• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Chyloni ogromne korki przez światła

Michał/czytelnik Trojmiasto.pl
24 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Poranny korek na ul. Swarzewskiej. Poranny korek na ul. Swarzewskiej.

Nowa organizacja sygnalizacji świetlnej w Chyloni utrudnia życie mieszkańcom aż trzech gdyńskich dzielnic. Nasz czytelnik, pan Michał, ma pomysł jak poradzić sobie z tym problemem. Poniżej publikujemy jego list.



Co byłoby w tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem?

Istnieją tylko dwie możliwości, aby z Pustek Cisowskich, Demptowa i części Chyloni dostać się do głównego ciągu komunikacyjnego, czyli do ul. Morskiej. Trzeba jechać ul. Kartuską zobacz na mapie Gdyni albo ul. Swarzewską zobacz na mapie Gdyni.

Jakiś czas temu na skrzyżowaniach tych ulic z ul. Morską zmieniono tryb sygnalizacji świetlnej. Wcześniej światła miały dwie fazy, co umożliwiało płynniejsze przemieszczanie się. Obecnie mają cztery fazy, co zapewnia większe bezpieczeństwo, przy okazji jednak zmniejszając przepustowość skrzyżowań.

Spowodowało to, że najpierw zaczęła się korkować ul. Kartuska, która jest głównym ciągiem prowadzącym do ul. Morskiej. Kiedy kierowcy to zauważyli, część z nich zaczęła jeździć "na skróty" ul. Swarzewską. Dla nas - osób mieszkających przy tej ulicy - skończyło się to paraliżem komunikacyjnym każdego ranka.

W teorii światła są tak ustawione, aby umożliwić płynny ruch i pozwalają włączyć się niemal w każdej chwili samochodom skręcającym w ul. Morską. W praktyce jednak wystarczy, że jedno auto jedzie prosto zamiast skręcać i wszyscy muszą czekać. Co gorsza, jak już zapali się zielone światło, to trwa to tak krótko, że przejechać mogą trzy, maksymalnie cztery samochody.

Skutek jest taki, że codziennie rano ul. Swarzewska jest kompletnie zakorkowana, często sznur samochodów ciągnie się przez kilkaset metrów, a pokonanie tego odcinka zajmuje kierowcom nawet 20 minut.

Wydaje mi się, że sprawę rozwiązałaby delikatna korekta programu świateł. Jest też inna możliwość: wystarczyłoby przed samym skrzyżowaniem stworzyć pas dla aut skręcających w prawo. Są zresztą ku temu warunki, bo dokładnie w tym miejscu znajduje się praktycznie nieużywany postój taksówek.

Nie byłaby to więc jakaś wielka inwestycja, a pozwoliłaby rozładować korki i ułatwić życie mieszkańcom aż trzech dzielnic miasta.
Michał/czytelnik Trojmiasto.pl

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (182) 2 zablokowane

  • do autora Michała

    Wydaje mi się, że sprawę rozwiązałaby delikatna korekta programu świateł. Jest też inna możliwość: wystarczyłoby przed samym skrzyżowaniem stworzyć pas dla aut skręcających w prawo. Są zresztą ku temu warunki, bo dokładnie w tym miejscu znajduje się praktycznie nieużywany postój taksówek.
    Tylko trzeba powiedzieć co za IDIOTA na samym łuku skrzyżowania stawia słup oświetleniowy. Gdyby go tam nie było to byłby prawo skręt, tak samo miało już dawno być przerobione skrzyżowanie Kartuska - Morska i co ZDiZ ma to w d*pie!!!!!!!!stójcie w korkach!!!!!

    Nie byłaby to więc jakaś wielka inwestycja, a pozwoliłaby rozładować korki i ułatwić życie mieszkańcom aż trzech dzielnic miasta.

    • 3 0

  • Nie korekta świateł, ale osobny pas do zjazdu.
    Możnaby omijać auto blokujące skręt w prawo.

    • 5 0

  • to moze sygnalizacja swietlna na pilocik? (4)

    za każdym razem, kiedy czytam o korkach padaja "złote rady" by zmienić program świateł... Pomysł genialny!!! Moze wydział komunikacji do kazdego zarejestrowanego pojazdu wręczy pilocik do zmiany światełek gratis- by ułatwić żywot strudzonym kierowcom, którzy na ostatnią chwilę wyjeżdżają z domu i marzą , ze z prędkością światła dotrą do celu, a tu.... KLOPS , wstrętne niedobre korki i notorycznie czerwone światło stoi nam na przeszkodzie. Tak, każdy jadąc, włączy zielone światełko i wszyscy będą szczęśliwi;)
    Właściwie to te światła są zbyteczne , przecież na naszych drogach panuje niebotyczna uprzejmość, każdy jeździ zgodnie z przepisami ;) A jakie to będzie ekonomiczne - każdy zarobi: pomoc drogowa, blacharz, skup złomu, a czasami i zakład pogrzebowy.

    • 6 1

    • (2)

      zdaje się kobieto że nie ogarniasz tematu więc po co się udzielasz?Możesz mi wytłumaczyć dlaczego na tak rozległym skrzyżowaniu jak Morska/Chylońska na Leszczynkach światło pozwala wyjechać z Chylońskiej kilku samochodom choć czeka ich tyle że korek ciągnie się za ulicę św.Mikołaja?Masz jakiekolwiek pojęcie dlaczego montowali np pętle indukcyjne by dopasowywać cykle świateł do natężenia ruchu?No to jeśli tak one działają to brawo.Z bocznej ulicy nic nie wyjeżdża to zielone światło pali się pali jak głupie po 20 30 sekund, oczekuje długa kolejka czas zielonego to 5 czy 8 sekund możesz to ogarnąć tym jednym zwojem mózgowym który masz?To samo na Warszawskiej w Morską, stoją trolejbusy stoją samochody zdąży wyjechać kilka bo zielone zapala się na całe 4 sekundy cała reszta do stania jeszcze następne 2 minuty i ty to nazywasz normalnym?Gdybyś była trochę mądrzejsza dzieweczko to byś wiedziała że kiedy nagle na jakimś skrzyżowaniu zabraknie świateł nagle wszyscy jadą 50 tką nie ma problemu z nikąd wyjechać ani przejść przez jezdnię itd.

      • 3 2

      • Zapraszam na Hucisko,jak padną światła. Koras do Opery.

        • 0 0

      • Na Chylońskiej również brakuje prawoskrętu.

        Dołożyć trochę jezdni dla skręcających w prawo z Chylońskiej w Morską i korek od razu krótszy.

        • 2 0

    • jeżeli przedtem problemu nie było a teraz jest to co wszystko ok?

      • 2 2

  • Hehe (3)

    To może pytanie, kto na tym zyskuje?
    Skoro w korkach samochody stoją a nie jadą to zużywają paliwo na marne. Zyskuje na tym biznes paliwowy.
    Katedra Ruchu Drogowego i niesławni Krystek i Jamroż, ich fundacja- ciekawa jest lista sponsorów.... Oj, ciekawa. I nikogo to nie rusza, od lat.

    • 27 5

    • Tak,tak,prezes Lotosu wynajmuje ludzi,żeby wyjeżdżali po 1 w aucie i robili wszedzie korki (2)

      • 6 4

      • (1)

        nie prezes lotosu lecz budzet tego kraju ma zysk najwiekszy, vat, akcyza, podatek drogowy

        • 0 1

        • A wiesz Ty chociaż,ile jest tego podatku?

          Największy zysk to mają z was niemieckie autohausy ...

          • 4 0

  • Nie ma mowy

    co ty o takich bzdetach piszesz, musze budowac drugie lotnisko. Szczur

    • 4 2

  • Nie mam glowy i funduszy

    na pierdoły. Szykuję pijar na Sylwestra z Polsatem.

    • 5 2

  • Tristar? (5)

    Za jakiś czas czeka nas powrót do starych rozwiązań a tristar pójdzie do lamusa.

    • 95 10

    • Tristar ma inne funkcje

      niż upłynnianie ruchu. To jest funkcja najmniej istotna. Nie bądźmy naiwni.

      • 8 1

    • Tristar nie przebuduje skrzyżowań. (2)

      system upłynnia ruch, ale nie naprawia błędów infrastrukturalnych.

      • 8 18

      • ehh (1)

        Kto to zminusował, pozdrawiam fantasto-malkontentów. Fizyki pan nie oszukasz

        • 6 3

        • Ja nie oszukam? Ja nie oszukam?!

          • 2 0

    • ...razem z pomyslodawca Stepa

      • 16 5

  • Trzeba bylo glosowac na KNP! (2)

    A tak wybraliscie "bezpieczenstwo" zamiast szybkiej jazdy.

    • 4 11

    • Miły memu sercu widok i miód na skołataną duszę - 7 przeciw, 0 głosów za KNP i ich paranoją :)

      • 0 1

    • szybka jazda kończy się karambolami - wjeżdżaniem w rufę poprzedniego samochodu

      czyżby nowa prawica wzbogaciła się o kolesia jeżdżącego czerwoną Hondą po Monciaku w Sopocie? Jak się czuje kandydat na prezydenta Gdyni, który chciał przekształcić Świętojańską w deptak? Po to, by mógł sam jeździć tam szybkim autem?

      • 4 1

  • Zdecydowanie prawoskręt na skrzyżowaniu.

    Sytuacja na Swarzewskiej jest coraz gorsza. Pokonanie odcinka Kartuskiej od wiaduktu do Morskiej zajmuje nieraz 15 minut, więc kierowcy wybierają objazd Swarzewską. Tutaj jednak na dole znowu korek. Jedynym możliwym rozwiązaniem wydaje się być dołożenie dodatkowego pasa do skrętu w prawo do śródmieścia. Zdecydowana większość tam właśnie skręca, a miejsce jest. Można również poszerzyć cały dolny odcinek na wysokości tzw. bagienka.

    • 4 2

  • (2)

    A Pan Redaktor Naskręt aż się pompował przy okazji artykułu o remoncie kawałka Morskiej i zmianach w światłach, które miało to niby usprawnić ruch.. Taki był pewien swoich tkankowych racji.

    • 44 2

    • A ja ostatnio przeczytałem (na 3city.peel) (1)

      Że dla niektórych kierowców korki nie są problemem, przecież siedzą sobie wygodnie w swoich prestiżowych pojazdach. Więc po co to bicie piany? Zadane zostało proste pytanie, co wolisz: stać w korku czy jechać autobusem? Do osób tak definiujących problem nie mam pretensji. Za to mam do osób, które żądają spuszczania pieszych do tuneli, asfaltowania każdego wolnego trawnika i wyburzania domów pod ich drogę.

      Uważam, że władze miasta powinny nie dawać się terroryzować tylko konsekwentnie poprawiać komfort życia mieszkańców. Z tkankowania można sobie kpić do woli, ale nie ma tak szerokiej drogi, która by się w końcu nie zakorkowała. No chyba że w Korei Północnej, gdzie samochód mają tylko partyjni kacykowie. Są inne sposoby na ułatwienie ruchu w mieście, niż budowa wszędzie relacji bezkolizyjnych. Przykład Nowej Słowackiego (tzw. Pieszych Wyklętych) pokazuje dobitnie, że nic nie zyskano a tylko spadła jakość życia w okolicy zastawionej ekranami, z wiecznie brudnymi i rozpadającymi się tunelami/menelami.

      • 11 0

      • He he, "Pieszych Wyklętych" :) Ale co racja to racja. Tak by się ją dało podsumować.... była dzielnica, są dwie, a z jednej do drugiej najszybciej lotnią :)

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane