• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy jeżdżą obwodnicą na Kacze Buki

Patryk Szczerba
2 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Cztery poranne kursy linii X do Kaczych Buków w Gdyni wykonywane są przez trolejbusy jadące obwodnicą bez sieci trakcyjnej. To nowość, która, jak tłumaczą przedstawiciele Zarządu Komunikacji Miejskiej, jest uwarunkowana potrzebami technicznymi.



Czy pojazdy komunikacji miejskiej powinny częściej korzystać z obwodnicy?

Niecodzienny widok trolejbusów poruszających się po obwodnicy na odcinku pomiędzy Demptowem i Dąbrową mógł w ostatnim czasie zaskoczyć wielu kierowców i pasażerów. Od 1 kwietnia kursują one regularnie, ale tylko w godzinach porannych.

Trolejbusy na linii X



Przejazdy obwodnicą wykonywane są w ramach linii pospiesznej X łączącej Port Wojenny z Kaczymi Bukami, gdzie pojazdy rozpoczynają kursowanie na liniach trolejbusowych. Trolejbusy jeżdżą z przystanku "Obłuże Centrum 05" do Kaczych Buków o godz. 5:03, 5:23 i 5:53 oraz z przystanku "Morska - Estakada 04" do Kaczych Buków o godz. 6:13.

Zabytkowe trolejbusy w Gdyni wrócą pod dach


- Wprowadzone zmiany w rozkładach jazdy uwarunkowane są potrzebami technicznymi - koniecznością przemieszczania pojazdów pomiędzy miejscami obsługi technicznej, parkowania nocnego i włączenia na linię. W większości miast w kraju takie przejazdy odbywają się bez pasażerów, w Gdyni jednak staramy się maksymalnie wykorzystywać je na rzecz pasażerów - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

Rozkład ZKM Gdynia


Trolejbusy stacjonują na Kaczych Bukach



Trolejbusy jeżdżą także wieczorem na linii nocnej N30, ruszając z przystanku "Morska - Estakada 01" do Kaczych Buków o godz. 23:20 i 0:20.

Dlaczego pojazdy zamiast w zajezdni trolejbusowej nocują na Kaczych Bukach?

- Ze względu na ograniczoną pojemność zajezdni trolejbusowej przy ul. Zakręt do Oksywia 1, od 1 kwietnia część trolejbusów parkuje w nocy na ogrodzonej pętli Kacze Buki. W dni powszednie jest to 15 trolejbusów, w tym jeden przegubowy - wskazuje Gromadzki.
Przypomnijmy, przegubowe trolejbusy zostały włączone do ruchu miesiąc temu. Na początku roku na ulice wyjechały też pojazdy standardowej długości.

Miejsca

Opinie (133) 1 zablokowana

  • (3)

    Czekać tylko aż któremu się baterie rozładają i będzie klops....

    • 15 7

    • Na szczęście jest serwis MEVO z 1 tys. baterii

      • 12 2

    • albo meteoryt spanie i zmieni Polskę w ruinę (1)

      • 3 5

      • albo gigantyczna cebula wystrzelona przez Moskwę

        • 3 1

  • (1)

    Ostatnio jechałem za takim moją Micrą i tylko pstrykałem mu długimi, bo tak się wlókł a nie lubieę zawalidróg.

    • 8 24

    • Pstryk

      Proponuję pstryknąć się w głowę i zmienić pas na lewy , a jak Micra nie domaga to kupić szybsze ew wsiąść do tego trolejbusu.

      • 4 0

  • Jeszcze niech je puszczą na A1.

    • 18 9

  • (1)

    A Boeingi 777 i 747 lataja z JFK do Kosakowa.

    • 17 4

    • Na razie jest tylko regularne połączenie z San Escobar, ale ma się rozwijać.

      • 9 3

  • A czy to prawda, że na razie nie będa jeździły na linii 181, ponieważ (2)

    nie są w stanie wyrobić zakrętu na agrafce na Sopockiej. Ostatnio był przejazd techniczny i trolejbus do góry się złamał i dopiero ciągnik go prostował i dlatego przesunięto termin z 1 kwietnia na późniejszy?

    • 17 4

    • A autobusy przegubowe jakoś dają rade (1)

      • 3 5

      • Bo Solaris to g....o i tylew temacie

        • 5 4

  • Opinia wyróżniona

    Lepsze połączenia (4)

    W Gdańsku przydałyby się autobusy, które jeżdzą drogami szybkiego ruchu. Ekspresowy autobus na lotnisko, który jedzie przez al. Armii Krajowej i obwodnicę byłby spełnieniem moich marzeń i myślę że nie tylko moich, bo dużo ludzi tracąc pół życia, jadąc wiecznie zatłoczonym i opóźnionym 210 traci bardzo dużo czasu na dojazd do pracy i nie zostaje nic innego niż przesiadka na samochód. Ja sam mieszkając na Chełmie, a pracując przy lotnisku nie mam żadnej alternatywy. Samochdem z Chełmu przez Armii Krajowej dojeżdżam do lotniska w 10-15 minut. Autobusem docieram tam w godzinę. Przepaść. Słabo skomunikowane są również ze sobą nawzajem dzielnice wzdłuż obwodnicy. Zazwyczaj trzeba jechać najpierw do centrum Gdańska, bez sensu.

    • 34 4

    • (1)

      Pełna zgoda, mieszkając np. na osiedlach w okolicach Auchan a pracując na lotnisku dojazd to masakra. Samochodem rzut beretem, ale komunikacją trzeba robić wieeeeeeelkie kółko wychodzi godzina.

      • 6 1

      • Akurat z okolic Auchan na lotnisko jest PKMka, która jedzie kilka minut. Mogłaby tylko częściej jeździć.

        • 2 0

    • Świata racja. Trasa 210 to koszmar jakich mało

      • 3 0

    • 210 to jest porażka Gdańska. Jeżdżę codziennie Osowa - Matarnia niby 15min, a praktycznie ze 40, bo takie korki i spóźnienia

      • 3 0

  • Nazwa . (1)

    Lubie te nazwe Kacze Zbuki .

    • 10 9

    • a ja mówię kacze d..y

      • 1 1

  • (2)

    i**otyczny pomysł. Jaką prędkość rozwija trajtek na obwodnicy? Co na to kierowcy Tirów?

    I żeby nie było, chodzi mi o normalną prędkość jaką i tiry osiągają.

    • 13 12

    • Zgodnie z przepisami trolejbusom i autobusom miejskim wolno jechać maksymalnie 70 km/h.

      • 5 1

    • Jadą o 5 rano bucu

      • 3 2

  • A czemu nie ma przystanku na obwodnicy?

    • 22 0

  • A gdyby tak poranny tramwaj na Obwodnicy w Gdańsku...

    • 13 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane