• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na razie nie wrócą na Jana z Kolna

ms
13 marca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Prace na wiadukcie drogowym nad ul. Jana z Kolna nie pozwalają na razie na przywrócenie ruchu tramwajowego na tej ulicy. Ma się to stać za tydzień. Prace na wiadukcie drogowym nad ul. Jana z Kolna nie pozwalają na razie na przywrócenie ruchu tramwajowego na tej ulicy. Ma się to stać za tydzień.

O tydzień dłużej niż planowano tramwaje nie będą kursowały po ul. Jana z Kolna w Gdańsku. Poprosił o to wykonawca ul. Nowej Wałowej - firma Budimex.



Czy brak tramwajów na Jana z Kolna utrudnia ci życie?

Tramwaje miały wrócić na ul. Jana z Kolna zobacz na mapie Gdańska w najbliższy piątek, tak jednak się nie stanie. Wydłużenie wstrzymania ruchu tramwajowego wynika z przyczyn technologicznych.

- W środę, 12 marca, wpłynął do nas wniosek wykonawcy budowy, czyli firmy Budimex, która poprosiła o wstrzymanie ruchu tramwajowego do końca przyszłego piątku, czyli 21 marca. Zgodziliśmy się na to - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.

Czytaj także: Nowa Wałowa będzie szybciej? Prace przyspieszają

Pierwotny termin, do którego wstrzymany miał być ruch tramwajowy na ul. Jana z Kolna to 14 marca  2014 r. do godziny 24:00. Wykonawca zastrzegł sobie możliwość zmiany tego terminu z uwagi na postęp prac na budowie.
 
Wydłużenie terminu wstrzymania ruchu tramwajowego w ciągu ul. Jana z Kolna oznacza, że wyznaczone objazdy będą obowiązywać jeszcze tydzień. Przypomnijmy: tramwaje linii 1, 7, 8 i 10 są kierowane w obu kierunkach na trasę objazdową przez Operę Bałtycką i al. Zwycięstwa.

Nie przewiduje się autobusowej komunikacji "za tramwaj" w ciągu ul. Jana z Kolna z powodu braku możliwości bezpiecznego przejazdu autobusów w rejonie prowadzenia robót.

Dojazd w rejon pl. Solidarności będzie możliwy autobusami linii 100, 151, 154 i 189 (należy skorzystać z pobliskiego przystanku "Wały Piastowskie").

Zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Gdańska w sprawie ustalenia zasad taryfowych w przypadku funkcjonowania komunikacji zastępczej, bilet na jeden przejazd zachowuje ważność w innym, najbliższym pojeździe zmierzającym w kierunku przystanku końcowego po stałej linii. Oznacza to na przykład, że pasażer, który zawsze jeździł tramwajami linii 7 z Nowego Portu do pl. Solidarności na podstawie biletu jednoprzejazdowego, będzie mógł dojechać tramwajem linii 7 do Dworca Głównego i kontynuować podróż w autobusie linii 154 do przystanku "Wały Piastowskie" na podstawie tego samego biletu.
ms

Opinie (39) 5 zablokowanych

  • ) (8)

    Mnie zawsze dziwi jedno.Dlaczego przetargi wygrywa najtańszy a nie najlepszy jakościowo???I potem po 2-3 latach mamy koleiny i zapadające się studzienki...

    • 82 13

    • jaki rząd taka ustawa (4)

      • 16 10

      • PiS to uchwalił (2)

        • 7 5

        • jesli tak to (1)

          PO i PSL miało już 7 lat na zmianę tego stanu rzeczy

          • 12 5

          • Wolacy wszystko blokują. Chcą znowu rewolucji moralnej w koalicji z typami typu Jędrek Lepiej.

            • 2 0

      • Wygrywa najtańszy ale...

        .. musi spełnić wymagania określone w przetargu. Przetargi należy tak rozpisać aby wygrywali nie tylko najtańsi ale też dobrzy jakościowo.

        • 1 0

    • Bo gdyby wygrywał najlepszy to byś kretynie pisał że wziął łapówkę bo wygrał najdroższy...

      • 22 10

    • A czego dotyczy twoja uwaga?

      1. Budowa ul. Nowej Wałowej to PRYWATNA inwestycja, finansowana przez PRYWATNĄ firmę BPTO
      2. Nie organizowała ona przetargu, bo to PRYWATNA FIRMA, która dba o swoje interesy tak, jak uważa za stosowne
      3. Budimex jest od kilku lat najlepszą firmą budowlaną w Polsce, jedną z kilku, której nie dotknęły kłopoty z płatnościami, terminami i gwarancjami

      • 20 4

    • A niby do czego twój komentarz

      Powinieneś mieć ksywkę De..bil, bo twój komentarz ni jak nie pasuje do tematu. Prywatna firma sponsoruje inwestycję i w dodatku buduje jedna z najlepszych firm.

      • 10 0

  • Oddawać tramwaj! (1)

    • 52 8

    • po co? :D

      • 0 2

  • gdyby (2)

    gdyby inwestycje drogowe robiły państwowe firmy, to wtedy by nie było patologicznych przetargów, bo byłoby przypisane która firma robi w którym województwie i byłby przydział. Wilk syty i owca cała, bo przy okazji ich pracownicy by mieli stabilne zatrudnienie.

    • 11 20

    • Ale to już było (1)

      i się zawaliło jak cała komuna:)

      • 11 3

      • no niebardzo..drogi i mosty zbudowane za złej komuny przez państwowe firmy wytrzymuja próbe czasu

        • 2 0

  • Tramwaje mogą nie wracać (1)

    Aby bociany wróciły

    • 30 8

    • Do bocianów Araby strzelają.

      • 4 1

  • Puścić tamtędy

    tramwaj "Proszę nie wsiadać" i po kłopocie

    • 19 4

  • Jedna z linii na trasie Nowy Port Letnica Kliniczna Opera mogłaby na stałe tamtedy jezdzic (4)

    głos mieszkańców od dawna to potwierdza. Miasto go lekceważy a jak pokazała nowa linia autobusowa 158 jest to sukces. od takiego rozwiązania tez się wzdrygali...

    ZTM bądzcie dla ludzi!!!

    • 51 9

    • (1)

      ...Opera i co dalej?

      • 6 2

      • dalej w zależności jaka linia Siedlce lub Łostowice. Tu głównie chodzi o dojazd do Akademii Medycznej i w te rejony.
        Linia 158 tez mogłaby jezdzic czesciej i dłużej. Duzo ludzi do pracy jezdzi w tamte rejony lub we wrzeszczu sie przesiada dalej. A autobusem jest szybciej

        • 11 4

    • Popieram

      zamiast wysiadać na Klinicznej ludzie mogliby do Opery na stałe dojeżdżać.
      Jeden z tramwajów mógłby tak kursować

      • 9 4

    • Torowisko

      A to przypadkiem tak nie jest, że łuk torowiska Hallera-Kliniczna ma jakąś złą geometrię, żeby puszczać tam ruch liniowy na stałe? Tak przynajmniej tłumaczyli jakiś czas temu.

      Druga sprawa, że pod wiaduktem na Hallera tworzą się tramwajowe korki, gdy co drugi tramwaj skręca w Kliniczną i każdy motorniczy musi zatrzymać się przed skrzyżowaniem i przestawić sobie ręcznie zwrotnicę.

      • 0 0

  • Tylu ludzi straciło pracę w stoczni ... tyle ludzi na bruku (2)

    Miasto jeszcze buduje deweloperom i włascicielom działek na tereni stoczni wiadukt za swoje pieniądze. Nieórzy szybko stali się milionerami na prywatyzacji stoczni/.

    • 25 29

    • ...

      Aleś głupi.
      Nawet nie znasz faktów.

      • 9 14

    • deweloper

      Sam buduje. Za swoja kase...

      • 1 2

  • Jakie to są przyczyny technologiczne? (1)

    Jaka technologia zawiodła? Umysłowa?

    • 24 5

    • Takie!

      Kolizje oraz brak nośności gruntu, co skutkowało dodatkową wymianą gruntu. Całe mnóstwo kolizji z kablami (których nie było na mapie). Wodociągi leżące metr wyżej niż w inwentaryzacji. I tak dalej :)

      • 7 3

  • taaa

    w takim tempie to będą potrzebować nie 1 a 2 tygodnie, niech tam się najlepiej położą na tych torach ...

    • 12 3

  • wykonawca zastrzega, że

    co to znaczy ? albo się zna na swojej robocie i wie ile dane prace trwają albo nie - a jeśli termin przekroczony to kary powinny być przewidziane;
    może przy kupnie mieszkań od dewelopera wprowadzić zapis, że mieszkania zostaną oddane do użytku w 1 kwartale 2015 roku, ale wykonawca zastrzega, że może być to 4 kwartał 2015 - jest różnica ??

    • 17 9

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane