- 1 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (134 opinie)
- 2 Oślepiał śmigłowiec podczas derbów (227 opinii)
- 3 We wrześniu koniec prac na Chwarznieńskiej (57 opinii)
- 4 Po alkoholu jechał motocyklem 190 km/h (65 opinii)
- 5 Coraz więcej domów pływających na wodzie (66 opinii)
- 6 Kradli klocki LEGO. Hurtowo (33 opinie)
Trzech chętnych na budowę węzła Chylonia
Trzy firmy złożyły oferty na budowę węzła integracyjnego Chylonia . Najtańsza opiewa na ponad 45 mln zł. To o 15 mln zł mniej niż w pierwszym przetargu, ale o 10 mln zł więcej, niż miasto planowało wydać. Teraz urzędnicy przeanalizują oferty i podejmą decyzję, czy wydać więcej, czy też ogłosić trzeci przetarg.
Przypomnijmy:
- W grudniu otwarto oferty w pierwszym przetargu.
- Jedyną złożyła firma Budimex.
- Wyniosła 60 mln 529 tys. 669 zł 17 gr brutto z realizacją przez dwa lata.
- Gdynia zamierzała wydać 30 mln 912 tys. 541 zł 40 gr brutto, co spowodowało, że przetarg został unieważniony.
- Rozpisano nowy przetarg, a Gdynia założyła, że wyda ponad 35 mln zł.
Do drugiego przetargu przystąpiły już trzy firmy:
- Budimex SA. - 65 mln 338 tys. 236,53 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac - 86 tygodni;
- Warbud SA. - 53 mln 985 tys. 386,34 złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi osiem lat i deklarowanym czasem wykonania prac 93 tygodni;
- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. - lider, Rover Infraestructuras SA - partner - 45 mln 799 tys. złotych brutto, z okresem gwarancji i rękojmi 8 lat i deklarowanym czasem wykonania prac w 96 tygodni.
- Powtórzenie przetargu na węzeł Chylonia przyniosło efekt. Mamy aż trzy oferty, które teraz będziemy analizować pod względem formalnym. Cieszę się, że teraz mamy możliwości wyboru i liczę, że w najbliższym czasie przejdziemy do realizacji tej jakże ważnej dla mieszkańców Chyloni inwestycji - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Co się zmieni po przebudowie?
W ramach inwestycji planowana jest m.in. budowa parkingu podziemnego, przebudowa trakcji trolejbusowej oraz drogi rowerowej wzdłuż ul. Kartuskiej. Powstanie też jednokondygnacyjny obiekt z przejściem podziemnym, zespół toalet publicznych, nowe oświetlenie i monitoring.
Wartość projektu "Rozwój zrównoważonego transportu publicznego w Gdyni poprzez inwestycje infrastrukturalne, m.in. utworzenie węzła integracyjnego Gdynia Chylonia", w ramach którego powstanie węzeł Chylonia, wynosi 66 mln zł. Dofinansowanie unijne to około 40 mln zł.
Opinie (92) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-11 14:55
na razie trzeba wstrzymać w szystkie miejskie inwestycje ponieważ ....
powoli trzeba się przygotowywać i gromadzić kase na Sylwestra na Skwerze ! acha i na koniec lata jeszcze samolociki !!!!!
- 7 1
-
2019-06-11 15:14
A gdzie MTM ??? Toż to szok, przeciez oni mają jedna koparke, jeden walec i 10 ludzi dali by radę !
- 4 3
-
2019-06-11 21:40
The winner is...MTM za....5 melonow ;)
- 0 0
-
2019-06-11 21:40
Wyceny są takie ,a nie inne
dlatego aby zarobił i ten co startuje do przetargu i kilku jego podwykonawców.
Tak było jest i będzie . Do przetargu startuje np.firma X i go "wygrywa". Ale ta firma nie wykonuje już tego "dzieła" sama, a posiłkuje się dwoma, trzema lub nawet 9 podwykonawcami. Jednym z istotnych warunków przetargu powinno być zobowiązanie, że w 70-80% zakresu ! robót to sam wykona właśnie wygrywający ten przetarg.
Przykład z "I" ręki. Budowa /modernizacja ul.Płk.St.Dąbka/ ul.E.Kwiatkowskiego. Przetarg wygrała firma MTM i ok. Ale b.dużo robót i to specjalistycznych wykonują już podwykonawcy. Dzisiaj po 15:00-tej- w tym rejonie to widać było tylko właśnie podwykonawców ( P.I.B. Borski i W--U-B EKO.)..Wcześniej etapami był i OPEC, Sygnalizacja, Gazownictwo,PEW i K, a jeszcze kto inny przestawiał i montował wiaty przystankowe.(F5)-czy coś w ten desing...A co w tym czasie porabia "generalny wykonawca"???
Tak to każdy by chciał. Laptop-fax+drukarka + biuro w wynajętym pokoju w starej kamienicy z ładną panienką i startujemy do przetargu.....I tak w latach 90-tych często bywało.....- 1 0
-
2019-06-11 22:18
Jak jest taka
potrzeba lub będzie to budować. Ale te tak długie udzielane terminy na wykonawstwo to przesada..
Wiemy lub domyślamy się jak budowano w PRL-u. Zawsze było jakieś "ale" albo coś innego i nikt nie był winny. Jednak naszą obwodnicę za Tow.E. Gierka ( odcinek 44 km ) zaczęli budować w 1974 roku, a ukończono po 4.5 roku oddając do ruchu w całości w 1979 roku z okazji jakiejś tam rocznicy 1.Maja lub 22 lipca,-byłem mały (11 l.) to nie pamiętam dokładnie...
Gdyby jeszcze przy takim tempie stawiano by jeszcze na wyższą "jakość"-wykonawstwa , a nie, że " jakoś to będzie" to można by się tylko uczyć od PRL-u.... Teraz odcinek niespełna 200 metrów + poszerzenie skrzyżowania to termin 270 dni ze wskazaniem iż nastąpi jednak obsuwa czasowa...2-3 tygodnie więcej. (ul.Dąbka/ul.E.Kwiatkowskiego). Szybciej budowano w czasach Rzymskich.....- 1 0
-
2019-06-11 22:23
52 tygodnie ma
1 rok. 83, 96 i 98 tygodni na wykonanie prac to prawie dwa lata....
- 0 0
-
2019-06-11 22:46
No , czas najwyższy
Bo ten tzw. Plac Dworcowy od 28 lat wygląda tak samo. Jakąś rewolucję trzeba zrobić. Bo to wstyd , żeby w największej dzielnicy były dziury w asfalcie i kiczowate budy rodem z lat 90-tych.
- 2 1
-
2019-06-12 10:22
Znowu lipa
A co z dzikim parkingiem od strony ul.Hutniczej? Przeciez widac ze jest bardzo potrzebny! Parkuje tam setki aut i wlasnie ich kierowcy przesiadaja sie do skm. Co z tymi terenami i uliczkami dojazdowymi?
Co z ul.Pucka i tunelem pod torami? Przeciez czekajac tam po kilkadziesiat minut mozna dostac zawalu z nerwow...
Urzedasy - ogarnijcie sie!- 0 0
-
2019-08-01 20:45
Glupota
Parking podziemny żeby zalewało???!!!!!już teraz ulica jest zalewana!!! Po co parking jak już tam nic się nie dzieje!!!totalne dno się zapowiada!!!jak dworzec zrobili??? deszcze pada i leje na peron z ścian odpada tynk!!!!a tutaj mowa o podziemnym parkingu żenada
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.