• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • (1)

    Wszystko spoko ale dlaczego SKM jeździ tak wolno i tak długo?

    • 11 2

    • Bo to nie jest luxtorpeda

      • 4 0

  • Po likwidacji kwartalnych biletów wróciłam do samochidu

    Koszt przejazdu mniejszy i szybciej.

    • 10 1

  • Jeżdże 4 razy w roku. Dwa razy {tam i nazad} na imieniny szwagra i na imieniny szwagierki też dwa razy{tam i nazad}więc jest mi to obojętne.

    • 7 0

  • Wladze skm sie oszukuja XD to dlatego, ze traktuja klientow jak bydlo

    • 8 1

  • No i bardzo dobrze!

    • 6 0

  • Ale zazaz PKM jest obsługiana głownie przez SKM więc powinni te wyniki sumować a nie iczyć osobno

    a w takim wypadku mieli by wynik o wiele lepszy

    • 2 6

  • Bzdura co chwilę się spóźniają, albo odwołują kurs w Redzie a kurs z Wejherowa do Gdańska, mało tego po godzinie 21 nie ma kursów do Wejherowa co 30 minut, ja kończę pracę 23:00 jest SKM 23:10 z Gdyni do Wejherowa (na którą się nie wyrobię), kolejna za godzinę (w między czasie do Chyloni tylko jadą), nie będę czekał godziny na kolejny kurs do Wejherowa. Także odpuściłem sobie SKM i jeżdżę autem.

    • 12 3

  • Ilu komunistów bolszewików jeździ na cwaną gapę?

    I reszta narodu się na nich składa. Tego nie podają.

    • 2 7

  • Zainstalowałem apkę kompass (1)

    Po dwóch dniach musiałem wyłączyć powiadomienia bo co chwilę dostawałem informacje o opóźnieniach pociągów. Ile tazy w ciągu dnia pociągi mogą się spóźniać? Czy chcą pobić jakiś rekord Księgi Guinessa?

    • 13 1

    • komunizm bohatersko walczy itd

      bo to jest absurd, że kolej wewnątrzmiejska ma taki rozkład jazdy, jak woły w przełomu XIX i XX w

      kolej miejska powinna mieć takt, np. "w szczycie co 4 minuty a co 8 poza szczytem" i nikt by nie zawracał głowy rozkładem i spóźnieniami, można by te dane utajnić

      • 3 0

  • 15 minut straty do EW 90/92 (2)

    Obecna SKM to stara technologia lat 50 tych z plastikowymi nakładkami. I co najgorsze - ciągle (w latach 70 tych zapewniano, że tylko tymczasowo) 2 pary drzwi na stronę wagonu. Tabor kolei miejskiej powinien mieć 4 pary drzwi - tak jak w wagonach berlińskich w pierwszej wersji SKM.
    Jej szybkość maksymalna wynosiła "tylko" 80 km / h , ale dysponowała dobrym przyspieszeniem i dwukrotnie wyższą zdolnością wymiany pasażerów na przystankach.

    • 13 0

    • Prawda

      W 1976 do 1980 roku zacząłem dojeżdżać z wzg.obecnego św.maksymiliana do Sopot i podróż trwała 10 min. Potem zaczęto wprowadzać obecne składy i podróż trwala ponad 15 min.

      • 0 0

    • stara kolejka na 800 volt

      to była kolejka, łza się w oku kręci, nie patrzyło się o której przyjedzie , bo co chwilę jeździła,
      i składy były na cały peron, komu to przeszkadzało??

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane