- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (94 opinie)
- 2 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (129 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (683 opinie)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (232 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (58 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (99 opinii)
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni podpisało umowę na prace budowlane w ramach projektu "Rozwój proekologicznego transportu publicznego w Gdyni". Projekt uzyskał ok. 19 mln zł dofinansowania Unii Europejskiej. Przetarg wygrało konsorcjum składające się ze spółek: WARBUD S.A. z Warszawy i Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. z Gdyni.
Zakres prac obejmuje budowę nowej zajezdni trolejbusowej u zbiegu ulic Zakręt do Oksywia i Opata Hackiego, budowę pętli w Kaczych Bukach oraz sieci trakcyjnej od pętli przy ul. Nowowiczlińskiej do Kaczych Buków z odgałęzieniem do ul. Miętowej. Prace podzielono na trzy etapy. Pierwszy to budowa sieci trakcyjnej od pętli przy ul. Nowowiczlińskiej do pętli przy ul. Miętowej - gotowy będzie już w 2005 r. To znaczy, że najpóźniej w grudniu 2005 r. do ul. Miętowej dojadą trolejbusy nowej linii 24 ze Stoczni "Gdynia" (wybrane kursy tylko z Gdyni Dworca Gł. PKP). Na linii 24 pojawią się m. in. dwa nowoczesne trolejbusy Solaris Trollino 12AC, pierwsze z 10 zakupionych w ramach projektu, przy dofinansowaniu UE. Mają one dotrzeć do Gdyni do końca października.
- To jeszcze nie koniec rozwoju trolejbusów, ponieważ po zrealizowaniu wymienionych odcinków, będziemy jeszcze ubiegać się o pieniądze unijne w latach 2007 - 2013 na trzy odcinki sieci trolejbusowej w Gdyni - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Pierwszy to ul. Chylońska pomiędzy ul. Morską, a Owsianą (600 m). Drugi - ul. Gryfa Pomorskiego do pętli na Fikakowie wraz z budową tej pętli (1100 m). Trzeci - od węzła im. Franciszki Cegielskiej do pętli Witomino - Leśniczówka ul. Kielecką (3 km). Oprócz tego bardzo zainteresowane komunikacją trolejbusową są władze Rumii, które chciałyby, aby trolejbusy które kończą dzisiaj przy ul. Sibeliusa w Cisowej pojechały dalej, przynajmniej do dworca PKP w Rumi. Na razie to daleka przyszłość.
Jeszcze rok, dwa lata temu były plany rozszerzenia sieci trolejbusowej tak, by sięgała od Oliwy do Rumi.. Gdynia składała wnioski o dofinansowanie dwóch programów unijnych. Pierwszy dotyczył miast, drugi - aglomeracji. Ten dotyczący aglomeracji musiał obejmować nie tylko Gdynię, ale również Sopot i Gdańsk. Był pomysł, żeby zmodernizować linię tramwajową od Oliwy do Śródmieścia Gdańska i przedłużyć linie tramwajowe na Chełm kupując nowe składy. Gdynia miała projekt "trolejbusowy" (jego efekty opisane powyżej). By zrobić projekt trójmiejski planowano połączyć projekt gdański z gdyńskim i dodatkowo przedłużyć linie trolejbusowe z pętli przy ul. Reja w Sopocie do tramwaju czyli do Gdańska Oliwy (za pieniądze Sopotu). Sopot i Gdynia wszelkie warunki spełniły i przygotowały swoje prace dokumentacyjne. Prace w Gdańsku były mniej zaawansowane. Ostatecznie Gdańsk złożył swój projekt tramwajowy, który z przyczyn formalnych przepadł w staraniach u unijne pieniądze. Siłą rzeczy kwestia rozbudowy ekologicznej komunikacji do Oliwy upadła. Gdyński projekt złożony w kategorii "miasta" uzyskał finansowanie jako pierwszy dotyczący transportu publicznego w kraju.
Opinie (120)
-
2005-09-07 23:34
Brawo Gdynia
grunt ze siędobrze dzieje. Kazda taka akcja to sukces albo porażka urzędasów. Dla Gdyni - sulces.
- 0 0
-
2005-09-08 00:10
i bardzo fajnie
ja sie ciesze
- 0 0
-
2005-09-08 04:21
:(
A miala byc taka piekta linia trolejbusowa gdyni do gdansk (z przecieciem sie trakcji trolejbusowej z tranwajowa)... A przez jakis BEZNADZIEJNYCH urzednikow z gDanska nie bedzie:( W tym Gdansku nic nie potrafia zrobic porzadnie:0 Juz nie dziwie sie dlaczego mieszkancy gdyni jezdza do pracy mercedesami a Gdanska JELCZAMI
- 0 0
-
2005-09-08 06:04
Ktoś kombinuje kasę dla siebie.
- 0 0
-
2005-09-08 07:05
nie mów??
idzie sie załapać??- 0 0
-
2005-09-08 07:19
Jesteś dupa nie snajper.
Strzelasz a Pan Bóg kule nosi.- 0 0
-
2005-09-08 07:59
tacy snajperzy potrafią zaledwie SZCZelać
- 0 0
-
2005-09-08 08:10
urzędasy z gdańska chcieli zgarnąć wszystkie środki unijne dla siebie. Storpedowali projekt sopocko - gdyński. Sami okazali się partaczami, którzy nie potrafią napisać poprawnego wniosku. Teraz nie będa mieli nic - ani kasy na linię tramwajową na chełm ani modernizacji linii oliwa - gdańsk główny. Kolejny przykład lokalnego szownizmu urzędasów... szkoda że stracą na tym mieszkańcy
- 0 0
-
2005-09-08 08:11
taki trolejbus
to w sumie laczy w sobie najgorsze cechy autobusu i tramwaju bo z autobusu to tak:
a) ma mala stosunkowo pojemnosc i nie da sie przedluzyc
b) stoi w korkach
c) powoduje utrudnienia w ruchu i ciezko mu wyjechac z zatoczki
d) zlobi koleiny
a z tramwaju to bedzie, ze jest uwiazany do sieci trakcyjnej
no i jeszcze jest wolny i ma male przyspieszenie
ja to bylbym za rozbudowa sieci tramwajowej do Gdyni, to by dobre bylo. Drogie, ale dobre i dalo by sie zrobic chyba...- 0 0
-
2005-09-08 08:24
"Ostatecznie Gdańsk złożył swój projekt tramwajowy, który z przyczyn formalnych przepadł w staraniach u unijne pieniądze. Siłą
rzeczy kwestia rozbudowy ekologicznej komunikacji do Oliwy upadła..." No jeżeli to jest prawda, to któś winien zapłacić za to głową!
a nie daje jeszcze, że będzie kasa na o*****ą halę sportową!
Panowie Włodarze Gdańscy - kolejny raz daliści d***y!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.