- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (63 opinie)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (577 opinii)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (40 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (18 opinii)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (584 opinie)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (63 opinie)
Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca
W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11
- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.
Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.
Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.
Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.
Opinie (158) ponad 10 zablokowanych
-
2009-03-10 18:34
szuaknie dziury w całym - odwieczene ?!!
wydaje mi sie oni tylko je odkręcą i położą z powrotem - koszty znikome to raz. Dwa to nie jest remont. Myśle też , że 11 juz trzeci raz w ciągu pół roku zmienia trase ale jest szansa pozostawienia tej lini , to jest udogodnienie dla tej dzielnicy, przynajmniej do Dworca podają gdzie mozna sie bez problemu przesiąść na wszystko.
- 0 0
-
2009-03-03 07:49
korki tramwajowe na hucisku (10)
już są a co dopiero przy takim układzie, niedawno był tam remont, można było przerobić sensownie skrzyżowanie choćby robiąc wcześniejszy zjazd w stronę siedlec, tramwaje od/ze strony siedlec powinny mieć swoje światła jednoprzejazdowe a nie na jednych wjeżdżają blokując całe skrzyżowanie i czekają na zielone
a w stronę stogów zabrali kolejną linię, wiadomo tam "tak mało ludzi" jeździ :) ósemkę stale skracają (z 3 wagonów do 2 i półtora (dortmund), teraz zabierają 11-tkę, w szczycie cięzko wejśc do pojazdu- 15 3
-
2009-03-03 11:09
stogi (3)
od kiedy to 11 jeździ na stogi??
- 1 1
-
2009-03-03 12:42
(2)
11 nie jeździ na Stogi? Jeździłam nią na Stogi - miasto, tylko do plaży nie dojeżdża.
- 1 1
-
2009-03-10 18:23
NA STOGI TEZ NIE bo liniA 11 tylko do przeróbki jeździ PRZECIEŻ
- 0 0
-
2009-03-03 23:05
11 jezdzi tylko do Przerobki
- 1 0
-
2009-03-03 10:30
W szczycie? (1)
11 jeździ aktualnie nie wiem dla kogo, bo godziny jej kursowania są naprawdę dziwaczne (mniej więcej 9 - 13), a już na pewno nie jest to szczyt komunikacyjny, który właściwie zaczyna się po zakończeniu kursowania 11.
- 1 1
-
2009-03-04 07:34
przecież 11 to skrócona wersja 12, tyle, że ze względu na wożenie powietrza na Siedlcach przerzucona na Przeróbkę...
- 0 0
-
2009-03-03 08:02
O to to - BYŁ całkowicie wymieniany (3)
dziwne to zjawisko.
Korki na Hucisku to chleb powszedni, ale nikogo w ZTM ani UM nawęt rąbek dupska nie ruszy z tego powodu, bo komunikacja miejska w Gdańsku jest po to, by sprawiać WRAŻENIE a nie dla mieszkańców.
Jest przygotowany taki zjazd z Armii Krajowej do Kartuskiej i w trakcie remontu tej linii mógłby być dokończony - wtedy część linii mogłaby jeździć przez Kartuską i skręcać na przykład bezpośrednio w 3 maja z niej - ale PO CO?
Panowie redaktorki - czy któryś z Was tym zainteresuje tego tytana myśli idiotycznej, P. Lisickiego?- 2 3
-
2009-03-03 09:22
(2)
Ekonomisto wybitny,
lepiej sobie policz, ile kosztowałaby budowa łącznika AK-Kartuska.
A potem pomyśl, czy warto wydać tą kasę na tak mało sensowne przedsięwzięcie.- 1 0
-
2009-03-03 10:34
Ach - mało sensowne powiadasz? (1)
A na jakiej podstawie tak sądzisz? Bo TY nie uważasz tego za sensowne? Ale architekci projektujący lata temu przebieg tej linii właśnie tędy byli idiotami i nie wiedzieli co czynią? Czyli korkowanie Huciska jeszcze bardziej jest BARDZIEJ ekonomiczne i sensowne?
- 1 1
-
2009-03-04 07:32
Za Gierka projektowano wszystko, nie licząc sie z kosztami, bez względu na sens i logikę. Może ty przytoczysz, jakie to korzyści osiągnie się przez budowę tego łącznika w porównaniu z bardziej sensownymi liniami, jak na łostowice i Morenę?
- 0 0
-
2009-03-04 09:12
Linia 91 to nie wypal (1)
Nie lepiej zrobić z Chełmu na Zaspę ???
Na Siedlce to można podjechać szybciej autobusem
Tak wysoki numer świadczy o tym ze jest to próbna trasa moim zdaniem nie trafiona- 0 1
-
2009-03-08 17:10
nie próbna tylko tymczasowa
- 0 0
-
2009-03-03 19:18
jedenastka z Chełmu ale przez LOT (4)
A czy nie lepiej puścić jedenastkę z Chełmu przez Lot (Bramę Wyżynną) i dalej w kierunku dworca PKP. Po co kombinować, no chyba, że dla urzędników wysiadających przy UM. Oni jak zwykle mają asa w rękawie
- 6 2
-
2009-03-08 17:07
do eskimosa
jak już zaczynasz coś pisac to chociaż przeczytaj dokładnie a potem pisz jest podane dokładnie że 11 będzie kursowała przez LOT bo odcinek pomiędzy armi krajowej a huciskiem będzie wyłączony
- 0 0
-
2009-03-03 21:27
my urzędnicy
Przy UM nie ma przystanku, bo i po co. My urzędnicy mamy wielki darmowy parking i jeździmy autami do pracy. Tramwaje są dla petentów. Mogą się przejść z Huciska, w końcu nie chodzą do urzędu codziennie jak my.
- 1 0
-
2009-03-03 21:19
11 będzie jeździć przez LOT
Według komunikatu na stronie ZTM i 11 i 91 w obie strony maja jeździć przez Bramę Wyżynna.
W artykule jest raczej błąd w końcu skoro choć w jedna stlone można by przejechać przez 3 Maja to nie trzeba by likwidować linii 1 na czas remontu.- 0 0
-
2009-03-03 21:06
A czy wszyscy mieszkańcy Chełmu jeżdżą tylko do dworca? Są też tacy,jak np ja co często muszą jechać do przychodni przyszpitalnej i w kierunku Jasienia.Z Chełmu nie ma żadnego połączenia z Siedlcami i dalej w stronę obwodnicy.Może ZTM pomyśli o tym,żeby jedną linię w tamtą stronę skierować z pętli na Witosa,a nie tak jak teraz wszystkie jadą Kartuską z Wałowej.Podobno miasto uważa,że wzdłuż linii tramwajowych nie powinny jechać autobusy?
- 0 0
-
2009-03-07 22:49
Tylko w Polsce!!!
Tylko w Polsce praktykowane bez żadnych konsekwencji są debilizmy typu: "zbudujemy tory, rozbierzemy, odbudujemy"!! W innym kraju człowiek odpowiedzialny za taki burdel już dawno spdłby ze stołka, ale u nas- dalej siedzi przy korycie!!
- 0 0
-
2009-03-03 07:50
remont (3)
A czy mi się dobrze wydaje? Przecież to torowisko było niedawno wymieniane całkowicie?
Po co kolejny remont?- 16 1
-
2009-03-05 13:58
bo na zakretach
tramwaje jezdza za szybko i niszcza torowisko
- 0 0
-
2009-03-03 11:04
no właśnie. czyżby spartaczona robota? nie ma to jak wyrzucać pieniądze w błoto... a na most siennicki nie ma pieniędzy
- 0 0
-
2009-03-03 08:02
Mnie też się zdaje, ze tam był niedawno remont. Może ktoś wie?
- 0 0
-
2009-03-03 07:56
testy ZTM? (5)
Ludzie na czas remontu przesiądą się na auta, więc ZTM z triumfem ogłosi, że nowa trasa 11 niepotrzebna.
A jak tam testy nowej trasy autobusu B? czyż nie jeździ prawie pusty?- 13 1
-
2009-03-03 10:33
Co do B (2)
bardzo dobre pytanie, też jestem ciekaw wyników tych "badań". Ależ na pewno nie jeździ pusty, bo przecież nie dubluje się teraz z tramwajami, którymi ludzie tak ochoczo jeździli zamiast B, prawda? :D
- 2 0
-
2009-03-03 12:34
nie całkiem pusty (1)
jechałam nim w kilka osób, w sumie przyjemniej się nim jeździ niż przez i za Grunwaldzką, gdzie pękał w szwach
- 0 0
-
2009-03-04 20:55
No no
w sumie może i racja, każdy może się komfortowo rozłożyć na dwóch siedzeniach teraz :D
- 0 0
-
2009-03-03 10:44
obecne "B" to jakies nieporozumienie (1)
taki absurd mogl tylko i wylacznie splodzic urzednik panstwowy
- 3 0
-
2009-03-03 15:32
kto?
Jakieś nazwisko? Stanowisko?
- 0 1
-
2009-03-04 19:18
:D
11 bezie jezdzic rewelacyjnie tak jak powinna 1 od samego poczatku i niech tak zostanie:)
- 2 0
-
2009-03-04 19:07
czy ja snie?
Nie tak dawno byl remont tego odcinka i znowu go remontuja!!!!!! Czy to recepta na kryzys ?
- 1 1
-
2009-03-03 17:21
??? (2)
A co z biletami semestralnymi ???
- 2 2
-
2009-03-03 19:17
A co ma być? (1)
Bilet jest na X przystanków od punktu A do B. Nie ma znaczenia jaki numerek ma tramwaj którym się jedzie tylko jego trasa.
Czyli pomimo zmian na bilecie na linie 1 tak jak wcześniej będzie można dojechać do Bramy Wyżynnej albo do Huciska- 1 0
-
2009-03-04 13:04
Nie wszyscy jeżdżą z Chełmu do centrum, ale jadą z innych dzielnic na Chełm. Niektórzy przesiadają się na "1" z innych numerów i ilość przystanków z punktu A do B się zwiększy. A to już wyższy przedział cenowy biletu semestralnego. Co na to Renoma? Nie dla wszystkich jest to takie oczywiste.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.