• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudne prace pod Estakadą Kwiatkowskiego

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu

Prace przy naprawie przegubów Estakady Kwiatkowskiego.


Sprawdziliśmy jak toczą się prace przy naprawie przegubów Estakady Kwiatkowskiego. Czy rzeczywiście robotnicy nic tam nie robią, jak sugeruje część gdynian?



Korki na estakadzie podczas piątkowego popołudnia.

Rozmowa zasłyszana we wtorek przez CB radio.

- Panowie, dokąd sięga ten korek na estakadzie?
- W kleszczach [w korku przyp. red.] jedziesz aż do ul. Morskiej.
- Niestety, a na dodatek lewa jezdnia pusta. Co oni tu robią?
- Jak to co? Nic! Na estakadzie nie ma nawet pół robotnika, a pół miasta stoi w korku.

Czy rzeczywiście na estakadzie nic się nie dzieje? Postanowiliśmy zatem sprawdzić, jak wyglądają prace przy estakadzie, które ruszyły w minioną środę, 10 kwietnia.

Czy remont estakady utrudnia ci poruszanie się po Gdyni?

Przypomnijmy, że w związku z pracami remontowymi na Estakadzie Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni, kierowcy z Gdyni w godzinach szczytu muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami w ruchu. Korkują się też ulice: Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni, Morska zobacz na mapie Gdyni i Hutnicza zobacz na mapie Gdyni.

Podjeżdżamy pod estakadę, w rejon ul. Opata Hackiego, by dokładnie sprawdzić jak wygląda naprawa przegubów i wymiany dylatacji. Jest godz. 10, na placu budowy cisza, prac nie widać. Pod estakadą stoją potężne stalowe podpory unoszące przęsło. Przy podporach ustawiono wysokie na 10 metrów rusztowanie, które umożliwia wejście pod przęsło i na górę estakady.

Idziemy do biura kierownika budowy, by zapytać gdzie są robotnicy.

- Trwa śniadanie, przy tych pracach robotnicy muszą mieć chwilę na wytchnienie i zregenerowanie sił. Nikt nie jest w stanie osiem godzin wytrzymać w ciągłej pracy. Najgorsze, że gdy trwa śniadanie ci, którzy mijają nasz plac budowy twierdzą, że robotnicy się obijają. To niesprawiedliwa ocena - mówi nam obecna na placu budowy pracownica Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Faktycznie, praca przy remoncie jest wyjątkowo ciężka. Inaczej niż podczas standardowych prac drogowych, robotnicy nie kują młotami udarowymi betonu, który jest pod nogami, lecz nad głową. Wymaga to ogromnego wysiłku.

Po naszym przyjeździe plac budowy nieco się ożywia. Ze swojej pakamery, wychodzą robotnicy, którzy wracają do pracy.

Stoimy pod estakadą. - Słyszycie ten głuchy stukot spod przęsła estakady? - pyta nas jeden z robotników. - Właśnie przejechał TIR. Ten dźwięk to odgłos uszkodzonego przegubu. Takich uderzeń słyszymy w ciągu dnia setki, albo i tysiące. A nie powinno być ich wcale - mówi robotnik.

Jak długo potrwa usuwanie uszkodzeń na przegubach?

- Właśnie trwa ich zbrojenie. Lada dzień dotrze do nas nowa dylatacja. Wtedy pozostanie nam przeprowadzenie betonowania, a na związanie betonu będzie trzeba poczekać siedem dni. Przeniesiemy się wtedy na przeciwną nitkę estakady. Tam przeprowadzimy podobne prace. Całość w tym miejscu powinna być gotowa do 24 czerwca tego roku - mówi Bartłomiej Dompke, kierownik budowy, pracownik wykonawcy, firmy Want z Tczewa.

Estakada Kwiatkowskiego ma być w pełni przejezdna podczas koncertu Open'er Festival.

- 10 lipca wracamy na estakadę, ale w rejonie ul. Unruga. Przystępujemy do naprawy kolejnych przegubów. Ruch drogowy na ten czas będzie prowadzony łącznicami - mówi Bartłomiej Dompke.

Organizacja ruchu w Gdyni.

Prace przy Estakadzie Kwiatkowskiego zaczęły się w środę od remontu przegubów nad ul. Opata Hackiego. Z tego powodu w nocy z wtorku na środę wprowadzono tymczasową organizację ruchu. Zamknięta została jezdnia estakady w kierunku Obłuża, na odcinku od ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Na sąsiedniej jezdni Estakady Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Hutniczej do ul. Morskiej, został wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Zamknięta została też łącznica wjazdowa na Estakadę Kwiatkowskiego z ul. Morskiej w kierunku Obłuża. Wjazd na Estakadę od strony ul. Morskiej w stronę Obłuża odbywa się teraz łącznicą zjazdową "pod prąd". Od Obłuża do Obwodnicy Trójmiasta nie można przejechać estakadą nad ul. Morską, konieczny jest przejazd dołem, łącznicami przez skrzyżowanie z ul. Morską.

Zamknięty został też zjazd z Estakady od strony ul. Morskiej do ul. Hutniczej. Objazd do ul. Hutniczej odbywa się poprzez nawrót na węźle Estakady Kwiatkowskiego i ul. Wiśniewskiego.

Miejsca

Opinie (133) 1 zablokowana

  • Trudno to o rozum urzędników w UM (6)

    • 40 37

    • Szczególnie jeśli chodzi o ten opener (4)

      Komu potrzebny ten syf? To pseudopromocja miasta i kilka dni horroru dla Babich Dołów i Obsłuża. Co roku kradną mi niemal wszystkie czereśnie z działki.

      • 11 15

      • Po co? Po to żeby do Gdyni przyjechały tysiące młodych ludzi którzy dzięki Openerowi zostawiają tu pieniądze (1)

        Po co komu działki? Komu potrzebny ten syf gdzie pali się opony? Co roku jak idę na Openera to muszę wąchać smród palonych śmieci

        • 10 13

        • ja ci dam opony!

          To smród waszych narkotyków! Na radzie parafialnej dużo nam mówili o tym co diabeł każe wam wstrzykiwać w żyły! Najbardziej śmierdzi marichułana!

          • 6 1

      • Masz rację, Gdańsk z przyjemnością go przygarnie ;)

        Zresztą i tak zaraz będzie musiał, bo jak uruchomią lotnisko w Gdyni, co Szczurek obiecuje od dawna, dla ruchu, to Opener będzie musiał się stamtąd wynieść.

        • 4 3

      • ciekawe - czereśnie ...

        a komu te czereśnie są potrzebne - powinnaś je zerwać i po kłopocie a tak dokarmiasz szpaki...

        • 2 0

    • Jaki

      szef tacy urzędnicy ta estakada to zmora dla "miasta marzeń", Kwiatkowski się w grobie przewraca !!!

      • 0 0

  • no i (4)

    trudno to się żyje w naszym chorym kraju,politycy ładnie nas dymają w d*p.,społeczeństwo juz niedlugo to wytrzyma...,i tyle w temacie

    • 39 35

    • a co ma "dymanie społeczeństwa" przez polityków do remontu na estakadzie ?

      • 16 4

    • do bolo (1)

      Taaa ?? i Co to spoleczenstwo zrobi jeszcze bys napisal ?

      • 4 2

      • to samo co robi teraz czyli kilka postów na forach i dziękuję

        • 2 0

    • to wypad na białoruś

      Dam ci dadzą wolność

      • 0 2

  • Pracuja az milo, chodze tedy codzien. (6)

    a komu korki straszne niech za rower sie zebiera!

    • 94 39

    • ...

      ... napisał urzędnik i dostanie premię...

      • 6 12

    • Praca (2)

      Rower to narzędzie szatana do promowania homoseksualizmu! Dwa pedały kręcą się przy człowieku!
      Ale praca wre, aż miło popatrzeć! Chłopaki się uwijają jak w ukropie, by wyrobić ponad dzienną normę. Bardzo ambitna załoga pracuje już nie na wykonanie planu, ale dla sprawdzenia własnych umiejętności. Poczuli ducha walki i teraz stają w szranki: kto wyrobi najwięcej ponad normę? Zdrowe współzawodnictwo zawsze prowadzi do wzrostu produkcji. Możemy być dumni z tych dzielnych ludzi pracujących dla dobra Wspaniałej Ojczyzny. Aby Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatniej i wygodniej! Cześć pracy!

      • 12 1

      • Schumannie (1)

        Czy to ty Matematyku, do tego kierowco? Choć zbyt toporny język na tego adwokata. A może Golem?

        • 2 1

        • Schubercie

          Nie, to nie ja. Ani Matematyk, ani kierowca, ani Golem. Samotny, acz dumny pasażer wspaniałego gdyńskiego ZKM.

          • 1 0

    • potwierdzam. widzę go codziennie z okna jak wstrzykuje sobie marichułane

      Diabeł nieczysty

      • 0 0

    • jechałam

      Jechałam wczoraj z Obłuża do Morskiej rowerem - szkoda tylko, że ręce bolą - od noszenia roweru przez tory

      • 4 0

  • ...a, że śniadanie trwa 2 godziny.... (9)

    ...to już inna sprawa :)

    • 69 46

    • a sam ile żresz śniadanie? (4)

      później kawka, pogaduchy itp.

      • 15 8

      • siku, kupka, telefon do mamusi....

        • 6 5

      • może ty żresz... świnio... ja jem

        • 10 6

      • .

        Kto to pisał, ktoś z wykonawców?

        • 2 3

      • 15 min podczas przerwy w pracy

        • 1 0

    • naogladałeś się matołku czterdziestolatka!!!!!!!!to już nie te czasy

      • 0 0

    • gumiś ma rację (1)

      sobota godzina 18 nikogo nie było. Niedziela cały dzień tak samo ... skoro jest taki paraliż na drogach powinni pracować moim zdaniem w soboty i niedziele do godziny 22 do ciszy nocnej, by ten koszmar jak najszybciej się skończył ...

      • 6 1

      • szkoda że nie było cie pod estakada w sobotę czy niedziele, to byś głupot nie pisał

        • 3 0

    • przypadek

      i akurat, dziwnym trafem, skończyło się dokładnie wtedy kiedy przyszedł pan z gazety

      • 0 0

  • kiedyś nie było estakady.... (4)

    ...i dało się żyć ;p

    • 27 42

    • (2)

      Ahh te wspomnienia... półtorej godziny wiśniewskiego do hali w przepełnionym stoczniowcami Ikarusie. Jest za czym tęsknić.

      • 26 0

      • Wtedy to kursowały raczej Jelcze z przyczepką a nie Ikarusy:-)

        • 11 1

      • i nie Wiśniewskiego...

        a Marchlewskiego a jeżeli chcesz wiedzieć to kiej miał w Gdyni wylądować na lotnisku Gierek aby otworzyć słynną fabrykę białka z kryla to całą tą ulicę wyasfaltowali w 3 dni...to były czasy.I była to jedyna droga która łączyła tą Gdynię "D" z resztą miasta.

        • 1 0

    • to były dobre czasy

      taaaa, i 75% mniej samochodów niż teraz...

      • 2 0

  • 7dni na wiązanie betonu?! (7)

    • 17 37

    • (2)

      a do osiągnięcia pełnej wytrzymałości, to nawet 28, więc zakup herbatkę z melisy

      • 43 2

      • .

        Urzędnik napisał, będzie pochwała?

        • 5 13

      • taką zasadniczo pełną to osiąga po 90 dniach...

        • 6 0

    • 7 dni

      czyli nie zwykły beton, a o lepszych właściwościach...

      • 7 1

    • Prawdziwy beton z gdańska

      To twardy chłop i nie da się związać śledziom przez mniej niż 7 dni, trza się pomęczyć !!!

      • 18 2

    • No właśnie.

      Coś krótko, nie?
      Nie będzie lipy z nim później?

      • 0 0

    • tt

      wbrew pozorom trwa to nawet dłużej beton kończy wiązać po 30 paru dniach osiągając swoją pełną wytrzymałość

      • 0 0

  • "...słyszycie ten głuchy dźwięk? To właśnie tir przejechał po Wacka głowie, który wraz z Mietkiem i Witkiem robią za podporę... (2)

    Ale już w następnym tygodniu zalejemy beton i będzie git."

    • 42 10

    • zaleją Wacka Mietka i Witka betonem i już nie będzie stukać

      grunt to solidne filary które trzeba będzie poprawiać za kilka miesięcy

      • 9 0

    • jaki TIR ?

      przecież nic górą nie jeździ. Ruch górą wstrzymany. Korki w mieście właśnie przez to a ONI SŁYSZĄ TIRY co nie jeżdżą po estakadzie. Paranoja

      • 1 0

  • (3)

    bardzo sceptycznie podchodzę do wcześniejszych wypowiedzi koordynujących remont, że nie da się prowadzić robót w godzinach wieczorno-nocnych. Da się Panowie, da się, trzeba tylko dorosnąć do logicznego myślenia i zawczasu tak opracować warunki przetargu żeby to umożliwić. Nic się w tym kraju póki co nie zmienia, nic, myślenie nie boli!

    • 59 14

    • oczywiscie ze sie da.... (1)

      oczywiscie ze sie da... W niemczech dluzsze remonty drogowe , sa rozpoczynane po godzinach szczytu do 5.00. Ruch przywracany jest do najbardziej mozliwie przejezdnego... W Polsce nie ma pieniedzy by placic robola podwójną stawke godzinowa... Na jakim swiecie ty zyjesz... Jesli by tak bylo to stawka za przetarg wzroslaby 2krotnie, musielibysmy chinczykow sciagnac by sie to oplacalo, ale potem tacy jak Ty mowiliby , ze polacy bezrobotni a my zatrudniamy chinczykow... brak logicznego myslenia

      • 10 8

      • Niemieccy urzędnicy, zatem, więcej wyceniają straty finansowe kierujących Niemców.

        Stąd "podwójna" stawka za godziny nocne, ma ekonomiczne uzasadnienie. W Polsce urzędnicy nie ogarniają strat ponoszonych przez obywateli, z resztą Polska to biedny kraj, więc na nic nie ma pieniędzy i jednocześnie zacofany - kierowców, trzeba potraktować z buta.

        • 12 0

    • Jasne kolejny mechanizator się znalazł bo chyba nie mieszka w pobliżu.

      Zaczęliby prace w godzinach nocnych to znowu przeszkadzaliby mieszkańcom pobliskich zabudowań. Typowo polskie narzekanie. A bo za drogie powinno być tańsze, jak tanie to złe bo pewnie z gorszego materiału. A myślenie polega na wzięciu pod uwagę wszystkich możliwości a nie tylko tych akurat mi pasują bo teraz stoję w korku, a jak by mi dudnili po nocach to niech robią w dzień.

      • 6 7

  • Ja to widzę tak (5)

    10 minut poszwendają się po placu budowy, 8h trwa przerwa śniadaniowa, bo przecież betonu nie ma a jak się zrobi to się zrobi

    skandal to woła o pomstę do nieba
    pracę powinny być robione jednocześnie na kilku etapach jak najszybciej i najsprawniej dla kierowców, takie laickie tłumaczenie jest dobre dla ciemnej masy a nie dla osób które się na tym znają. Specjaliści się z was śmieją!!!!

    • 38 19

    • Ciekawe, firma im płaci za obijanie się?

      Czasy komuny się skończyły. Teraz nikt nie zatrudnia ludzi i pozwala im się opierniczać.

      • 4 1

    • jeśli śmiesz nazywać się specjalistą to czemu twoi ludzie mają 8h przerwy??

      • 3 0

    • Proponuje najpierw betonować a później zbroić :)

      • 1 0

    • mam foto z 14, z wczoraj

      Siedza i jedza sniadanie albo lunch.

      • 1 1

    • ta estakada nie powstała dla ciebie.....

      ta estakada powstała w celu osiągnięcia zysków z przewozu kontenerów a ty jesteś tylko zbędnym balastem i obciążeniem .....ciekawe kto się z ciebie śmieje...pacanku....

      • 0 0

  • Przeładowane tiry (5)

    A wystarczyło ważyć tiry wjeżdzające na terminal i z nich wyjeżdzające.....

    • 91 5

    • zakup wagi pół bańki

      a ciągłe remonty kosztują miliony

      • 9 2

    • przeladowane tiry to sciema wg UM Gdynia (3)

      skoro teraz na drodze gminnej sa przeladowane to na drodze panstwowej juz nie beda...?

      • 8 0

      • (1)

        znam czlowieka ktory puszcza te tiry na bramie z portu i mowi ze 70% jest przeladowana, czasem nawet blisko 30% to ja sie nie dziwie ze ta estakada sie sypie

        • 7 4

        • widzicie panowie chodzi o to ze tylko u nas i u ruskich pozwalają na wyjazd przeładowanych kontenerów np Niemcy w hamburgu nigdy na to nie pozwolą "nie i koniec" przeładowany kontener jest rozkładany na dwa z miejsca na koszt nadawcy

          fakt ze kontenery idą przeładowane bez problemu to jedyny argument jeśli chodzi o konkurencyjność z niemieckimi terminalami

          tylko dlatego kontenery przechodzą przez nasz terminal gdyby nie ten skromny fakt to byłby znacznie mniejszy ruch
          nikt nic z tym nie zrobi bo chodzi o liczby i statystyki żeby sie pochwalić ile to a ile tamto

          każdy ma wywalone a po takiej akcji zrobi się ferment to postawią inspektorków z wagą i trochę teatru odwalą żeby sie opinia odczepiła i tak będzie po staremu

          • 5 0

      • A czemu pytasz gdzie te krokodylki,

        bo masz przeładowanego TIR-a?
        I wtedy się zaczyna wyzywanie na CB!!!

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane