Fakty i opinie

W styczniu pojedziemy Nową Bulońską, wróci też rondo przy ul. Jabłoniowej

Najnowszy artukuł na ten temat

"Czerwona fala" przy al. Adamowicza. Będą zmiany

Według planów drogowców 13 stycznia otwarty zostanie przejazd przez tzw. estakadę wenecką nad potokiem Siedleckim. Dzięki temu kierowcy będą mogli przejechać całą trasą Nowej Bulońskiej Północnej. Wraz z 10 stycznia wróci także organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda u zbiegu ulic Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej.



Czekasz na ukończenie prac na Nowej Bulońskiej Północnej?

tak, to bardzo ważna inwestycja dla miasta 62%
tak, chociaż uważam, że są ważniejsze trasy, które powinny powstać 14%
nie, bo raczej nie będę korzystać z tej trasy 24%
zakończona Łącznie głosów: 2509
Nowo wybudowane odcinki Nowej Bulońskiej Północnej, trasy, która docelowo połączyć ma Jasień i Ujeścisko z Moreną są już przejezdne od kilkunastu dni.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku udostępniono dla ruchu fragmenty w rejonie ul. BulońskiejMyśliwskiej oraz pod trasą W-Z w rejonie ul. Kartuskiej, WarszawskiejJabłoniowej.

Cała trasa ma być przejezdna od 13 stycznia. Wówczas drogowcy zamierzają otworzyć przejazd przez 220 metrowy most tzw. estakadę wenecką.

- Prace na estakadzie weneckiej idą zgodnie z planem. Uzyskano niezbędne dokumenty administracyjne, które pozwalają na przejazd przez obiekt samochodom. Przypominam, że to wciąż teren budowy, gdzie trwać będą prace związane z powstającym torowiskiem tramwajowym. Kierowcy natomiast już od 13 stycznia będą mogli przejechać tą drogą. Oznacza to pełne połączenie pomiędzy Pieckami Migowem a ul. Warszawską - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wróci rondo u zbiegu Jabłoniowej, Leszczynowej i Turzycowej



Możliwość przejazdu "estakadą wenecką" to nie jedyna dobra informacja dla kierowców w tym miesiącu. W przeciągu najbliższych kilku dni na krzyżówkę Jabłoniowej i Leszczynowej powróci bowiem rondo.

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia zeszłego roku, po otwarciu układu drogowego w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej wprowadzono zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej, Turzycowej i Leszczynowej, gdzie przywrócono ruch z pierwszeństwem ul. Jabłoniowej.

Tymczasowe rondo, które powstało na potrzeby przeniesienia zwiększonego ruchu na ul. Leszczynowej, ze względu na zamknięcie dojazdu do trasy WZ, zostało zlikwidowane. Mieszkańcy okolicy tymczasem podkreślali, że rondo usprawniało ruch i poprawiało bezpieczeństwo.

Najważniejsze informacje z południa Gdańska



- W związku z sygnałami od mieszkańców zwróciliśmy się do zarządcy drogi, czyli Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z rekomendacją przywrócenia organizacji ruchu z uwzględnieniem ronda. Z informacji które posiadam wynika, że komisja bezpieczeństwa analizuje to rozwiązanie - mówi dyrektor Bartosiewicz
Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić.
Mieszkańcy okolicy ul. Jabłoniowej podkreślają, że rondo dobrze wpływało na ruch w tym miejscu. Jego likwidacja doprowadziła do chaosu na drodze. 10 stycznia rondo ma wrócić. fot. Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień
Poproszeni o komentarz urzędnicy GZDiZ przyznają, że organizacja ruchu z wykorzystaniem ronda wróci w ten rejon Gdańska już 10 stycznia. W okolicy pojawiły się znaki drogowe, które to zapowiadają.

- To bardzo dobra wiadomość dla kierowców. Po tym jak zlikwidowano rondo, do rady dzielnicy docierały sygnały, że kierowcy jeżdżą w tym miejscu na pamięć, co powoduje niebezpieczne sytuacje na drodze - podsumowuje Kamil Ziętara, radny dzielnicy Jasień

Rondo widmo przy ul. Jabłoniowiej.


Koniec prac przy inwestycji w maju 2020 roku



Przypomnijmy: Nowa Bulońska Północna to droga o długości ok. 2,6 km. Wzdłuż niej biec ma linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Inwestycja związana z Nową Bulońską Północną pochłonie niemal 240 mln zł. Dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Termin zakończenia prac określony został na maj 2020 roku.

Nieruchomości na wynajem i do kupienia na południu Gdańska

Opinie (342) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (10)

    Pięknie się ten Gdańsk rozwija-choć tempo mozolne, jeszcze dobre 50 lat minie zanim będzie znośnie...Ja czekam jeszcze w końcu na muzeum Westerplatte.No i że nie będą tak betonować centrum.Choć lobby dewolperskie zapewne łakomie czeka na każdy kąsek.

    • 56 199

    • ja czekam z nadzieją kiedy w końcu znikniesz z tego forum (1)

      • 50 16

      • Trzeba go zgłaszać do moderacji i tyle

        • 10 10

    • Za 50 lat gdansk wchlonie Kolbudy (4)

      A plaża będzie przy trakcie św Wojciecha

      • 18 8

      • raczej odwrotnie

        • 0 1

      • I Straszyn z Bielkówkiem

        • 1 1

      • Plaża przy trakcie??

        Morze będzie sięgało okolic Łodzi.

        • 1 2

      • Ale w ubiegłym roku

        już była na Dolnym Mieście. Na środku skrzyżowania. Masz może jakieś dane, że teraz kolej na Orunię ? Nie trzeba będzie czekać pół wieku....

        • 0 0

    • Dobrze, choć źle, choć nie do końca tak jak trzeba, ale może być, jednak nie za dobrze...

      • 14 4

    • ostatnie lata to ponad kilkanascie duzych pozarów. Pieknie sie Gdańsk rozwija

      Dzis płonie PRzeróbka

      • 7 9

    • Moi drodzy i kochani ja nie jestem za tym muzeum

      Cała ta sprawa z Westerplatte to jakiś dramat a boję się że jeszcze Jarmark Dominikański przeniosą nam do Warszawy. Sven Sku....en

      • 8 6

  • Po co ściągali te rondo na Jabłoniowej, jak na nowo będzie od 10 stycznia ? (16)

    Aby wode z mózgu ludziom robić ? Takie zachowania tylko sprzyjają wypadkom.

    • 135 59

    • (11)

      Rondo było tymczasowym rozwiązaniem w związku ze zwiększonym ruchem na Leszczynowej (która była zalecanym objazdem podczas prac przy zjazdach z Armii Krajowej na Jabłoniową). Ale okazało się, że rozwiązanie tymczasowe jest prefereowanym przez kierowców.

      • 28 12

      • (4)

        Nie kierowców - wyłącznie przez mieszkańców pobliskich bloków.
        Jabłoniowa to ulica tranzytowa Ujeścisko-Obwodnica.
        Jeśli wróci tam rondo to oznacza, ze dla dobra 100-200 kierowców ucierpi 5-10 tys. kierowców.

        • 30 47

        • Dla dobra mieszkańców nie powinieneś się tam pokazywać, tylko jeździć do obwodnicy przez Armii Krajowej

          • 40 16

        • logika...

          Jeśli z ronda korzysta tylko 200 mieszkańców, to kilka tysięcy nie ucierpi, bo nikt im drogi nie będzie utrudniał.

          • 26 8

        • To prawda, że odkąd jest rondo to ruch na Jabłoniowej

          w obie strony jest wolniejszy. Ale skoro traktujesz Jabłoniową jako tranzytową, to jedź Armii Krajowej.

          • 13 5

        • pełna zgoda

          to rondo powoduje korek od obwodnicy ze skutkiem takim, że auta stoją czasem już w Otominie. pomyślcie ludzie lepiej jak wypuścić ludzi z osiedla i zostawić jabłoniową z pierwszeństwem bez ronda, zamiast poddawać się woli mieszkańców. normalne przecież, że w tej sprawie wypowiada się w 99% mieszkaniec okolicznych bloków. gdyby słuchać tylko okolicznych mieszkańców, to żadna droga by nie powstała....
          druga sprawa to wielkość tego ronda. tak małe powoduje, że pierwszeństwo w praktyce ma ten, który odważniejszy. wystarczy postać tam godzinę i popatrzeć. czy któryś z urzędników się pofatygował?

          • 10 9

      • ??? (5)

        Jakich kierowców? Przez kogo dokładnie? Jeżdżę tedy i mieszkam, a nie chcę ronda i nie znam ludzi którzy chcą, a sporo ich stąd znam i co? Kto zbadał ile ludzi chce rondo? Bo kilku d**ili krzyczało na forum? I to już znaczy że jest potrzebne? Poważnie? Tacy d**ile jak Ty, roszczeniowi bez podstawowej logiki to wymyślili i zrobili.... Nie umiesz się włączyć do ruchu dopóki nie masz znaku pierwszeństwa, to się nie włączaj, a najlepiej w ogóle sprzedaj samochód, będzie bezpieczniej...

        • 14 19

        • A ja się cieszę, że będzie to rondo. Na złość Tobie, haha

          • 14 10

        • byłoby ok jakby każdy tam jechał przepisowo

          ale z podporządkowanej spróbuj skręcić w lewo na tym skrzyżowaniu - każdy traktuje Jabłoniową jako tranzytową i leci powyżej 50.. wbij się w lewo.. ronda powinny być przy każdym węźle obwodnicy.

          • 16 4

        • Oddychaj Pan

          Jak Pan nie potrafi opanować emocji, zalecam jakieś środki na uspokojenie.
          Dyskusja wymaga elementarnej kultury, o której Pan najwyraźniej ostatni raz słyszał w szkole podstawowej.

          • 11 2

        • janusz wstawaj

          • 0 0

        • Leszczynowa

          To ja proponuję skończyć pracę ok 15 stej w Cube Office gdzie jest parking na ok 600aut i zjechać Leszczynową na Jabłoniową... Ja miałam to nieszczęście że mieszkam z tamtej strony i nie po drodze mi Kartuską. Momentami stało się już od górki nad Armii Krajowej w korku do skrzyżowania. Jeśli Jabłoniowa byłaby z pierszeństwem to osoby skrecające w lewo do Warszawskiej blokują całą Leszczynową bo tam jest wąsko i nie ma prawo i lewo skrętów. Jak będzie rondo to każdy będzie miał szansę na równych prawach włączyć się do ruchu i nie będzie blokował ulicy.

          • 8 2

    • Wodę w mózgu mają ci mieszkańcy którzy mimo jasnych znaków walą tam do dziś na pamięć (1)

      Trudno wam ogarnąć kawałek blachy zwanej znakiem drogowym??? Takie to trudne?? Jak wy prawko zadaliście gamonie

      • 36 7

      • W 1995 kupiłem za 300zł.

        Do dziś bez wypadku :)

        • 8 9

    • Jaką wodę??

      Patrz na znaki i stosuj się do nich to nie będzie problemu.

      • 9 5

    • wypadkom sprzyja nieuwaga kierowców

      a nie zmiany organizacji ruchu

      • 5 1

  • Petarda - Gdańsk rozwija się nadzwyczaj szybko! Ten dojazd do południowych dzielnic był konieczny.... (16)

    I do tego jeszcze nowa linia tramwajowa do Lawendowej - jestem pod wrażeniem.

    • 103 106

    • Nadzwyczaj wolno (4)

      Nadzwyczaj szybko ? Chyba last call jak chodzi o ilosc mieszkancow poludniowego gdanska i mozliwosci transportowe. Za komuny najpierw budowali dojazd a potem mieszkania rownolegle z infrastruktura. Tu kolejnosc jest zgola odwrotna, bo najwazniejszym celem jest zarobek deweloerow i miasta. A mimo to lemingi wiwatuja !

      • 33 13

      • Te, leming, przecież deweloperzy więcej by zarobili, gdyby najpierw był dojazd (2)

        • 4 3

        • Czekają... (1)

          Czekają, żeby drogi zrobiło miasto.

          • 4 0

          • Czekają mieszkańcy którzy kupili mieszkanie bez dojazdu. Deweloperzy sprzedali więc niby na co mieli by czekać?

            • 1 1

      • Tak dla ciężarówek dojazdy. A z oddanego mieszkania szło się po kolana w błocie na przystanek który był na drugim końcu osiedla. Ale nikt nie zarzekał i niektóre łosie wspominają tamte czasy z tęsknotą.

        • 2 1

    • korki coraz większe, ale deweloperzy mają ciśnienie na mieszkanka dla Butelkowskiej (1)

      • 17 7

      • To nie kupuj. Bądź cwany... Rozwalisz system.

        • 0 2

    • Program transportowy a interes deweloperów (4)

      Dojazd do południowych dzielnic ....zobacz ile deweloperów postawiło osiedla ...strategiczny program transportowy dzielnicy południe 2014-2020 - co jest a czego nie ma ? I dlaczego mieszkający poza rondem Havla tkwią w makabrycznych korkach? Nowa Świętokrzyska miała być w 2012-tym ....mamy rok 2020.Szkoda słów ,liczą się partykularne interesy pewnych grup dlatego są takie opóźnienia.Interes mieszkańców w postaci budowy normalnej tkanki transportowej jest na końcu....Rozwój osiedli powinien współgrać z rozwojem dróg lokalnych i wewnętrznych ale widać w naszej "małej Sycylii" są inne priorytety....władz miasta.

      • 16 0

      • (3)

        To nie władza kupuje mieszkania bez dojazdu. Jest popyt na tanie mieszkanie nieważne gdzie, to rynek daje taki produkt. Możesz kupić gdzieś indziej za cenę X2. Twój wybór... Jeśli poczekasz na infrastrukturę cena już nie będzie taka korzystna.

        • 1 3

        • Dżungla polska...droga kiedyś będzie (2)

          Czy wg Ciebie na zachodzie też w ten sposób funkcjonuje rozwój miast , czy w sposób bardziej cywilizowany ? U nas władza daje przyzwolenie i tak operuje gruntami ,że deweloperzy stawiają domy w dziurze na ziemi bez dojazdu.Chętni się zawsze znajdą ,nie każdy jest krezusem co nie znaczy aby im fundować przysłowiową "dżunglę" w dojeździe do pracy.

          • 1 1

          • (1)

            To właśnie napisałem wyżej masz wybór. Kupić drogie mieszkanie w centrum, albo tańsze z gorszymi dojazdami i poczekać. Pomeczysz się trochę, międzyczas mieszkanie przez wybudowane drogi zyska na wartości . Przestań narzekać, jak obwaruja Ci budowę cudami, to na to mieszkanie nie będzie Cię stać... Ps. Tekst że na zachodzie jest zawsze na miejscu, chyba że tam się żyje i wie że tam nie jest też tak kolorowo...

            • 0 0

            • a co miasto robiło przez 30 lat rozwoju?

              nie wiedzieli gdzie miasto będzie się budować? Budyń był ułomny bo o drogach zapomniał jak działki dzielił.

              • 0 2

    • Nadzwyczaj szybko? Ta droga powinna być 20 lat temu... (2)

      • 8 2

      • A dokąd była by ona 20lat temu? W pole?

        • 1 4

      • Tam 20 Lat temu nic nie było. Pewnie ciebie też tu nie było.

        • 0 2

    • jestes pod wrazeniem ze zrobi linie tramwajowa ? 50 lat zajelo im zbudowanie tej na chelm

      wez moze sie bujnij do psychiatry zeby Ci piguly zmienil, po tych co masz teraz slabo ogarniasz rzeczywistosc

      • 6 5

  • Wow, jak to pięknie wygląda (4)

    I to chcemy oglądać, a nie multimedialne ławeczki, szyldy, albo inne piesuary. Brawo Gdańsk!

    • 168 28

    • Lepsze nowe ulice,mosty i chodniki niż nikomu niepotrzebne nikczemnych i malutkich ludzi pomniki..... (2)

      • 18 8

      • no tak. obchody takim robic pieciodniowe (1)

        • 10 4

        • I koniecznie każdego 10go!

          • 1 0

    • a co ma do tego Gdańsk?

      to calkiem nowa wioska pod miastem. I ma jeszcze duzo duzo do zrobienia. Nawet Nie ma tam zakladu komunikacji gminnej. Ze szkolami czy uczelniami wyzszymi tez kiepsciutko.

      • 3 19

  • (12)

    Niecałe 2 godziny temu jechałem od strony obwodnicy na Jasień przez skrzyżowanie które jak piszecie znowu będzie rondem.Samochód jadący w przeciwnym kierunku hamował zbliżając się do skrzyżowania pomimo to że stoi znak drogą główna ale on nie patrzy na znaki tylko z przyzwyczajenia jedzie jak jedzie bo kiedyś było rondo.Napisze tak, minie znowu trochę czasu, znowu będzie kilka dzwonów kilka osób odniesie obrażenia ciała tylko dlatego że ktoś bawi się w organizację ruchu. Jak można nazwać pomalowanie asfaltu żółtą farbą budową ronda? Zbudujcie rondo z prawdziwego zdarzenia o odpowiednich parametrach i rozmiarach a nie postawicie kilka słupków i kilka linii żółtą farbą by powiedzieć że coś zrobiono. Czy pan radny dzielnicy będzie poczuwał się do odpowiedzialności za potencjalne wypadki wynikłe w związku z kolejną zmianą?

    • 179 23

    • Ostatnio

      jechałem tam i był znak ustąp pierwszeństwa, więc też nieźle się zdziwowałem ale nie cudowałem jak inni

      • 13 0

    • I pomyślcie w końcu o pieszych

      Jak było rondo to było tak malutkie że każdy patrzył tylko jak się na nie wbić a

      • 6 5

    • Prawda to, ale kierowcy też powinni mieć własny rozum (bo na urzędnikach polegać nie można). Jeśli jeżdżą na pamięć i nie patrzą na znaki to sami są sobie winni

      • 10 0

    • Dramat (1)

      Dokladnie, pan radny pewnie mieszka na Leszczynowej i robi sobie dobrze tym zagraniem. Rondo spowoduje znowu korki bo jest to duże spowolnienie ruchu, a przecież tutaj Jabłoniowa jest ulica najważniejsza ze względu na natężenie ruchu...

      • 8 10

      • Radny to lanser, wrzuca posty dla rozgłosu

        Myśli że się zalapie do rady miasta

        • 7 6

    • Mieszkam na osiedlu leszczynowym i każda forma ronda jest tam dobra. Osobom, które przejeżdżają tam raz na rok radziłabym się nie wypowiadać. Ja przejeżdżam przez to skrzyżowanie kilka razy dziennie. Bez ronda, jakiegokolwiek, skręt w lewo na główną ulicę jest po prostu niemożliwy. Tu niemal cały dzień od poniedziałku do piątku są godziny szczytu. A to, że połowa kierowców jeździ na pamięć, to fakt od dawna znany i nic tego nie zmieni.

      • 6 6

    • Zwolnil bo mogl sie obawiac ze mu z prawej jakis duren

      Wyjedzie

      • 0 0

    • to jest problem, a nie rondo osiedlowe!

      może niech coś zrobią z wyjazdem z obwodnicy na miasto na zjeździe Szadółki bądź kowale.
      Żeby skręcić w lewo to albo trzeba się wbić komuś przed maskę albo czekać aż jakiś kierowca wpuści , są tacy co potrafią zawracać kawałek dalej i wtedy się wbijają.

      Codziennie od 14-17 jest taka sama sytuacja ,stoisz i czekasz, korek nieraz już 900m na obwodnicy od zdjazdu,żeby skręcić.

      Może to jest poważny problem, a nie to że jakiś pseudo kierowca nie umie wyjechać z osiedla ...

      • 0 1

    • rondo

      dokładnie popieram rondo o prawidłowych parametrach bo na tych pseudorondach nie jest bezpiecznie

      • 2 0

    • Rada dzielnicy? A co mogą?

      Problem w tym że UM ma gdzieś opinie radnych dzielnicy i robią to co chcą. Pokazali to dobitnie sprzedając działki w tym obrębie, pomimo że rada dzielnicy zaopiniowała inne plany dla tych terenów.
      Podejrzewam, że przed usunięciem ronda też nie bardzo kwapili się do tego żeby zaciągnąć ich opinii.

      • 0 0

    • Czemu radny ma się poczuwać do winy?

      Prawdę powiedziawszy, to UM ma w głębokim poważaniu to co mówi rada dzielnicy i i tak robi zawsze co chce. Pokazali to w sposób dosadny sprzedając ostatnią działkę na Leszczynowej którą radni mieli zamiar zagospodarować dla ludzi (parki, placówki edukacyjne) i realizując budżet obywatelski, pomimo rekomendacji o przeniesie inwestycji i zachowanie ostatnich drzew.
      Podejrzewam że UM w tym przypadku zrobił tak samo. Zanim zapytał o zdanie radnych to sami wydali pozwolenie na rozbiórkę. Więc nie widzę powodu dla którego radny miałby mieć cokolwiek na sumieniu.

      • 0 0

    • A może został podpisany list intencyjny

      z warsztatami blacharskimi ?

      • 0 0

  • Piękna budowla (6)

    Piękna jest ta estakada. No i dobrze wiedzieć że na Jabłoniowej znowu będzie rondo. Świetna informacja dla kierowców, którzy faktycznie tam jeździli jakby było rondo widmo.

    • 80 27

    • wiadukt bubel (3)

      • 10 10

      • (1)

        Zamiast tradycyjnych dwóch garbów przy przyczółkach będą garby przy każdym łuku. Do tego już coś tam przecieka.

        • 5 4

        • Już widzę Was, stojących tam w korkach... ta droga to jedna wielka pomyłka:(

          • 2 1

      • A to dlaczego? Bo pod prąd?

        • 0 1

    • jak widać nawet wiadukt potrafi być piękny

      szkoda że dopiero teraz na to wpadli, rzekomo wykształceni architekci - jednak już nie pomyśleli o 2 pasach w każdą stronę...

      • 3 3

    • Piekna

      Piękna ale znów na wczoraj po jednym pasie, i**otyczne rozwiązanie ale cóż...

      • 0 0

  • Jakie tam linie autobusowe beda jezdzic i dokad? (5)

    • 35 14

    • Bedzie tramwaj (2)

      • 9 4

      • niestety

        autobus + buspas byłby 100 razy lepszy

        • 5 6

      • hahuimitramwaj?

        tramwaj to sobie postaw jako centrum kultury miejskiej

        • 1 0

    • 199, 115, 227, 157, 110, 162. tram: 12,6, 4,8,11,10 (1)

      • 3 20

      • No to dziekuje. Żadnej nowej nie widzę. Te linie były już 23 lata temu.

        w ten sposob tamte linie beda calkowicie juz poza miejscami gdzie je zaplanowano.

        • 3 1

  • Każda nowa inwestycja drogowa generuje dodatkowy ruch samochodów na sąsiednich ulicach (15)

    Pierwszym dostrzegalnym efektem uruchomieia tego kosztownego połączenia dzielnic Gdańsk Południe z Wrzeszczem będzie zwiększenie korków na już zakorkowanej ulicy Jaśkowa Dolina. Warto poważnie zabrać się za projektowanie i budowę linii kolejowej z Oruni do dzielnic Gdańsk Południe: jazda tramwajem nr 12 do miejsc pracy w biurowcach położonych niedaleko stacji SKM Gdańsk Przymorze nie będzie atrakcyjną alternatywą dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska już dojeżdżających tam samochodem. Linia SKM Gdańsk Południe - Orunia i dalej do Gdyni mogłaby bardziej przyczynić się do rozwiązania problemów komunikacyjnych naszej aglomeracji niż budowa tramwaju, chociaż dobre i to w pewnym stopniu.

    • 95 36

    • i tego własnie nie powinno sie robic (7)

      tam powinny powstawac budynki infrastruktury. zaklady pracy. itd. kina. centra kultury.
      By nikt nie musial jezdzic przez 60 minut do pracy, szkoly itd.

      • 15 8

      • (4)

        Postaw sobie u siebie na dachu. My mieszkańcy Jasienia nie chcieliśmy tej drogi, zwiększonego ruchu na osiedlu i tych smrodów... wystarczy, że już mamy zapchaną Kartuską

        • 5 5

        • (3)

          Przez ile dzielnic dojeżdżasz do pracy?

          • 1 2

          • (2)

            d**ilu, przez żadną i nie życzę sobie żebyś przejeżdżał przez moją

            • 2 2

            • bezrobotny na zasiłku z mops-u czy na pięćsetplusie się wozisz? (1)

              • 0 3

              • Programista na pracy zdalnej

                • 1 1

      • w Galerii Chełm jest mnóstwo miejsca (1)

        nie wiem czy Tesco jeszcze tam dycha czy już padło...

        • 5 0

        • sprzedano.

          a galeria chełm to raczej parking dla klientow.

          • 4 0

    • (1)

      zawsze będą gdzieś korki. Nie dogodzisz. Mieszkasz w centum miasta korzystaj z komunikacji

      • 12 6

      • ale tu nie mowimy o miescie. Nie musze korzystac bo wszedzie dojde na nogach.

        To sprawa terenow pod miastem, Bez zadnego pomyslu pobudowanych. Bez rezerw na to by postawic tam instytucje publiczne takie jak w Pruszczu.

        • 8 4

    • Niby takie proste i oczywiste

      Ale urząd to taka zbieranina ludzi bez ambicji i z wąskim spojrzeniem. Wola budować linie tramwajowe z trasami dookoła i przystankami co 200 m jak na Havla

      • 8 3

    • Zgadza sie. Mentalnosc gdanskich decydentow od 20 lat sie nie zmienia. Dociagnac tramwaj i wszelkie problemy komunikacyjne rozwiazane. Tyle ze system tramwajowy staje sie w gdansku niewydolny, w dodatku nie ma priorytetow na skrzyzowaniach. Czasy przejazdu wydluzaja sie juz do godziny i wiecej, co w codziennych dojazdach do pracy staje sie nieakceptowalne (dodatkowo gdansk zamawia wagony z najmniejsza iloscia miejsc siedzacych w Polsce). Warto zauwazyc ze ci geniusze do niedawna planowali polaczenie tramwajowe na lotnisko przez chelm (sic!). Tylko szybka kolej i tzw szybki tramwaj ( metra nie zakladam bo nie ma takiej kasy) jest w stanie odetkac miasto, sprawne wezly kolejowo- autobusowe czy kolejowo- tramwajowe, a na obrzezach parkingi P&R, ktorych w Gdansku jest zdecydowanie za malo. Nie ma sensu w nieskonczonosc rozciagac zwyklego tramwaju na obrzeza bo stanie sie on bezuzyteczny!
      I jeszcze 2 zlote slowa - taryfa i czestotliwosc, nad ktorymi wladze miasta powinny sie zastanowic.

      • 18 5

    • tramwaje i autobusy też generują korki

      Zamiast torów można zrobić buspas - taniej, szybciej i lepiej, bo buspasem pojadą też służby, taxi, skutery, itp. Poza tym autobus może wyminąć przeszkodę, np. inny zepsuty pojazd - w przeciwieństwie do tramwaju czy pociągu. Tory tramwajowe to marnotrawstwo cennej przestrzeni i naszych pieniędzy, Niestety autobusy też mają wady, bo bardzo hamują ruch, szczególnie na jednopasmówkach, bo poruszają się ociężale, stają na przystankach i mają problem na zakrętach.

      • 4 5

    • LOL (1)

      "Każda nowa inwestycja drogowa generuje dodatkowy ruch samochodów na sąsiednich ulicach" czyli nic nie budować, tak?

      • 2 5

      • budowac ale tam gdzie sa po temu okolicznosci

        czyli niekoniecznie cpac na jednym miejscu i na sile z miasta portowego tworzyc warszawe.

        • 1 0

  • tramwaj pojedzie skrajem wiaduktu - co będzie jak wypadnie szyn? (18)

    Czy zatrzyma sie na barierkach???

    • 57 37

    • Nowych lini autobusowych sie nie planuje.

      a, ze tramwaj bedzie mial zaniki pradu to raczej do przewidzenia. Juz teraz infrastruktura energetyczna miasta nie daje sobie rady.

      Po co wiec dajemy sobie wciskac te niekologiczne rozwiazania?

      • 7 23

    • ups (1)

      nie zatrzyma się bo wypadnie za barierki i będzie co będzie

      • 23 5

      • jak poleci w dół

        nic go nie zatrzyma

        • 2 0

    • Zwroc uwage jezdzac (2)

      Pociągiem lub tramwajem że w takich miejscach najczęściej montowane są podwójne tory z czego te drugie są właśnie zabezpieczeniem na wypadek takiego zdarzenia.
      Poza tym jest to odcinek całkowicie prosty więc prawdopodobieństwo też jest znikome

      • 22 4

      • ja tego rozwiązania nie widze na tej estakadzie

        • 12 3

      • Co Ty opowiadasz? Tam nic takiego nie ma

        • 2 2

    • beda Kokoszki nr 2 (7)

      • 12 9

      • W kokoszkach nie ma teamwaju (6)

        • 11 6

        • (4)

          widocznie za młody jesteś, aby pamiętać co się stało w Kokoszkach. Ale jak trochę poszukasz, to znajdziesz...

          • 24 10

          • (1)

            tramwaj wjedzie w drzewo?

            • 10 0

            • gorzej

              spadnie z dużej wysokości do Strzyży

              • 3 0

          • Jeszcze był wypadek autobusu (1)

            Spadł z wiaduktu na starej 7

            • 8 0

            • Ale to przy rafinerii.

              • 2 0

        • Człowieku ty z domu się nie ruszaj, bo niebezpieczne. A może lepiej wyjdź bo w domu też niebezpieczne, ten sam rok wieżowiec.

          • 0 0

    • Nie, bo nie ma barierek

      • 6 0

    • Nie wiesz, to jest projektowanie w gdańskim stylu. Dziś nie było kasy więc jest jedną jezdnia i torowisko na skraju wiaduktu. Za pięć lat układ drogowy będzie niewydolny i dobudują drugą estakadę i tak tramwaj trafi do środka. Jedynie podatnicy zapłacą po raz kolejny za inwestycję. Dołem będzie pływał tramwaj wodny jak po Dunaju ;)

      • 8 3

    • kto projektował ten most/wiadukt/estakadę? (1)

      • 3 1

      • Inżynier Mamoń

        • 6 0

  • nowa bulońska i nowa politechniczna (5)

    Takie artykuły to się miło czyta (i ogląda). Brawo, nowa bulońska to potrzebna ulica, tak jak cała Politechniczna, która chyba w końcu ruszy. To duża szansa dla mieszkańców południa, żeby sprawnie dojeżdżać do Wrzeszcza, który teraz jest nie tylko miejscem docelowym dla wielu osób (praca, szkoła itd.) ale też będzie węzłem przesiadkowym, bo krzyżują się tam praktycznie wszystkie rodzaje komunikacji miejskiej: skm, tramwaj i autobusy

    • 55 29

    • Nowe to powinno sie tam wybudowac cale miasto. Takie pod Gdanskiem centrum jak Rumia za Gdynia (2)

      Korkowanie i brak rozbudowy tam na miejscu to jest bład inwestorów.

      Zbudowac wodociagi, szkoły, elektrocieplownie itd..
      I przede wszystkim calkiem nowy niezalezny od miasta Gdanska transport.

      By to miało jakis sens.

      • 8 11

      • to sobie wybuduj. a niestać cię? to znajdz investora. Za drogo, nieche ci się ? to skończ te mrzonki (1)

        • 7 7

        • to zamknac plany zagospodaeowania tam, skoro nas nie stac.

          i skonczcie te mrzonki.

          • 2 0

    • Nowa Politechniczna

      Jest projektowany tylko tramwaj i ścieżka rowerowa. Nie ma żadnej ulicy więc nie będzie żadnej ul.Nowej Politechnicznej

      • 7 3

    • Tak, te drogi były potrzebne. O ok. 20 lat spóźniona inwestycja, brawo Adamowicz subito santo!

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.