- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (407 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (79 opinii)
- 3 Były wiceprezydent Gdańska skazany (65 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (298 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (74 opinie)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (154 opinie)
Trasa Sucharskiego na Olszynce już prawie gotowa
Letnie prace przy budowie Trasy Sucharskiego.
Zwiedziliśmy budowę Trasy Sucharskiego na Olszynce i Rudnikach. Inwestor i wykonawca szacują, że zaawansowanie robót budowlanych 2,6-kilometrowej drogi wynosi 72 proc. Trasa wyłania się z krajobrazu. Drogowcy ułożyli do tej pory 30 proc. czarnego asfaltobetonu.
W czwartek sprawdziliśmy postęp robót prowadzonych przez firmę Budimex. Miejska inwestycja, zamówiona przez spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, jest już gotowa w 72 proc. Termin umowny zakończenia robót nie jest zagrożony.
Drogowcy uporali się z zagęszczaniem gruntu pod przebieg głównych jezdni. Do tego celu zostały użyte nasypy przeciążeniowe i technologia mikrowybuchów, którą obserwowaliśmy w zeszłym roku. Ponadto, głównie na olszyńskim odcinku trasy, zostały ułożone nawierzchnie bitumiczne. Pozostaje tam jedynie wylanie ostatniej warstwy - ścieralnej - asfaltobetonu. Drogowcy szacują, że dotychczasowe układanie nawierzchni to 30 proc. spośród wszystkich prac związanych z nanoszeniem asfaltobetonu.
Ponadto została przebudowana sieć wysokiego napięcia (400kV) w obrębie głównego punktu zasilania Błonia. Drogowcy mieli zaledwie 48 godzin, by dokonać przepięcia prądu ze starej na zbudowaną przez siebie sieć. Czynności odbywały się w dniach wolnych od pracy, gdy pobór prądu jest zdecydowanie niższy. Zakończono również prace przy sieciach wodociągowych i części kanalizacyjnych.
W ciągu Trasy Sucharskiego, patrząc od strony Południowej Obwodnicy Gdańska, stanęła konstrukcja wiaduktu. Łukowy obiekt mostowy ma ułatwić przejazd ul. Tama Pędzichowska nad nową drogą. Zanim cała trasa zostanie oddana do ruchu, wiadukt ma umożliwić przemieszczanie się pojazdów na terenie budowy - zapewni przejazd z jednej na drugą stronę nowej trasy.
Gotowa jest już żelbetowa konstrukcja wiaduktu nad linią kolejową łączącą firmę Lotos z magistralą kolejową do Pruszcza Gdańskiego. W tym miejscu trwa zasypywanie i zagęszczanie gruntu tuż przy południowym przyczółku. Natomiast po drugiej stronie obiektu najazd jest już gotowy.
Drogowcy aktualnie siły budowlane skoncentrowali w obrębie Węzła Elbląska. Tam stanęło potężne rusztowanie, które wytycza przyszły przebieg zjazdu wiodącego po wiadukcie z ul. Elbląskiej na Trasę Sucharskiego w kierunku południa. Ponadto trwa tam budowa tunelu pieszorowerowego, który scali przerwaną na czas budowy ul. Miałki Szlak .
Dzięki budowie przejścia pod Trasą Sucharskiego piesi nie będą musieli też chodzić, jak przed rozpoczęciem budowy, przez przejście kolejowe w świetle linii wiodącej do gdańskiego portu. Drogowcy w ramach miejskiej inwestycji wykonują tunel również pod magistralą. Część prac w tym zakresie została już poczyniona.
Na koniec trochę informacji o prędkościach, jakie będzie można rozwijać na nowej drodze. Na olszyńskim odcinku Trasy Sucharskiego dozwolona prędkość będzie wynosić ok. 90 km/h. W rejonie węzłów drogowych, czyli na Rudnikach, pojedziemy 70 km/h. Nie będzie odcinków z dopuszczalną prędkością do 120 km/h.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011 r. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu do ul. Wosia Budzysza .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.
Opinie (57) 2 zablokowane
-
2012-08-17 06:45
wypowiedz. (11)
400 kv. hmmmm nie znam takiego okreslenia wslowniku nie znalazlem. Niech ta pani sie ogarnie z wypowiedziami.
- 7 28
-
2012-09-09 22:58
pitollollami sie podniecata..... a najważniejsze to to - że NIE drogowcy !!! - tylko elektrycy/energetycy
..... bo to ICH działka... a drogowcy niech robia swoje - aby zdażyli ! siema.
- 0 0
-
2012-08-17 07:00
(8)
Jest takie określenie, NW i jej jednostka, najwyższe napięcie 400 kV. A co do tej Pani to masz rację, ona niewie co to jest.
- 6 1
-
2012-08-17 07:36
(7)
Tobie też coś nie wyszło, bo ten skrót najwyższego napięcia to nie jest NW, tylko NN. Poza tym NW też nie ma, bo jest tylko WN :)
Źródło wziąłem z wikipedii - pl.wikipedia.org/wiki/Sieć_najwyższego_napięcia- 4 4
-
2012-08-17 10:07
dla ścisłości.. (6)
... jeżeli już podjęliście się próby rozszyfrowania tych skrótów to w elektroenergetyce istnieją tylko takie:
WN - wysokie napięcie (110 kV, 220 kV, 400 kV)
SN - średnie napięcie (np 15 kV, 30 kV)
nn (z małych liter) - niskie napięcie (do 1 kV)- 4 1
-
2012-08-17 10:53
napisane dobrze było ale powiedziane co najmniej śmiesznie (4)
Pani powinna była rozwinąć skrót "400 kilowoltów"
"kafał" brzmi niepoważnie- 9 3
-
2012-08-17 19:44
"kafał" (2)
A właśnie, że "kafał" brzmi poważnie... gdy jedziesz z prędkością 50 km/h to nie mówisz "jadę pięćdziesiąt kilometrów na godzinę" lecz "jadę pięćdziesiątką"... i jakoś to nikomu nie przeszkadza...
- 2 1
-
2012-08-18 08:59
dobry "kafal"opowiedziala...
- 2 0
-
2012-08-17 22:43
No ale nie mówisz
jadę 50 kaemnaha
- 4 1
-
2012-08-17 17:28
jaka pani, taka wypowiedź.
woskowa laleczka.
- 3 3
-
2012-08-17 22:34
a NN?
Najwyższych napięć
- 2 1
-
2012-08-17 19:25
"wslowniku "
Nie znalazłem.
- 1 1
-
2012-08-17 09:26
a co ze Słowackiego? (7)
prosze o reportaż z budowy Słowackiego na odcinku Wrzeszcz to może być ciekawe,bo po euro przestało się tam dziać co kolwiek
pozdrawiam- 11 22
-
2012-08-17 11:18
reportaz (3)
Gdybys czytal uwaznie trojmiasto.pl to wszystko bys wiedzial. Plac budowy przejal partner w konsorcjum. Narazie nie ma deklaracji o obsuwie w terminie oddania drogi. Chyba jest to niestety nieuniknione
- 9 1
-
2012-08-17 13:02
(2)
Stracili najlepsze miesiące, ale plan mają ambitny, zobaczymy :)
- 2 4
-
2012-08-17 22:49
To trzeba było (1)
rozbić świnkę i wspomóc HB, bo takie marudzenie nic nie wnosi.
- 2 0
-
2012-08-30 21:04
reportaż
Mieszkam we wrzeszczu przy budowie II etapu Słowackiego i robota idzie. Dzisiaj układali asfalt w połączeniu z Partyzantów i w dojeździe do UM od strony Róży Ostrowskiej. W weekend będą nakładać warstwę ścieralną do Chrzanowskiego . Jutro będa układać asfalt koło Trawek przy połączeniu starej z nową Słowackiego. Od strony Lidla dziasiaj też kładli asfalt.
- 0 0
-
2012-08-17 13:46
Obywatelu nie śmieć na portalu
Już dawno był komunikat, że Hiszpanie z OHL przejęli budowę Słowackiego, niedawno informowano o utrudnieniach w ruchu związanych ze wznowieniem budowy np. montażem ekranów, są podane terminy zakończenia. O tym wszystkim pisano więc po co szukasz dziury w całym ?
- 7 0
-
2012-08-17 10:37
Teraz trwa w urzędach. (1)
Nowy przetarg, nowe umowy itd.
- 0 13
-
2012-08-17 12:08
kolejny co wymyśla
Rusz d... z domu i zobacz, że robotnicy pracują.
- 16 0
-
2012-08-17 07:47
Później przeczytamy że prace kosmetyczne będą trwały do lprzyszłego ata (1)
Niestety ale jeżeli drogowcy liczą na to że w grudniu będą mogli montować barierki, malować pasy itd to się lekko rozczarują.
- 8 12
-
2012-08-17 22:45
A ty miałeś ostanimi czasy sporo rozczarowań?
stadion powstał, WZ powstała, węzeł Karczemki powstał ...
- 2 0
-
2012-08-17 06:24
Nowoczesna droga XXI wieku (8)
Po ukończeniu omawianej w artykule trasy razem z Drogą Zieloną, w następnej kolejności powinna być budowana poprzedzona węzłem drogowym z Al. Zwycięstwa i Hallera wrzeszczańska trasa W-Z. Wg mnie pilnie potrzebna.
Przypomnę, że w wizji dawnych urbanistów w gdańskim centrum komunikacyjnym miały być trzy bezkolizyjne węzły drogowe - Kliniczna, obecna Hallera i Al. Zwycięstwa. Od tego centrum miały się rozchodzić nowoczesne arterie:
- do centrum ulicą Jana z Kolna;
- do Nowego Portu ulicą Marynarki Polskiej;
- do Brzeźna współczesną Hallera;
- aleje Rzeczpospolita i Legionów miały być częścią arterii przecinającej dalej plac ks. Komorowskiego w kierunku ul Wyspiańskiego i dalej (po wyburzeniu kilku domów przy taj ulicy) droga ta miała bezpośrednio połączyć się z węzłem na obecnej Hallera;
- w kierunku osiedli mieszkaniowych Suchanino i Morena (ukazana przeze mnie na wstępie) wrzeszczańską trasą W-Z (miała to być droga szybkiego ruchu) przecinającą park akademicki, ul. Traugutta i biegnącą wzdłuż ulic Sobieskiego i Schuberta; trasa ta miała połączyć się z trójmiejską obwodnicą przecinając pod wiaduktem ulicę Rakoczego (po to ten wiadukt był budowany).- 37 11
-
2012-08-17 21:29
Ta nazwana przez Ciebie wrzeszczańska trasa W-Z jest w planach i ma swoją nazwę -> NOWA POLITECHNICZNA.
Uwzględniają ją plany zagospodarowania przestrzennego dla obszaru, przez który ma przebiegać. Poszukaj w necie, jest trochę o niej informacji...
- 3 0
-
2012-08-17 08:12
zamysł dobry (4)
ale chłopie pieniądze potrzebne do takiego rozwiązania (z przesiedleniami - których byłoby sporo) niestety nie występują w naszym budżecie. podejrzewam, że z tego powodu zmienili koncepcję :)
- 11 0
-
2012-08-17 15:46
gdyby komuna nie padla to wszystko byloby juz wykonane albo na ukonczeniu. cale szczęście ze przynajmniej przed '89 komunisci zdązyli pociagnac 6-pasmowa armii krajowej na chelm (i z chelmu), bo teraz jezdzilibysmy dziadostwem podobnym do malomiejskiej a w najlepszym razie do traku św. wojciecha.
- 5 6
-
2012-08-17 08:22
(2)
Stadion już mamy, w budowie są ECS, muzeum, teatr itd na tych przykładach widać że wszystko zależy od polityków decyzji odnośnie tego na co przeznaczą niemały w Gdańsku budżet.
- 5 1
-
2012-08-17 11:37
ECS nie jest budowany z pieniędzy miasta. (1)
- 3 2
-
2012-08-17 12:21
Część kosztów pokrywa unia, czyli podatnicy całej Europy co nie znaczy że "ECS nie jest budowany z pieniędzy miasta" bo to nieprawda.
- 2 6
-
2012-08-17 09:31
Współcześni urbaniści by cię wyśmiali (1)
zobacz jak się projektuje w Skandynawii lub na zachodzie Europy, węzły drogowe w środku miasta to tragedia.
- 10 4
-
2012-08-17 12:24
Właśnie w Skandynawii gdzie postawili głównie na ronda przyznają dziś że był to ogromny błąd który skutkuje gigantycznymi korkami w tamtych miastach.
- 4 5
-
2012-08-17 21:23
remont
A wie pan panie dziennikarzu kiedy przewidują remont ?
- 2 2
-
2012-08-17 06:27
czekamy na pierwszy deszcz (1)
i informacje o podmyciu drogi.
- 20 30
-
2012-08-17 19:50
czekamy, aż zmądrzejesz
czas start...
- 4 2
-
2012-08-17 17:45
Cieszę się, zarazem współczuję Bezstronnym
- 2 0
-
2012-08-17 06:05
Zobaczyłem nagłówek "Trasa Sucharskiego na Olszynce już" (1)
I byłem pewien, że ciąg dalszy będzie "do remontu".
A tu niespodzianka- 20 17
-
2012-08-17 16:28
Taki nagłówek zobaczysz za ...
miesiąc?
- 4 3
-
2012-08-17 14:26
w świetle (1)
"w świetle linii wiodącej do gdańskiego portu" - ludzie!Czy ktoś wie o co tu chodzi?
- 2 2
-
2012-08-17 15:05
Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie o pieniądze ;))
- 1 2
-
2012-08-17 13:11
Ten awatar ze zdjeciem Naskreta...
zniecheca mnie do czytania koncowki artykulu:P
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.