• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ubyło pasażerów podróżujących SKM

Maciej Naskręt
2 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów. SKM-ka wciąż plasuje się na czwartym miejscu wśród kolejowych przewoźników pod względem liczby pasażerów.

W 2018 roku Szybka Kolej Miejska przewiozła 42 mln 218 tys. pasażerów, czyli o 84 tys. mniej niż rok wcześniej. To pierwszy spadek liczby podróżnych od kilku lat. Zdaniem władz SKM ma to związek z oddaniem części połączeń na liniach PKM.



Jak często podróżujesz SKM-ką?

Koniec stycznia to standardowo na kolei czas podsumowań minionego roku. Przewoźnicy przesyłają do Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie szczegółowe wyniki dotyczące liczby pasażerów i przejechanych kilometrów. Urzędnicy na podstawie zebranych danych przygotowują opracowanie statystyczne.

Jak zatem wypada w nim nasza lokalna SKM-ka?

- W 2018 r. przewieźliśmy 42 mln 218 tys. pasażerów, co pozwoliło nam na utrzymanie pozycji czwartego największego przewoźnika pasażerskiego w Polsce. Przed nami są tylko Przewozy Regionalne, Koleje Mazowieckie i PKP Intercity, a trzeba pamiętać, że jesteśmy przewoźnikiem aglomeracyjnym, który świadczy usługi tylko na obszarze części jednego województwa - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy SKM.
Ten wynik oznacza, że spółka przewiozła o 84 tys. mniej pasażerów niż w 2017 roku (42 302 tys.).

- Uznajemy to i tak za dobry wynik zważywszy, że od grudnia 2017 r. przestaliśmy obsługiwać połączenia na odcinku Lębork - Słupsk, a w grudniu 2018 r., na życzenie organizatora przewozów, czyli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, oddaliśmy spółce Przewozy Regionalne ok. 30 proc. połączeń na liniach PKM - podkreśla Złotoś.

4-milionowy pasażer w pociągu PKM



Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach. Pasażerowie w SKM-ce w ostatnich latach.

Kolej w kraju pobiła rekord sprzed 16 lat



Wyniki przewozowe za 2018 r. wskazują na ciągle rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Pierwszy raz od 16 lat przewieziono powyżej 310 mln pasażerów.

Z danych przekazywanych przez przewoźników pasażerskich wynika, że w 2018 r. przewieziono łącznie 310,3 mln pasażerów. Oznacza to, że ich liczba zwiększyła się o 6,7 mln w stosunku do 2017 r.

W 2018 r. najwięcej pasażerów skorzystało z usług Przewozów Regionalnych, realizujących usługi pod marką PolRegio - 81,2 mln osób. Drugie pod tym względem były Koleje Mazowieckie z wynikiem 59,7 mln podróżnych, a kolejnym największym przewoźnikiem PKP Intercity, które przewiozło 46,1 mln pasażerów.

Opinie (422) 8 zablokowanych

  • "Poprawianie rozkładów"

    Każdy nowy rozkład jest gorszy - zbierają opinie pasażerów i robią dokładnie odwrotnie. Likwidują wygodne kursy i wprowadzają takie, które nikomu nie pasują. Żenada

    • 12 3

  • Gdzie na świecie w wielkim mieście

    Kolejki jedzą co godz jak pkm hahaha metropolia haha

    • 10 1

  • bicie piany

    Zmiana wynosi 0,2 %... czyli dwie tysieczne.

    • 4 5

  • Dziękuję, nie skorzystam.

    Zakończyłem wszelkie kontakty z koleją od czasu gdy zlikwidowano linię Gdynia-Kościerzyna

    • 9 3

  • (1)

    Przez to co się dzieje z komunikacją w Gańsku oraz skmką, zrezygnowaliśmy z mężem z komunikacji na rzecz samochodu. Jest trochę drożej, ale dziennie oszczędzamy ok 1 godzinę na dojazdach.

    • 15 5

    • I tak razem z mężem Jesteś pusta.

      • 3 10

  • Wina

    Przepełnione i niepunktualne pociągi ! To jest główna wina! Na dodatek likwidacja tygodniowych biletów .... etc.

    • 14 4

  • (3)

    Niestety z faktami trudno zaprzeczyć - ponad 200 zł za bilet miesięczny, syf, opóźnienia. Przy 2-3 osobach w aucie SKM przestaje być opłacalna - zarówno kosztowo jak i czasowo. Komunikacja miejska powinna zachęcać do zmiany nawyków zatwardziałych samochodziarzy, a w Trójmieście jest zupełnie odwrotnie...

    • 36 2

    • ja jeżdżę sam z Gdańska do Gdyni 28 km w jedną stronę i koszt miesięczny paliwa to ok 350 zł. raptem 100 zł więcej niż za metropolitalny z skm. a sam układam sobie rozkład, mam ciepło miło i schludnie. wyrabiam się w godzinę obie strony. a komunikacją nawet 3 razy tyle. gdyby bilet kosztował tyle co miesięczny w Warszawie to pewnie zacząłbym myśleć inaczej. chociaż czasowo nigdy nie zbliży się do samochodu, a czas to też pieniądz.

      • 10 2

    • No dokładnie tak, jadąc samochodem do pracy 30 km w jedną stronę codziennie w dwie osoby płacę niewiele więcej niż za bilety skm. A czas oszczędzony to ok 40 minut, nie śmierdzi, ciepło, czysto. No to sorry, ale wybór jest prosty.

      • 12 1

    • Jeszcze troszeczkę poczekamy. Jak zwiększa sie korki i zaczniesz płacić za wjazd do centrum miasta to pomyślisz.

      • 3 9

  • Wcale się nie dziwie, ciągłe awarie tych ponad 40 letnich SKMek, siedzenia ciasne i nie wygodne, zimno, w godzinach szczytu ciągły tłok, dlatego spada liczba podrużujących

    • 6 6

  • fakty

    Proponuję jeszcze wyższe ceny biletów i więcej płatnych parkingów przy peronach SKM - dalej będziecie notować "sukcesy". Oprócz remontowanych dworców czym mozecie przyciągać ?! Niczym , tak jak i ZTM w Gdansku jesteście nieprofesjonalni, żyjecie w starym systemie bo tak wygodnie-wam.

    • 20 1

  • Cały czas obserwuję chocholi taniec wokół PKP (2)

    Tak celowo piszę PKP bo to ono właśnie generuje wszelkie zło
    Właściwie żle to wyraziłem,to zło generują ludzie zatrudnieni na kierowniczych stanowiskach,ludzie,którzy mentalnie wciąż żyją w PRL.Żeby nie było, że jestem goloslowny, elektroniczne tablice na peronach,szczególnie na peronach należących do PKP.Od co najmniej roku informacja uwaga test proszę zwracać uwagę na drukowane rozkłady jazdy
    Wieczny test urządzeń na peronach we Wrzeszczu,ludzie jacy idioci tam w dziale informatyki pracują!!! To że pokończyli np.Politechnike Gdańska nie znaczy że są odłamki.Czekam czasów, kiedy to bractwo nieudaczników w PKP,w PGNIG i innych państwowych spółkach,ktoś pogoni.A kłopoty skm,pkm są pochodną kłopotów, zarządzania i kierowania PKP
    Wiem co piszę bo wiele lat pracowałem w PGNIG i widzę podobieństwo problemów

    • 39 0

    • d*pa S... praptaka

      • 0 3

    • W Sopocie też jest przekaz o testowych tablicach. Czasem nie działają.

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane