• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwajem z Chełmu do Wrzeszcza od połowy marca

Michał Brancewicz
3 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
aktualizacja: godz. 09:24 (4 marca 2009)
W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".  W połowie marca "jedynka" zniknie na kilka dni, zastąpi ją linia "11" i "91".

W połowie marca szykują się duże zmiany w kursowaniu tramwajów. Linia nr 1 z Chełmu zostanie czasowo zlikwidowana. Zastąpi ją linia 91, w tym czasie wydłuży się także trasa 11.




Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce. Tramwaje z Chełmu pojadą już niebawem do Wrzeszcza, a także na Siedlce.
Zmiany są wynikiem remontu torowiska (rozebranie torów, zlikwidowanie znajdującej się pod nimi piwnicy i odtworzenie torów) na ul. 3 Maja od Huciska do al. Armii Krajowej. Rozpocznie się on 16 marca i zakończy dziewięć dni później. W tym czasie "jedynka" zawiesi swoje kursy. Zamiast niej na Chełm wjeżdżać będą linie 91 i 11

- Linia 11 kursować będzie od zajezdni przy ul. Abrahama, do pętli Chełm Witosa - wyjaśnia Jakub Hoły, p.o rzecznika prasowego ZTM Gdańsk. - Natomiast tramwaj nr 91 jeździł będzie z Chełmu na Siedlce.

Modernizowany odcinek zostanie całkowicie wyłączony z ruchu. Linie 11 i 91 pojedą niejako pod prąd w porównaniu do trasy jedynki. Zjeżdżając z Chełmu nie skręcą w ul. 3 Maja, a pojadą prosto przez przystanek Centrum, potem Bramę Wyżynną i odpowiednio 11 przez Dworzec Główny PKP do Wrzeszcza, a 91 przez Hucisko w stronę Siedlec.

Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza, że po remoncie "jedenastka" pozostanie na nowej, w pewnym sensie wymuszonej trasie, na stałe. - To nie jest do końca pewne. Najpierw sprawdzimy jak linia zafunkcjonuje w trakcie remontu i ile osób będzie z niej korzystało. Wtedy podejmiemy decyzję - zdradza Jakub Hoły.

Remont skróci także nieco przebieg trasy linii 2 i 6. Obie kursować będą dołem przy dworcu PKP i zawracać przez Hucisko i górą przez 3 Maja przy Dworcu PKS. Po zakończeniu remontu kursy "jedynki" zostaną przywrócone.

Czas kursowania:
Linia 11 - co 10 minut w godzinach szczytu, co 20 minut w dni wolne od pracy, co 30 minut w porach wieczornych.
Linia 91 - co 10 - 20 minut w godzinach szczytu, co 20 minut poza szczytem, co 30 minut wieczorem.

Opinie (158) ponad 10 zablokowanych

  • szuaknie dziury w całym - odwieczene ?!!

    wydaje mi sie oni tylko je odkręcą i położą z powrotem - koszty znikome to raz. Dwa to nie jest remont. Myśle też , że 11 juz trzeci raz w ciągu pół roku zmienia trase ale jest szansa pozostawienia tej lini , to jest udogodnienie dla tej dzielnicy, przynajmniej do Dworca podają gdzie mozna sie bez problemu przesiąść na wszystko.

    • 0 0

  • korki tramwajowe na hucisku (10)

    już są a co dopiero przy takim układzie, niedawno był tam remont, można było przerobić sensownie skrzyżowanie choćby robiąc wcześniejszy zjazd w stronę siedlec, tramwaje od/ze strony siedlec powinny mieć swoje światła jednoprzejazdowe a nie na jednych wjeżdżają blokując całe skrzyżowanie i czekają na zielone

    a w stronę stogów zabrali kolejną linię, wiadomo tam "tak mało ludzi" jeździ :) ósemkę stale skracają (z 3 wagonów do 2 i półtora (dortmund), teraz zabierają 11-tkę, w szczycie cięzko wejśc do pojazdu

    • 15 3

    • stogi (3)

      od kiedy to 11 jeździ na stogi??

      • 1 1

      • (2)

        11 nie jeździ na Stogi? Jeździłam nią na Stogi - miasto, tylko do plaży nie dojeżdża.

        • 1 1

        • NA STOGI TEZ NIE bo liniA 11 tylko do przeróbki jeździ PRZECIEŻ

          • 0 0

        • 11 jezdzi tylko do Przerobki

          • 1 0

    • W szczycie? (1)

      11 jeździ aktualnie nie wiem dla kogo, bo godziny jej kursowania są naprawdę dziwaczne (mniej więcej 9 - 13), a już na pewno nie jest to szczyt komunikacyjny, który właściwie zaczyna się po zakończeniu kursowania 11.

      • 1 1

      • przecież 11 to skrócona wersja 12, tyle, że ze względu na wożenie powietrza na Siedlcach przerzucona na Przeróbkę...

        • 0 0

    • O to to - BYŁ całkowicie wymieniany (3)

      dziwne to zjawisko.

      Korki na Hucisku to chleb powszedni, ale nikogo w ZTM ani UM nawęt rąbek dupska nie ruszy z tego powodu, bo komunikacja miejska w Gdańsku jest po to, by sprawiać WRAŻENIE a nie dla mieszkańców.

      Jest przygotowany taki zjazd z Armii Krajowej do Kartuskiej i w trakcie remontu tej linii mógłby być dokończony - wtedy część linii mogłaby jeździć przez Kartuską i skręcać na przykład bezpośrednio w 3 maja z niej - ale PO CO?

      Panowie redaktorki - czy któryś z Was tym zainteresuje tego tytana myśli idiotycznej, P. Lisickiego?

      • 2 3

      • (2)

        Ekonomisto wybitny,
        lepiej sobie policz, ile kosztowałaby budowa łącznika AK-Kartuska.
        A potem pomyśl, czy warto wydać tą kasę na tak mało sensowne przedsięwzięcie.

        • 1 0

        • Ach - mało sensowne powiadasz? (1)

          A na jakiej podstawie tak sądzisz? Bo TY nie uważasz tego za sensowne? Ale architekci projektujący lata temu przebieg tej linii właśnie tędy byli idiotami i nie wiedzieli co czynią? Czyli korkowanie Huciska jeszcze bardziej jest BARDZIEJ ekonomiczne i sensowne?

          • 1 1

          • Za Gierka projektowano wszystko, nie licząc sie z kosztami, bez względu na sens i logikę. Może ty przytoczysz, jakie to korzyści osiągnie się przez budowę tego łącznika w porównaniu z bardziej sensownymi liniami, jak na łostowice i Morenę?

            • 0 0

  • Linia 91 to nie wypal (1)

    Nie lepiej zrobić z Chełmu na Zaspę ???
    Na Siedlce to można podjechać szybciej autobusem
    Tak wysoki numer świadczy o tym ze jest to próbna trasa moim zdaniem nie trafiona

    • 0 1

    • nie próbna tylko tymczasowa

      • 0 0

  • jedenastka z Chełmu ale przez LOT (4)

    A czy nie lepiej puścić jedenastkę z Chełmu przez Lot (Bramę Wyżynną) i dalej w kierunku dworca PKP. Po co kombinować, no chyba, że dla urzędników wysiadających przy UM. Oni jak zwykle mają asa w rękawie

    • 6 2

    • do eskimosa

      jak już zaczynasz coś pisac to chociaż przeczytaj dokładnie a potem pisz jest podane dokładnie że 11 będzie kursowała przez LOT bo odcinek pomiędzy armi krajowej a huciskiem będzie wyłączony

      • 0 0

    • my urzędnicy

      Przy UM nie ma przystanku, bo i po co. My urzędnicy mamy wielki darmowy parking i jeździmy autami do pracy. Tramwaje są dla petentów. Mogą się przejść z Huciska, w końcu nie chodzą do urzędu codziennie jak my.

      • 1 0

    • 11 będzie jeździć przez LOT

      Według komunikatu na stronie ZTM i 11 i 91 w obie strony maja jeździć przez Bramę Wyżynna.

      W artykule jest raczej błąd w końcu skoro choć w jedna stlone można by przejechać przez 3 Maja to nie trzeba by likwidować linii 1 na czas remontu.

      • 0 0

    • A czy wszyscy mieszkańcy Chełmu jeżdżą tylko do dworca? Są też tacy,jak np ja co często muszą jechać do przychodni przyszpitalnej i w kierunku Jasienia.Z Chełmu nie ma żadnego połączenia z Siedlcami i dalej w stronę obwodnicy.Może ZTM pomyśli o tym,żeby jedną linię w tamtą stronę skierować z pętli na Witosa,a nie tak jak teraz wszystkie jadą Kartuską z Wałowej.Podobno miasto uważa,że wzdłuż linii tramwajowych nie powinny jechać autobusy?

      • 0 0

  • Tylko w Polsce!!!

    Tylko w Polsce praktykowane bez żadnych konsekwencji są debilizmy typu: "zbudujemy tory, rozbierzemy, odbudujemy"!! W innym kraju człowiek odpowiedzialny za taki burdel już dawno spdłby ze stołka, ale u nas- dalej siedzi przy korycie!!

    • 0 0

  • remont (3)

    A czy mi się dobrze wydaje? Przecież to torowisko było niedawno wymieniane całkowicie?
    Po co kolejny remont?

    • 16 1

    • bo na zakretach

      tramwaje jezdza za szybko i niszcza torowisko

      • 0 0

    • no właśnie. czyżby spartaczona robota? nie ma to jak wyrzucać pieniądze w błoto... a na most siennicki nie ma pieniędzy

      • 0 0

    • Mnie też się zdaje, ze tam był niedawno remont. Może ktoś wie?

      • 0 0

  • testy ZTM? (5)

    Ludzie na czas remontu przesiądą się na auta, więc ZTM z triumfem ogłosi, że nowa trasa 11 niepotrzebna.

    A jak tam testy nowej trasy autobusu B? czyż nie jeździ prawie pusty?

    • 13 1

    • Co do B (2)

      bardzo dobre pytanie, też jestem ciekaw wyników tych "badań". Ależ na pewno nie jeździ pusty, bo przecież nie dubluje się teraz z tramwajami, którymi ludzie tak ochoczo jeździli zamiast B, prawda? :D

      • 2 0

      • nie całkiem pusty (1)

        jechałam nim w kilka osób, w sumie przyjemniej się nim jeździ niż przez i za Grunwaldzką, gdzie pękał w szwach

        • 0 0

        • No no

          w sumie może i racja, każdy może się komfortowo rozłożyć na dwóch siedzeniach teraz :D

          • 0 0

    • obecne "B" to jakies nieporozumienie (1)

      taki absurd mogl tylko i wylacznie splodzic urzednik panstwowy

      • 3 0

      • kto?

        Jakieś nazwisko? Stanowisko?

        • 0 1

  • :D

    11 bezie jezdzic rewelacyjnie tak jak powinna 1 od samego poczatku i niech tak zostanie:)

    • 2 0

  • czy ja snie?

    Nie tak dawno byl remont tego odcinka i znowu go remontuja!!!!!! Czy to recepta na kryzys ?

    • 1 1

  • ??? (2)

    A co z biletami semestralnymi ???

    • 2 2

    • A co ma być? (1)

      Bilet jest na X przystanków od punktu A do B. Nie ma znaczenia jaki numerek ma tramwaj którym się jedzie tylko jego trasa.
      Czyli pomimo zmian na bilecie na linie 1 tak jak wcześniej będzie można dojechać do Bramy Wyżynnej albo do Huciska

      • 1 0

      • Nie wszyscy jeżdżą z Chełmu do centrum, ale jadą z innych dzielnic na Chełm. Niektórzy przesiadają się na "1" z innych numerów i ilość przystanków z punktu A do B się zwiększy. A to już wyższy przedział cenowy biletu semestralnego. Co na to Renoma? Nie dla wszystkich jest to takie oczywiste.

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane