- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (22 opinie)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (42 opinie)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (415 opinii)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (682 opinie)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (56 opinii)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (244 opinie)
Chcą kupić dwa trolejbusy na baterie
Kamery wewnątrz i na zewnątrz pojazdów, porty USB i przede wszystkim baterie pozwalające jeździć tam, gdzie nie ma trakcji. Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni ogłosiło przetarg na dwa nowe, przegubowe trolejbusy. Na ulicach miasta mają pojawić się pod koniec 2023 roku.
Przypomnijmy:
- Do Gdyni miało wcześniej trafić sześć trolejbusów niskopodłogowych o długości od 11,5 m do 13,5 m.
- Dofinansowanie z ministerialnych środków miało wynieść 6,4 mln zł, a wkład własny 7 mln zł.
- Pojazdy miały dotrzeć do miasta jesienią przyszłego roku.
- Przetarg został unieważniony w maju.
- Koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100 proc. w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych. W ocenie zamawiającego ustalenie zaistnienia tych zjawisk oraz ich skutków powoduje konieczność unieważnienia przedmiotowego postępowania, gdyż dalsze prowadzenie postępowania jest z wyżej wymienionych powodów w zakładanym terminie niemożliwe do realizacji - napisał wtedy Piotr Małolepszy, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Czytaj więcej: Bez nowych trolejbusów przez drogi prąd.
Wiele osób zarzuciło mu wtedy, że jest pesymistą, ale okazało się, że i tak były to ostrożne założenia. W pierwszym przetargu na dostawę energii Gdynia otrzymała jedną ofertę - 4,5-krotnie wyższą.
PKT: już nie sześć, a dwa trolejbusy
Dlatego Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni zrewidowało swoje plany i rozpisało nowy przetarg na dwa pojazdy przegubowe z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych. Dostawy miałyby zostać zrealizowane do końca przyszłego roku.
Klimatyzacja, kamery i porty USB
Zamawiający wymaga fabrycznie nowych pojazdów o długości 17,5-18,5 m i szerokości maks. 2,550 m. Trolejbusy mają być niskopodłogowe, mieć cztery pary dwuskrzydłowych drzwi, poręcze w kolorze żółtym, okna uchylne, pasy do mocowania rowerów, klimatyzację, ogrzewanie, system zliczania pasażerów, monitoring, kamery zewnętrzne, elektroniczne kasowniki, wyświetlacze LED i LCD, nagłośnienie oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Ładowanie z trakcji i odzysk energii podczas hamowania
Trolejbusy będą oczywiście czerpały zasilanie z sieci trakcyjnej, ale mają być też wyposażone w baterie litowo-tytanowe o całkowitej pojemności znamionowej min. 83 kWh. Założono też odzysk energii podczas hamowania oraz ładowanie z sieci trakcyjnej.
Termin składania ofert mija 3 listopada 2022 r.
O wyborze zdecydują:
- cena - 60 proc.,
- kryteria techniczne - 18 proc.,
- terminy gwarancji - 8 proc.,
- bezpieczeństwo - homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej oraz ochrony osób przebywających w kabinie - 8 proc.,
- komfort: liczba siedzeń dostępnych z poziomu niskiej podłogi - 6 proc.
Na realizację jest 13 miesięcy od dnia potwierdzenia przez zamawiającego pozyskania finansowania na zakup trolejbusów ze środków UE, ale wykonawca musi je dostarczyć najpóźniej do 15 grudnia 2023 r.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-10-06 20:30
Przecież już takie jeżdżą. Linia181 przez las na sopockiej (3)
Trolejbus jedzie na baterii.
- 40 6
-
2022-10-06 22:16
no i co z tego, artykuł nie jest o tym, że to nowość tylko że chcą dokupić kolejne 2 (2)
- 16 2
-
2022-10-07 12:19
na początku tego roku ... chcieli kupić 10szt. takich trajllusiów
no, ale tu wszedł "Nowy Ład", który padł!!!
- 3 0
-
2022-10-07 10:00
ja odczytuję ten artykuł inaczej, ze zrezygnowano z 6 na rzecz 2
ciekawe jak to się ma do dofinasowania, czy proporcjonalnie zmniejszono, w ogóle nie będzie dofinansowania?
- 2 0
-
2022-10-06 20:30
Mamy już: (5)
Trolejbusy, trolejbusy na baterie, autobusu na olej napędowy, autobusy na gaz ziemny, autobusy na prąd. Czy nie taniej było by skupić się na jednej wersji zamiast utrzymywać do każdego rodzaju pojazdu inną infrastrukturę?
- 103 13
-
2022-10-07 20:00
Kiedyś pewnie tak będzie
Trzeba poczekać. Koszt przejechania 100 km elektrykiem jest dużo dużo tańszy niż spalinowy, jego serwis też. Tyle że ta technologia ma swoje ograniczenia, na dziś jeszcze nie może w stu procentach na te technologię przejść
- 0 0
-
2022-10-07 09:44
ale to jest inna firma obsługuje tylko trolejbusy, sprawdź nazwę
- 0 0
-
2022-10-07 07:46
Nie
- 1 1
-
2022-10-06 20:49
każda opcja ma swoje wady i zalety w danym momencie - jeśli rolnik stawia tylko na jedną roślinę, to (1)
może zostać milionerem lub nędzarzem...
- 21 1
-
2022-10-06 23:33
Jak by każdą roślinę miał obrabiać innym traktorem
To już by tak wesoło nie było. A z tymi pojazdami tak jest. Do każdego inny serwis
- 15 3
-
2022-10-06 22:14
Trajtek
Skupić się na tym taborze co jest.Pieniadze spółki trzymać na koncie a nie nimi szastać.Za chwilę nie będzie miał kto jeździć.Co z tego że można więcej zarobić chodząc z wolnego kosztem rodziny zmęczenia.Skupic się na podwyżkach dla kierowców.A nie nas prac w nieskończoność ile można. Jak można mówić że jak ktoś robi nadgodziny to się nie szanuje. Pamiętajcie gdyby nie kierowcy nie było by prezesa i jego pensji ZKM u i ich pensji. Cały czas jest opcja że 1 listopada nic nie wyjedzie na trasy .
- 11 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.