- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (185 opinii)
- 2 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (59 opinii)
- 3 Kandydaci z KO do Europarlamentu (183 opinie)
- 4 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (114 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (302 opinie)
- 6 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (186 opinii)
Pięć trolejbusów z Lublina jeździ po Gdyni. Po 3 latach możliwy zakup
Gdynia wydzierżawiła od Lublina pięć trolejbusów Solaris Trollino 12 z 2011 r. Po trzyletniej dzierżawie miasto prawdopodobnie kupi te pojazdy i zastąpi nimi najstarsze gdyńskie trolejbusy.
Skąd wzięły się w Gdyni?
Zapytał o to radny Marek Dudziński (PiS) w interpelacji do władz miasta, zwracając uwagę m.in. na obicia.
Trolejbusy z silnikiem Skody mają mniej niż 500 tys. przejechanych kilometrów
Okazuje się, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej wydzierżawiło pięć pojazdów Solaris Trollino 12 od Lublina. Pojazdy nie mają baterii, dlatego można je zobaczyć na liniach prowadzących w całości pod siecią trakcyjną na liniach 20, 21, 22, 25, 26, 28 oraz 30.
Pojazdy te nie mają klimatyzacji w strefie dla pasażerów, lecz jedynie w kabinie kierowcy. Jeżdżą wyłącznie w dni powszednie, kiedy to liczba wozów w ruchu jest największa.
Dzień otwarty zajezdni trolejbusowej. Film z 2019 roku
Pojazdy wyposażone w silnik Skody mają obecnie mniej niż po 500 tys. przejechanych kilometrów.
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej (PKT) zawarło umowę dzierżawy z MPK
Lublin obejmującą pięć trolejbusów Solaris wyprodukowanych w 2011 r. Rozważana jest bowiem możliwość zakupu tych pojazdów w celu zastąpienia najstarszych trolejbusów eksploatowanych przez PKT, marki Mercedes-Benz (z lat 90. XX w. przekonwertowanych na trolejbusy) oraz Solaris (wyprodukowanych na początku XXI w.) - odpowiada Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Prawdopodobny zakup po zakończeniu dzierżawy
Pani prezydent przypomina, że od pięciu lat Gdynia nie kupiła żadnego używanego trolejbusu, ale to się niedługo zmieni.
- Po zakończeniu okresu dzierżawy oraz pozytywnej ocenie stanu techniczno-eksploatacyjnego nastąpi ich zakup i dostosowanie do standardów wymaganych przez ZKM w Gdyni (również w zakresie obicia tapicerskich siedzeń ) - kończy Gruszecka-Spychała.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2022-01-24 16:54
Głupi by nie skorzystał - dobra cena za dobry sprzęt (10)
Obecność trolejbusów z Lublina nie dziwi. Od kilku lat podobna sytuacja dzieje się w Tychach, tam również jeżdżą trajtki z Lublina. Dlaczego tak? Bo wschód Polski otrzymam gigantyczne dodatki i nakupował (często bezmyślnie) np. trolejbusy czy inne cuda, w myśl zasady "dajo to bierzemy". Z tego powodu Lublin "zakorkował się" trolejbusowo, tzn. nowe
Obecność trolejbusów z Lublina nie dziwi. Od kilku lat podobna sytuacja dzieje się w Tychach, tam również jeżdżą trajtki z Lublina. Dlaczego tak? Bo wschód Polski otrzymam gigantyczne dodatki i nakupował (często bezmyślnie) np. trolejbusy czy inne cuda, w myśl zasady "dajo to bierzemy". Z tego powodu Lublin "zakorkował się" trolejbusowo, tzn. nowe lub w miarę nowe pojazdy nie miały gdzie jeździć, bo było ich zbyt dużo. To dobre rozwiązanie dla Gdyni, żeby wydzierżawić i w przyszłości wykupić te trajtki. Cena jest o wiele niższa niż za standardowe używki, pojazdy nie są rozklekotane, ZTM Lublin chętnie je oddaje "po cenie złomu" bo i tak nie ma dla nich zatrudnienia, a odchodzą chociaż koszty przeglądów, ubezpieczenia itp. Powiem krótko: głupi by nie skorzystał.
Nie są to wozy idealne (brak klimy, brak baterii), ale przeskok z Mercedesów konwertowanych na trajtki jest ogromny. Tak jak napisałem... wschód "zakorkował się" dotacjami i brał wszystko jak lezie, "bogatsze" Pomorze i zachód obchodziły się smakiem... i efekty mamy jakie mamy. W tym przypadku chwalmy zaradność (zwłaszcza że PKT dostało też dofinansowanie do 6 nowych sztuk trolejbusów, które mają przyjść chyba do końca III kwartału 2023), a nie gańmy za bycie sprytnym. Pojazd nowszy, mniej awaryjny, wygodniejszy... a że tapicerka z Lublina to chyba nie jest problem ;)- 177 23
-
2022-01-26 02:33
z tą "ceną złomu" to chyba przesadziłeś
- 1 0
-
2022-01-25 16:17
CSciana wschodnia musi sie rozwijać
Poporzednie rządy z rubiezy wschodnich Polski robiło sobie żarty że tam zawracją wrony i nie warto tam inwestować . PIS uważa jednak inaczej to są piękne polskie tereny ,zdrowa nie zniszczona przyrodą i tam nalezy upatrywac najbogatszych i najdroższych nieruchomości i rozwinąć turystycznie ten region. Pan Szczurek za krytykowanie i chodzenie pod mankiet z oszołomami kupuje na raty stare trajtki z Lublina . Oby szybko zmienić tych włodarzy w Gdyni na mądrzejszych
- 0 5
-
2022-01-25 15:09
pełna zgoda.
A jak miło osobie, która się tu przeprowadziła właśnie z Lublina wsiąść do takiego :))
- 4 0
-
2022-01-25 07:51
Lublin znalazł głupków, i pozbywa się starych gratów!!!amen!!!
- 4 10
-
2022-01-24 20:56
(1)
Wuj mojego stryja takżesamo upamiętnił chrzest Jezusa,wykonał znak krzyża i wskoczył ale nie do rzeki tylko do studni i do chwili obecnej sie nie wynurzył. Nurkowie wciąż poszukują zwłok wuja mojego stryja. Jak podają źródła w naszej wsi, jego ciała nie udało się jeszcze odnaleźć. To straszna tragedia bo studnia zaopatruje we wodę połowę mieszkańców naszej wsi - cytuję słowa naszego sołtysa.
- 4 7
-
2022-01-24 21:28
Nie mogłeś skoczyc za nim
Zawsze to byłoby dwóch dzbanow mniej, gdy wytwórców CO2
- 4 1
-
2022-01-24 19:11
Tylko gdanski dzban może tak napisać (1)
Weź chlopie zobacz jak wasza komunikacja działa. Od dwóch lat nie ma dnia bez awarii
- 6 21
-
2022-01-24 19:56
maly sycyliczyk wyżej wydala niż ma pupala wiec nie zrozumie...
- 11 3
-
2022-01-24 17:55
jeśli faktycznie cena jest atrakcyjna (1)
nieco zaskakuje że to nie sa relatywnie nowe pojazdy, tylko 10 letnie
No ale wszystko zależy od stanu technicznego- 13 1
-
2022-01-24 18:05
Podejrzewam że okres używalności z projektu unijnego wynosił jakieś 7-8 lat. Później papierologia (jak to w budżetówce) i na spokojnie 10 lat pykło. W tym czasie do Lublina dotarły trolejbusy z bateriami, Lublin zrobił spore remonty sieci (w trakcie których używane były chyba tylko trolejbusy z bateriami) i jakoś to wszystko minęło... Zakup bądź nawet tylko dzierżawa 11 letnich Ursusów (też z Lublina) byłby nieśmiesznym żartem, ale 11 letnie Solarisy to całkiem rozsądny temat.
- 23 1
-
2022-01-24 17:12
Wizualnie są ładne (7)
Szkoda że nie maja klimy w przestrzeni pasażerskiej i napędu pomocniczego może jak je zakupia to ktoś pomyśli o tym i zostanie to zamontowane
- 53 14
-
2022-01-25 18:12
mają klimę
- 0 1
-
2022-01-24 22:01
Tak pedały przy każdym siedzeniu, co by pasażerowie o kondycję fizyczną zadbali
- 5 0
-
2022-01-24 21:45
Ale nie generują korków
- 4 0
-
2022-01-24 18:57
Ladne to one byly 12 lat temu (3)
- 9 11
-
2022-01-24 19:37
12 lat temu jeszcze ich nie było. XD 2011 rok.
- 14 0
-
2022-01-24 19:38
(1)
Te trajtki są już po prostu stare, a co stare nie musi być do końca bezpieczne.
- 3 18
-
2022-01-24 19:40
Czyli lepiej żeby nie jechało nic? Fakt że gdyńskie ładniejsze ale wozów brakuje więc trzeba brać.
- 14 1
-
2022-01-24 17:25
7lat temu było odwrotnie (8)
Tz w Lublinie jeździły autobusy na Gdańskich ich blachach.
- 28 5
-
2022-01-25 08:54
Ciekawe kiedy 20 lat temu
- 0 1
-
2022-01-24 20:13
Co ma Gdańsk do trolejbusów (2)
- 8 0
-
2022-01-26 01:34
Nic
Ale wpis brzmiał: "Tz w Lublinie jeździły autobusy na Gdańskich ich blachach". Autobusy!
- 0 0
-
2022-01-24 21:10
rom
bo mają trolejbusy na żelaznych kołach ?
- 6 1
-
2022-01-24 18:10
A 15 lat temu w Tychach jeździły trolejbusy wyprodukowane w Gdyni (3)
- 13 2
-
2022-01-25 09:03
Peerki produkowano w Kapenie.
- 1 0
-
2022-01-24 18:38
Widac jak Gdynia została w tyle (1)
- 13 8
-
2022-01-24 19:36
Zgadza się na bedzie jeszcze gorzej, patrz rozkłady od 1 lutego!! A to podobno nie koniec..
- 3 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.