- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (720 opinii)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (250 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (142 opinie)
Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia
Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia . Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.
Przypomnijmy:
- W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jedyną złożyła firma Budimex.
- Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
- Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
- Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.
Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:
- Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
- Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.
- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co się zmieni po przebudowie?
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-01 20:45
Glupota
Parking podziemny żeby zalewało???!!!!!już teraz ulica jest zalewana!!! Po co parking jak już tam nic się nie dzieje!!!totalne dno się zapowiada!!!jak dworzec zrobili??? deszcze pada i leje na peron z ścian odpada tynk!!!!a tutaj mowa o podziemnym parkingu żenada
- 0 0
-
2019-06-12 10:22
Znowu lipa
A co z dzikim parkingiem od strony ul.Hutniczej? Przeciez widac ze jest bardzo potrzebny! Parkuje tam setki aut i wlasnie ich kierowcy przesiadaja sie do skm. Co z tymi terenami i uliczkami dojazdowymi?
Co z ul.Pucka i tunelem pod torami? Przeciez czekajac tam po kilkadziesiat minut mozna dostac zawalu z nerwow...
Urzedasy - ogarnijcie sie!- 0 0
-
2019-06-11 07:01
tu za 30 lat będzie węzeł Chylonia. masakra. (20)
- 48 22
-
2019-06-11 10:04
(2)
A dlaczego te budynki nie bendą miały okien i wszystkie na biało? Biały przy torach to zaras bendzie ródy.
- 5 1
-
2019-06-11 13:17
Dureń jesteś i tyle. (1)
Z takim hejtem to gdzieś indziej.
- 1 3
-
2019-06-12 10:06
Mieszkam przy torach i widzem jak pył z torowizka zalega na wszystkim dookoła.
- 0 0
-
2019-06-11 08:05
piniedzy na inwestycje nie ma i nie będzie:))) (2)
radni Gdyni zdjęli z tegorocznego budżetu dziesiątki milionów złotych, przeznaczone na utworzenie węzła integracyjnego przy stacji Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i wydatki towarzyszące. Warto bowiem przypomnieć, że przy okazji tej inwestycji powstać mają również buspasy wzdłuż ul. Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej. Na te właśnie zadania zdjęta została łącznie kwota aż 33,6 miliona złotych. Oznacza to, że planowana w tym roku budowa węzła się nie rozpocznie.
Z budżetu gminy zdjęte zostało ponadto 27 mln zł przeznaczone na rozpoczęcie w tym roku rozbudowy ul. Chwarznieńskiej, najważniejszej drogi, prowadzącej do Gdyni Zachód- 9 3
-
2019-06-11 13:16
Od kilku lat ten sam tekst. (1)
Nawet powtarzasz słowo "piniedzy" z małej litery na początku zdania.
- 0 4
-
2019-06-11 15:12
news jest z tego roku. w tym roku szczur uwalił te inwestycje.
- 2 1
-
2019-06-11 07:09
(12)
Co wybudowali misiewicze horaly?
- 10 12
-
2019-06-11 08:37
No jak to co. Poseł Horała w 2014 r. rozpoczął budowę OPAT w Chylonii. Wbijał przecież szpadel w ziemię. (2)
- 4 5
-
2019-06-11 09:16
szczur rządzi od 25 lat (1)
- 8 2
-
2019-06-11 13:13
Smarkaczem jesteś.
- 0 4
-
2019-06-11 10:33
A są prezydentami tego miasta od 20 lat?
Zarządzają miliard siedemset milionami co roku? Nie, więc porównanie bez sensu.
Porównaj z prezydentami innych miast podobnej skali.- 7 0
-
2019-06-11 07:17
Co zrobił szczurek? (7)
- 11 7
-
2019-06-11 08:07
szczurek duzo zrobił, np sprzedał prawie wszystkie działki miejskie i zapożyczył miasto na 700 milionów złotych (3)
- 13 6
-
2019-06-11 08:39
Które miasto nie sprzedaje działek i nie zaciąga kredytów? Zajrzyj do Sopotu, Gdańska... (2)
i potem się wypowiadaj. No chyba że znasz miasto, które nie ma długów i nie spłaca żadnych pożyczek, to proszę podziel się nazwą tego miasta w PL.
- 9 7
-
2019-06-11 09:15
w którym mieście nie ma żadnych inwestycji? (1)
- 7 1
-
2019-06-11 10:11
W Nibylandii
wyimaginowanej przestrzeni w twojej wyobrazni.
- 3 4
-
2019-06-11 08:04
imprezki i pomniki, to zrobił szczurek.
- 9 4
-
2019-06-11 07:59
wbrew pozorom dużo (1)
ale tego nie widzisz, a misiewicze poukrywali się po spółkach, a Horała wypiął zad i udaje eksperta od Vatu, a faktury nie potrafi wystawić.
- 10 10
-
2019-06-11 08:04
duzo zrobił czyli co przez 25 lat???
- 10 4
-
2019-06-11 08:43
a tylu go wybrało :))? ciekawe
pewnie Witomino, Chwarzno. etc etc
- 6 0
-
2019-06-11 08:00
Po co komu to? (6)
Węzeł działa. A przejazdy kolejowe w Chyloni dawno przestały spełniać swoje założenia. Zamiast być szybciej po drugiej stronie torów bardzo często czeka się 30 minut i nic z tego nie wynika... Proszę poczytać w internecie artykuły gdzie ludzie z innych miejscowości burzą się że muszą czekać 5-7 min aby przejechać przez rogatki.
- 50 8
-
2019-06-11 08:17
(4)
Często czeka się 40-50minut.
Ponieważ jeżdżę codziennie od 10 lat to znam sytuację.
Otwarcie szlabanow jest całkowicie uznaniowe. Te same pociągi, te same godziny - bez opóźnień ' a szlaban otworzą lub nie. Żadnej logiki żadnej powtarzalności. Czasem stoi się 12 minut i żaden pociąg nie jedzie. Szlaban zamknięty. Czasem otworzą i zamkną i pociąg jest po 30sekundach.
Nad tym nikt nie panuje. Rządzi tym Pani która ma wajchę od szlabany - nie sądzę żeby gdzieś dzwoniła i uzgadniala otwarcie jak twierdzi pkp- 21 2
-
2019-06-11 08:24
(3)
Tam już od roku nie ma Pani. Jest automat, tak samo na Piaskowej.
- 0 6
-
2019-06-12 08:15
Jest Pani
Stojąc na Północnej - widać ją - zwłaszcza jak zamyka - rozglada się - opuszcza, podnosi. Wkurza się jak się trąbi.
Obsady nie ma na Puckiej - to robią zdalnie na kamerach- 1 0
-
2019-06-11 08:38
To nie są automaty (1)
Otwieranie szlabanów na Piaskowej i Puckiej odbywa się zdalnie z sterowni przy ul. Północnej. Ale cały czas ktoś wciska guzik.
- 9 0
-
2019-06-11 10:15
Nie, nie odbywa się.
- 0 0
-
2019-06-11 22:48
Nielegalni imigranci
- 0 0
-
2019-06-11 22:46
No , czas najwyższy
Bo ten tzw. Plac Dworcowy od 28 lat wygląda tak samo. Jakąś rewolucję trzeba zrobić. Bo to wstyd , żeby w największej dzielnicy były dziury w asfalcie i kiczowate budy rodem z lat 90-tych.
- 2 1
-
2019-06-11 22:23
52 tygodnie ma
1 rok. 83, 96 i 98 tygodni na wykonanie prac to prawie dwa lata....
- 0 0
-
2019-06-11 22:18
Jak jest taka
potrzeba lub będzie to budować. Ale te tak długie udzielane terminy na wykonawstwo to przesada..
Wiemy lub domyślamy się jak budowano w PRL-u. Zawsze było jakieś "ale" albo coś innego i nikt nie był winny. Jednak naszą obwodnicę za Tow.E. Gierka ( odcinek 44 km ) zaczęli budować w 1974 roku, a ukończono po 4.5 roku oddając do ruchu w całości w 1979 roku z okazji jakiejś tam rocznicy 1.Maja lub 22 lipca,-byłem mały (11 l.) to nie pamiętam dokładnie...
Gdyby jeszcze przy takim tempie stawiano by jeszcze na wyższą "jakość"-wykonawstwa , a nie, że " jakoś to będzie" to można by się tylko uczyć od PRL-u.... Teraz odcinek niespełna 200 metrów + poszerzenie skrzyżowania to termin 270 dni ze wskazaniem iż nastąpi jednak obsuwa czasowa...2-3 tygodnie więcej. (ul.Dąbka/ul.E.Kwiatkowskiego). Szybciej budowano w czasach Rzymskich.....- 1 0
-
2019-06-11 21:40
Wyceny są takie ,a nie inne
dlatego aby zarobił i ten co startuje do przetargu i kilku jego podwykonawców.
Tak było jest i będzie . Do przetargu startuje np.firma X i go "wygrywa". Ale ta firma nie wykonuje już tego "dzieła" sama, a posiłkuje się dwoma, trzema lub nawet 9 podwykonawcami. Jednym z istotnych warunków przetargu powinno być zobowiązanie, że w 70-80% zakresu ! robót to sam wykona właśnie wygrywający ten przetarg.
Przykład z "I" ręki. Budowa /modernizacja ul.Płk.St.Dąbka/ ul.E.Kwiatkowskiego. Przetarg wygrała firma MTM i ok. Ale b.dużo robót i to specjalistycznych wykonują już podwykonawcy. Dzisiaj po 15:00-tej- w tym rejonie to widać było tylko właśnie podwykonawców ( P.I.B. Borski i W--U-B EKO.)..Wcześniej etapami był i OPEC, Sygnalizacja, Gazownictwo,PEW i K, a jeszcze kto inny przestawiał i montował wiaty przystankowe.(F5)-czy coś w ten desing...A co w tym czasie porabia "generalny wykonawca"???
Tak to każdy by chciał. Laptop-fax+drukarka + biuro w wynajętym pokoju w starej kamienicy z ładną panienką i startujemy do przetargu.....I tak w latach 90-tych często bywało.....- 1 0
-
2019-06-11 21:40
The winner is...MTM za....5 melonow ;)
- 0 0
-
2019-06-11 10:40
Cieszymy się, że Władze miasta zmieniają to miejsce, (2)
ale widać rząd także podjął działania i ma wybudować Dworzec PKP/SKM?PKM? . Piszący tu komentarze mogliby - jako interesariusze przyczynić się do zdecydowanego rozwoju tego terenu. Zintegrowane Centrum Komunikacyjne Chylonia powinno stworzyć dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży. Skupić w jednym miejscu różne środki transportu: pociągi, SKM autobusy i busy i trolejbusy. Połączyć komunikację linii regionalnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych odjeżdżającymi do miejscowości wypoczynkowych , miejscami postoju taksówek, parkingów samochodów osobowych i rowerów, hulajnogi.
Nowy, dużo większy dworzec powinien być uniwersalny połączony z 24 h CH zająć takze wolną przestrzeń po stronie tzw. Mexyku. A w sąsiedztwie dworca PKP, na terenie np. z drugiej strony torów PKS, który byłby wykorzystywany w dużym stopniu zwłaszcza w sezonie letnim. powinien to być obiekt energooszczędny i maksymalnie samowystarczalny" pod względem energetycznym i cieplnym, przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pod dworcem PKS powinni takze przewidzieć parking na 100 miejsc postojowych.
Miasto winno dodatkowo przebudować okoliczny układ komunikacyjny a do tego wybudować ca dwa stanowiska wyposażone w ładowarki dla autobusów elektrycznych.- 5 1
-
2019-06-11 17:52
Rząd podjął takie działania? Pisz dalej, to ciekawe!
Zwłaszcza ten regionalny węzeł dla hulajnóg jest interesujący. BTW, nie myślałeś o kosmodromie?
- 0 2
-
2019-06-11 11:32
Zejdź na ziemię
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.