• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ustawili parkomaty, ale zepsute. Nowa strefa płatnego parkowania w Sopocie wciąż nie działa

Piotr Weltrowski
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Nowe parkomaty miały być odebrane do 9 lipca. Póki co stoją zafoliowane, a strefa płatnego parkowania nie funkcjonuje. Nowe parkomaty miały być odebrane do 9 lipca. Póki co stoją zafoliowane, a strefa płatnego parkowania nie funkcjonuje.

W kwietniu władze Sopotu zwiększyły obowiązującą w mieście strefę płatnego parkowania. Uchwała uprawomocniła się w maju, rozpisano przetarg, wyłoniono wykonawcę i rozstawiono parkomaty. Strefa jednak nie działa, bo ZDiZ odebrać urządzeń nie chce. Twierdzi, że... są zepsute.



Nowe strefy utworzono na wniosek mieszkańców, którzy chcieli w ten sposób ograniczyć liczbę samochodów "z zewnątrz" zajmujących im miejsca parkingowe. Władze miasta, a później radni zgodzili się na takie rozwiązanie, a nowe strefy objęły m.in. część ul. Chrobrego, a także ulice: Sobieskiego, Kazimierza Wielkiego, Książąt Pomorskich i Dąbrowskiego. Osobną strefę stworzono także na ul. Polnej (szczegółowe mapki na zdjęciach obok tekstu).

Strefy działać miały niemal od początku wakacji - w umowie, którą podpisano z firmą Dejw, która dostarczyć miała parkomaty, zastrzeżono, że mają one zostać dostarczone i zamontowane do 9 lipca. I faktycznie 15 nowych urządzeń stanęło na ulicach. Nie uruchomiono ich jednak.

- Mamy 10 lipca, a urządzenia nadal są ofoliowane. Zostały nawet postawione znaki informujące o strefie płatnego parkowania, ale są zaklejone taśmą - denerwuje się pan Tomasz, nasz czytelnik, który poinformował nas o sprawie.

Pytamy więc urzędników, dlaczego strefa wciąż nie działa. - Mamy zastrzeżenia dotyczące wytrzymałości parkomatów - mówi dość enigmatycznie Wojciech Ogint, zastępca dyrektora sopockiego ZDiZ.

Odsyła nas do pracownika zajmującego się sprawą bezpośrednio. - O szczegółach wolałbym nie mówić, bo najpierw chcielibyśmy dowiedzieć się, jak dostawca odniesie się do naszych zastrzeżeń, ale faktycznie chodzi o odporność urządzeń na zniszczenie. W przyszłym tygodniu mamy zaplanowane spotkanie w tej sprawie z przedstawicielami firmy, która dostarczyła parkomaty. Liczymy, że nasze uwagi zostaną uwzględnione, a usterki zostaną naprawione - mówi Paweł Sokołowski z ZDiZ.

Co jednak, jeżeli firma nie uwzględni reklamacji? - Sądzę, że wszystkim stronom zależy na tym, aby jak najszybciej urządzenia zostały odebrane - mówi Sokołowski.

Do firmy, która dostarczyła parkomaty, zadzwoniliśmy w piątek. Niestety, nikt nie odbierał telefonu.

Czytaj więcej o nowych strefach płatnego parkowania w Sopocie

Opinie (45) 3 zablokowane

  • pieniacze "znawcy"

    Parkomaty cały czas są sprawne tylko były.. wyłączone. No wiecie, tak jak wtyczkę z zasilania się wypnie to radio nie gra itd.. To do tych "znawców". A do "pieniaczy": idźcie na plażę nogi moczyć w glonach.

    • 0 0

  • telefonowano..

    ..pewnie np. o godz. 23 w piątek ha ha..to nikt nie odebrał :)

    • 0 0

  • Parkomaty nowe

    Stoją, działają, są ładne. Nawet fajniejsze od tych starych. Brawo ZDiZ!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane