- 1 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (432 opinie)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (115 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (53 opinie)
- 4 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (31 opinii)
- 5 Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co? (130 opinii)
- 6 Winda w tunelu do dworca Gdynia Główna (32 opinie)
Trójmiasto się promuje. Nie taka współpraca słaba, jak ją malują
W niedzielę ponad 300 tys. mieszkańców Oslo i Sztokholmu weźmie do ręki poranną gazetę, w której znajdzie się kilkustronicowa reklamówka Trójmiasta. - To dowód, że umiemy współpracować przy promocji zagranicą - przekonują władze Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Reklamówka, która będzie promować portal internetowy skierowany do turystów odwiedzających Trójmiasto.
O ile materiały promocyjne przygotowane przez samorządy mają często charakter na poły amatorski, o tyle wkładki, jakie trafią do rąk czytelników sztokholmskiego Dagens Nyheter i wychodzącego w Oslo Aftenposten robią dobre wrażenie. Ośmiostronicowe biuletyny bardzo czytelnie pokazują, co przeciętny Szwed czy Norweg znajdzie interesującego w Trójmieście.
- Reklamówka prezentuje atrakcje Trójmiasta w sposób produktowy - opisuje Wojciech Kreft, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, która przygotowała kampanię promocyjną w Skandynawii.
Rzeczywiście - ulotka jest bardzo konkretna: o takich atrakcjach jak Monciak, Skwer Kościuszki czy Długi Targ są dwie strony, dalej znajdziemy szczegółowy listę trójmiejskich centrów handlowych, informacje o centrach odnowy biologicznej, możliwościach uprawniania aktywnej turystyki. I największe imprezy sezonu letniego: Open'er, zlot żaglowców Tall Ships', Feta i Sopot Jazz Festival.
Trójmiasto - Gdańsk, Gdynia, Sopot - Metropolia?
Pod jakim szyldem powinny promować się za granicą części Trójmiasta? Ta sprawa wzbudza u nas kontrowersje, ale fachowcy od promocji przekonują, że niesłusznie.
Ich zdaniem należy wystrzegać się podejścia emocjonalnego i nie traktować sprawy w kategoriach ambicjonalnych.
- Wszystko zależy od rynku, na jakim się promujemy. Są kraje, w których nazwa Trójmiasta jest znana, i są takie, w których nic ona nie mówi - przekonuje Wojciech Kreft z PROT.
Skandynawia należy do tej pierwszej grupy. Ze względu na bliskość i długą historię wzajemnych kontaktów, nasi północni sąsiedzi równie dobrze znają nazwę Trójmiasto, jak nazwy wszystkich miast je tworzących. Dlatego też wspomniana już wkładka do skandynawskich gazet wspomina o Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Skandynawscy przewoźnicy używają nazwy Trójmiasto promując swoje połączenia promowe.
Zupełnie inaczej jest w Wielkiej Brytanii, gdzie nazwa Trójmiasto nikomu nic nie mówi. Dlatego w czasie promocji na Wyspach, używano nazw wszystkich miast. W ogłoszeniach podkreślano jednak połączenie lotnicze do Gdańska, który jest najbardziej rozpoznawany.
Niezależnie od tego, jak nazywać się będzie powstająca w Trójmieście metropolia, jako twór sztuczny, administracyjny, prawdopodobnie nigdy nie wyprze ze świadomości obcokrajowców nazw Gdańsk, Gdynia i Sopot.
Potrójne emocje - jedno Trójmiasto
Ale Trójmiasto promuje się nie tylko zagranicą. - Wydaje nam się, że w tym roku mniej rodaków niż zwykle wyjedzie na wczasy zagranicę. Chcemy więc ich namówić, by letnie urlopy spędzili właśnie na Pomorzu - tłumaczy Paweł Orłowski, zastępca prezydenta Sopotu.
W połowie kwietnia ruszy kampania promocyjna Pomorza. Promocyjny film reklamowy zostanie wyemitowany 450 razy w stacjach grupy TVN. Przez dwa tygodnie w Warszawie, Wrocławiu, na Śląsku, Łodzi, Bydgoszczy i Szczecinie będą wisieć plakaty promujące nasz region.
Dla gości z Polski powstał też portal internetowy poznaj3miasto.pl (ruszy 17 kwietnia), który ma stać się turystyczną wizytówką naszej aglomeracji. Reklamuje go film pt. "Potrójne emocje - jedno Trójmiasto" (zobacz obok).
Dlaczego do tego celu nie wykorzystano istniejącego już i powstałego za rządowe pieniądze portalu Wrota Pomorza?
- Nowy portal ma skupić się wyłącznie na turystyce. Tymczasem we Wrotach Pomorza jest znacznie więcej informacji, także te, których turyści nie potrzebują - tłumaczy Wojciech Kreft.
Autostrada Bursztynowa
Francja ma swoją Autostradę Słońca (l'Autoroute du Soleil), łączącą Paryż z Lazurowym Wybrzeżem, a w Polsce będzie Autostrada Bursztynowa. Taką nazwę - niemal oficjalną - zyska niebawem A1, na całym swoim biegu, czyli od granicy z Czechami do Trójmiasta. To pomysł pomorskiego samorządu.
- Przy autostradzie staną totemy z tą nazwą. Dwa pierwsze na odcinku pomorskim. Następne w innych województwach - opowiada Mieczysław Struk, wicemarszałek pomorski.
Projekt totemu powstał na Pomorzu, ale zostanie udostępniony za darmo wszystkim zainteresowanym samorządom.
To nie koniec autostradowej promocji: kierowcy wjeżdżający na A1 od południa otrzymają w sumie 200 tys. pocztówek, z mapką atrakcji turystycznych Pomorza. Po przyjechaniu z taką mapkę na stację Shella będzie można odebrać dodatkowe nagrody.
Opinie (160) ponad 20 zablokowanych
-
2009-04-04 09:46
wielkie brawa się należą dla portalu Trójmiasto.pl za wspieranie trollingu!!! brawo!!!!! pozdrowienia od naczelnego trola (3)
portalu - galluxa :)
- 10 2
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-04 10:45
stul pysk trójmiejski trollu!!!
- 2 0
-
-
2009-04-04 09:52
ceny hoteli sa wygorowane i standard hoteli dosc slaby (3)
Inna rzecza powstrzymaujaca turyste sa napewno udogodnienia takie jak latwosc w znalezieniu noclegu,czy poczucie bezpieczenstwa.
W sezonie obie te dwie rzeczy sa towarem deficytowym.Przecietny skandynaw jest naiwny i latwo jakis polak moze go oszukac ,wprowadzic w blad lub okrasc.A ze wiekszosc polakow i sluzb panstwowych nei zna jezykow obcych wiec sytuacja infiormacyjna jest tragiczna.
Naprawde wiele razy pomagalem szwedom znalezc po poludniu lub wieczorem nocleg.Do tego w dobrym miejscu i tani.
Robilem to dlatego ze widzialem w ich oczach bezradnosc.No sliczna mamusia i mldoy mezuc oraz 3 dzieci malenkich.Zalatwialem im w centrum Sopotu mieszkania prywatne,pokoje z lazienka.I to w momencie gdzie wszystkie hotele znudzone odpowiadaniem wystawialy szayld "wolnych pokoi brak".
To w jakim stopniu turysci odwiedza Polske w duzej mierze zalezy od kursu walut.Bo przeciez kazdy potrafi sobie porownac wyjazd na Majorke czy do Polski cenowo.A ostatnio znow najmodniejsza jest Bulgaria!!! Tanio smacznie ,zdrowo i klimat super,wszyscy ze Szwecji lataja czarterami do Burgas.Turysta ze Skandynawii laknie Slonca i jak ma wybrac prawie ten sam klimat co u siebie to napewno wybierze Turcje lub Bulgarie.Chorawcja i Hiszpania ostatnio zdrozaly.- 10 0
-
2009-04-04 09:57
wystarczy stanąć w lecie przy wylocie z bema vis a vis "krzywego domku" i obserwować kto sie fotografuje na jego tle (2)
jakieś 3/4 to skośnoocy turyści, reszta to niemcy, którym sopotu nie trzeba reklamować
szwedzka turystyka alkoholowa jest sopotowi najmniej potrzebna
mówisz sopot - myślisz bajka:-)- 0 8
-
2009-04-04 12:13
Szwedzi po alkohol jezdza do ....Niemiec,Polska jest za droga! (1)
Masz jakies stare informacje.
Mowisz Sopot bajka?
Zalezy co sie szuka do odpoczynku.Ja lubie sie zabawic i posluchac muzyki.Nie lubie jednak scisku i tlumow,sam smrod papierosow doprowadza mnie do wymiotow(nie wspomne o rozmazanych psich kupach na deptaku).- 0 0
-
2009-04-04 16:25
jak sie lubisz zabawić i posłuchać muzyki to jedź na kaszubskie wesele
sami kuźwa hrabiowie - pieska mieć chcą, a jakże, najlepiej jakiegoś szpanerskiego, ale schylic dupe PO kupe to jest dla nich niewyobrażalne i nie pasę:-)
a zatem omijaj sopot szerokim łukiem - jakoś to przeżyjemy:-P- 0 0
-
2009-04-04 10:04
piosenka promocyjna (1)
jestem z gdańska, to widać
jestem z gdańska, to słychać
jestem z gdańska, to widać słychać i czuć
w ciemnym śródmieściu, w zapachu odchodów
w strachu o życie, w ruinach bloków
rodzą się rzeczy straszne i ciemne
ja nie rozróżniam ich, nie ufam, bo
jestem z gdańska, to widać
jestem z gdańska, to słychać
jestem z gdańska, to widać słychać i czuć
ewrybadysinging- 7 9
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-04 10:05
slaba ta reklamowka ITI
ale ta reklamowka dla ITI jest chaotyczna:/ szczerze powiem ze beznadziejna, czemu ostatnio w polsce jest moda na zsybkie migawki i pelno skateow... obejrzyjcie reklamowki hiszpani, malezji czy azji w np europosrcie.. jak patrzy sie na tamte reklamy to az chce sie pojechac a tu, chaos, glosna muzyka, nic pozytywnego!!
- 5 1
-
2009-04-04 10:29
a gdzie chociazby skan jednej strony tej wysmienitej ulotki?
zeby ocenic
- 1 1
-
2009-04-04 10:31
Promocyjny wyjazd
pewnie ze względu na te ulotke w celu wzmocnienia promocji miasta jego prezydent niejaki Paweł A. udał sie w kolejną podróż zagraniczną. Tylko że chyba mu się kierunki pomyliły bo zamiast na północ do Norwegii pojechał na południe do Gruzji. Ach te GDżiPieSy.
- 2 0
-
2009-04-04 10:32
trójmiasto się promuje czyli na sukcesach gdyni i sopotu gdańsk sie lansuje (3)
- 6 8
-
2009-04-04 10:46
ty się trollu za to na idiotę lansujesz cidziennie na trollofilnym portalu Trójmiasto.pl (1)
- 3 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-04-05 15:17
G:-) brawo,wreszcie prozadna opinia
jw
- 0 0
-
2009-04-04 10:52
Amber One
tylko jest jedne mały problem. Nie ma jeszcze tej autostrady :)
- 1 0
-
2009-04-04 10:53
Porażka Gdyni (1)
Jak zwykle reklamodawcy związani z Gdańskiem coraz częściej wracają do starych, "sprawdzonych metod", które jeszcze bardziej chcąc ubarwić w niby atrakcyjne szaty nowej formy. A wychodzi takie misz-masz i na tym tylko cierpi wizerunek Gdyni. Czy po raz e-ty pokazani szczudlarze na starym mieście mogą stanowić skuteczną konkurencję dla metod nowych, lecz niezbyt pewnych. Pokazana tu Gdynia przez ułamek sekundy i to poprzez Dar Pomorza i pustawą plażę jest raczej antyreklamą tego wspaniałego miasta. A wystarczałoby wziąć do pomocy nie specjalistę z Gdańska, lecz zwykły poradnik, w którym można wyczytać jakie służą proste zasady niemal z lamusa psychologii behawioralnej. Gdynia znowu dała się nabrać w najnowszych reklamach. Tylko na pewno powtarzają, powtarzają, powtarzają...im (decydentom) też inni.
Więc pytam się dlaczego?? W pewien sposób to nawet mnie bawi, bo jakby inaczej.- 5 3
-
2009-04-04 18:47
Co za podejście, beznadziejny jesteś.
Jak Gdańsk reklamował się sam, to źle a nawet aż dobrze że źle bo my przecież tu sami wszystko i najlepiej. Teraz się reklamują gdzieś tam razem, to znów źle, bo przecież my sami....itd itd. Bez sensu, takim ludziom jak ty, bo przecież nie napisze że wszyscy, nigdy nic i nikt nie dogodzi, no ale cóż. Szkoda. Pełno tu w całym trójmieście takich. Pozdrawiam Gdynię.
- 0 1
-
2009-04-04 11:59
poczytajcie o prezydencie Gdańska:
http://gedania.wordpress.com/- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.