• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek koniec prac na Trakcie Konnym

Arnold Szymczewski
29 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
W piątek będzie można już korzystać z całej infrastruktury łącznie z miejscami postojowymi. W piątek będzie można już korzystać z całej infrastruktury łącznie z miejscami postojowymi.

W piątek 30.08.2019 r. o godz. 9 zostanie oddany do użytku zmodernizowany odcinek Traktu Konnego w Gdańsku. Prace trwały od 23 kwietnia i pochłonęły ponad 4,5 mln zł. Do największych zmian możemy zaliczyć zwężenie jezdni do jednego pasa i strefę "tempo 30" na odcinku 500 m.



Trakt Konny został zmodernizowany na odcinku od ul. Smoluchowskiego do ul. Chodowieckiego (ok. 200 m przed skrzyżowaniem z ul. 3 Maja), czyli na odcinku ok. 1 km. Oprócz nawierzchni jezdni wyremontowane zostały chodniki po stronie placu Zebrań Ludowych, przebudowana została także zatoka autobusowa przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym.

Zwężenie do jednego pasa, nowe miejsca postojowe i strefa "tempo 30"



Czy w mieście powinno pojawić się więcej stref "tempo 30"?

Do największych zmian, jakie zaszły na Trakcie Konnym możemy zaliczyć zwężenie do jednego pasa jezdni na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego . W tym miejscu występuje także ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ponadto na wydzielonym pasie do parkowania znalazło się 68 nowych miejsc postojowych, w tym trzy dla pojazdów osób niepełnosprawnych.

- Zmiany w organizacji ruchu na Trakcie Konnym oprócz względów bezpieczeństwa mają przywrócić mu funkcję jezdni zbiorczo-rozprowadzającej. Trakt w mniejszym stopniu ma być drogą tranzytową między dzielnicami Wrzeszcz-Śródmieście. Tę rolę ma spełniać przede wszystkim al. Zwycięstwa. Sam Trakt ma zaś być drogą obsługującą wloty poprzeczne ulic prowadzących w głąb dzielnicy Aniołki, a także zaspokajać potrzeby parkingowe tego obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem zlokalizowanego tam kompleksu klinik Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Jedną z największych zmian jest zwężenie do jednego pasa na odcinku ok. 500 m. Jedną z największych zmian jest zwężenie do jednego pasa na odcinku ok. 500 m.
Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone na Trakcie Konnym:

  • Zawężenie jezdni Traktu Konnego do jednego pasa ruchu na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Wyznaczenie pasa do parkowania pojazdów na prawym pasie jezdni. Miejsca postojowe, które tam powstaną, będą znajdowały się w Strefie Płatnego Parkowania.
  • Rozszerzenie strefy Tempo 30 na jezdnię Traktu Konnego na odcinku od ul. Skłodowskiej-Curie do ul. Chodowieckiego.
  • Zwężenie do jednego pasa zjazdu z jezdni głównej al. Zwycięstwa na Trakt Konny na wysokości ul. Chodowieckiego - ruch zostanie wprowadzony na lewy pas Traktu Konnego. Wyeliminowana zostanie możliwość wjazdu na wprost w ul. Chodowieckiego.
  • Zastosowanie progu zwalniającego przed przejściem dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Tuwima oraz wysp na powierzchniach wyłączonych z ruchu przy skrzyżowaniach z ul. Skłodowskiej-Curie oraz ul. Chodowieckiego.

Inwestycja jest częścią programu "Modernizacja nawierzchni dróg na terenie Gdańska". Koszt modernizacji wyniósł ok. 4,6 mln zł, a wykonawcą robót była firma MTM S.A.

Miejsca

Opinie (149) ponad 20 zablokowanych

  • Kiedy remont Hallera?

    ?

    • 5 0

  • Powinna być strefą płatną a nie że rano parkują i do Gdańska do roboty tramwajem dalej jadą.Cały dzień żadnych wolnych miejsc. (1)

    Dobrze że na Traugutta jest strefa płatna bo pacjenci centrum onkologi mieli duże problemy z zaparkowaniem.

    • 3 7

    • Bzdurne myślenie

      Lepiej jak zostawiają auta na cały dzień i dalej zbiorkomem, niż jeżdżą wszędzie samochodami. Tylko że takie parkingi powinny być i bezpłatne, i w bardziej sensownym miejscach umiejscowione.

      • 4 0

  • Jakim prawem

    jakim prawem urzędn icy pomimo sprzeciwuw mieszkańców zawłaszczają drogi publiczne pod parkingi płatne, prywtnym firmom.!!!!

    • 13 5

  • Od 1946 roku znam wszystkie zmiany, (1)

    na trakcie konnym a trakt zna mnie lepiej niż ja swoje podwórko. I nikt do tej pory nie zrujnował takiego cuda historycznego jak dzisiejsi gospodarze i wykonawcy. Taka ruina powinna zostać ukarana karą wiezienia i publiczną chłostą. łzy mi stoją w oczach jak tylko pomyślę o tym co zrobiono z taką historią która woła o pomstę do nieba.

    • 15 7

    • Dzieło zagubione emocjonalnie dulczesy niestety...

      • 1 2

  • Brawo Wolne Miasto Gdańsk! (1)

    • 4 8

    • Jestem obywatelem niemieckim ale nigdy bym nie krzyczał tak jak ty.Potem macie pretensje ,że zabory czy wojny.

      • 2 2

  • Kiedyś to było (5)

    Kiedyś to się jeździło traktem konnym, teraz to tam postoimy sobie w koreczku

    • 105 38

    • postoisz nic ci sie nie stanie. bedziesz mial czas na przemyslenia (4)

      • 12 20

      • (3)

        musimy dążyć do tego co jest w Kopenhadze. światła na skrzyżowaniach maja tworzyć zieloną falę jak się jedzie 20 km/h tak aby rowery miały zieloną falę. Samochody to zło, powinny być ale nie na co dzień , nie na dojazdy do pracy po 10km. Na takie trasy to komunikacja miejska lub rowery.

        • 3 10

        • (1)

          Gdybym miał do pracy 10km to jeździłbym rowerem
          a komunikacją to mogę dojechać w czasie 4 razy dłuższym co się mija z celem.
          Dlaczego w Warszawie można zrobić komunikację z prawdziwego zdarzenia gdzie w każde miejsce mogę dojechać w 20 minut a w Gdańsku potrzebuję na to godziny albo i więcej ?

          • 9 1

          • popieram, ale głąbowi nie przetłumaczysz

            • 3 1

        • W Kopenhadze masz świetną komunikację miejską z metrem, tramwajami wodnymi, a wszędzie na takich arteriach są pasy dla rowerów na jezdni. W Gdańsku komunikacja m to jest kompletne dno.

          • 9 1

  • (1)

    Strefy 30 w tym kraju nic nie znacza. Kazdy jedzie 2x szybciej

    • 10 3

    • jedzie ? zapierd**la !!!, a najszybciej ciężarówy i autobusy

      • 2 1

  • Pięknie. (2)

    Jeszcze proszę teraz, póki nie jest za późno:

    całą tą arterię od Urzędu Wojew. do Galerii Bałtyckiej (tymczasem co najmniej dotąd) wpuścić w tunel lub wywalić samochodziarzy z terenu centrum 3miasta. Co z tego że co s wyrównacie, poszerzycie jeśli to co najważniejsze - zatrucie środowiska i niebezpieczeństwo wypadków - wzrosną?

    • 2 19

    • Czytanie ze zrozumieniem. (1)

      Nic nie poszerzyli tylko zwęzili.

      • 3 1

      • Czytanie zr zrozumeiniem.

        Chodzi o większy najazd spaliniarzy w kierunku dużych skupisk ludzi. Droga lepsza to najazd większy czyli równiej ale niebezpieczniej.

        • 1 3

  • Parkomaty

    Zabrakło informacji, czy parkomaty już stoją.

    • 8 3

  • Ładnie

    Realizacja planu "Zakorkujmy Gdańsk" działa w 110%.

    Wiwat Miasto Gdańsk, Wiwat Pani Prezydent

    • 29 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane