- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (108 opinii)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (131 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (687 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (233 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (59 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Trasa Kaszubska: kiedy ruszy budowa?
W sierpniu i wrześniu wykonawcy poszczególnych fragmentów Trasy Kaszubskiej powinni uzyskać zgody na budowę pierwszych odcinków ekspresówki. To oznacza, że prace będą mogły ruszyć jesienią. Budowa 40-kilometrowej drogi szybkiego ruchu z Gdyni do Bożegopola zakończy się w drugiej połowie 2021 roku.
Budowa drogi ekspresowej, która rozpoczynać się będzie na węźle Wielki Kack Obwodnicy Trójmiasta i biec w kierunku zachodnim, podzielona została na trzy odcinki:
- z Gdyni do Szemudu (20 km): wykonawca Polaqua, koszt - 817 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Szemudu do Luzina (10 km): wykonawca Budimex, koszt - 335,8 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km): wykonawca PORR, koszt - 338 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i zbuduj, więc wybrani w zeszłym roku wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpili do prac projektowych. Obecnie są one na ukończeniu.
W międzyczasie wykonawcy wystąpili do wojewody o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Otrzymanie tego dokumentu daje zielone światło do rozpoczęcia budowy. Wnioski zostały złożone w następujących terminach:
- Gdynia - Szemud (odcinek 1) - 21.12.2018 (wykonawca Polaqua)
- Szemud - Gdynia (odcinek 2) - 25.01.2019 (wykonawca Polaqua)
- Luzino - Bożepole (odcinek 1) - 11.03.2019 (wykonawca PORR)
- Luzino - Bożepole (odcinek 2) - 11.04.2019 (wykonawca PORR)
- Szemud - Luzino - 18.04.2019 (wykonawca Budimex)
- Wojewoda ma 90 dni na wydanie decyzji, pod warunkiem, że złożone wnioski będą uzupełnione i kompletne - informuje biuro prasowe Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. - 17 maja 2019 roku, po uzupełnieniu przez wnioskodawcę braków formalnych, wszczęte zostało postępowanie w stosunku do pierwszego odcinka Gdynia - Szemud. Wszczęcie postępowań odnośnie pozostałych wniosków nastąpi po uzupełnieniu przez inwestorów braków formalnych dokumentacji.
Kiedy wykonawcy planują wejść na plac budowy?
- Mamy nadzieję, że ZRID zostanie wydany na przełomie sierpnia i września. Prace budowlane ruszą niezwłocznie po uzyskaniu tej decyzji i przekazaniu przez inwestora [GDDKiA - red.] placu budowy - zapowiada Michał Wrzosek, rzecznik Budimexu, który będzie realizował odcinek Szemud - Luzino.
- Pierwszy ZRID będzie procedowany szybko i wejdziemy jeszcze w tym roku na plac budowy - może nawet na przełomie października i listopada - informuje Mateusz Gdowski, rzecznik PORR, który będzie budował odcinek Luzino - Bożepole. - W przypadku drugiego odcinka będzie to po 1 stycznia 2020 roku.
Z kolei przedstawiciele firmy Polaqua nie udzielają żadnych informacji na temat postępów w przygotowaniach do rozpoczęcia prac związanych z budową odcinka Gdynia - Szemud i z pytaniami odsyłają do inwestora. Wiadomo jednak, jak już wspominaliśmy wcześniej, że to ich wniosek o wydanie ZRID-u jest procedowany jako jedyny. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, to zezwolenie powinno zostać wydane do 17 sierpnia. Potem wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy.
Wiele więc wskazuje na to, że wbicia pierwszej łopaty na każdym z odcinków możemy spodziewać się już jesienią.
- Terminy zakończenia prac pozostają bez zmian, to druga połowa 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Nieoficjalnie, pierwszy i trzeci odcinek mają zostać ukończone w sierpniu, a drugi w październiku 2021.
Na koniec trzeba podkreślić, że nawet po zakończeniu prac Trasa Kaszubska będzie niekompletna. Wciąż do zrealizowania będzie bowiem fragment z Bożegopola do Lęborka. Ten odcinek drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy.
Opinie (200) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-27 12:39
znowu budowa po Polsku (1)
Brak synchronizacji budowy wszystkich odcinków tj. odcinka IV który umożliwi odciążenie obwodnicy, może skutkować powstaniem drogi donikąd?? wielkie otwarcie i zero samochodów już kiedyś widziałem most pod Płockiem bez zjazdu to teraz będzie wersja pomorska obwodnica bez dojazdu.
- 2 3
-
2019-06-27 13:51
Przecież Trasa Kaszubska ma się łączyć z Obwodnicą to jak niby ma ją odciążyć? ona spowoduje że będzie jeszcze więcej aut właśnie na niej(obwodnicy).
- 0 0
-
2019-06-27 12:54
mondzioły
więcej dróg niech prowadzi do gdyni, krajowa szóstka latem jest jeszcze czasami przejezdna - nie widać nie słychać o opat czy via marris ale nowa nitka będzie, będzie też remont torów przy porcie - super więcej tirów do korkowania
- 1 1
-
2019-06-27 13:09
Co mnie jako mieszkańca np. Oksywia obchodzi droga odciążająca drogę na Rumie czy inne Wejherowo? Warto zająć się ważniejszym problemem jakim jest estakada.
- 3 9
-
2019-06-27 13:17
Polaqua o rezygnacji
Polaqua mysli narazie o zerwaniu kontraktu.Bo wola zaplacic kare niz zadarmo budowac.
- 2 0
-
2019-06-27 13:28
Zadanie nr 1?
Nie widzę na mapce poglądowej zadania nr 1, ...rozumiem, że chodzi o "odc. który nie powstanie"? w dokumentacji pewnie wygląda to dość dziwacznie, projekt i budowa zaczynający od "środka", a nie od początku...no i ciekawe dlaczego ten pierwszy odc. nie powstanie? połączą się tam dwie drogi, będzie zator do Lęborka...
- 1 0
-
2019-06-27 15:00
Obwodnica Trójmiasta
Nie jest Obwodnicą..tylko drogą wewnętrzną.
Nie rozumiem dlaczego nie przewidziano jako przedłużenie drogi warszawskiej. S7
Kawalkady samochodów w poniedziałki oraz w piątki .. które nie jadą a ślimaczą się ..o ile obłąkani kierowcy nie spowodują kolizji .. niczego nie polepszy..
Geniusz kompetencyjny widać na Armii Krajowej oraz Łostowickiej..Giere zaplanował dwupoziomowe.
40 lat temu..teraz geniusze zbudowali..RONDO..- 3 0
-
2019-06-27 15:02
odmiana (1)
Skoro Bożepole, to trasa do Bożepola. Gdyby było Boże Pole, to by było trasa do Bożego Pola.
- 4 0
-
2019-08-28 11:24
odmiana
a Białystok to do Białystoku odmiana rozumiem będzie? Czy do Białegostoku raczej?
- 1 0
-
2019-06-27 16:57
Wielkopolska (3)
Ciekawe, jak po tej inwestycji będzie wyglądał ruch na ul. Wielkopolskiej, szczególnie w piątkowe popołudnia. Już teraz ta trasa się korkuje codziennie, po przebudowie i "odciążeniu" trasy przez Rumię itd. "dociążona" będzie Wielkopolska :(
- 6 0
-
2019-06-27 22:58
koment
będzie o wiele lepiej
prosze uwierzyc !!!- 0 0
-
2019-06-28 14:23
zamiast Szczur zbudować węzeł Karwiny PKM , czeka na zbudowanie trasy kaszubskiej , a dopiero wtedy zbuduje
węzeł czyli około 2022 . Do niego najważniejsi są turyści ale zapomniał że wyludnione miasto gdzie nikt nie mieszka odstraszają turystów
- 1 0
-
2019-09-24 14:22
oj będa cyrki na Wielkopolskiej
- 0 0
-
2019-06-27 17:07
Ta trasa ma tylko znaczenie lokalne. (1)
Niestety trasa z Niemiec do Gdańska przez Szczecin wygląda jak za PRLu i trzeba jeździć zbójecko drogą autostradą przez Poznań i Łódź.
Nie wiem czy dożyję przyzwoitej drogo do Gdańska przez Koszalin i Słupsk :(- 9 0
-
2019-06-28 14:26
spokojnie , w 2037 końcy się koncepsja na pobór opłat i po tym roku przestaniemy płacić za przejazd
- 0 0
-
2019-06-27 17:46
wizualizacja czyli inaczej
wizualizacja czyli inaczej a raczej po staremu -papier wszystko przyjmie-
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.