• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uczą przedsiębiorców i zarządców budynków, jak powinny wyglądać szyldy

piw
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Pasteloza wiecznie żywa?
Jednym z przykładów szyldu dobrego i pasującego do modernistycznego centrum Gdyni jest - przynajmniej według autorów poradnika - neon zdobiący bar mleczny Słoneczny. Jednym z przykładów szyldu dobrego i pasującego do modernistycznego centrum Gdyni jest - przynajmniej według autorów poradnika - neon zdobiący bar mleczny Słoneczny.

Nosi tytuł "Od strony ulicy", został wydrukowany w nakładzie 1,2 tys. egzemplarzy i będzie rozdawany za darmo przedsiębiorcom i zarządcom budynków - miasto, wraz ze stowarzyszeniem Traffic Design, przygotowało specjalny podręcznik dotyczący... wieszania szyldów w modernistycznym śródmieściu Gdyni.



Zwracasz uwagę na to, jak wyglądają szyldy?

- Poradnik został opracowany w sposób, który odzwierciedla proces koncepcji, projektowania i produkcji szyldu. Wiedza ta uzupełniona została o aspekty związane z liternictwem, kolorystyką, ekspozycją towaru na witrynach. Zagadnienia z wąskiej dziedziny staraliśmy się przekazać w jak najbardziej przystępny sposób, ograniczając użycie specjalistycznych pojęć i podając jak najwięcej przykładów - mówi Natalia Wielebska ze Stowarzyszenia Traffic Design.
Wedle jej słów podręcznik może posłużyć profesjonalistom z branży reklamowej oraz grafikom, ale będzie zrozumiały też dla osób, które po prostu prowadzą biznes i chciałyby wywiesić szyld: estetyczny, pasujący do otoczenia, ale też atrakcyjny.

- Przestrzeń miejska ulega ciągłym zmianom i często powoduje to chaos informacyjny oraz jej przeładowanie. Przyczynia się do tego również źle zaprojektowany szyld. Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność wychodzą ze swoją identyfikacją w przestrzeń miejską. Biuro Plastyka Miasta jest często zaangażowane w długi i czasochłonny proces przeprowadzania przedsiębiorcy lub projektanta od pomysłu na szyld do właściwego rozwiązania. Uznałem, że opracowanie poradnika szyldziarskiego z pewnością usprawni naszą pracę, ale przede wszystkim pomoże przedsiębiorcom podjąć decyzję w sprawie dobrego projektu szyldu - mówi Jacek Piątek, miejski plastyk.
Przygotowano 1200 sztuk poradnika. Będzie on rozdawany za darmo. Przygotowano 1200 sztuk poradnika. Będzie on rozdawany za darmo.
Zaznacza, że choć poradnik powstał głównie z myślą o śródmieściu Gdyni, to przedstawione w nim zasady tworzenia szyldów są na tyle uniwersalne, że z porad skorzystać mogą również osoby prowadzące biznes w innych częściach miasta.

W poradniku można znaleźć praktyczne zalecenia i podpowiedzi, od czego zacząć i jak sprawnie przeprowadzić projektowanie dobrego szyldu, uwzględniając przy tym przepisy lokalnego prawa.

- Opracowanie poradnika zainspirowało nas do zaplanowania kilku warsztatów z zakresu projektowania i komponowania szyldów na elewacji. Są one przeznaczone dla właścicieli nieruchomości, przedsiębiorców i branży projektowej - zapowiada Piątek.
Pierwsze z zaplanowanych spotkań odbędzie się 24 kwietnia w Domu Rzemiosła przy ul. 10
Lutego 33 w Gdyni.
piw

Opinie (136) 5 zablokowanych

  • Neon

    Uwielbiam neony! Brawo Słoneczny!

    • 4 1

  • (1)

    Fajna inicjatywa, wyciągnięcie ręki do właścicieli szpetnych szyldów poukrywanych to tu to tam. Tylko żeby jeszcze adresaci coś z tego pożytecznego wyciągnęli...

    • 4 0

    • Kasetonu a neon

      Tylko zrozum jedno koszt kasetonu reklamowego to od 100 do kilkuset złotych a za neon trzeba zapłacić sporo sporo więcej.jesli koszty neonowe byłyby zbliżone do standardowych kasetoenow to uw8erz mi że większość firm przerzucilaby się na nie. Nie każdy chce wyrzucać kasę na tego typu rzeczy

      • 0 0

  • Solidny szyld, estetyczny ale i taki, co wytrzyma lata to skarb

    Jak widzę zadbany front lokalu w tym szyld, to od razu ta firma/lokal mają u mnie dużego plusa. To tak, jak z człowiekiem - wolę współpracować z sympatyczną osobą w czystej, wyprasowanej koszuli niż krzykliwej, rozmemłanej bluzie z napisem "sale".

    • 4 0

  • reklama

    niestety estetyka, swiadomosc u nas lezy... Na plastyce wszyscy 5 dostawali, ale to z lenistwa nauczycieli..w wiekszosci..

    • 1 0

  • Chory wymysł

    Znowu jakiś chory wymysł -tak jak konkurs na szyld wygrała knajpka Śródmieście -bez szyldu na zewnątrz -za to z brudnym szarym papierem od 6 lat tym samym -kolejna dobra zmiana w Gdyni

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane