- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (37 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (92 opinie)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (609 opinii)
- 4 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (39 opinii)
- 5 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (62 opinie)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Trójmiasto się promuje. Nie taka współpraca słaba, jak ją malują
W niedzielę ponad 300 tys. mieszkańców Oslo i Sztokholmu weźmie do ręki poranną gazetę, w której znajdzie się kilkustronicowa reklamówka Trójmiasta. - To dowód, że umiemy współpracować przy promocji zagranicą - przekonują władze Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Reklamówka, która będzie promować portal internetowy skierowany do turystów odwiedzających Trójmiasto.
O ile materiały promocyjne przygotowane przez samorządy mają często charakter na poły amatorski, o tyle wkładki, jakie trafią do rąk czytelników sztokholmskiego Dagens Nyheter i wychodzącego w Oslo Aftenposten robią dobre wrażenie. Ośmiostronicowe biuletyny bardzo czytelnie pokazują, co przeciętny Szwed czy Norweg znajdzie interesującego w Trójmieście.
- Reklamówka prezentuje atrakcje Trójmiasta w sposób produktowy - opisuje Wojciech Kreft, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która przygotowała kampanię promocyjną w Skandynawii.
Rzeczywiście - ulotka jest bardzo konkretna: o takich atrakcjach jak Monciak, Skwer Kościuszki czy Długi Targ są dwie strony, dalej znajdziemy szczegółowy listę trójmiejskich centrów handlowych, informacje o centrach odnowy biologicznej, możliwościach uprawniania aktywnej turystyki. I największe imprezy sezonu letniego: Open'er, zlot żaglowców Tall Ships', Feta i Sopot Jazz Festival.
Trójmiasto - Gdańsk, Gdynia, Sopot - Metropolia?
Pod jakim szyldem powinny promować się za granicą części Trójmiasta? Ta sprawa wzbudza u nas kontrowersje, ale fachowcy od promocji przekonują, że niesłusznie.
Ich zdaniem należy wystrzegać się podejścia emocjonalnego i nie traktować sprawy w kategoriach ambicjonalnych.
- Wszystko zależy od rynku, na jakim się promujemy. Są kraje, w których nazwa Trójmiasta jest znana, i są takie, w których nic ona nie mówi - przekonuje Wojciech Kreft z PROT.
Skandynawia należy do tej pierwszej grupy. Ze względu na bliskość i długą historię wzajemnych kontaktów, nasi północni sąsiedzi równie dobrze znają nazwę Trójmiasto, jak nazwy wszystkich miast je tworzących. Dlatego też wspomniana już wkładka do skandynawskich gazet wspomina o Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Skandynawscy przewoźnicy używają nazwy Trójmiasto promując swoje połączenia promowe.
Zupełnie inaczej jest w Wielkiej Brytanii, gdzie nazwa Trójmiasto nikomu nic nie mówi. Dlatego w czasie promocji na Wyspach, używano nazw wszystkich miast. W ogłoszeniach podkreślano jednak połączenie lotnicze do Gdańska, który jest najbardziej rozpoznawany.
Niezależnie od tego, jak nazywać się będzie powstająca w Trójmieście metropolia, jako twór sztuczny, administracyjny, prawdopodobnie nigdy nie wyprze ze świadomości obcokrajowców nazw Gdańsk, Gdynia i Sopot.
Potrójne emocje - jedno Trójmiasto
Ale Trójmiasto promuje się nie tylko zagranicą. - Wydaje nam się, że w tym roku mniej rodaków niż zwykle wyjedzie na wczasy zagranicę. Chcemy więc ich namówić, by letnie urlopy spędzili właśnie na Pomorzu - tłumaczy Paweł Orłowski, zastępca prezydenta Sopotu.
W połowie kwietnia ruszy kampania promocyjna Pomorza. Promocyjny film reklamowy zostanie wyemitowany 450 razy w stacjach grupy TVN. Przez dwa tygodnie w Warszawie, Wrocławiu, na Śląsku, Łodzi, Bydgoszczy i Szczecinie będą wisieć plakaty promujące nasz region.
Dla gości z Polski powstał też portal internetowy poznaj3miasto.pl (ruszy 17 kwietnia), który ma stać się turystyczną wizytówką naszej aglomeracji. Reklamuje go film pt. "Potrójne emocje - jedno Trójmiasto" (zobacz obok).
Dlaczego do tego celu nie wykorzystano istniejącego już i powstałego za rządowe pieniądze portalu Wrota Pomorza?
- Nowy portal ma skupić się wyłącznie na turystyce. Tymczasem we Wrotach Pomorza jest znacznie więcej informacji, także te, których turyści nie potrzebują - tłumaczy Wojciech Kreft.
Autostrada Bursztynowa
Francja ma swoją Autostradę Słońca (l'Autoroute du Soleil), łączącą Paryż z Lazurowym Wybrzeżem, a w Polsce będzie Autostrada Bursztynowa. Taką nazwę - niemal oficjalną - zyska niebawem A1, na całym swoim biegu, czyli od granicy z Czechami do Trójmiasta. To pomysł pomorskiego samorządu.
- Przy autostradzie staną totemy z tą nazwą. Dwa pierwsze na odcinku pomorskim. Następne w innych województwach - opowiada Mieczysław Struk, wicemarszałek pomorski.
Projekt totemu powstał na Pomorzu, ale zostanie udostępniony za darmo wszystkim zainteresowanym samorządom.
To nie koniec autostradowej promocji: kierowcy wjeżdżający na A1 od południa otrzymają w sumie 200 tys. pocztówek, z mapką atrakcji turystycznych Pomorza. Po przyjechaniu z taką mapkę na stację Shella będzie można odebrać dodatkowe nagrody.
Opinie (160) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-04 08:41
tia, zaraz obok Chyloni (1)
i Hali Targowej !
- 1 0
-
2009-04-04 10:22
byles wogole kiedys na chyloni, ze tak mowisz?
- 0 0
-
2009-04-04 08:42
Tylko nie autostrada
nie promojcie autostrady bo jak sie skandynawowie skumaja ze to tylko 90 kilomertow to sie przeraza albo pomysla ze tak blisko jest z polski do czech. A tak powaznie to nie promojcie czegos czego nie ma skupcie sie na tym co mamy i co jest- 7 0
-
2009-04-04 08:43
jako totem proPOnuje wielką miskę budyniu (1)
- 4 5
-
2009-04-04 09:17
a ja proponuję fotkę szkaradnego galluxa - trolla z portalu Trójmiasto.pl
- 3 1
-
2009-04-04 08:45
niech se jeszcze wstawią baltic arene, aquapark i tivoli - przecież to nic nie boli, nin nie boli i nic nie kosztuje, ale mi (1)
się dziś rymuje rym cym cym
kolejny rym- 2 7
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-04 09:04
no tak
najlepiej nic nie robić, tylko narzekać, po co pokazywać gdańsk jako miasto nowoczesne i otwarte, po co się promować ? Zostańmy zaściankiem, nudnym i smutnym.
- 2 1
-
2009-04-04 09:05
Ramówka ???? (1)
Co to za ramówka, gówno nie ramówka.
Za jakie pieniądze to było zrobione i kto to zaakceptował ????- 5 1
-
2009-04-04 09:08
między innymi za twoje
- 3 0
-
2009-04-04 09:22
W końcu jakiś ciekawy plakat (2)
a nie ciągle jakieś Dody, bzdury, prymitywizmy.. widać, że plakat nie dla Polaków... niestety w naszym kraju by się nie "sprzedał"...
- 5 2
-
2009-04-04 09:31
ano (1)
trzeba przyznac, ze bardzo ladny kadr i klimat tego pierwszego zdjecia :)
- 0 0
-
2009-04-04 09:34
bardzo ciekawy kolor nieba - fiolet paryża przechodzący w siność
- 1 1
-
2009-04-04 09:34
brawo
świetna promocja naszego pieknego Trojmiasta i całego Pomorza!!!to najpiekiejsze miejsce na ziemi ,z jego niepowtarzalna kultura,historia i krajobrazem!
- 5 0
-
2009-04-04 09:41
widziałem całą ulotkę
naprawdę ciekawy projekt, tutaj niestety widać tylko wycinek okładki!
generalnie w końcu coś się dzieje, takich akcji nigdy za wiele...- 6 0
-
2009-04-04 09:45
brawo
wystarczy, chciec -moc- nic za darmo,
ludzie ktorzy zechca sie tu zjawic i poczestowac ,musza cos zostawic,
ale musza polubic te czesc europy ,to ladne wybrzeze
i ludzi na migrene nie cierpijacych- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.