• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem

Maciej Naskręt
16 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Prace przy przejściu poprzecznym.
  • Wnętrze tunelu wraz z instalacją do mrożenia gruntu w przejściach poprzecznych.
  • Trwają prace w budynkach technicznych po obu stronach tuneli.
  • Prace przy przejściu poprzecznym.
  • Roboty przy przejściu poprzecznym.
  • Prace przy przejściu poprzecznym.
  • Wnętrze tunelu pod Martwą Wisłą - okolica przejścia poprzecznego.
  • Betonowanie ścianek pod płytę jezdni.
  • Betonowanie stropu tunelu w wykopie.
  • Betonowanie stropu tunelu w wykopie.
  • Montaż otuliny ognioodpornej na ścianach tunelu.
  • Prace przy betonowaniu ścianek pod płytę jezdni.

Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.



Czy opóźnienie w budowie tunelu jest dla ciebie problemem?

Pod ostatnim naszym artykułem na temat postępu prac na budowie tunelu pod Martwą Wisłą pojawiły się krytyczne komentarze na temat planowanego na czerwiec otwarcia przeprawy. Czytelnik o pseudonimie "były OHL-owiec" napisał: - Tak się składa, że podwykonawcy już mają przedłużoną umowę do 31 października 2015 r. i na pewno nikt nie otworzy tego tunelu w czerwcu. Zobaczycie jak za kilka miesięcy spółka miejska Gdańskie Inwestycje Komunalne będzie zrzucała winę na trudne odbiory, na straż, że to pierwszy tunel w Polsce itd. W  międzyczasie oczywiście będą kończyć robotę. I tak fajnie, że w październiku lub listopadzie nim pojedziemy i się z tego cieszę tak jak i wy, ale nie lubię jak ludziom się kit wciska.

Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. To oznacza, że niedługo prace przy nim zostaną zakończone.

Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.

- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.

Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

  • Na czas prac przy montażu szalunków i zbrojenia ścian pod płytę jezdni do wnętrza tunelu wjeżdża ciężki sprzęt.
  • Prace przy zbrojeniu ścian pod płytę jezdni.
  • Prace przy szalowaniu i zbrojeniu ścian pod płytę jezdni.
  • Prace przy płycie jezdni na ścianach.
  • Zbrojenie płyty jezdni.
  • Prace przy szalowaniu i zbrojeniu ścian pod płytę jezdni.
  • Wykonywanie płyty jezdni.
  • Wykonywanie ścian pod płytę jezdni.
  • Wykonywanie ścian pod płytę jezdni.
  • Prace przy płycie jezdni.
  • Zbrojenie ściany, na której posadowiona zostanie płyta jezdni.
  • Zbrojenie ściany, na której posadowiona zostanie płyta jezdni.
  • Ściana dzieląca dwie nitki tunelu.
  • Na zdjęciu widać poziom, na którym zostanie wykonana jezdnia.
Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.

Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.

W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.

Tunel pod Martwą Wisłą

Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.

Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły zobacz na mapie Gdańska.

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach

1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu

Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.

Opinie (256) 9 zablokowanych

  • Nikt nie będzie nim chciał jeźdizć, tak jak autostradami - bo będzie bardzo drogi koszt przejazdu (37)

    do tego wciąż nie rozwiązana jest sprawa przejazdu rowerów, przejścia pieszych, darmowego przejazdu służb ratunkowych..
    Piłsudski dobrze powiedział - wam to kury szczać prowadzać....

    • 33 197

    • Polakom nie dogodzisz, wszystko zle, do Londynu na zmywak jechac jak sie nie podoba :-)

      • 0 0

    • (3)

      Przestań bredzić, że przejazd tunelem będzie płatny.
      A sprawa przejazdu rowerów i przejścia pieszych jest akurat rozwiązana... prawem. Dla ruchu pieszo-rowerowego musiałby być osobny tunel. Gdyby to był tunel pod Motławą w centrum Śródmieścia to pewnie i by się opłacało wiercić dodatkowy, tam nie.

      • 19 0

      • Duda pisał że bedzie płatny

        • 1 0

      • pisali już przecież, że tunel będzie płatny. Ale szybko zdjęli artykuły, bo wybory... (1)

        a po wyborach hulaj dusza, piekła nie ma.

        • 1 10

        • Nikt nigdzie nie pisał o płatnym tunelu, nie łżyj.

          • 5 1

    • jeszcze nie widziałem w Europie tunelu drogowego w którym mogliby poruszać się piesi czy rowery

      • 2 0

    • Rowery (17)

      Ciągle się zastanawiam, czemu nie można zrobić ścieżki rowerowej pod jezdnią. Ten ras między ścianami podtrzymującymi drogę idealnie by się nadawał. Na zdjęciu widać jak stoi tam Ciągnik siodłowy, czyli są tam ponad 3 metry szerokości. W jednej nitce mogłaby być dwukierunkowa ścieżka rowerowa, a w drugiej chodnik dla pieszych.

      • 11 32

      • bardzo dobrze !!!! ci kretyni rowerzysci mysla ze im sie wszystko nalezy !!!

        na poczatek powinniście mieć tablice rejestracyjne i ubezpieczenie oc - jak wszyscy inni użytkownicy dróg - dosyc tej anonimowości pedalarze

        • 4 4

      • (6)

        Zadusiłbyś się spalinami, no i gdzieś wiatraki muszą być :)

        • 24 2

        • Spaliny lecą do góry (5)

          A wentylatory tunelowe na suficie wystarczyłyby w zupełności...

          • 3 19

          • ot masz projektant-amator (4)

            siodełko za bardzo ci naciska na dole, więc "pomysły" wychodzą paszczą

            • 29 1

            • ty chyba w kierownicę się wkręciłeś tchawicą (2)

              ostatnio jak sprawdzałem to rowerzyści należeli do tego samego gatunku co kierowcy i wszyscy wymagają tlenu, skoro rowerzysta się zadusi to kierowca też miszczu

              • 3 5

              • (1)

                Po pierwsze - jaki byłby czas przebywania rowerzysty w tunelu, a jakie kierowcy.
                Po drugie - na ile odizolowany od czynników zewnętrznych jest kierowca a na ile rowerzysta.
                Po trzecie - nie potrzeba nam najdroższej ścieżki rowerowej w Europie (a pewnie i na świecie).
                Jeszcze trochę a zaczniecie protestować że jak szyny pod Spędolino wymienili to osobnego torowiska dla rowerów nie wybudowali.

                • 13 6

              • to po co tunele ewakuacyjne skoro i tak się udusisz?

                • 1 1

            • Tak się składa, że na rowerze nie jechałem od 10 lat, jednak potrafię uszanować to, że ktoś inny jeździ. Jak widać niektórym d... przyrosła do fotela i wydaje im się że auto to jedyny środek transportu.

              • 6 3

      • helo! jest tam kto? (7)

        pokaż mi choć jeden tunel tego typu w europie (czy gdzie indziej), w którym jeżdżą rowery i chodzą piesi...

        • 24 0

        • (6)

          W Hamburgu taki tunel jest. Można sobie pieszo i rowerem przetransportowac sie na drugą stronę.

          • 3 11

          • a który niby tunel? (2)

            Pod Elbą? Chyba coś ci się pomyliło.. Mieszkasz w Hamburgu pod Gdańskiem chyba...

            • 3 0

            • (1)

              Jaką Elbą? Chyba Łabą!

              • 3 1

              • Przecież to to samo, tylko powinien napisać pod Elbe a nie pod Elbą, jak chciał użyć niemieckiej nazwy.

                • 2 0

          • tylko (1)

            że w Hamburgu rowery, piesi i samochody mogą jeździć starym tunelem zbudowanym na początku XX wieku. Tam nie ma ruchu i można taki sposób dopuścić. Samochody tam do tunelu są zwożone windami. Tym samym masz już pojęce o jego przepustowości. Nowy tunel na autostradzie A 7 nei ma ruchu pieszych ani rowerów.

            • 8 0

            • Gdynia tunel pod portem

              Rowerzyści pomarudzą, ale po wschodniej stronie tunelu pod Wisła nie ma wielu osiedli, więc ruchu rowerowego aż takiego nie było by i tak.

              Bez tego tunelu Gdańsk też funkcjonuje, port tez daje radę, jakoś
              jego otwarcie będzie poprawa ale nie aż taką straszną, by tego wyczekiwać jak kania dżdżdżownicy.

              Ale gdyby taką rurkę wyryć pod portem w Gdyni, to zamiast dymać z Oxywia do Centrum przez psującą się Estakadę, od razu można by przekierować dużą część ruchu dołem. był by to o wiele większy skok cywilizacyjny, niż gdyby skończono lotnisko Kossakowo.

              • 4 2

          • "na drugą stronę" się przetransportować najłatwiej, gdy jest zakaz :) choć szybciej i prościej skoczyć pod pociag :)

            • 2 0

      • To jest miejsce na infrastrukturę towarzyszącą

        Kable, przewody, rury, kanalizacje. Na rowery miejsca już tam nie wystarczy.
        Tfuu, jednak nie, myliłem się, to będzie przejście dla obsługi technicznej (zgodnie z rys. przekroju poprzecznego).
        To w takim razie nie wiem czemu nie wpuszczą tam rowerów. Pewnie chodzi o bezpieczeństwo, nie ma dojść do tego "tunelu w tunelu"

        • 16 0

    • Tunel nie będzie płatny. Ruch rowerowy i pieszy niedozwolony będzie. (6)

      Czytaj wcześniejsze artykuły to nie będziesz się irytować.
      A co do autostrad to najdroższe w stosunku do wynagrodzeń i najdroższe w ogóle przejazdy tymi o dziwo zatłoczonymi już drogami pokazują jak bardzo ich brakowało. Szkoda, że nas tak rżną na 1 km...

      • 47 0

      • (5)

        Średnia cena przejazdu 1 km autostrady w Europie to 5 eurocentów ( dot. Krajów,gdzie bywają płatne na bramkach autostrady, jak Chorwacja, Irlandia, Wielka Brytania, Włochy itd.) Zatem polskie autostrady owszem, tanie nie są - ale jak na Europę, są przeciętnie drogie. Mowa o koncesyjnych, jak GTC, bo rządowe będą ponad dwa razy tańsze.

        • 9 1

        • w europie (4)

          autostrady płatne są droższe. Francja ( A 36 Miluza Lyon 26 euro ponad 400 km, A 7 Lyon -Motpellier 24 euro) Hiszpania ( Ap 7 granica Barcelona 12 euro 150 km, Barcelona Walencja 29 euro 300 km, Walencja -Alicante ok. 20 euro ok. 200 km) Z przeliczenia wychodzi jednak , że w Polsce są jednak tańsze odcinek GTC Gdańsk -Toruń 30 zł. czyli ok. 7, 14 euro 150 km. Wychodzi, że porównywalny odległościowo odcinek granica francuska 0 Barcelona jest prawie dwa razy droższy od drogiego przejazdu u nas koncesyjną prowadzona przez GTC. Przy czym jadąc do Łodzi czy Warszawy płacisz też 30 zł. a to już jest ponad 300 km.

          • 10 2

          • Zaraz bedesz placil za przejazd do warszawy i łodzi . Nie martw sie juz w czerwcu wyskoczysz z kaski.

            • 2 0

          • Relacja koszt/ średnia płaca (2)

            Podajesz wartości bezwzględne.Tylko policz sobie, ile km autostradą pojedzie Francuz, Włoch czy Hiszpan za swoją średnią pensję, a ile może pojechać Polak?

            W ten sposób Pan (były) premier Tusk wykazał też, że w Polsce jest najtańsza benzyna.

            • 9 2

            • (1)

              To zostań Francuzem, Włochem, albo "Hiszpaninem". Kurka, co za marudy! A wiesz, ile pojedzie Somalijczyk, Sudańczyk, czy Ugandczyk? Kurka,w bagażniku do najbliższej stacji poboru nerek! Weźcie się za swoje życie,a nie tylko kwękacie,jak to w Polsce źle! Ziemniaki też przeliczasz,ile kupi Niemiec,a ile ty?

              • 4 2

              • tak, też przelizam, bo nie liczę juz na to, że bez emigracji będzie godne życie i zarobi zapewnione mi przez rząd.

                a rządzili już wszyscy więc spiier.. mi tu z pis uw pc po itp

                • 1 0

    • (2)

      Kto Ci powiedział że tunel będzie płatny? :)))) po co piesi w tunelu ? po co rowery w tunelu mają mieć osobną ścieżkę , po ulicy nie mogą (o ile w ogóle ktoś widzi taką potrzebę) już jezdzić? A może osobny tunel dla rowerzystów , kolejny dla pieszych i ostatni dla żab albo innych stworzonek wymyślonych przez ekologów????

      • 84 9

      • a kto powiedzial (1)

        Ze bedzie bezplatny? ;)

        • 3 10

        • A czy ktoś mówił, że inne drogi w mieście będą bezpłatne? Nie. Płacisz za przejazd?

          • 2 0

    • czo

      ?!

      • 1 0

    • Panie zakompleksiony! (1)

      a autostradami nikt niejezdzi??? to dlaczego ja ciagle stoje na bramkach bo tyle samochodow...

      • 63 4

      • Spisek. Korek robią pracownicy GDDKiA zebys myslam ze dużo samochód jeździ autostradą :)

        • 37 2

  • romank

    Pracuje w PG Eksploatacja a mieszkam w Redzie tunel bardzo skruci dojazd do pracy

    • 1 0

  • ???

    a co to to białe, rury czy jakaś rzeźba??

    • 0 0

  • Nie martwcie się tym wrześniem...przyjdzie Pan Strażak, zakręci wąsa i nie zezwoli (4)

    a powodów znajdzie się 100, żeby pokazać że strażak to nie pomoc drogowa jak to się teraz lansuje a prawdziwe Państwo w Państwie..

    • 37 12

    • (3)

      Masz jakiś żal do strażaków? Weszli ci z siekierą do domu i zgasili gryla na balkonie, i był wstyd przed gośćmi, czy co?

      • 4 2

      • Problem jest taki z tymi PANAMI, że są Państwem w Państwie

        Nie masz pojęcia o czym piszesz. Straż Pożarna to nie tylko akcje gaśnicze, czy ratownictwo drogowe, ale przede wszystkim uzgodnienia projektów i odbiory budynków i innych obiektów. A tu jest pole do popisu i nadużyć z ich strony. Jak nie dasz w łapę (prywatnie lub na umowę) za uzgodnienie to nie klepną niczego, a uzgodniony wcześniej projekt przy odbiorze nagle okaże się wadliwy.
        A efekt jest taki, że mimo, iż przepisy p.poż mówią o tym, że drzwi w obiektach użyteczności publicznej musza otwierać się na zewnątrz, aby ociekający przed pożarem nie musieli się cofać przy otwieraniu drzwi - mamy i takie, które otwierają się prawidłowo i takie, które trzeba otwierać do środka. Zapytaj Jaśnie Panów Strażaków, ile wzięli za te "odstępstwa".
        W Szczecinie na jednym z budynków użyteczności publicznej kazali zamontować klamki po zewnętrznej stronie okien - oczywiście po to, aby było łatwiej wejść przez okno szeregowemu sikawkowemu, który z tą bandą oszołomów za biurkami tak naprawdę wspólnego ma płatnika wynagrodzenia.

        • 1 0

      • opóźniają każdą inwestycję głupimi uwagami (1)

        • 1 3

        • w warszawskim metrze przez ich inwencję windy dorobiły się drzwi przeciwpożarowych

          • 7 0

  • Co z karami umownymi za zwłokę ?! (4)

    Czy wykonawca wpłaci je do Urzędu Miasta - czy przytuli je pan Adamowicz lub inny urzędas?

    • 59 18

    • uprzejme pytanie (2)

      Czy ta droga przez tunel ma połączenie z ergo areną na żabiance?

      proszę o odpowiedź.

      • 2 3

      • Kliknij na zakładkę turystyka i rozwiń, a potem kliknij - mapa i popatrz sobie uważnie

        Są plany budowy Drogi Zielonej od Hallera do Ergo i dalej do OT.
        A i teraz bez problemow (pomijając traffico) można spokojnie przejechać.

        • 0 0

      • oby nie miala

        Zajezdza nam Przymorze...

        • 0 1

    • Po co głupio pytasz, skoro odpowiedź jest już od dawna znana?

      Kar nie będzie, bo sruty-tuty (cokolwiek przyjdzie komukolwiek na myśl może wpisać w to miejsce), a w zamian za to OHL nie dostanie dodatkowej kasy (a jakże, chcą dziesiątek milionów za niby inne warunki realizacji i upadłość Hydrobudowy!).
      Prawda jest taka, że za nisko wycenili kontrakt, żeby tylko go dostać. A żeby obciąć koszty, nabrali ludzi ze wschodu bez faktycznych kwalifikacji. Nie potrafili tego ogarnąć i wyszło jak wyszło.
      Problemem polskiego budownictwa infrastrukturalnego był napływ hiszpańskich firm uciekających do Polski przed plajtą w Hiszpanii, a wiadomo, że zawsze najsłabsi pierwsi uciekają. A potem wyszły problemy z takimi FCC i ich spółeczkami-córkami w Polsce czy Austrii (np. Alpine-Bau).

      • 2 0

  • A trasa kaszubska w 2020 - to jest skandal, że potrzebują 5 lat na wybudowanie i 3 lata na ruszenie z budową. (4)

    W takim szczecińskim zadupiu już coś robią a w Gdańsku nie mogą się ogarnąć...

    • 35 26

    • a co ma trasa kaszubska z tunelem? (1)

      • 6 1

      • Ma - popatrz na mapę

        • 0 0

    • sam jesteś skandal....nie możesz się miesiąc zabrać za malowanie pokoju,,, (1)

      • 13 2

      • Kaśka nie wtrącaj się, co Ty wiesz w nogach śpisz.

        • 0 1

  • (4)

    No niestety ale "były OHL-owiec" na rację...dobrze będzie jak tunel zostanie otwarty w tym roku - prawda jest taka , że zarówno GIK jak i OHL nie panują nad budową , bałagan organizacyjny jest okropny. Wiadomo , że to nie jest typowa i łatwa praca przy budowie takiego tunelu ale mimo wszystko przy większych chęciach pracowników GIK i nadzoru OHL mogłoby to wygladać duuużo lepiej. Jeden warunek - muszą chcieć...a pracownicy GIK nie za bardzo chcą tym bardziej , że wiadomo , że w dniu otwarcia tunelu większa część z Nich kończy pracę w GIK :)

    • 71 19

    • akurat GIK przeprowadził większość dużych inwestycji w ostatnich latach (2)

      Cała Słowackiego, przedłużenie AK, tramwaje itp. Jeżeli prawdą jest to co mówisz, że ci ludzie zostaną zwolnieni to smutne jest to, że to właśnie oni polecą a nieroby z ZDiZ albo Biurwa Rozwoju CIasta będą dalej pierdzieć w stołek.

      • 8 2

      • Ci ludzie od początku byli zatrudniania na kontrakty

        Doskonale wiedzieli, że to są umowy tylko na te konkretne inwestycje, a opóźnienie jest dla nich na rękę, bo będą aneksy.
        A poza tym będzie Nowa Bulońśka i Nowa Politechniczna, może nawet tunel pod Pachołkiem, pażywiom, uwidim.

        • 0 0

      • Takie mamy czasy ze kazdy wali na smieciowkach, kontraktach itp

        • 1 1

    • co ma piernik do wiatraka ?

      A co ma GIK do tempa pracy OHL ? Dokładnie nic i jedyną rzecz jaką można inwestorowi zarzucić, to fakt, że tej umowy nie zerwano i nie wymieniono wykonawcy. Nie z powodu tego, że coś się opóźnia, bo to się zdarza, ale dlatego, że powoduje to problem z odzyskaniem pieniędzy z UE, co musi się odbyć w 2015r.

      • 5 1

  • refleksja (4)

    Na co komu tunele, które donikąd nie prowadzą?

    • 4 10

    • (1)

      Po co ci głowa, skoro masz w niej pusto?

      • 4 2

      • Żeby do szyi woda nie napadała z deszczu.

        • 1 1

    • A co, kończy się w połowie przeprawy pod rzeką?

      • 4 1

    • Tunele,które donikąd nie prowadzą, to nie tunele, tylko sztolnie.

      • 2 0

  • czy ktokolwiek u nas cokolwiek oddał w terminie? (8)

    kiedys ogladałem cała serie filmów o osiagnięciach budowlano-inzynieryjnych na swiecie

    chyba wszystkie oddawano w terminie

    a dlaczego?

    bo kazdy dzień zwłoki w kontrakcie był obciazany bardzo dużymi karami (dla wykonawcy)

    • 7 7

    • Polacy pracują na budowach na całym świecie znani są z tego ze kazdą inwestycje zagranicą kończą przed terminem!! (5)

      Ale nie w POlsce bo zagranica sa standardy zachodnie i są dobrze wynagradzani!!!Ale w POlsce są standardy POlskie tu taj liczy sie tylko kolesiostwo partyjne i biznesowe!!

      • 2 10

      • (3)

        Chcesz powiedzieć, że port lotniczy Berlin-Brandenburg działa od czerwca 2012 r.? Bo wtedy pierwotnie miał zostać oddany. Obecnie mówi się, że może zacznie działać w 2017 r., ale ta data również nie jest pewna.

        • 12 1

        • ty leming przestań sie kompromitowac jedną budową (2)

          bo znam setki tysięcy przykładów.!!Ale jak ktos jest z\wazeliniarzem budynia to ma pustke w głowie głabie jeden unas 20 lat budowali metro autostrade kolejne 20 lat to co unas robi sie w 5 lat zagranica budyją w rok!!Wiec przestac wazeliniarzu bajki opowiadać!!

          • 1 3

          • Rzekomy Polaku! Naucz się deklinacji rzeczownika "leming"! Nie kalecz polskiej mowy,za którą w Sybir szli nasi dziadowie!

            • 1 0

          • Nie znasz ani jednego harmonogramu prac jakiejkolwiek większej inwestycji tak w Polsce jak i za granicą jełopie. Ty trzech zdań poprawnie po polsku nie potrafisz napisać, a co dopiero ogarniać bardziej skomplikowane projekty. Z innych przykładów to chociażby projekt Big Dig w Bostonie, doczytaj jeśli potrafisz.

            • 1 0

      • chyba dobrze pilnowani - co to ma wspólnego z wynagrodzeniem?

        wiele skomplikowanych obiektów inżynieryjnych jest oddawanych na czas w miejscach 'dzikich', gdzie zatrudnia sie 'niepismiennych azjatów'

        • 3 0

    • U nas też są wielkie kary tylko przetargi wygrywają spółki - wydmuszki więc ich to wali...

      • 0 0

    • Tak tak, zwłaszcza lotnisko w Berlinie.

      • 6 1

  • Pilne (6)

    Powtarzam pytanie:

    Czy ta droga przez tunel ma połączenie z Ergo Areną na Żabiance, czy też i tak muszę kręcić w poprzek uliczkami.

    Przed rokiem nie było takiego połączenia i dlatego pytam.
    Na mapach google widać stan sprzed... 3 lat!

    • 1 7

    • niema i niebedzie bo niepozwolimy na degradacje srodowiska przez budowe drogi zielonej!! (1)

      • 0 0

      • Dokładnie, nie wiadomo po jakie cholerstwo ktoś chce "drogę zieloną", skoro powinien powstać łącznik od Uczniowskiej do Hynka, poza tym poszerzyć Obrońców Wybrzeża i Gospody do 2x2 lub 1x4 i to już wystarczy w zupełności. Dojazd do Placu Dwóch Miast wtedy przez Uczniowską - Trasę Słowackiego - Rzeczypospolitej - Chłopską - Gospody i jest GIT. Należy chronić obszar nadmorski.

        • 0 0

    • Teraz już sprzed 3 powiadasz? Skoro tak, to i nie ma tam Drogi Zielonej, Ronda MP, więc i nie ma drogi przez tunel.

      • 2 0

    • Niestety, połączenia nie ma. Ulicę Obrońców Wybrzeża przecina w poprzek kanion, Chłopską blokują rolnicy pod wodzą zombi leppera, na Alei Rzeczypospolitej otwarła się czeluść Piekieł, Dąbrowszczaków zawinęło w zeszłym tygodniu tornado, a na Czarnym Dworze grasują smoki i gwałcą,pożerają i palą (niekoniecznie w tej kolejności).

      • 2 1

    • nie ma (1)

      • 3 0

      • odpowiedź

        Tego się obawiałem.
        Kolega też mi tak powiedział, że Oliwa i Żabianka i tak nie mają połączenia.
        SZKODA!

        • 0 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane