- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (214 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (126 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (44 opinie)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (11 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (59 opinii)
- 6 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
W Gdańsku będą jeździć odkryte autobusy. Sporo zmian w Śródmieściu
W maju na ulicach Gdańska pojawi się nowa, skierowana głównie do turystów linia autobusowa. Kursujące co pół godziny autobusy z odkrytym dachem - wzorem zachodnich miast - będą kursować wokół centrum i pokazywać turystom największe zabytki i najpopularniejsze miejsca w Gdańsku. Zmian w ścisłym centrum będzie jednak więcej.
Autobusy "Hop On Hop Off & Visit Gdansk", bo tak się będzie nazywać nowa linia, będą kursować co 30 min. (18 kursów dziennie), a na pokładzie pomieszczą w sumie 30 osób, które o najpopularniejszych zabytkach i miejscach w Gdańsku będą mogły słuchać w ośmiu językach. Pojazdy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. To pierwsza tego rodzaju linia autobusowa w kraju.
Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje (dawniej ZKM) wkrótce ogłosi przetarg na zakup trzech nowych pojazdów, które dzięki rozkładanemu dachowi będą mogły być wykorzystywane całorocznie np. przy wizytach biznesowych.
24-godzinna wejściówka kosztować będzie 45 zł (ok. 10 euro). Bilety będzie można kupić w Internecie, a także w Punktach Informacji Turystycznej, na dworcach czy lotnisku. Cena nie wydaje się niska, choć w porównaniu do miast, gdzie autobusy wożą turystów w podobnej formule, w Gdańsku będzie nieco taniej (dla porównania w Pradze czy Amsterdamie podobny bilet kosztuje ponad 20 euro). Jak powiedział nam Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, trwają prace nad stworzeniem nieco tańszego pakietu dla mieszkańców Gdańska, ale na konkretne decyzje w tej kwestii trzeba jeszcze poczekać.
Pierwsze kursy odkrytych autobusów mają ruszyć już w maju, ale inauguracja może się przesunąć na czerwiec, ze względu na ewentualne opóźnienie rozstrzygnięcia przetargu. Linia w tym kształcie ma kursować nawet do końca października.
Sporo zmian w Śródmieściu
Podczas czwartkowej konferencji prasowej, na której zapowiedziano inaugurację nowej linii, zaprezentowano też plany zmian w Śródmieściu. A tych w 2017 r. nie będzie brakować.
- Naszą główną ideą jest ożywienie ulic Głównego i Starego Miasta. Chcemy podnosić atrakcyjność tego szczególnego miejsca dla mieszkańców i turystów. Stąd też nasze działania przy zagospodarowaniu podwórzy, co będziemy kontynuować także w tym roku. Ponadto inwestujemy w infrastrukturę parkingową, wymieniamy parkomaty, stawiamy nowe kosze na śmieci, porządkujemy kwestie ogródków gastronomicznych i nie ustępujemy w walce z nielegalnym handlem - mówi Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.
Tegoroczne zmiany rozpoczną się remontem ul. św. Ducha , gdzie pojawi się nowa brukowana nawierzchnia, zostanie też przebudowana sieć wodno-kanalizacyjna, pojawi się dodatkowa mała infrastruktura. W tym roku prace obejmą też ul. Złotników , Przędzalniczą , skrzyżowanie Podmłyńskiej z Podwalem Staromiejskim i Pańską , a także ul. Mieszczańską i Krowią . W przyszłym roku ruszy z kolei zapowiadana przebudowa Długiej i Długiego Targu, Za Murami i Podwala Przedmiejskiego.
Zmiany w organizacji ruchu czekają też kierowców wjeżdżających do Śródmieścia i Strefy Ograniczonej Dostępności.
- W tym roku nadal będziemy pracować nad uspokajaniem ruchu w ścisłym centrum. Już w lutym wprowadzimy jednokierunkowe kwartały ulic w rejonie ul. Świętojańskiej i Straganiarskiej. Zostanie też rozszerzona strefa ograniczająca ruch dla samochodów ciężarowych powyżej 3,5 t., a także nastąpi dalsze ograniczenie ruchu pojazdom wolnobieżnym tzw. meleksom, których funkcjonowanie wzbudzało w ostatnich latach spore kontrowersje. Wiosną zmienią się też zasady na deptakach. Od maja słupki ograniczające wjazd na ciągi piesze otwierane będą w nowych godzinach (6-10 rano) - wylicza Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Opinie (173) 2 zablokowane
-
2017-01-19 15:47
Najwyższa pora
W Gdańsku to jest tak. Jak są zrobione ładne drogi , to straszą elewacje budynków (np. Dolne Miasto, Orunia). Jak są piękne elewacje to straszą ulice (np. połatana Długa i okolice).
- 6 5
-
2017-01-19 15:58
Urzedasom to juz palma odbija beda jezdzic po miescie i zatruwac spalinami tam gdzie ludzie spacerują!! (1)
to normalnie skandal!!!Budyń twoje dni razem z Grzelakiem sa policzone podobnie jak reszty urzedasów marnujacych na chore wymysły miliony podatników
- 8 8
-
2017-01-19 21:03
Busy powinny być koniecznie z napędem elektrycznym. To fakt.
Jeśli przestaną całkowicie jeździć meleksy jestem na tak.
- 2 0
-
2017-01-19 16:04
Moźe tak pomyśleć o Długich Ogrodach?!
- 5 1
-
2017-01-19 16:21
podwórko
Zapraszam na podwórko miedzy Św.Ducha a Szeroka../od strony"łososia"/ Śmietnik spalony przez chuliganów..aby w ogóle do niego dojść trzeba butów "rybackich"..ciemności "egipskie", chodniki połamane ,nie wymieniane chyba od 50 lat..ale za to Jarmark i "lukier" na zewnątrz....
- 15 2
-
2017-01-19 16:28
Tylko, żeby te autobusy czasem po Piwnej i przez Mariacką nie jeździły...
- 3 1
-
2017-01-19 17:05
we Wrocławiu jest taka atrakcja od dawna-zacofane miasto gdańsk
- 3 7
-
2017-01-19 17:45
Dobry pomysl
Jestem za !
- 2 2
-
2017-01-19 17:46
W każdym większym mieście europejskim
Są podobne atrakcje. Chętnie skorzystam
- 3 4
-
2017-01-19 17:48
Brawo Gdansk!
Brawo Gdansk!
- 6 7
-
2017-01-19 17:51
Dobry pomysł, ale
Mam nadzieję na system konkretnej preferencyjnej oferty cenowej dla Gdańszczan oraz dużych rodzin:)
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.