- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (346 opinii)
- 2 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (136 opinii)
- 3 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (737 opinii)
- 4 10 Lutego będzie zwężona przez miesiąc (76 opinii)
- 5 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (182 opinie)
- 6 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (44 opinie)
Trójmiasto oszpecone reklamami przez budynki-stelaże
Mamy w Trójmieście niezły... chaos. Żeby go zobaczyć wystarczy podnieść głowę i spojrzeć na elewacje budynków. Pokrywają je tysiące reklam - o różnych kolorach, rozmiarach, kształtach. Miejscami jesteśmy jak Las Vegas, tylko w żenującym wydaniu.
- Zakaz umieszczania reklam, najczęściej w lokalizacjach śródmiejskich, zapisywany jest w Gdańsku powszechnie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego. Wówczas reklama nie może się pojawić, a jeśli jednak zostanie powieszona na elewacji, to traktowana jest jako samowola budowlana. Wtedy wkroczyć powinien powiatowy inspektor nadzoru budowlanego lub - w przypadku kiedy budynek wpisany jest do rejestru zabytków - także wojewódzki konserwator zabytków - tłumaczy Michał Szymański, kierownik Referatu Estetyzacji Miasta w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Póki co problem polega na tym, że możliwości odwoływania się od decyzji administracyjnych są tak rozbudowane, że działania instytucji mogą być nieskuteczne nawet latami. Trwające prace nad zmianą tego prawa dają pewne nadzieje na poprawę sytuacji.
Dodatkowo decyzje o umieszczeniu reklam na elewacji są czasem we wspólnotach podejmowane wbrew woli mieszkańców, których to najbardziej dotyczy, ponieważ ich okna będą zasłonięte. Tak dzieje się w tzw. dużych wspólnotach (powyżej ośmiu właścicieli), gdzie wystarczy większość głosów, aby na podstawie uchwały wspólnoty reklama mogła zawisnąć. Najczęściej, nawet jeśli oponenci początkowo zgłaszają ostry sprzeciw to z czasem argumenty finansowe ich przekonują.
Zobacz kto może podjąć decyzję o umieszczeniu reklamy na budynku
Jakie są te argumenty? W zależności od powierzchni reklamy, pory roku, lokalizacji, czasu trwania kampanii, sposobu jej eksponowania (czy jest oświetlona) do kasy wspólnoty wpływa kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych. W niektórych przypadkach te pieniądze przeznaczane są na inwestowanie w nieruchomość, częściej trafiają do kieszeni właścicieli. Jakie znaczenie ma tu estetyka miasta, kiedy zwyczajnie... można zarobić?
Opinie (190) ponad 10 zablokowanych
-
2013-03-28 10:52
A normy budowlane o dostepie światła?
może zamurować okna, i cieplaj i mniej wieje,no i łatwiej reklamy montować i taniej zamiast siatki plakaty.
- 4 0
-
2013-03-28 10:53
reklama na hali awfis
Z tym to przesadziliscie... Przeciez to nie zadna reklama dla pieniedzy, a informacja dla miasta (a glownie nieswiawdomych mieszkancow) ze w naszym miescie mamy tylu OLIMPIJCZYKOW, ktorzy studiowali lub nadal studiuja na gdanskiej awfis. Co z tego, ze olimpiada w Londynie sie skonczyla? Te 4 lata do kolejnej olimpiady naleza do nich i ciesze sie, ze w taki - marny bo marny ale zawsze - sposob promuje sie osiagniecia, ktore warte sa chwalenia. Razacy byli pilkarze na bilbordach biedronki ktorzy 'atakowali' nas w czasie euro z kazdej strony pomimo ze niczego nie osiagneli, a nie szyld hali sportowej uczelni, na ktorym wyroznieni zostali jej studenci ktorzy w sporcie osiagneli tak bardzo wiele.
- 6 0
-
2013-03-28 11:19
ale bzdura
ciekawe jaką inną forme reklamy można stosować na mieście,temat tak zastępczy że aż powoli mi trójmiasto.pl na psy schodzi,mam nadzieje że autor kiedyś założy swoją działalność i spróbuje zaistnieć bez reklamy
- 2 1
-
2013-03-28 11:35
budynki sa w okropnym stanie!
SAME BUDYNKI SA W OKROPNYM STANIE,WIEC JESLI JE COS ZALANIA TO OK.JESLI MIASTO BIERZE PIENIADZE ZA REKLAMY,TO NIECH ODNOWI ZA TE PIENIADZE BUDYNKI.JEST TAK,ZE KONSERWATOR BUDYNKOW NIE ZGADZA SIE NAWET NA WYMIANE OKIEN.MIASTO SZPECA SZARE,BRZYDKIE,NIEZADANAE BUDYNKI!!!!!!TO PSUJE WIZERUNEK MIASTA I NIE TYLKO..
- 4 0
-
2013-03-28 12:00
haha
artykuł tak samo zabawny jak ta ankieta czy zwracasz uwage na reklame na budynkach
- 2 0
-
2013-03-28 12:22
GDAŃSK = UMARŁE MIASTO
gdańsk jest tak brzydki, ze nawet kupa może być na budynkach. Sprawa jest jasna, trzeba zmienić prezydenta gdańska - Budyń do budy...
- 9 0
-
2013-03-28 12:28
Oliva Business - wieszak na loga
Nawet nowy elegancki biurowiec potrafi się sam oszpecić. Oliva Bisiness Center obstawiła swoje elewacje gigantycznymi nieproporcjonalnymi logami firm. Po zmroku jak są oświetlone wygląda to jeszcze gorzej. Nowoczesny biurowiec? Kto tym zarządza? ZERO estetyki.
- 5 1
-
2013-03-28 12:35
jaką korzyść przynosi reklama, jeżeli wszyscy się reklamują ???
może taka firma zadbała by o jakość i pozwoliła się odkryć klientom. tylko nie można bez przerwy zmieniać nazw i miejsc. a uniknięcie zbędnych wydatków pozwoliło by zejść z ceny. ale nie, wszyscy jak lemingi biegną przed siebie. a każdy leming sądzi że sąsiedni leming zna cel tego biegu
- 2 0
-
2013-03-28 13:47
Proponuję ustalić administracyjnie, że reklamy mogą być tylko czerwone
będzie ładnie a i tak reklam Coca Coli jest najwięcej :-)
- 2 0
-
2013-03-28 14:07
(1)
uczmy się od Krakowa. Wywalic wszystkie reklamy z Gdańska billboardy , mobile etc.
- 4 3
-
2013-03-28 16:44
Miasto smutne
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.