• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia

neo
11 czerwca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie. Tak ma wyglądać Węzeł Chylonia po przebudowie.

Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia zobacz na mapie Gdyni. Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.



Przypomnijmy:

  1. W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
  2. Jedyną złożyła firma Budimex.
  3. Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
  4. Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
  5. Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.


Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:

  • Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
  • Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
  • konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.


- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Co się zmieni po przebudowie?



Tu zajdą największe zmiany. Tu zajdą największe zmiany.
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.

Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
neo

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • na razie trzeba wstrzymać w szystkie miejskie inwestycje ponieważ ....

    powoli trzeba się przygotowywać i gromadzić kase na Sylwestra na Skwerze ! acha i na koniec lata jeszcze samolociki !!!!!

    • 7 1

  • A gdzie MTM ??? Toż to szok, przeciez oni mają jedna koparke, jeden walec i 10 ludzi dali by radę !

    • 4 3

  • The winner is...MTM za....5 melonow ;)

    • 0 0

  • Wyceny są takie ,a nie inne

    dlatego aby zarobił i ten co startuje do przetargu i kilku jego podwykonawców.
    Tak było jest i będzie . Do przetargu startuje np.firma X i go "wygrywa". Ale ta firma nie wykonuje już tego "dzieła" sama, a posiłkuje się dwoma, trzema lub nawet 9 podwykonawcami. Jednym z istotnych warunków przetargu powinno być zobowiązanie, że w 70-80% zakresu ! robót to sam wykona właśnie wygrywający ten przetarg.
    Przykład z "I" ręki. Budowa /modernizacja ul.Płk.St.Dąbka/ ul.E.Kwiatkowskiego. Przetarg wygrała firma MTM i ok. Ale b.dużo robót i to specjalistycznych wykonują już podwykonawcy. Dzisiaj po 15:00-tej- w tym rejonie to widać było tylko właśnie podwykonawców ( P.I.B. Borski i W--U-B EKO.)..Wcześniej etapami był i OPEC, Sygnalizacja, Gazownictwo,PEW i K, a jeszcze kto inny przestawiał i montował wiaty przystankowe.(F5)-czy coś w ten desing...A co w tym czasie porabia "generalny wykonawca"???
    Tak to każdy by chciał. Laptop-fax+drukarka + biuro w wynajętym pokoju w starej kamienicy z ładną panienką i startujemy do przetargu.....I tak w latach 90-tych często bywało.....

    • 1 0

  • Jak jest taka

    potrzeba lub będzie to budować. Ale te tak długie udzielane terminy na wykonawstwo to przesada..
    Wiemy lub domyślamy się jak budowano w PRL-u. Zawsze było jakieś "ale" albo coś innego i nikt nie był winny. Jednak naszą obwodnicę za Tow.E. Gierka ( odcinek 44 km ) zaczęli budować w 1974 roku, a ukończono po 4.5 roku oddając do ruchu w całości w 1979 roku z okazji jakiejś tam rocznicy 1.Maja lub 22 lipca,-byłem mały (11 l.) to nie pamiętam dokładnie...
    Gdyby jeszcze przy takim tempie stawiano by jeszcze na wyższą "jakość"-wykonawstwa , a nie, że " jakoś to będzie" to można by się tylko uczyć od PRL-u.... Teraz odcinek niespełna 200 metrów + poszerzenie skrzyżowania to termin 270 dni ze wskazaniem iż nastąpi jednak obsuwa czasowa...2-3 tygodnie więcej. (ul.Dąbka/ul.E.Kwiatkowskiego). Szybciej budowano w czasach Rzymskich.....

    • 1 0

  • 52 tygodnie ma

    1 rok. 83, 96 i 98 tygodni na wykonanie prac to prawie dwa lata....

    • 0 0

  • No , czas najwyższy

    Bo ten tzw. Plac Dworcowy od 28 lat wygląda tak samo. Jakąś rewolucję trzeba zrobić. Bo to wstyd , żeby w największej dzielnicy były dziury w asfalcie i kiczowate budy rodem z lat 90-tych.

    • 2 1

  • Znowu lipa

    A co z dzikim parkingiem od strony ul.Hutniczej? Przeciez widac ze jest bardzo potrzebny! Parkuje tam setki aut i wlasnie ich kierowcy przesiadaja sie do skm. Co z tymi terenami i uliczkami dojazdowymi?
    Co z ul.Pucka i tunelem pod torami? Przeciez czekajac tam po kilkadziesiat minut mozna dostac zawalu z nerwow...
    Urzedasy - ogarnijcie sie!

    • 0 0

  • Glupota

    Parking podziemny żeby zalewało???!!!!!już teraz ulica jest zalewana!!! Po co parking jak już tam nic się nie dzieje!!!totalne dno się zapowiada!!!jak dworzec zrobili??? deszcze pada i leje na peron z ścian odpada tynk!!!!a tutaj mowa o podziemnym parkingu żenada

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane