• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia

neo
11 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie. Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie.

Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia zobacz na mapie Gdyni. Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.



Przypomnijmy:

  1. W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jedyną złożyła firma Budimex.
  3. Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
  4. Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  5. Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:

  • Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



Tu zajdą największe zmiany. Tu zajdą największe zmiany.
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
neo

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • Glupota

    Parking podziemny żeby zalewało???!!!!!już teraz ulica jest zalewana!!! Po co parking jak już tam nic się nie dzieje!!!totalne dno się zapowiada!!!jak dworzec zrobili??? deszcze pada i leje na peron z ścian odpada tynk!!!!a tutaj mowa o podziemnym parkingu żenada

    • 0 0

  • Znowu lipa

    A co z dzikim parkingiem od strony ul.Hutniczej? Przeciez widac ze jest bardzo potrzebny! Parkuje tam setki aut i wlasnie ich kierowcy przesiadaja sie do skm. Co z tymi terenami i uliczkami dojazdowymi?
    Co z ul.Pucka i tunelem pod torami? Przeciez czekajac tam po kilkadziesiat minut mozna dostac zawalu z nerwow...
    Urzedasy - ogarnijcie sie!

    • 0 0

  • tu za 30 lat będzie węzeł Chylonia. masakra. (20)

    • 48 22

    • (2)

      A dlaczego te budynki nie bendą miały okien i wszystkie na biało? Biały przy torach to zaras bendzie ródy.

      • 5 1

      • Dureń jesteś i tyle. (1)

        Z takim hejtem to gdzieś indziej.

        • 1 3

        • Mieszkam przy torach i widzem jak pył z torowizka zalega na wszystkim dookoła.

          • 0 0

    • piniedzy na inwestycje nie ma i nie będzie:))) (2)

      radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
      Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód

      • 9 3

      • Od kilku lat ten sam tekst. (1)

        Nawet powtarzasz słowo "piniedzy" z małej litery na początku zdania.

        • 0 4

        • news jest z tego roku. w tym roku szczur uwalił te inwestycje.

          • 2 1

    • (12)

      Co wybudowali misiewicze horaly?

      • 10 12

      • No jak to co. Poseł Horała w 2014 r. rozpoczął budowę OPAT w Chylonii. Wbijał przecież szpadel w ziemię. (2)

        • 4 5

        • szczur rządzi od 25 lat (1)

          • 8 2

          • Smarkaczem jesteś.

            • 0 4

      • A są prezydentami tego miasta od 20 lat?

        Zarządzają miliard siedemset milionami co roku? Nie, więc porównanie bez sensu.
        Porównaj z prezydentami innych miast podobnej skali.

        • 7 0

      • Co zrobił szczurek? (7)

        • 11 7

        • szczurek duzo zrobił, np sprzedał prawie wszystkie działki miejskie i zapożyczył miasto na 700 milionów złotych (3)

          • 13 6

          • Które miasto nie sprzedaje działek i nie zaciąga kredytów? Zajrzyj do Sopotu, Gdańska... (2)

            i potem się wypowiadaj. No chyba że znasz miasto, które nie ma długów i nie spłaca żadnych pożyczek, to proszę podziel się nazwą tego miasta w PL.

            • 9 7

            • w którym mieście nie ma żadnych inwestycji? (1)

              • 7 1

              • W Nibylandii

                wyimaginowanej przestrzeni w twojej wyobrazni.

                • 3 4

        • imprezki i pomniki, to zrobił szczurek.

          • 9 4

        • wbrew pozorom dużo (1)

          ale tego nie widzisz, a misiewicze poukrywali się po spółkach, a Horała wypiął zad i udaje eksperta od Vatu, a faktury nie potrafi wystawić.

          • 10 10

          • duzo zrobił czyli co przez 25 lat???

            • 10 4

    • a tylu go wybrało :))? ciekawe

      pewnie Witomino, Chwarzno. etc etc

      • 6 0

  • Po co komu to? (6)

    Węzeł działa. A przejazdy kolejowe w Chyloni dawno przestały spełniać swoje założenia. Zamiast być szybciej po drugiej stronie torów bardzo często czeka się 30 minut i nic z tego nie wynika... Proszę poczytać w internecie artykuły gdzie ludzie z innych miejscowości burzą się że muszą czekać 5-7 min aby przejechać przez rogatki.

    • 50 8

    • (4)

      Często czeka się 40-50minut.
      Ponieważ jeżdżę codziennie od 10 lat to znam sytuację.
      Otwarcie szlabanow jest całkowicie uznaniowe. Te same pociągi, te same godziny - bez opóźnień ' a szlaban otworzą lub nie. Żadnej logiki żadnej powtarzalności. Czasem stoi się 12 minut i żaden pociąg nie jedzie. Szlaban zamknięty. Czasem otworzą i zamkną i pociąg jest po 30sekundach.
      Nad tym nikt nie panuje. Rządzi tym Pani która ma wajchę od szlabany - nie sądzę żeby gdzieś dzwoniła i uzgadniala otwarcie jak twierdzi pkp

      • 21 2

      • (3)

        Tam już od roku nie ma Pani. Jest automat, tak samo na Piaskowej.

        • 0 6

        • Jest Pani

          Stojąc na Północnej - widać ją - zwłaszcza jak zamyka - rozglada się - opuszcza, podnosi. Wkurza się jak się trąbi.
          Obsady nie ma na Puckiej - to robią zdalnie na kamerach

          • 1 0

        • To nie są automaty (1)

          Otwieranie szlabanów na Piaskowej i Puckiej odbywa się zdalnie z sterowni przy ul. Północnej. Ale cały czas ktoś wciska guzik.

          • 9 0

          • Nie, nie odbywa się.

            • 0 0

    • Nielegalni imigranci

      • 0 0

  • No , czas najwyższy

    Bo ten tzw. Plac Dworcowy od 28 lat wygląda tak samo. Jakąś rewolucję trzeba zrobić. Bo to wstyd , żeby w największej dzielnicy były dziury w asfalcie i kiczowate budy rodem z lat 90-tych.

    • 2 1

  • 52 tygodnie ma

    1 rok. 83, 96 i 98 tygodni na wykonanie prac to prawie dwa lata....

    • 0 0

  • Jak jest taka

    potrzeba lub będzie to budować. Ale te tak długie udzielane terminy na wykonawstwo to przesada..
    Wiemy lub domyślamy się jak budowano w PRL-u. Zawsze było jakieś "ale" albo coś innego i nikt nie był winny. Jednak naszą obwodnicę za Tow.E. Gierka ( odcinek 44 km ) zaczęli budować w 1974 roku, a ukończono po 4.5 roku oddając do ruchu w całości w 1979 roku z okazji jakiejś tam rocznicy 1.Maja lub 22 lipca,-byłem mały (11 l.) to nie pamiętam dokładnie...
    Gdyby jeszcze przy takim tempie stawiano by jeszcze na wyższą "jakość"-wykonawstwa , a nie, że " jakoś to będzie" to można by się tylko uczyć od PRL-u.... Teraz odcinek niespełna 200 metrów + poszerzenie skrzyżowania to termin 270 dni ze wskazaniem iż nastąpi jednak obsuwa czasowa...2-3 tygodnie więcej. (ul.Dąbka/ul.E.Kwiatkowskiego). Szybciej budowano w czasach Rzymskich.....

    • 1 0

  • Wyceny są takie ,a nie inne

    dlatego aby zarobił i ten co startuje do przetargu i kilku jego podwykonawców.
    Tak było jest i będzie . Do przetargu startuje np.firma X i go "wygrywa". Ale ta firma nie wykonuje już tego "dzieła" sama, a posiłkuje się dwoma, trzema lub nawet 9 podwykonawcami. Jednym z istotnych warunków przetargu powinno być zobowiązanie, że w 70-80% zakresu ! robót to sam wykona właśnie wygrywający ten przetarg.
    Przykład z "I" ręki. Budowa /modernizacja ul.Płk.St.Dąbka/ ul.E.Kwiatkowskiego. Przetarg wygrała firma MTM i ok. Ale b.dużo robót i to specjalistycznych wykonują już podwykonawcy. Dzisiaj po 15:00-tej- w tym rejonie to widać było tylko właśnie podwykonawców ( P.I.B. Borski i W--U-B EKO.)..Wcześniej etapami był i OPEC, Sygnalizacja, Gazownictwo,PEW i K, a jeszcze kto inny przestawiał i montował wiaty przystankowe.(F5)-czy coś w ten desing...A co w tym czasie porabia "generalny wykonawca"???
    Tak to każdy by chciał. Laptop-fax+drukarka + biuro w wynajętym pokoju w starej kamienicy z ładną panienką i startujemy do przetargu.....I tak w latach 90-tych często bywało.....

    • 1 0

  • The winner is...MTM za....5 melonow ;)

    • 0 0

  • Cieszymy się, że Władze miasta zmieniają to miejsce, (2)

    ale widać rząd także podjął działania i ma wybudować Dworzec PKP/SKM?PKM? . Piszący tu komentarze mogliby - jako interesariusze przyczynić się do zdecydowanego rozwoju tego terenu. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Chylonia powinno stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży. Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, SKM autobusy i busy i trolejbusy. Połączyć komunikację linii regionalnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych odjeżdżającymi do miejscowości wypoczynkowych , miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów, hulajnogi.
    Nowy, dużo większy dworzec powinien być uniwersalny połączony z 24 h CH zająć takze wolną przestrzeń po stronie tzw. Mexyku. A w sąsiedztwie dworca PKP, na terenie np. z drugiej strony torów PKS, który byłby wykorzystywany w dużym stopniu zwłaszcza w sezonie letnim. powinien to być obiekt energooszczędny i maksymalnie samowystarczalny" pod względem energetycznym i cieplnym, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pod dworcem PKS powinni takze przewidzieć parking na 100 miejsc postojowych.
    Miasto winno dodatkowo przebudować okoliczny układ komunikacyjny a do tego wybudować ca dwa stanowiska wyposażone w ładowarki dla autobusów elektrycznych.

    • 5 1

    • Rząd podjął takie działania? Pisz dalej, to ciekawe!

      Zwłaszcza ten regionalny węzeł dla hulajnóg jest interesujący. BTW, nie myślałeś o kosmodromie?

      • 0 2

    • Zejdź na ziemię

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane