• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdańsku wykoleił się pociąg towarowy. Usuwanie awarii potrwa 48 godzin

piw, ms
6 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:33 (7 marca 2011)
  • Wykolejony pociąg uszkodził tory na długości ponad 3 km.
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu
  • Podnoszenie wyklejonych wagonów we Wrzeszczu

Pociąg towarowy, który w niedzielę wieczorem wykoleił się między stacjami Gdańsk Stocznia i Wrzeszczem, bardzo poważnie uszkodził oba tory dalekobieżne na tym odcinku. Usuwanie skutków awarii potrwa nawet tydzień.



Aktualizacja 7 marca godz. 13:34 Jeszcze dziś zacznie się podnoszenie uszkodzonych wagonów. Dopiero wtedy okaże się jak duże są zniszczenia i ile potrwa naprawa. Przyczyny wypadku bada komisja, która już wykluczyła błąd ludzki lub działanie osób trzecich.

Aktualizacja 7 marca godz. 8:38 Jak wyjaśnia PKP obecnie opóźnienia w wyniku wypadku sięgają kilku do kilkunastu minut. - W nocy zostało uruchomione awaryjne połączenie między Gdynią, a Zaspą, po którym poruszają się pociągi dalekobieżne. We Wrzeszczu wjeżdżają one na tory SKM i tam też wsiadają pasażerowie tych pociągów. To awaryjne połączenie usprawniło ruch na tyle że opóźnienia SKM i pociągów dalekobieżnych są obecnie niewielkie. Nie ma też potrzeby uruchamiania komunikacji zastępczej, ani odwoływania pociągów - wyjaśnia Leszek Lewiński.

Jeden z torów, objętych wypadkiem, ma być uruchomiony do środy. Tor który został zerwany na długości 3 km ma być odbudowany do końca tygodnia.

Aktualizacja 7 marca, godz. 08:32 - Pracowaliśmy całą noc i będziemy pracować bez przerwy, dopóki nie usuniemy utrudnień - mówi Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Aktualizacja 7 marca, godz. 08:02 Opóźnienia pociągów dalekobieżnych sięgają kilkudziesięciu minut. SKM kursuje bez większych zmian. Zniszczenia torów na długości 3 km są jednak tak duże, że ich naprawa może potrwać nawet do końca tygodnia.

Aktualizacja 7 marca, godz. 07:25 Ile będzie kosztowało naprawienie skutków awarii? Trudno powiedzieć, ale zniszczone jest 3 km torów, podczas gdy jeden kilometr nowych torów kosztuje ok. 0,5 mln zł - mówi Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Aktualizacja 7 marca, godz. 07:23 Pogotowie techniczne cały czas pracuje. Usuwana jest hałda węgla, który wysypał się na tory. Dwa wagony są już przeładowane.

Opóźnienia SKM na szczęście nie są duże - sięgają kilku minut mimo porannego szczytu.

Aktualizacja 7 marca, godz. 07:05 48 godzin to minimum dla przywrócenia ruchu na torze dalekobieżnym między Gdańskiem i Wrzeszczem. Łatwiej będzie to zrobić na torze numer 2, podczas gdy tor numer 1 jest całkowicie zniszczony na odcinku od Gdańska Stoczni.

Opóźnienia w ruchu SKM wynoszą wynoszą ok. 4-5 minut, w przypadku pociągów dalekobieżnych jest to kilkadziesiąt minut.

Większość pociągów dojeżdżających do Trójmiasta od południa, kończy ruch w Gdańsku Głównym. Pasażerowie mogą kontynuować podróż SKM na tym samym bilecie.

Nadal nie jest znana przyczyna wykolejenia. Wyjaśni to specjalna komisja.

Aktualizacja godz. 22:26 - Kiedy doszło do wypadku, huk był ogromny, dosłownie zatrzęsły się domy we Wrzeszczu. Teraz, po trzech godzinach, nie wygląda to najlepiej. Jeden wagon jest zupełnie roztrzaskany, wszędzie jest węgiel. Mało brakowało, aby inny z wagonów wypadł na ulicę na wysokości kościoła - relacjonuje pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl i świadek wypadku.

Aktualizacja godz. 21:33 Jak poinformowali nas przedstawiciele SKM, w związku z awarią w poniedziałek wszystkie pociągi dalekobieżne, między Gdańskiem a Gdynią Główną jeździć będą po torach Szybkiej Kolei Miejskiej. Oznacza to, że także SKM-ki, przynajmniej przez cały poniedziałek, kursować będą nieregularnie. Dopiero rano podane zostaną jednak konkretne informacje - wszystko zależy od tego, co uda się naprawić już w nocy.

Aktualizacja godz. 21:06 Awaria okazała się bardzo poważna. Jak poinformował nas Leszek Lewiński z PLK, usuwanie jej skutków potrwa nie krócej niż przez 48 godzin! Tory uszkodzone są na odcinku ponad 3 km (między Gdańskiem Głównym a Wrzeszczem). Wywróciły się dwa wagony, wykoleiło się osiem kolejnych.

Pierwszy wagon wypadł z szyn na wysokości przystanku Gdańsk Stocznia. Maszynista nie zauważył tego i cały czas prowadził pociąg, aż do zwrotnicy przed stacją Wrzeszcz. Tu wykolejony wagon całkowicie ją rozerwał i doprowadził do wypadnięcia pozostałych wagonów. Do tego czasu wykolejony wagon całkowicie zniszczył tor, całkowicie niszcząc m.in. mocowania podkładów kolejowych.

***


Według świadków wykoleiło się aż pięć wagonów pociągu jadącego w kierunku Gdyni.

- Sytuacja jest poważna, właśnie jadę na miejsce. Na razie trudno powiedzieć, jak długo potrwa usuwanie skutków wypadku. Pocieszające jest jednak to, że przejezdne są oba tory SKM - mówi Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Prawdopodobnie to na te tory kierowane będą doraźnie pociągi dalekobieżne. Niemniej jednak nie obędzie się bez sporych utrudnień - prawdopodobnie także kolejek SKM.
piw, ms

Opinie (420) ponad 20 zablokowanych

  • tlk

    a jak jezdza pociagi dalekobiezne? czy normalnie z gdyni do poznania czy moze sa podstawiane w gdansku wszystkie?

    • 0 0

  • w normalnym kraju (5)

    węgiel się przewozi barkami korzystając z rzek.
    Ponieważ nasz ryży guru (i jego poprzednicy również) że ważne jest tu i teraz - to o tym aby nasze rzeki były żeglowne nie myśli.

    Jaka byłaby zaleta tego, gdyby wozić rzeką? Cena pewnie o połowę mniejsza.

    • 35 14

    • ile jest w Polsce dużych rzek?? (1)

      Wisła, Odra, Warta może jeszcze by się nadawał Bug czy Wieprz - reszta to rzeczółki
      - dlatego znacznie bardziej opłacalny jest transport szynowy - w Polsce jest bardzo dobrze rozwinęta infrastruktura, praktycznie do każdego miasta, miasteczka dojedzie się pojciągiem

      a i tak większość dzisiaj towarów po Polsce jedzie "Tir"ami

      • 1 0

      • wystarczy Wisła i Odra

        a potem można rozwieźć koleją - przynajmniej zaoszczędzony zostanie koszt transportu na północ, koszt barką byłby znikomy przy transporcie kolejowym.
        Niemcy mają bardzo dobrze rozwinięty transport rzeczny. A nas od lat żaden "z politycznych geniuszy" nie wpadł na to aby coś z tym zrobić.

        • 1 0

    • zgadzam się z Tobą
      ale w normalnym kraju jest utrzymywany system rzeczny jak i flota (barki) do przewozu węgla. w zrównoważonej gospodarce tworzone są wieloletnie plany budowania i rozwoju gałęzi gospodarki, włączając w to systemy transportu (pieniądze są inwestowane, a nie przejadane).
      a bez barki to tak jak bez wagonu - pasażera nie przewieziesz...

      A: szkoda gadać...
      B: a może właśnie porozmawiajmy!

      • 8 0

    • (1)

      Nie byłaby mniejsza cena, dolicz do transportu obsługę barki, obsługa rzek, pogłębianie. A tu masz maszynistę.

      • 2 15

      • Nie ma tańszego transportu niż transport rzeczny. Cały świat o tym wie, ale w Polsce oczywiście lepiej jest inwestować w transport drogowy, bo nawet na kolej nie ma pieniędzy.

        • 22 2

  • w gdansku nie dosc ze najwyzsze koszty zamieszkania w calej Polsce (3)

    to jeszcze syf brud i niebezpiecznie

    wykolejaja sie tramwaje, pociagi, a hanysu hokejarzom spuszczaja lomot

    a podobno to takie dumne miasto z historia

    • 15 8

    • jak się nie podoba to wyjedź :]

      • 0 0

    • Proponuję od zajęć z Worda (Microsoft Oficce) nauczysz się jak pisać "ę", "ą" itp. (1)

      • 2 2

      • Office jak juz, glabie

        • 0 0

  • Mam tanio węgiel do sprzedania (2)

    jakieś 120-140 ton,
    Termin odbioru : do jutra rana (później rozkradną)
    Transport : własny (preferowane ciężarówki z naczepą wychylną)
    Miejsce dostawy : pod kościołem we Wrzeszczu przy torach
    Cena : do uzgodnienia (im więcej tym drożej, ponoszę ryzyko)

    • 14 1

    • ogłoszenie już nieaktualne

      okazało się że ten węgiel był szmuglowany z rumunii do chin i na całości położyli łapę SG i SOK a Policję ci poprzedni zrobili w jajo i postawili ich na czujce przed CBŚ I CBA.

      • 0 0

    • rzeczywiscie

      pala z pana

      • 2 2

  • Film z katastrofy (1)

    Sam nagrywałem: www.youtube.com/watch?v=vpzUCA5i6zY

    • 9 1

    • HEHE - dobry

      obcy grasuje już po wrzeszczu

      • 3 0

  • Już w całym kraju wiadomośćna pierwszym miejscu ! (1)

    promocja Gdańska ..

    • 6 0

    • nie ważne czy dobrze czy źle, grunt że mówią :)

      • 2 0

  • Maszynista pewnie jakiś niedoświadczony (2)

    "- Pociąg jechał od strony Gdańska Głównego - mówi Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Gdyni. - Na wysokości przystanku SKM Gdańsk Stocznia doszło do wykolejenia jednego z wózków w czwartym wagonie. Pozostałe wagony prawidłowo toczyły się po szynach. Wykolejone koła w praktyce demolowały tor, już wiemy, że cały odcinek do Wrzeszcza jest do naprawy, wyrwane są np. wszystkie śruby - mówi Lewiński

    Według niego, choć wykolejony wagon z pewnością musiał stawiać duży opór, maszynista nie zorientował się co się dzieje, ponieważ za Stocznią tory pną się do góry. - Uznał to zapewne za skutek podjazdu pod górę, dodając tylko mocy w lokomotywie - mówi.

    Po wjechaniu pociągu na rozjazdy stacji Wrzeszcz (położone od strony Gdańska Głównego) doszło do tzw. rozprucia rozjazdu, po czym wykolejony wagon uderzył w słup trakcyjny. Wtedy wykolejały się kolejne wagony. - Pociąg zatrzymał się dopiero wtedy, gdy doszło do zerwania sprzęgów pomiędzy wagonami, więc system hamulcowy "wykrył" rozerwanie się pociągu, co prowadzi do samoczynnego hamowania - mówi Lewiński."

    Cóż, sobie możecie bronić maszynisty, ale w realu to on zostanie pociągnięty do odpowiedzialności. I słusznie.

    • 5 15

    • czytanie ze zrozumieniem nie boli naprawdę :

      "Przyczyny wypadku bada komisja, która już wykluczyła błąd ludzki lub działanie osób trzecich. "

      • 3 0

    • Mistrzu, jechałeś kiedyś na lokomotywie, że prawisz takie farmazony?

      Jest takie powiedzenie: w d**** byłeś, g**** widziałeś.

      • 7 0

  • Naprawa (1)

    No to jest okazja na maly remont - dobre i 3 kilometry nowych torow !

    • 9 0

    • i tak w tym roku będzie remont kapitalny całego odcinka od Pruszcza go Gdyni Chyloni

      • 1 1

  • SKM (9)

    A co ma SKM do torów dalekobieżnych??

    • 11 210

    • Co ma ? (2)

      Tory należą do jednej spółki PKP PLK. 48 h? Masakra to bedzie komunikacyjny paraliż trójmiasta, przesiadam się w auto, chociaż korki też pewnie będą 2x większe, więc jak to mówią "jak nie urok, to s****zka" :)

      • 7 4

      • NIE PKP PLK

        tory na linii kolejowej nr 250 (czyli SKM) nie należą do PKP PLK!!

        • 0 0

      • przesiadka

        Lepszy byłby HELIKOPTER jak twój stary golf.

        • 6 1

    • jakby poczytał dokładnie to by wiedział... ;/

      • 1 0

    • (1)

      Jak byś przeczytał artykuł to byś wiedział. Pociągi dalekobieżne będą kierowane na tory SKM i przez to będą opóźnienia SKM.
      Kłania się czytanie ze zrozumieniem.

      • 83 0

      • A ma. Ten sam rozstaw. I to już daje dużo do myślenia.

        • 22 1

    • to że teraz pociągi dalekobiezne beda kursowac po torach skm!

      • 2 0

    • TY deklu (1)

      Deklu nie czytaj jak nie umiesz zrozumieć to co piszą.

      • 18 8

      • ...tego co piszą.

        Dyslektyk cie poprawił. Wstyd ci?

        • 16 4

  • TANIO węgiel sprzedam (1)

    Cena do uzgodnienia- o kontakt proszę drogą mailową

    • 3 1

    • zapomniałem dodać

      do sprzedania mam około 120 kg

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane