• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni

Krzysztof Koprowski
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r. Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r.

Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.



Którym pojazdem chętniej podróżujesz?

Jeszcze w tym roku powinny rozpocząć się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.

Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).

Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach



Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.

Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolneplacem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.

Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia


Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".

- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 - tutaj trolejbusy będą odłączały się od sieci w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 01 - tutaj trolejbusy będą ponownie podłączane pod napowietrzną sieć zasilającą i "pod drutem" docierały do Śródmieścia.
  • Istniejąca sieć trolejbusowa w ciągu al. Solidarności nadal pozostanie, ale nie będzie możliwy wjazd i wyjazd od strony i w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.

Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości



Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.

Prace budowlane do końca maja przyszłego roku



Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.

Czytaj też:

55 nowych autobusów na ulicach Gdyni



Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

  • Odlot:

    "Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów" - przepraszam w czym? Chyba nie w komunikacji miejskiej... :)

    • 19 8

  • bez sensu cała ta "modyfikacja" jest zbędna po prostu niech jadą dalej od pętli bez szelek i tyle

    • 8 5

  • To opóźni PKM ke na Oksywie (1)

    • 9 7

    • to będzie zamiast

      bo "się nie da"...

      • 8 0

  • Zeroemisyjne? (3)

    A prąd to skąd się u nas bierze?

    • 19 3

    • trajtki (2)

      Ale jak wiadomo wozokilometr trolejbusu jest o wiele większa niz autobusu A prąd to z elektrowni zasilanej węglem Ale ta elektrownie nie jest u nas wiec władze ogłupiają ludzi mówiąc ze to ekologiczne

      • 3 0

      • (1)

        będzie nawet z atomówki w Kaliningradzie

        wwer1200

        ale przeważają wiatry zachodnie

        • 2 0

        • Wiatry zależą od jakości grochówki.

          • 0 0

  • Możecie marudzić, możecie narzekać i nawet pluć, a jak przychodzą wybory, to i tak idziecie jak zwierzęta na rzeź i 120% dla Szczurka.

    • 25 3

  • Drogi nie busy

    Nam są potrzebne nowe i wyremontowane drogi a nie trolejbus!

    • 19 6

  • To teraz jak będziemy stać w koszmarnym korku dzięki leniweym samochodziarzom to przynajmniej będzie elektrycznie. No i fajnje.

    • 8 6

  • dojadą?

    Czy utkną w korku na estakadzie?
    Nie w wozach jest problem, problem jest w braku dróg, po których te wozy jadą...

    • 17 3

  • Opinia wyróżniona

    Czy to dobry pomysł ? (3)

    jestem ciekaw jak długo będą kursowały ,w korkach i mam nadzieje ze w czasie jazdy będzie włączona klimatyzacja albo ogrzewanie w zależności od pory roku Bo jak wiem to na akumulatorach sa one automatycznie wyłączane Miejmy nadzieje ze tak nie będzie Bo z tym wariantem to trochę przesada Niedawno 2 razy pod rząd widziałem jak trajtki jadące przez obwodnice do Karwin skokami ledwo dojeżdżają do sieci A to sa nowe trajtki Zeby nie było cyrków z pasażerami

    • 25 5

    • Dwa razy z rzędu... Błagam!

      • 4 0

    • Kilka dni temu rano nawet nie dojechał do obwodnicy , prad skonczył sie pod góre

      2 km od bazy

      • 2 0

    • o tyle o ile wiesz to o tyle o ile coś zjesz ;)))))))))))))))))))

      matole

      • 0 1

  • Informacja kompletnie bez znaczenia

    Dla pasażerów nie ma znaczenia czy w korku stoi autobus czy trolejbus. Równie dobrze ZKM mógłby ogłosić, że zamiast volvo, na tej trasie będzie jeździł solaris.
    Gdynia potrzebuje radykalnych inwestycji drogowych dla północnych dzielnic, a nie pudrowania komunikacyjnej katastrofy tej części miasta.

    • 21 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane