    Swietnie, ale teraz do pracy panowie, do pracy

    • 0 0

  • sprywatyzować to badziebie - tak jak pocztę

    w sumie będą te same komentarze, co do artykułu o poczcie

    im szybciej, tym mamy jakieś sznase na normalność

    • 0 0

  • ja stasio fiedorowicz prostak z tczewa mówie wam:

    widziałem razu jednego film walka o tory. Ale strzelali.Tutaj załatwią to w białych rękawiczkacz bez strzału,ale skutecznie

    • 0 0

  • SRALI MUCHI BĘDZIE WIOSNA

    lepiej trawka będzie rosła HA HA HA HA HA HA!!!!!!!!

    • 0 0

  • na ukrainie wlasnie zamowili 22 jednostki pendolino, podpisuja kontrakt pod koniec lata z (Alstom) Francja

    • 0 0

  • Hej, optymiści!Spróbujcie coś LEGALNIE kupić od kolei?!

    Podania o sprzedaż zbędnego,niszczejącego,rozkradanego mienia PKP leżą LATAMI w biurkach łapowników!Nawet nie raczą odpowiedzieć...Aż się prosi o prokuratora!

    • 0 0

  • marudy

    może najlepiej nic nie robić? bo skoro nic się nie dzieje to wszyscy narzekacie, a jak już coś się robi to też marudzicie..
    tak już jest, że nie jesteśmy francją i wzdłuż naszego kraju nie mkną pociągi tgv, ale z czasem może będzie lepiej, może coś się zmieni. na te marudzące wpisy szkoda miejsca na serwerze

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane