• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uczą przedsiębiorców i zarządców budynków, jak powinny wyglądać szyldy

piw
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pasteloza wiecznie żywa?
Jednym z przykładów szyldu dobrego i pasującego do modernistycznego centrum Gdyni jest - przynajmniej według autorów poradnika - neon zdobiący bar mleczny Słoneczny. Jednym z przykładów szyldu dobrego i pasującego do modernistycznego centrum Gdyni jest - przynajmniej według autorów poradnika - neon zdobiący bar mleczny Słoneczny.

Nosi tytuł "Od strony ulicy", został wydrukowany w nakładzie 1,2 tys. egzemplarzy i będzie rozdawany za darmo przedsiębiorcom i zarządcom budynków - miasto, wraz ze stowarzyszeniem Traffic Design, przygotowało specjalny podręcznik dotyczący... wieszania szyldów w modernistycznym śródmieściu Gdyni.



Zwracasz uwagę na to, jak wyglądają szyldy?

- Poradnik został opracowany w sposób, który odzwierciedla proces koncepcji, projektowania i produkcji szyldu. Wiedza ta uzupełniona została o aspekty związane z liternictwem, kolorystyką, ekspozycją towaru na witrynach. Zagadnienia z wąskiej dziedziny staraliśmy się przekazać w jak najbardziej przystępny sposób, ograniczając użycie specjalistycznych pojęć i podając jak najwięcej przykładów - mówi Natalia Wielebska ze Stowarzyszenia Traffic Design.
Wedle jej słów podręcznik może posłużyć profesjonalistom z branży reklamowej oraz grafikom, ale będzie zrozumiały też dla osób, które po prostu prowadzą biznes i chciałyby wywiesić szyld: estetyczny, pasujący do otoczenia, ale też atrakcyjny.

- Przestrzeń miejska ulega ciągłym zmianom i często powoduje to chaos informacyjny oraz jej przeładowanie. Przyczynia się do tego również źle zaprojektowany szyld. Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność wychodzą ze swoją identyfikacją w przestrzeń miejską. Biuro Plastyka Miasta jest często zaangażowane w długi i czasochłonny proces przeprowadzania przedsiębiorcy lub projektanta od pomysłu na szyld do właściwego rozwiązania. Uznałem, że opracowanie poradnika szyldziarskiego z pewnością usprawni naszą pracę, ale przede wszystkim pomoże przedsiębiorcom podjąć decyzję w sprawie dobrego projektu szyldu - mówi Jacek Piątek, miejski plastyk.
Przygotowano 1200 sztuk poradnika. Będzie on rozdawany za darmo. Przygotowano 1200 sztuk poradnika. Będzie on rozdawany za darmo.
Zaznacza, że choć poradnik powstał głównie z myślą o śródmieściu Gdyni, to przedstawione w nim zasady tworzenia szyldów są na tyle uniwersalne, że z porad skorzystać mogą również osoby prowadzące biznes w innych częściach miasta.

W poradniku można znaleźć praktyczne zalecenia i podpowiedzi, od czego zacząć i jak sprawnie przeprowadzić projektowanie dobrego szyldu, uwzględniając przy tym przepisy lokalnego prawa.

- Opracowanie poradnika zainspirowało nas do zaplanowania kilku warsztatów z zakresu projektowania i komponowania szyldów na elewacji. Są one przeznaczone dla właścicieli nieruchomości, przedsiębiorców i branży projektowej - zapowiada Piątek.
Pierwsze z zaplanowanych spotkań odbędzie się 24 kwietnia w Domu Rzemiosła przy ul. 10
Lutego 33 w Gdyni.
piw

Opinie (136) 5 zablokowanych

  • (1)

    Jak ktos sobie ryj rozwali na krzywym chodniku bo sie w piekny szyld zapatrzyl to jemu nikt poradnika nie da. Zamiast wydawac kase na zbedne artystycnze poerdoly pomyslmy o sprawach ktore naprawde maja dla czlowieka znaczenie, o czyms co realnie zwieksza komfort zycia, a nie tworzymy sami sztuczne problemy, a nastepnie chwalimy sie ich rozwiazaniem. Co komu folia zamiast neonu przeszkadza (nie wspominajac o kosztach pradu, a wiec i CO2, srednio ekologicznie).

    Takie osoby jak plastyk miejski, spolecznicy, ten trafil design wiecej szkody niz pozytykunprzynosza. Chcesz neon wstaw neon, chce ktos baner, niech wywiesi baner, jego lokal, klienci go rozlicza.

    • 8 8

    • Dla mnie znaczenie ma jak ukręcić coś dla siebie z publicznej kasy

      pod pretekstem czegokolwiek.

      • 0 1

  • (2)

    Da sie gdzies to w pdf sciagnac?

    • 6 0

    • Nie.

      Tylko wersja drukowana, dostępna w 3. sobotę miesiąca między 9.10 a 9.25 na trzecim piętrze Infoboxu vel Alcatraz.

      Po podaniu danych osobistych, e-maili i wyrażeniu zgody na otrzymywanie materiałów reklamowych od producentów viagry, kocy wełnianych i środków na zaparcia.

      • 3 0

    • skoro nie napisali to pewnie nie - widac kasa leci od ilosci sztuk

      w Warszawie takie 'reguły' czy zalecenia kolorystyczne, użycia materiałów itd. miasto oczywiście zrobiło na pdf do bezpłatnego pobrania

      • 2 0

  • W Gdańsku by się coś takiego przydało. (2)

    To, co zrobili w okolicach Forum Budynium, to estetyczna klęska. Jeszcze walnęli przaśny neon skm-ki na tle gotyckiego kościoła.

    • 3 3

    • (1)

      W Gdańsku poradnik jest od ponad roku. Inna sprawa, że mało kto się do niego stosuje. Zresztą w Gdyni będzie podobnie albo gorzej, bo nie ma nawet uchwały krajobrazowej.

      • 4 0

      • Co komu po poradniku, do którego nie stosują się nawet spółki będące pd kontrolą instytucji państwowych?

        • 1 0

  • Co to za chaos w komentarzach? (1)

    Nie wiadomo kto komu odpowiada...........

    • 0 2

    • Ja odpowiadam. Tobie.

      Spokojnie. Będzie odpowiednie szkolenie i poradnik na ten temat

      • 3 1

  • to proste

    Baner powinien mieć żółte tło i czarne napisy. Całość przypięta na trytki.

    • 7 1

  • Mam sklep na prestiżowej ulicy (prawie jak 5th Avenue) (3)

    Planuję zakleić witryny plakatami informującymi o karkówce po 3.99 PLN, piwie po 2.99 PLN i serdelki Gouda po 4.99 PLN.

    Będzie kolorowo i ozdobnie, słońce nie będzie raziło w środku.
    Przy tym zgodnie z przepisami.

    Do kompletu wystawię głośnik z muzyką aby przechodniom było weselnej.

    • 4 2

    • (1)

      Ale nie puszczaj z tych głośników jakiegoś fiu-bździu dla zniewieściałych brodaczy w rurkach, tylko swojskie, polskie nuty cobyśmy się z Halinką poczuli jak na swoim weselu.

      • 1 0

      • No masz, tylko polska muzyka - taka co to nóżka sama chodzi....

        • 1 0

    • WIeś śpiewa

      Nie zapomnij o flurescencyjnych kolorach!

      • 0 0

  • juz myslalem ze czas sie cofnol , ze to 01.04

    a oni naprawdę

    • 2 2

  • w zeszłym roku byłem na spotkaniach z architektami

    poruszono podobny temat (bardziej chodziło o kolory) - ale to co jest sugerowane tu w artykule (że to 'ludzi' trzeba edukować), ładnie podsumował jeden z architektów

    to jest ich zadania i ich umiejętności komunikowania ze zleceniodawcą świadczą o poziomie profesjonalizmu, a nie wieczne 'obrażanie' się na wspólnoty, właścicieli, itd...

    jak architekt ma wizję to potrafi ja sprzedać, bo od tego jest

    wydawać można sobie wszystko - tylko dobrze ktoś tu zauważył, to nie jest darmowa książka i stowarzyszenie nie działa za darmo - to są nasze pieniądze, które w pewnym sensie są wyrzucane w błoto

    a to ze może mniejsze niż gdzieś indziej, to w niczym nie zmienia problemu - w naszym kraju zbyt wiele pieniędzy marnuje się bez sensu i bez celu, utrzymując pewne 'elity', którym funduje się wygodne życie

    • 5 0

  • Szczurek i jego wylegarnie etatów

    Jedna z najdroższych administracji w Polsce

    • 4 4

  • Taki sobie ten napis, brak jakieś grafiki słońca.

    • 0 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane