• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy bez szelek pojadą na Fikakowo

Michał Sielski
16 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Trolejbusy z akumulatorami mogą przejechać 5 km bez "szelek". Trolejbusy z akumulatorami mogą przejechać 5 km bez "szelek".

Ładowane z gniazdka, korzystające z trakcji tylko na części trasy - futurologia? Wcale nie taka odległa, już zaczęły się prace, które pozwolą poprowadzić na Fikakowo linię trolejbusową.



Korzystasz z komunikacji publicznej?

Pętla na końcu ul. Gryfa Pomorskiego (nieopodal ul. Lipowej) zobacz na mapie Gdyni miała powstać już w 2009 roku. Nie wszystkim to się jednak podobało. Część mieszkańców protestowała, choć ich argumenty były - delikatnie rzecz ujmując - dyskusyjne. Nie chcieli korków, hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

Sęk w tym, że w każdej dzielnicy komunikacja publiczna korki zmniejsza, trolejbusy są często cichsze niż samochody osobowe, a napędzane prądem pojazdy są przyjazne dla środowiska. Co więcej - w przeprowadzonej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni ankiecie, większość mieszkańców Fikakowa trolejbusu chciała, nawet jeśli słupy trakcyjne pojawiłyby się na całej długości trasy.

Wszystko zmierza jednak ku temu, by słupy się w Wielkim Kacku nie pojawiły. Linię mogą bowiem obsługiwać pojazdy hybrydowe, które dojadą do pętli nawet bez trakcji, która nie będzie musiała być "dociągnięta" do samego końca. Na pętli akumulatory będą ładowane w najprostszy sposób - wtyczką z gniazdka elektrycznego. Miasto chce uzyskać na ten cel unijną dotację, co nie powinno być trudne, bo Unia Europejska ma spory budżet na projekty ekologicznego transportu, a niewiele miast taki wdraża.

- Teraz nie ma w tej części Wielkiego Kacka miejsca na postoje dla autobusów, na których kierowca mógłby odpocząć i poczekać na odpowiednią godzinę odjazdu. Prace budowlane mogą zacząć się w przyszłym roku - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Na razie trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji, od ich tempa zależy termin rozpoczęcia inwestycji. Tymczasem do Fikakowa na ul. Starodworcową zobacz na mapie Gdyni dociera jedynie midibus ZKM, który cieszy się sporym zainteresowaniem.

Opinie (168) 9 zablokowanych

  • A nie prościej i taniej byłoby puścić tam zwykły autobus? (1)

    • 3 3

    • ekologiczny - na gaz

      szybciej, taniej, przyjazniej, estetyczniej

      • 5 1

  • lepiej zrobic autobus na system metan i prosta mechanika

    Wykorzystać można pasazerow będą pedalowac a z wysiłku pierdzić a siarkowodor z tylkow będzie wspomagał silniki ....

    • 2 1

  • A to nie można trajtków przerobić na gaz ??

    Do benzynowych zakładają, do dieseli też, a do trajtków się nie da ??
    Przecież żyjemy w Polsce, każdy warsztat ze złoma robi igiełkę, to i trajtka na gaz przerobi.

    • 4 0

  • ekologia

    dotacja z unii na trolejbusy a podatek od srodków transportu to Panie Prezydencie z 19 wieku taki sam za autokary 25 letnie jak za nowe brawo wspaniała motywacja dla przedsiębiorców na wymiane transportu autokar euro 0 taki sam podatek jak euro5

    • 2 2

  • Starodworcowa

    Dla sprostowania: ul. Starodworcowa nie należy do Fikakowa.

    • 8 0

  • brawo gdynia i pan prezyden szczurek to sa rzadu nie jak po leninowskie w gdansku

    • 3 3

  • Bez szelek ?

    Ja kiedyś bez gaci pojechałem na Fikakowo...

    • 9 1

  • Sensu brak

    Zwykły autobus CNG lub hybrydowy (Solaris takie ma) i to wszystko

    • 4 0

  • obowiazkowo dodatkowy pas skrętu w prawo z gryfa na chwaszczynska !!! (2)

    jw

    • 6 0

    • Przecież jest już (1)

      Jest już taki pas, ale nie wszyscy z niego korzystają ;)

      • 0 3

      • jadac nim barany powoduja wiekszy korek

        jw

        • 2 0

  • artykuł do bani

    Już kilkakrotnie zwracałem uwagę aby red. Sielski douczył się zanim napisze jakiś artykuł o komunikacji. Trolejbusy napędzane energią z akumulatorów to nie hybrydy, to nawet nie duobusy bo nie posiadają dodatkowego silnika spalinowego. Nie trzeba ładować ich akumulatorów z "gniazdka" (istnieje taka możliwość), bo ładują się (o ile jest taka potrzeba) w czasie jazdy przy użyciu napowietrznej sieci.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane