• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni

Krzysztof Koprowski
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r. Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r.

Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.



Którym pojazdem chętniej podróżujesz?

Jeszcze w tym roku powinny rozpocząć się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.

Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).

Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach



Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.

Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolneplacem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.

Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia


Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".

- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 - tutaj trolejbusy będą odłączały się od sieci w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 01 - tutaj trolejbusy będą ponownie podłączane pod napowietrzną sieć zasilającą i "pod drutem" docierały do Śródmieścia.
  • Istniejąca sieć trolejbusowa w ciągu al. Solidarności nadal pozostanie, ale nie będzie możliwy wjazd i wyjazd od strony i w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.

Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości



Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.

Prace budowlane do końca maja przyszłego roku



Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.

Czytaj też:

55 nowych autobusów na ulicach Gdyni



Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

  • (1)

    A czemu władze Gdyni nie Przemyśla powrotu skm do oksywia? Jestem pewna że to rozwiązanie by się cieszyło uznaniem mieszkańców

    • 4 0

    • Nie raz ludzie o tym wspominali, ale jak widać zarówno w tej kwestii jak i w innych władze mają mieszkańców gdzieś...Liczy się PR i nic ponad to.

      • 0 0

  • Absolutnie nic w tym mieście nie jest w stanie skłonić mnie do przesiadki na komunikację zbiorową. Nawet trolejbusy na Obluże. Nie lubię marnować kilku godzin w ciągu dnia na dojazdy, a do centrum w ogóle nie mam potrzeby jeździć. Warszawa jest jedynym miastem, ktore odwiedziłam, gdzie komunikacja miejska ma sens, a auto przydaje się tylko na większe zakupy i wypady za miasto. Trójmiasto mogłoby się uczyć od lepszych, skoro tak mu zależy, aby ludzie zostawiali auta pod domem, czy w garażu i korzystali z nich sporadycznie. Teraz nie ma to kompletnie sensu.

    • 1 1

  • To nie rozwiąże problemu. Chyba, że będą fruwać.

    • 3 0

  • (1)

    autobusy na węgiel brunatny

    • 0 3

    • Bzdura

      • 0 0

  • Jaki to ma sens?

    Na północ Gdyni jest dużo połączeń autobusowych, więc po co dokładać jeszcze trajtki? Żeby tak samo stały w korkach? Są tory, skm-ki nimi puśćcie - dobrze wiecie, że się da. Gdynia to miasto absurdów.

    • 5 0

  • (3)

    No ale jakie konkretnie linie będą jeździć, bo tu tylko mowa o 170 i to by było na tyle?!

    • 13 5

    • (1)

      A masz na zbyciu ze 4 miljardy złotych na zakup 250 autobusów elektrycznych / trajtków tak na dzisiaj.

      • 0 1

      • To po co zaczynać temat jak nie ma kasy?

        • 0 0

    • To na początek.

      • 1 2

  • remont kwiatkowskiego (4)

    Jechałem dziś nowym autobusem, szkoda ich - dopiero co przyjechały z fabryki a już są dobijane na Kwiatkowskiego na tych dziurach. Czy miasto w końcu nie może się tym zająć?
    Kupa kasy wydana na autobusy a teraz taka demolka. Miesiąc, dwa i będą rozklekotane jak te stare :(

    Na osiedlowej ulicy w 1 dzień MTM zerwało i wylało asfalt ... Dwa weekendy i problem z głowy.

    • 26 4

    • Lepiej byloby je trzymac w zajezdni pod kocem. Na dluzej by wystarczyly.

      • 1 0

    • A kiedy w takim tempie nowa ul. Zielona?

      • 0 0

    • Traktuj dobre dla pijanych,trzeźwy się nie utrzyma ,tak szarpią

      • 0 1

    • Co się potem zrobi? a no protokół zniszczenia...

      • 3 3

  • W d mam trolejbusy (1)

    Niech pociągną na skm po starych torach

    • 8 1

    • W d.. mam skm, niech zrobią drogi, jak powinni.

      • 0 0

  • A propos komunikacji miejskiej (6)

    Oto lista miast, gdzie 1 listopada będzie darmowa komunikacja miejska. A jak u nas? tak jak zwykle czyli figa z makiem.
    Bełchatów (zawsze bezpłatne)
    Braniewo (wybrane linie)
    Bydgoszcz
    Elbląg (wybrane linie)
    Głogów
    Jaworzno
    Jelenia Góra
    Kalisz
    Konin
    Legionowo (wybrane linie)
    Leszno (wybrane linie)
    Lubań
    Lubin
    Łomża (wybrane linie)
    Mielec (wybrane linie)
    Piła (wybrane linie)
    Słupsk
    Śrem
    Stargard
    Świebodzice (zawsze bezpłatne)
    Toruń
    Trzcianka
    Zambrów
    Zawiercie
    Żory (zawsze bezpłatne)
    ZTM Katowice

    • 13 3

    • (1)

      a dlaczego nie zrobić sklepów darmowych, aptek, darmowego paliwa ,mieszkań itp

      • 1 1

      • Można, tylko trzeba chcieć.

        • 0 0

    • to zróbmy wszystko darmowe (1)

      a dlaczego nie można zrobić darmowych domów ,sklepów taxi, darmowego paliwa itp.

      • 0 1

      • Ja jestem za!!!

        • 0 0

    • Jeszcze Szczecinek

      • 1 0

    • no to dodaj proszę jeszcze Gdańsk, Gdynię i Sopot
      także (jak Braniewo, Elbląg, Legionowo, Leszno, Łomża, Mielec itd) wybrane linie

      807, 808, 809 i inne

      kłamać to my, a nie nam

      • 1 1

  • Autobusy powywalać (3)

    W Gdyni powinny być tylko trolejbusy.
    Ta miejscowość z trolejbusów słynie.
    Ewentualne 3 wyjątki W , R i S bo jeżdżą do innych miast.

    • 6 8

    • (1)

      A ten W to do jakiego innego miasta jedzie? Do Wąchocka? Witomino to nie jest inne miasto.....

      • 0 0

      • Ale inny stan umysłu..

        • 1 0

    • Nie do końca...

      Technicznie to dość trudne. Trolejbus musiałby i tak przy wielu przystankach zwalniać, albo nawet wjechać w zatoczkę, bo trakcja "skręca" nad przystankiem. Musi być jednak jakaś różnorodność środków transportu.
      P.S. Linia W kursuje wyłącznie na terenie Gdyni.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane