- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (122 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (500 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (88 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (319 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (87 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (162 opinie)
Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni
Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.
Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolne z placem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.
Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia
Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".
- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości
Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.
Prace budowlane do końca maja przyszłego roku
Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.
Czytaj też:
55 nowych autobusów na ulicach Gdyni
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2019-10-24 16:34
Odlot:
"Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów" - przepraszam w czym? Chyba nie w komunikacji miejskiej... :)
- 19 8
-
2019-10-24 16:40
bez sensu cała ta "modyfikacja" jest zbędna po prostu niech jadą dalej od pętli bez szelek i tyle
- 8 5
-
2019-10-24 16:43
To opóźni PKM ke na Oksywie (1)
- 9 7
-
2019-10-24 17:09
to będzie zamiast
bo "się nie da"...
- 8 0
-
2019-10-24 16:44
Zeroemisyjne? (3)
A prąd to skąd się u nas bierze?
- 19 3
-
2019-10-24 17:57
trajtki (2)
Ale jak wiadomo wozokilometr trolejbusu jest o wiele większa niz autobusu A prąd to z elektrowni zasilanej węglem Ale ta elektrownie nie jest u nas wiec władze ogłupiają ludzi mówiąc ze to ekologiczne
- 3 0
-
2019-10-24 19:19
(1)
będzie nawet z atomówki w Kaliningradzie
wwer1200
ale przeważają wiatry zachodnie- 2 0
-
2019-10-24 21:17
Wiatry zależą od jakości grochówki.
- 0 0
-
2019-10-24 16:50
Możecie marudzić, możecie narzekać i nawet pluć, a jak przychodzą wybory, to i tak idziecie jak zwierzęta na rzeź i 120% dla Szczurka.
- 25 3
-
2019-10-24 16:54
Drogi nie busy
Nam są potrzebne nowe i wyremontowane drogi a nie trolejbus!
- 19 6
-
2019-10-24 17:00
To teraz jak będziemy stać w koszmarnym korku dzięki leniweym samochodziarzom to przynajmniej będzie elektrycznie. No i fajnje.
- 8 6
-
2019-10-24 17:08
dojadą?
Czy utkną w korku na estakadzie?
Nie w wozach jest problem, problem jest w braku dróg, po których te wozy jadą...- 17 3
-
2019-10-24 17:54
Opinia wyróżniona
Czy to dobry pomysł ? (3)
jestem ciekaw jak długo będą kursowały ,w korkach i mam nadzieje ze w czasie jazdy będzie włączona klimatyzacja albo ogrzewanie w zależności od pory roku Bo jak wiem to na akumulatorach sa one automatycznie wyłączane Miejmy nadzieje ze tak nie będzie Bo z tym wariantem to trochę przesada Niedawno 2 razy pod rząd widziałem jak trajtki jadące przez obwodnice do Karwin skokami ledwo dojeżdżają do sieci A to sa nowe trajtki Zeby nie było cyrków z pasażerami
- 25 5
-
2019-10-24 18:04
Dwa razy z rzędu... Błagam!
- 4 0
-
2019-10-25 09:36
Kilka dni temu rano nawet nie dojechał do obwodnicy , prad skonczył sie pod góre
2 km od bazy
- 2 0
-
2019-10-25 10:05
o tyle o ile wiesz to o tyle o ile coś zjesz ;)))))))))))))))))))
matole
- 0 1
-
2019-10-24 17:55
Informacja kompletnie bez znaczenia
Dla pasażerów nie ma znaczenia czy w korku stoi autobus czy trolejbus. Równie dobrze ZKM mógłby ogłosić, że zamiast volvo, na tej trasie będzie jeździł solaris.
Gdynia potrzebuje radykalnych inwestycji drogowych dla północnych dzielnic, a nie pudrowania komunikacyjnej katastrofy tej części miasta.- 21 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.